Hoe vier je een verloving?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

keessie
Sergeant
Sergeant

Re: Hoe vier je een verloving?

Berichtdoor keessie » 25 jan 2010 21:12

Het kan ook wel maar er kleven meer risico's aan dus daarom raad ik het af.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 25 jan 2010 21:16

Inderdaad; wij doen het momenteel ook met de stufi van mij alleen en het geld van één bijbaantje (1 a 2 dagen in de week). En het is krap, maar we redden het en we leven van de liefde ::)) :kiss:

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 25 jan 2010 23:38

Nou ... het punt is: m'n vriend wil, als het even kan, niet huren...Hij heeft het een paar x spaak zien lopen, dus vandaar dat we nog liever even wachten dan ;-)

Ik heb wel een vast contract voor 32-36 uur per week, hij werkt gemiddeld 40-50 uur per week, en dat al een hele tijd achtereen...Maarja...zoals zegt: het is van een utizendbureau, dus niks geen vastigheid!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 jan 2010 00:15

meissie88 schreef:Nou ... het punt is: m'n vriend wil, als het even kan, niet huren...Hij heeft het een paar x spaak zien lopen, dus vandaar dat we nog liever even wachten dan ;-)

Ik heb wel een vast contract voor 32-36 uur per week, hij werkt gemiddeld 40-50 uur per week, en dat al een hele tijd achtereen...Maarja...zoals zegt: het is van een utizendbureau, dus niks geen vastigheid!

Hm nee... maar als je samen 80 uur in de week werkt moet je toch wel aardig kunnen sparen... en met een buffertje achter de hand moet het dan toch wel lukken :) Jij hebt je vaste inkomen en als je een beetje zuinig leeft kan het prima.... Er zijn zoveel mensen die geen vast contract krijgen en het prima redden... als je je maar wel indekt, een buffer opbouwt en niet lekker luxe leeft en denkt: Baan kwijt, ach, dat gaat mij niet gebeuren.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 26 jan 2010 09:35

Marnix schreef:
meissie88 schreef:Nou ... het punt is: m'n vriend wil, als het even kan, niet huren...Hij heeft het een paar x spaak zien lopen, dus vandaar dat we nog liever even wachten dan ;-)

Hm nee... maar als je samen 80 uur in de week werkt moet je toch wel aardig kunnen sparen... en met een buffertje achter de hand moet het dan toch wel lukken :) Jij hebt je vaste inkomen en als je een beetje zuinig leeft kan het prima.... Er zijn zoveel mensen die geen vast contract krijgen en het prima redden... als je je maar wel indekt, een buffer opbouwt en niet lekker luxe leeft en denkt: Baan kwijt, ach, dat gaat mij niet gebeuren.

Ík vind huren nog niet eens zo heel erg, maar huren krijg je er bij hem echt niet in ;-)
Laatst spraken we de hyp.adviseur van m'n schoonzusje, en die zei dat we evt wel een hypotheek konden krijgen, maar dan moest ik 'beloven' dat ik de komende jaren niet zwanger zou raken :| :roll: Op zich begrijpelijk, omdat ik alleen een vast contract heb, en Jasper niet, maar ik vond dat zo cru gezegd ... Maar goed ;-) We wachten eerst nog wel ffies! 8-[

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 jan 2010 12:48

meissie88 schreef:
Marnix schreef:

Ík vind huren nog niet eens zo heel erg, maar huren krijg je er bij hem echt niet in ;-)
Laatst spraken we de hyp.adviseur van m'n schoonzusje, en die zei dat we evt wel een hypotheek konden krijgen, maar dan moest ik 'beloven' dat ik de komende jaren niet zwanger zou raken :| :roll: Op zich begrijpelijk, omdat ik alleen een vast contract heb, en Jasper niet, maar ik vond dat zo cru gezegd ... Maar goed ;-) We wachten eerst nog wel ffies! 8-[

Hm oke... nou ja, het kan natuurlijk best zijn dat het nog een hele poos duurt voor hij een vaste baan krijgt... dan zul je toch wel een keer moeten gaan huren. Talloze mensen die geen hypotheek kunnen krijgen en wel moeten... Dus dat hij liever koopt dan huurt is begrijpelijk, maar hij moet er ook niet te sceptisch tegenover staan lijkt me... misschien kan je dat een beetje bijspijkeren? :)

Dat van zwanger worden klinkt wel wat cru, maar daar liggen wel risico's. Jij of hij moet na zwangerschapsverlof dan wel minder gaan werken en dan lopen de inkomsten dus ook terug. En de uitgaven vast niet ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 26 jan 2010 12:55

In dat opzicht begrijp ik hem wel wb. 'niet zwanger mogen worden'...maar ik ga niet voor een hypotheek op alle mogelijk manieren proberen een zwangerschap te voorkomen ;-)

Ach...We blijven positief en hopen dat er binnekort een x goed nieuws komt ;-)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 26 jan 2010 14:03

Als het daar vanaf hangt of je een huis kunt kopen of niet, dan kun je gewoon beter geen huis kopen. Het zou belachelijk zijn als ze dat als 'voorwaarde' van je vragen.
pobody's nerfect

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 26 jan 2010 14:56

Ik vond het ook heel raar..Maar goed...We dwalen behoorlijk af off topique-smile

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 jan 2010 16:37

Hehe en als het nog te lang duurt zeg je gewoon: Of geen koophuis, of geen kinderen... Dan wil hij vast wel huren :P

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 26 jan 2010 17:50

Marnix schreef:Hehe en als het nog te lang duurt zeg je gewoon: Of geen koophuis, of geen kinderen... Dan wil hij vast wel huren :P

:mrgreen:

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 26 jan 2010 18:31

Gerdien B. schreef:Wij zijn verloofd zonder dat daar een direct huwelijkaanzoek aan vast zat. We hadden samen een dag uit gekozen, zijn uitgegaan en hebben de ringen bij elkaar omgedaan. het is maar net wat jezelf wilt. Ander halve week terug heeft hij mij een huwelijksaanzoek gedaan terwijl wij al ander half jaar verloofd zijn.

Gefeliciteerd Gerdien, leuk dat het een verrassing was voor je omdat je het niet verwacht had.

Ikzelf!
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ikzelf! » 27 jan 2010 17:42

Er waar zijn jullie allemaal verloofd?
Of is dat al een keer besproken? ;)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 27 jan 2010 17:49

Verloofd in de tuin van Muiderslot en huwelijksaanzoek aan het eind van de skibebied in Zauchensee.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 jan 2010 18:00

Wij zijn niet verloofd en ik heb mijn man ten huwelijk gevraagd (met spanddoek en een dineetje voor twee, zonder ring).

Terug naar “Archief”