Antoinette schreef:Waar ben jij wel aanhanger van dan Annet???
Als ik ontopic moet blijven dan doe ik dat: dus dat doet hier niet ter zake!
Moderator: Moderafo's
Antoinette schreef:Waar ben jij wel aanhanger van dan Annet???
JeeWee schreef:keessie schreef:Je kunt natuurlijk kijken naar de gevallen die niet goed gaan. Maar als je het van de andere kant eens zou bekijken? Hoe veel komen er niet goed terecht?
Ken jij gevallen waar het wél goed is gegaan?
Of concreter, en iedereen mag de vraag beantwoorden:
Hoeveel homo's ken jij in jouw kerk?
JeeWee schreef:
Voor de omgeving en voor hun ouders houden ze nog even een dubbelleven viol, maar als ze op zich zelf gaan wonen, is het alllemaal echt voorbij met de kerk...
Zareb schreef:Ik ben het met je eens dat er velen zijn vertrokken en nog vertrekken uit de kerken. Maar aan de andere kant begin ik mij zo af een toe ook wel eens te irriteren aan homo's die zeggen dat ze de wereld maar ingaan omdat ze in de kerk niet welkom zijn.
Vrij recent had ik een gesprek met een jonge homo die niets meer met de kerk te maken wilde hebben. Opgevoed in een zware refo-kring en nu “helemaal van God los”. Toen ik hem er op attendeerde dat er verschillende kerkgenootschappen zijn waar hij wel welkom is, was zijn reactie: Ja, maar die zijn allemaal zo licht”. Dus, niet op zoek naar een gemeente waar je wel welkom ben omdat die te licht zijn en dan maar gewoon de wereld in?
Als iemand zegt dat hij in de jaren '70 en '80 moeite had een andere gemeente te vinden kan ik dat begrijpen, maar anno 2010 zijn er heel wat goede kerkelijke en politieke alternatieven.
keessie schreef:JeeWee schreef:keessie schreef:Je kunt natuurlijk kijken naar de gevallen die niet goed gaan. Maar als je het van de andere kant eens zou bekijken? Hoe veel komen er niet goed terecht?
Ken jij gevallen waar het wél goed is gegaan?
Of concreter, en iedereen mag de vraag beantwoorden:
Hoeveel homo's ken jij in jouw kerk?
Ik kan je geen cijfers geven helaas maar dit komt niet omdat deze gevallen er niet zijn. Ik vind het overigens ook goed om gevallen waar het mis is gegaan onder het voetlicht te brengen maar om een éénzijdig beeld te verkomen moet er naar mijn mening dan wel worden bijverteld dat het niet met alle gevallen zo afloopt.
JeeWee schreef:En dát kan ik nou helemaal begrijpen!
Moeten ze dan maar naar een vrijzinnige gemeente gaan, omdat ze daar wél worden opgevangen met maar één aspect van hun 'zijn'? Terwijl ze verder inhoudelijk alles missen?
JeeWee schreef:
Ik heb inmiddels ook wel gemerkt dat er veel jongens uit Refokringen de gayscene zijn ingedoken, omdat ze daar met open armen werden ontvangen en daar wel de erkenning kregen.
marierose schreef:Allemaal hele lieve mensen!! En vaak zijn de homomannen knappe uitziende mannen en goed verzorgd zien ze eruit en dure aftershave's gebruiken ze.. Enne, in het ziekenhuis heb ik liever een homoverpleger want die zijn superlief voor je en zachtaardig.
rafaell schreef:In de gereformeerde gemeente van mijn ouders, met een stuk of 2000 zielen, was er geen een homo bekend. Dat zegt genoeg over het klimaat in de gereformeerde gemeente ten opzichte van homo's.
Optimatus schreef: Bespaar me de statistieken, maar wellicht wáren er ook geen homo's in de kerk van je ouders.
JeeWee schreef:Optimatus schreef: Bespaar me de statistieken, maar wellicht wáren er ook geen homo's in de kerk van je ouders.
Die kans is net zo groot als dat er geen mensen met een bril op waren...
JeeWee schreef:Optimatus schreef: Bespaar me de statistieken, maar wellicht wáren er ook geen homo's in de kerk van je ouders.
Die kans is net zo groot als dat er geen mensen met een bril op waren...
tante-tortel schreef:Ze hebben toch de contactlens uitgevonden
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten