ChristenUnie Amsterdam omarmt homo's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Annet76
Mineur
Mineur

Re: ChristenUnie Amsterdam omarmt homo's

Berichtdoor Annet76 » 21 jan 2010 16:11

Antoinette schreef:Waar ben jij wel aanhanger van dan Annet???

Als ik ontopic moet blijven dan doe ik dat: dus dat doet hier niet ter zake!

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 21 jan 2010 16:13

JeeWee schreef:
keessie schreef:Je kunt natuurlijk kijken naar de gevallen die niet goed gaan. Maar als je het van de andere kant eens zou bekijken? Hoe veel komen er niet goed terecht?

Ken jij gevallen waar het wél goed is gegaan?

Of concreter, en iedereen mag de vraag beantwoorden:
Hoeveel homo's ken jij in jouw kerk?

Ik kan je geen cijfers geven helaas maar dit komt niet omdat deze gevallen er niet zijn. Ik vind het overigens ook goed om gevallen waar het mis is gegaan onder het voetlicht te brengen maar om een éénzijdig beeld te verkomen moet er naar mijn mening dan wel worden bijverteld dat het niet met alle gevallen zo afloopt.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 21 jan 2010 16:48

JeeWee schreef:
Voor de omgeving en voor hun ouders houden ze nog even een dubbelleven viol, maar als ze op zich zelf gaan wonen, is het alllemaal echt voorbij met de kerk...

Ik zat me even af te vragen wat de relatie is met deze noodkreet en het werkelijke onderwerp van dit topic namelijk het interview van Scherff.
Iets van: als het voorbij is met de kerk gaan ze in amsterdam wonen en willen ze hand in hand lopen, en dat mag van Scherff maar ja, ze mogen van Scherff dan weer niet naar de GayPride. Lastig hoor, komen ze weer van de regen in de drup.

Het is inderdaad triest om te zien dat er een aantal volledig ontsporen, maar geldt dit niet in meer of dezelfde mate voor hetero-jongeren die zich onder het zg juk van de refo-ouders/achterban uit worstelen?
In de jaren voor dat CHJC en later ContrariO ( en nu Regenboog en andere christelijke homofora) bestonden kon een christelijke, laat staan een reformatorische homo echt nergens terecht. Nu zijn er goede alternatieven.

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 21 jan 2010 18:54

Zareb schreef:Ik ben het met je eens dat er velen zijn vertrokken en nog vertrekken uit de kerken. Maar aan de andere kant begin ik mij zo af een toe ook wel eens te irriteren aan homo's die zeggen dat ze de wereld maar ingaan omdat ze in de kerk niet welkom zijn.

Vrij recent had ik een gesprek met een jonge homo die niets meer met de kerk te maken wilde hebben. Opgevoed in een zware refo-kring en nu “helemaal van God los”. Toen ik hem er op attendeerde dat er verschillende kerkgenootschappen zijn waar hij wel welkom is, was zijn reactie: Ja, maar die zijn allemaal zo licht”. Dus, niet op zoek naar een gemeente waar je wel welkom ben omdat die te licht zijn en dan maar gewoon de wereld in?

Als iemand zegt dat hij in de jaren '70 en '80 moeite had een andere gemeente te vinden kan ik dat begrijpen, maar anno 2010 zijn er heel wat goede kerkelijke en politieke alternatieven.

Waar maakte je uit op dat hij van God los was?
Heeft hij de bewuste keuze gemaakt van God los te willen zijn?
Gelukkig laat God hem niet los.

Hopelijk vindt hij weer een kerk waar hij van harte welkom is, met zijn vriend :roll:
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Johannes 1:12

rafaell

Berichtdoor rafaell » 22 jan 2010 03:33

keessie schreef:
JeeWee schreef:
keessie schreef:Je kunt natuurlijk kijken naar de gevallen die niet goed gaan. Maar als je het van de andere kant eens zou bekijken? Hoe veel komen er niet goed terecht?

Ken jij gevallen waar het wél goed is gegaan?

Of concreter, en iedereen mag de vraag beantwoorden:
Hoeveel homo's ken jij in jouw kerk?

Ik kan je geen cijfers geven helaas maar dit komt niet omdat deze gevallen er niet zijn. Ik vind het overigens ook goed om gevallen waar het mis is gegaan onder het voetlicht te brengen maar om een éénzijdig beeld te verkomen moet er naar mijn mening dan wel worden bijverteld dat het niet met alle gevallen zo afloopt.

In de gereformeerde gemeente van mijn ouders, met een stuk of 2000 zielen, was er geen een homo bekend. Dat zegt genoeg over het klimaat in de gereformeerde gemeente ten opzichte van homo's.

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 22 jan 2010 20:58

JeeWee schreef:En dát kan ik nou helemaal begrijpen!
Moeten ze dan maar naar een vrijzinnige gemeente gaan, omdat ze daar wél worden opgevangen met maar één aspect van hun 'zijn'? Terwijl ze verder inhoudelijk alles missen?

Is dat zo?
Alles missen?
Wat missen ze daar dan, wat je in een ger gem wel hoort?
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 22 jan 2010 21:04

JeeWee schreef:
Ik heb inmiddels ook wel gemerkt dat er veel jongens uit Refokringen de gayscene zijn ingedoken, omdat ze daar met open armen werden ontvangen en daar wel de erkenning kregen.

Op zich niet vreemd dat ze daar wel erkenning krijgen toch?
He he lijkt me logisch, als je het daar al niet meer krijgt.. waar dan nog wel.
Ik denk dat ze heeel blij zijn met homo's die breken met hun achtergrond.

marierose
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor marierose » 24 jan 2010 12:38

ik heb niet alle reactie's gelezen op deze site, maar wil even zeggen dat ik alleen maar lieve homo (mannen) stellen ben tegen gekomen: in mijn werk (thuiszorg) heb ik een aantal keren ingevallen bij een net en aardig stel homomannen die samenwonen al zo'n 40 jaar :wink: : samen hadden ze een makelaarskantoor en wonen dan ook in een supermooi huis. Echt een gewoon getrouwd stel zoals ik ze meemaak.. Ik was het al gewend want een neef van mij is steward bij een vliegtuigmaatschappij en heeft een vaste relatie met een nette man met een topbaan in Londen ook al jaren zijn ze samen.. Supernetjes gekleed: haalt zijn pak en schoenen in Italië, zijn aftershave's in Parijs... Allemaal hele lieve mensen!! En vaak zijn de homomannen knappe uitziende mannen en goed verzorgd zien ze eruit en dure aftershave's gebruiken ze.. Enne, in het ziekenhuis heb ik liever een homoverpleger want die zijn superlief voor je!!! =D> en zachtaardig. Helaas was mijn neef en zijn partner niet welkom op een feest van ger.gem. familie en veel woordenwisselingen zijn er onderling met de zussen geweest omdat de 1 haar zoon wilde beschermen en de ander omdat het niet volgens ger.gem. kan?! Maar, nu zijn de zussen weer met elkaar aan het praten maar het blijft een moeilijk te accepteren punt voor de beide zussen omdat ze allebei anders denken ](*,)

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 24 jan 2010 12:52

marierose schreef:Allemaal hele lieve mensen!! En vaak zijn de homomannen knappe uitziende mannen en goed verzorgd zien ze eruit en dure aftershave's gebruiken ze.. Enne, in het ziekenhuis heb ik liever een homoverpleger want die zijn superlief voor je en zachtaardig.

Je zet heel keurig een rijtje stereotypen neer... Maar zo zou ik toch maar niet generaliseren. Homo's blijken soms net gewone mensen te zijn :wink:

Maar wat je daarna schrijft over de reacties binnen familie uit de refo hoek laat zien dat veel mensen generaliseren. Er is veel onkunde. En dat verklaart ook wel deels de felle reacties op Hugo Scherff.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 24 jan 2010 14:04

rafaell schreef:In de gereformeerde gemeente van mijn ouders, met een stuk of 2000 zielen, was er geen een homo bekend. Dat zegt genoeg over het klimaat in de gereformeerde gemeente ten opzichte van homo's.

Bespaar me de statistieken, maar wellicht wáren er ook geen homo's in de kerk van je ouders.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 24 jan 2010 14:56

Optimatus schreef: Bespaar me de statistieken, maar wellicht wáren er ook geen homo's in de kerk van je ouders.

Die kans is net zo groot als dat er geen mensen met een bril op waren...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 25 jan 2010 20:15

JeeWee schreef:
Optimatus schreef: Bespaar me de statistieken, maar wellicht wáren er ook geen homo's in de kerk van je ouders.

Geloof je dat ook zelf? Of zou je graag willen dat dat zo zou zijn?
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 25 jan 2010 20:34

JeeWee schreef:

Jij kan het helemaal mooi vertellen :lol: :lol:
Dus jij wil zeggen dat er net zoveel homo's in gemeentes zitten dan dat er mensen met een bril zitten :lol: :lol:
Nou of die statistieken kloppen...??
Ik denk dat de kans groter is dat er geen homo's zitten dan dat er brilloze mensen zijn.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 25 jan 2010 20:50

Ze hebben toch de contactlens uitgevonden :mrgreen:

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 25 jan 2010 20:56

tante-tortel schreef:Ze hebben toch de contactlens uitgevonden :mrgreen:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: =D> =D> =D> =D>

Terug naar “Archief”