Gezin en ... hobby's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
jans1
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 feb 2005 17:01
Locatie: Onder de rook van de centrale aan het water

Re: Gezin en ... hobby's

Berichtdoor jans1 » 19 jan 2010 11:26

LeChat schreef:Als je wat overhebt... 8) Zo'n kralenhobby lijkt me op zich wel wat, op mijn vrijgezellenfeest gingen we een workshop sieraden maken doen en dat was erg leuk. Alleen jammer dat je thuis nooit zo'n grote verzameling tot je beschikking hebt als daar... Je kan natuurlijk in de kralenwinkel een ketting samenstellen, maar dan zou ik die het liefst meteen dan maken. En als ik dan een x 's avonds zin heb om aan de slag te gaan zou ik het liefst op dat moment iets willen kunnen uitzoeken en dat dan maken. Ach ja, ik ben gewoon veeleisend... :wink:


Nou.. Ik heb genoeg hoor!! 8) Ga regelmatig naar de kralenwinkel hier.. Al zoek ik daar idd wel de kralen zo uit dat ik in 1x een ketting heb... Maar als ik echt mooie kralen zie en ik heb nog geen id wat ik er van zou maken, neem ik ze ook gewoon mee!! En voor de rest internet afstruinen.. Daar is zooooooooo veel te vinden! :D Alleen het enige nadeel is dat je soms niet echt de maat goed kan zien.. En dat dat dus wel eens tegen kan vallen!

Een maand of wat geleden had ik voor een medeforumster een ketting gemaakt. Ik had er een foto van gemakat en op een sieradenforum gezet.. Je doet dan automatisch mee aan een wedstrijd (wat ik helemaal niet wist). Kwas 2e geworden! 8)
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Gezin en ... hobby's

Berichtdoor *Annet* » 19 jan 2010 16:06

Das gaaf zeg, Jans! Carriere als sieradenmaakster.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
Bumba
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 feb 2007 19:31

Re: Gezin en ... hobby's

Berichtdoor Bumba » 19 jan 2010 17:17

Help! Mijn naaimachine is kapot en het kost ongeveer 300 euro om te laten repareren. Wie weet er tios/winkels waar ze goede en niet heel dure machines hebben? Marktplaats wordt het niet, ik ben al bij 2 mensen wezen kijken. Ik wil graag een machine die moeiteloos door dikke lagen stof kan en eventueel eens een quilt kan naaien.+

Ik houd me ook aanbevolen voor merken en typenummers waar goede ervaringen mee zijn.

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Gezin en ... hobby's

Berichtdoor *Annet* » 19 jan 2010 18:29

ik naai al meer dan 10 jaar naar volle tevredenheid met mijn brother naaimachine. Ik zou je aanraden geen naaimachine te nemen met veel soorten steken want die gebruik je over het algemeen toch niet.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's

Berichtdoor LeChat » 19 jan 2010 19:15

Mijn moeder heeft een relatief eenvoudige Husqvarna (of hoe je dat schrijft) en gebruikt 'm ook al jaren, behoorlijk intensief, ze repareerde er zelfs overalls mee (over dikke stugge stof gesproken). Inderdaad niet al die ingewikkelde steken, want die gebruik je bijna niet zo gaf zij al eens aan.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Jaël
Mineur
Mineur
Berichten: 127
Lid geworden op: 15 mar 2007 11:51
Locatie: ergens

Re: Gezin en ... hobby's

Berichtdoor Jaël » 19 jan 2010 21:53

Ik heb een bernina exclusief, kan heel goed door dikke stoffen heen. Is een heel stevige machine zonder al te veel poes pas. weet niet hoe groot je budget er voor is. Die van mij was 400 euro. Mag wel alleen via erkende winkels verkocht worden omdat het een voor bernina goedkope machine is voor een goede kwaliteit ofzo. weet ook niet precies meer hoe dat zat.

Gebruikersavatar
Bumba
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 feb 2007 19:31

Re: Gezin en ... hobby's

Berichtdoor Bumba » 21 jan 2010 08:52

Bedankt voor de tips, ik ga maar eens op naaimachinejacht. Mijn moeder heeft ook een Bernina naaimachine, maar over het algemeen heb ik alleen best dure machines gezien van Bernina. Verkopen ze die Bernina Exclusief nog? De bedrag vind ik dan wel kunnen als ik 300 euro kwijt zou zijn voor een machine van bijna 20 jaar oud.

Jaël
Mineur
Mineur
Berichten: 127
Lid geworden op: 15 mar 2007 11:51
Locatie: ergens

Re: Gezin en ... hobby's

Berichtdoor Jaël » 21 jan 2010 12:21

Ik heb hem afgelopen juni gekocht. Dus neem aan van wel. Ik kan hem op internet niet zo snel vinden. Het is in ieder geval een Bernina Bernette en dan exclusive. Hij lijkt volgens mij heel veel op de Bernette 65. Zou je even bij een naaimachine winkel moeten vragen.

gempa
Kapitein
Kapitein
Berichten: 992
Lid geworden op: 18 mei 2008 12:20

Re: Gezin en ... hobby's

Berichtdoor gempa » 05 feb 2010 09:30

jurk genaait , alweer een poos geleden, voor een bruiloft
Afbeelding
en achter
Afbeelding

gempa
Kapitein
Kapitein
Berichten: 992
Lid geworden op: 18 mei 2008 12:20

Re: Gezin en ... hobby's

Berichtdoor gempa » 05 feb 2010 09:40

en een tas voor school voor mn jongste
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Gezin en ... hobby's

Berichtdoor Evelien » 05 feb 2010 10:04

Wat leuk gempa.

mezelf
Mineur
Mineur
Berichten: 227
Lid geworden op: 13 okt 2009 13:52

Re: Gezin en ... hobby's

Berichtdoor mezelf » 05 feb 2010 10:33

ik zou graag willen dat ik zo handig was, met 4 dochters, maar helaas, 'kheb twee linkerhanden :(
bij de geboorte van de 1e heb ik een naaimachine gekocht, want dat leek me zo leuk zelf kleertjes maken, maar hij staat na 1 probeersel al 15 jaar ongebruikt op zolder :lol:
De dwaas doet wat hij niet laten kan;
de wijze laat wat hij niet doen kan.

meissie88

Re: Gezin en ... hobby's

Berichtdoor meissie88 » 05 feb 2010 10:35

Leuk gempa!

M'n nichtje wilde graag een vrolijke slinger, met vlinders, zie hier het resultaat ;-)
Afbeelding

jantine76
Sergeant
Sergeant
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 jan 2008 18:14

Re: Gezin en ... hobby's

Berichtdoor jantine76 » 05 feb 2010 11:18

Leuk Gempa! Dat patroon heb ik volgens mij ook gebruikt voor mijn dochter. 'k Heb er eentje voor de zomer en eentje voor de winter van gemaakt.

Maak je vaak slingers meissie?

meissie88

Re: Gezin en ... hobby's

Berichtdoor meissie88 » 05 feb 2010 11:39

Laatste tijd wel ja ;-) het is weer 's 'verjaardagen-tijd' bij ons in de familie, en de één na de ander vraagt of ik er één wil maken :)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten