ChristenUnie Amsterdam omarmt homo's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

ChristenUnie Amsterdam omarmt homo's

Berichtdoor JeeWee » 14 jan 2010 11:48

"De tijden van Yvette Lont lijken definitief voorbij. De ChristenUnie lijkt homo's voorzichtig te omarmen. "We willen dat homo's hand in hand kunnen lopen met degene van wie ze houden." Dat zegt Hugo Scherff, lijsttrekker van de partij in Amsterdam."

Zo begint een artikel in de Telegraaf van vandaag, dat beslist veel stof zal doen opwaaien. Scherff geeft in het artikel toe dat de discussie gevoelig ligt binnen zijn partij, vooral als het gaat om het praktiseren van homoseksualiteit. "Binnen de partij wordt er verschillend over gedacht." In het artikel probeert hij nuances aan te brengen in niet te oordelen.

Afbeelding
Hugo Scherff. (foto CU Amsterdam)

Gaat de ChristenUnie hiermee te ver of doet het juist recht aan de veelheid van opvattingen binnen de partij. Hebben we het hier over 'veranderende inzichten' of gewoon over meegaan met een trend of met de tijdgeest?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Annet76
Mineur
Mineur

Re: ChristenUnie Amsterdam omarmt homo's

Berichtdoor Annet76 » 14 jan 2010 16:45

Ik zou zeggen...laat eerst je eigen mening eens gelden!

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 14 jan 2010 19:53

Ik ben wel heel blij met zijn open benadering. En goed dat het nu gewoon door een hetero gebeurt.
Ik denk ook dat er geen weg meer terug is. De CU heeft lang geprobeerd om dit onder de pet te houden en steeds weer weg te stoppen.
Dat lukt gewoon niet. Ik hoop dat er respect voor elkaars opvattingen zal komen.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 14 jan 2010 21:45

Homo zijn is gewoon niet van God, alleen wij christenen moeten ze wel liefhebben en met ze praten i.p.v negeren zodat we zoutend zout worden en lichtend licht....
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Johannes 1:12

Annet76
Mineur
Mineur

Berichtdoor Annet76 » 14 jan 2010 22:06

Antoinette schreef:Homo zijn is gewoon niet van God, alleen wij christenen moeten ze wel liefhebben en met ze praten i.p.v negeren zodat we zoutend zout worden en lichtend licht....

Homo zijn is gewoon(?) niet van God?

Hoe "gewoon" is dat eigenlijk? Het gemak waarmee je deze uitspraak doet, staat niet in vergelijk met de pijn en het verdriet dat homofilie met zich mee kan brengen.
Gelukkig MOETEN we ze wel liefhebben en met ze praten i.p.v. negeren. Gelukkig dan maar voor de mens die als homo geschapen is, moet dat even een opluchting zijn....

Homo's zijn evenveel mens als jij en ik. Homo's zijn evenveel geboren uit Gods liefde dan jij en ik. Homo's begaan evenveel zonden als jij en ik.
Wij hebben als mens het recht niet om Gods plaats in te nemen en te zeggen wat Hij van homo's vindt of denkt.

De gedachte om ze te negeren zou al niet in de eerste plaats bij me opkomen en dat is natuurlijk wel de meest vreemde uitspraak!
Ik MOET homo's niet liefhebben, omdat het homo's zijn....maar ik WIL ze graag liefhebben omdat het evenveel mijn naasten zijn als ieder ander!

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 14 jan 2010 22:22

God houdt van die mensen dat kun je lezen in zijn woord, maar God is tegen hun daden dat kun je duidelijk uit Gods woord halen, en omdat in veel kerkelijke gemeenten homo's worden gezien als uitschot zeg ik , wij moeten ze liefhebben i.p.v ze negeren en behandelen als een stuk vuil.
Laat duidelijk zijn, ik hou van die mensen!!!
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 jan 2010 00:23

Antoinette schreef:God houdt van die mensen dat kun je lezen in zijn woord, maar God is tegen hun daden dat kun je duidelijk uit Gods woord halen,

God is tegen ALLE daden die zondig zijn, en noem mij eens één ding dat de mens in zijn gebrokenheid kan doen wat NIET zondig is?

Maar nee, homoseksuele daden worden er altijd apart uitgelicht, alsof God daar op de een of andere manier méér een hekel aan zou hebben dan aan de daden van de zondige heteroseksueel. En ondertussen blijven de mensen die het de homoseksuele naaste hun zonden in wrijven maar roepen dat ze zo van die mensen houden; en bij uitzondering overtuigen ze me ook nog, maar meestal vraag ik mij gewoon af of die lui met dezelfde ogen naar (hun eigen) zondige heteroseksualiteit kijken en dat net zo keihard in naam van God veroordelen. Ergens heb ik het idee van niet.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 15 jan 2010 06:39

Ik ben het helemaal met je eens!!!!
Het onderwerp hier was homosexualiteit en daar wil ik het dan ook graag bij houden.

Familie Bos
Mineur
Mineur

Berichtdoor Familie Bos » 15 jan 2010 09:49

Zo zie je maar weer dat er nog maar weinig christelijks aan onze zogenaamde christelijke politieke partijen zit. Het is een schande dat ze zich nog christelijk mogen noemen.
Maakt al de volken tot mijn discipelen en doopt hen in de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest en leert hen onderhouden al wat Ik u bevolen heb.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 15 jan 2010 13:13

Ach, hij is slechts een representant van het pro-kamp in de CU. In de rest van de partij zal het niet zo'n vaart lopen. Fijn om te weten ook dat Scherff zijn inspiratie haalt uit een homofilm en van de COC. Dat zegt eigenlijk alles al.

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 15 jan 2010 13:51

Tja, Christen Unie mijn vraag is aan Hugo Scherff wat moet ik dan toch doen met Romeinen 1.

maboc
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maboc » 15 jan 2010 14:45

Jantjes schreef:Tja, Christen Unie mijn vraag is aan Hugo Scherff wat moet ik dan toch doen met Romeinen 1.

Mooi ... we gaan weer bijbelteksten gooien.
Doe ik ff aan mee :
Mattheus 22 vers 39 (De tweede hoofdwet gelijk de eerste)
Mattheus 21 vers 32 (Tollenaars en hoeren gaan u voor in het koninkrijk Gods)
Mattheus 7 vers 1-6 (Maar let vooral even op het houtwerk)
...
...
...

Kortom....Onze Heer is een Heer van liefde. Laten wij het oordelen maar even aan Hem over. Ik meen dat ik heb gelezen dat of je u een kleine of een grote zonde begaat...voor de Heer ben je zondaar. Dus...we zijn allemaal gelijk in de zonde en we zijn allemaal gelijk omdat Jezus voor ons allen aan het kruis is gestorven, en zo onze zonden al heeft weggewassen.
Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.
(1 Tessalonicenzen 5 vers 24)

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 15 jan 2010 15:46

maboc schreef:
Jantjes schreef:Tja, Christen Unie mijn vraag is aan Hugo Scherff wat moet ik dan toch doen met Romeinen 1.

Mooi ... we gaan weer bijbelteksten gooien.
Doe ik ff aan mee :
Mattheus 22 vers 39 (De tweede hoofdwet gelijk de eerste)
Mattheus 21 vers 32 (Tollenaars en hoeren gaan u voor in het koninkrijk Gods)
Mattheus 7 vers 1-6 (Maar let vooral even op het houtwerk)
...
...
...

Kortom....Onze Heer is een Heer van liefde. Laten wij het oordelen maar even aan Hem over. Ik meen dat ik heb gelezen dat of je u een kleine of een grote zonde begaat...voor de Heer ben je zondaar. Dus...we zijn allemaal gelijk in de zonde en we zijn allemaal gelijk omdat Jezus voor ons allen aan het kruis is gestorven, en zo onze zonden al heeft weggewassen.

Oké maboc, ben ik helemaal met jou eens.
Ik ga nog even verder met teksten gooien, dat vind je niet erg toch? want met die tekst zit ik ook.
Nog even verder in de Romeinen brief namelijk hoofdstuk 6 ik citeer:
Wat zullen wij dan zeggen? Zullen wij in de zonde blijven, opdat de genade te meerder worde? Dat zij verre. Wij, die der zonde gestorven zijn, hoe zullen wij nog in dezelve leven? Of weet gij niet, dat zovelen als wij in Christus Jezus gedoopt zijn, wij in Zijn dood gedoopt zijn? Wij zijn dan met Hem begraven, door den doop in den dood, opdat, gelijkerwijs Christus uit de doden opgewekt is tot de heerlijkheid des Vaders, alzo ook wij in nieuwigheid des levens wandelen zouden.

Dat is toch discipel zijn?
Dat behoord er toch ook bij?
Of zie ik dat verkeerd?

Annet76
Mineur
Mineur

Berichtdoor Annet76 » 15 jan 2010 15:57

Antoinette schreef:God houdt van die mensen dat kun je lezen in zijn woord, maar God is tegen hun daden dat kun je duidelijk uit Gods woord halen, en omdat in veel kerkelijke gemeenten homo's worden gezien als uitschot zeg ik , wij moeten ze liefhebben i.p.v ze negeren en behandelen als een stuk vuil.
Laat duidelijk zijn, ik hou van die mensen!!!

Het zit hem mij in de volgende zin: "God is tegen hun daden"

Lees dan nog eens goed door wat Mortlach erover schrijft, inderdaad.....het lijkt net alsof we homosexualiteit daaronder nog eens als extra zondig benoemen.

Mortlach schreef:
Antoinette schreef:God houdt van die mensen dat kun je lezen in zijn woord, maar God is tegen hun daden dat kun je duidelijk uit Gods woord halen,

God is tegen ALLE daden die zondig zijn, en noem mij eens één ding dat de mens in zijn gebrokenheid kan doen wat NIET zondig is?

Maar nee, homoseksuele daden worden er altijd apart uitgelicht, alsof God daar op de een of andere manier méér een hekel aan zou hebben dan aan de daden van de zondige heteroseksueel. En ondertussen blijven de mensen die het de homoseksuele naaste hun zonden in wrijven maar roepen dat ze zo van die mensen houden; en bij uitzondering overtuigen ze me ook nog, maar meestal vraag ik mij gewoon af of die lui met dezelfde ogen naar (hun eigen) zondige heteroseksualiteit kijken en dat net zo keihard in naam van God veroordelen. Ergens heb ik het idee van niet.

En zo denk ik er ook over en over dat laatste zou ik nog graag een reactie krijgen van mensen die wel van homosexuelen houden, maar ze net even een beetje meer afkeuren dan de andere mensen!

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 15 jan 2010 16:37

Ik constateer dat CU gedurende de afgelopen jaren steeds meer naar links opschuift en zoveel mogelijk kiezers probeert te winnen. Daarbij kunnen homo's door de CU dan natuurlijk niet worden uitgesloten. Dit zou alleen maar bevestigen dat ze een orthedox christelijke partij zijn en dat moet voor alles worden verkomen. Situaties als met Yvette Lont moeten dus worden voorkomen. Maar als je een grote partij wordt haal je ook meer verschillende meningen binnen. Laat de CU dit wel realiseren!

Dat de CU homo's wil omarmen vind ik prima! Dat moeten ze zelf beslissen. Maar het zegt mij wat over de partij en op mijn steun hoeven ze niet meer te rekenen.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Terug naar “Archief”