Toren moet van de kerk in Turkije

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

maboc
Sergeant
Sergeant

Re: Toren moet van de kerk in Turkije

Berichtdoor maboc » 18 dec 2009 08:39

=D> =D> =D> =D> =D> Heren Tamerlan en Harm-J =D> =D> =D> =D> =D>
Ik wilde zelf ook al zoiets opschrijven, maar het is veel beter en mooier door jullie gezegd...tnx
Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.
(1 Tessalonicenzen 5 vers 24)

Familie Bos
Mineur
Mineur

Berichtdoor Familie Bos » 18 dec 2009 22:00

mmm... Ik denk dat sommige dingen een beetje verkeerd zijn overgekomen of verkeerd zijn begrepen.

Ik zal het anders uitleggen.
Buitenlanders, andere godsdiensten, islaam, moslims, homo's, enz... zijn allemaal van harte welkom.
Maar, ze moeten ons niet overspoelen en opdringen met hun regels en tradities, laten ze die lekker in hun eigen landen houden.
Ik heb niks tegen andere godsdiensten. Sterker nog, een goed gesprek met zulke mensen kan fijn zijn, tenzij ze altijd maar weer hun geloof, hun gewoontes, hun regels opdringen.
Dit gebeurt nu dus helaas landelijk (shaira wetgeving, turkse banken, moslim politieke partijen in NL).
Van harte welkom dus als GAST in dit land als ze zich ook als gast gedragen en niet proberen het land in beslag te nemen of te veranderen naar hun eigen land.

Verder zijn veel buitenlanders, islamitische of moslims vaak zeer nette en vriendelijke mensen waar veel nederlanders vaak nog wat van kunnen leren.

Wat betreft de homo's, ik heb niets tegen op homo's zolang ze zich er niet naar gedragen.
Over homogevoelens zegt de bijbel dat sommige mensen dat kunnen hebben (niets ergs dus).
Maar over homo praktiseren zegt de bijbel dat het een gruwel is.
Een praktiserende homo als christen is in mijn ogen en volgens de bijbel dus volkomen onmogelijk.

Over zelfdoding, abortus, enz... lijkt het me zeer duidelijk dat dat een verschrikkelijk (goddeloos) iets is in ons land en in de wereld wat we altijd zullen moeten bestrijden.

Wat onze kinderen betreft.
Die kan je niet gelovig maken natuurlijk, maar je kunt ze wel beschermen tegen alles wat van de duivel en van afgoden is.
Je hoeft het ze dus niet met de paplepel in te laten brengen op scholen door zogenaamde godsdienst-maatschapij lessen of door abbortus en homo's standaard te laten normaliseren.

Wat de wet (tien geboden) betreft.
Wij kunnen ons er niet aan houden om dat we allemaal zondigen.
Maar de wet is er niet voor niets.
We moeten ons er aan proberen te houden, en we moeten als land proberen om zoveel mogenlijk naar die wet te handelen, daar rust zegen op.
Daar waar wij zondigen en het ons dus niet lukt om ons aan die wet te houden, heeft gelukkig de Here Jezus voor ons de prijs betaald zodat die fouten van ons vergeven worden.
Maar we kunnen dus niet zomaar die wet van tafel schuiven, we moeten ons nog steeds proberen om ons eraan te houden. Als we dat niet eens meer zouden proberen, dan is de Here Jezus voor niets opgeofferd en maken wij Hem zo belachelijk.
Maakt al de volken tot mijn discipelen en doopt hen in de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest en leert hen onderhouden al wat Ik u bevolen heb.

studentjehhs
Mineur
Mineur

Berichtdoor studentjehhs » 18 dec 2009 22:12

Ik zal het anders uitleggen.
Buitenlanders, andere godsdiensten, islaam, moslims, homo's, enz... zijn allemaal van harte welkom.
Maar, ze moeten ons niet overspoelen en opdringen met hun regels en tradities, laten ze die lekker in hun eigen landen houden.

Ik zal voortaan in mijn eigen land blijven :lol:

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 dec 2009 22:35

Familie Bos schreef:Ik zal het anders uitleggen.
Ik heb niks tegen andere godsdiensten. Sterker nog, een goed gesprek met zulke mensen kan fijn zijn, tenzij ze altijd maar weer hun geloof, hun gewoontes, hun regels opdringen.
Dit gebeurt nu dus helaas landelijk (shaira wetgeving, turkse banken, moslim politieke partijen in NL).
Van harte welkom dus als GAST in dit land als ze zich ook als gast gedragen en niet proberen het land in beslag te nemen of te veranderen naar hun eigen land.

Waar in Nederland wordt de sharia toegepast? En als dat al zou gebeuren, hoeveel last heb jij daar dan van? Wat is er mis met een buitenlandse bank? "Onze" banken als IGN en ABN-AMRO hebben toch ook vestigingen in het buitenland? En over welke moslim-politieke partij heb je het precies? Wat ik trouwens ook apart vind: integreren ze eindelijk eens zo goed dat ze mee willen doen aan de politiek, is het wéér niet goed.

Als laatste de vraag: hoeveelste generatie moet je zijn voordat anderen je niet meer als gast in eigen land beschouwen?

Wat betreft de homo's, ik heb niets tegen op homo's zolang ze zich er niet naar gedragen.

Ah, je mag dus wel homo zijn, zolang jij er maar niets van merkt? Natuurlijk heb je algemeen geldende fatsoensnormen, maar de laatste keer dat ik keek golden die nog gelijkelijk voor homo's en hetero's.

Over homogevoelens zegt de bijbel dat sommige mensen dat kunnen hebben (niets ergs dus).
Maar over homo praktiseren zegt de bijbel dat het een gruwel is.
Een praktiserende homo als christen is in mijn ogen en volgens de bijbel dus volkomen onmogelijk.

Grappig, dus die christelijke homo's die nog steeds het forum hier verheffen met hun aanwezigheid bestaan eigenlijk helemaal niet?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 20 dec 2009 00:20

Goed, terug naar de architectonische keuzes van een klein groepje (3) dronken Turken...

Faramir

Berichtdoor Faramir » 20 dec 2009 00:40

Mortlach schreef:Goed, terug naar de architectonische keuzes van een klein groepje (3) dronken Turken...

Wat valt daar verder nog over te vertellen? Een aantal extremistische Turken leggen een eis neer met een dreigement. Dat is het en niet meer of minder. Dat zal in Nederland ook zo nu en dan gebeuren. Zo was er laatst nog een katholieke basisschool wat de nodige dreigementen ontving nadat in de media kwam dat ze voor het kerstdiner halal zouden eten. Jammer maar helaas, je hebt overal en altijd mensen die hun mening willen doordrukken en wanneer dat niet lukt dreigen met geweld. Gelukkig blijft het veelal bij bedreigingen en worden deze niet uitgevoerd.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 21 dec 2009 17:01

We hebben zojuist 33 berichten verwijderd die niets met het onderwerp te maken hebben. Hierbij een vriendelijk verzoek om ons geen extra werk te bezorgen. Gaat een gebruiker off topic, meldt het ons dan via deze Afbeelding knop naast het betreffende bericht. Ga vooral niet in de nieuwe discussie mee.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 26 dec 2009 14:51

Denkertje21 schreef:Ik las een opmerkelijk bericht in het Nederlands Dagblad. In de Turkse stad Diyarbakir moet de Aramese priester Yusuf Akbulut uiterlijk vandaag de klokkentoren van zijn kerk in afbreken. Als hij dat niet doet, zijn de gevolgen "niet te overzien".

Volgens de Turkse krant Midyat Habur werd de Syrisch-orthodoxe priester vrijdag aangesproken door drie onbekende mannen, die eisten dat de toren gesloopt werd. "In Zwitserland zijn onze minaretten verboden, dus wij willen hier geen klokken meer", zouden ze gezegd hebben.

Het argument van de priester dat de kerk al tweeduizend jaar op die plek stond, maakte volgens de krant geen indruk. De Aramese Beweging voor Mensenrechten (ABM) is bezorgd over het dreigement, liet voorzitter Aziz Aygur gisteren weten. Zijn organisatie heeft brieven over de kwestie gestuurd aan de Tweede Kamerleden Joël Voordewind (ChristenUnie) en Pieter Omtzigt (CDA) en aan leden van het Europees Parlement.

Is dat het gevolg van de weerstand in Europa tegen de Islam, of was dit er al lang. Moeten wij nu kwaad met kwaad gaan vergelden en hier tegen minaretten zijn?

Ach ja, mohammedaanse 'logica'... :?

Gaat in dit geval als volgt:
Alle europeanen zijn christenen.
Als er europeanen zijn, die iets tegen de islam hebben, zijn alle europeanen schuldig.
Omdat alle europeanen christenen zijn, zijn daarmee alle christenen schuldig.
Dus kunnen we wraak gaan nemen op christenen die bij ons het dichtst in de buurt leven.

En wat ook bij de mohammedaanse logica hoort: het geeft niks als christenen of andere gelovigen dwars gezeten worden. Maar wie ook maar met één vinger aan de islam komt, pleegt de ergste heiligschennis, en moet heel hard aangepakt worden.

Met een dergelijke 'logica' is het wel duidelijk wat de gevolgen zijn.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 26 dec 2009 15:02

Harm-J schreef:

Zo zie zie ik dus ook mijn Moslimbroeder,

Een moslim kan nooit onze broeder zijn, wel onze naaste maar dat is iets anders!
Zodra een moslim onze broeder is geworden dan is het een Christen en geen moslim meer.
Dus heel je stukje gaat niet over je broeder, ook het stukje over de samaritaan.
Dat gaat over onze naaste.

En dan over het zgn. oordelen van een ander.
Wat deed Paulus? Wat deed Jezus?
Denk aan:gij adderengebroed b.v.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 26 dec 2009 15:11

tante-tortel schreef:Een moslim kan nooit onze broeder zijn, wel onze naaste maar dat is iets anders!
Zodra een moslim onze broeder is geworden dan is het een Christen en geen moslim meer.
Dus heel je stukje gaat niet over je broeder, ook het stukje over de samaritaan.

Beperkte groep van naaste(n) houdt jij er dan blijkbaar op na.

tante-tortel schreef:En dan over het zgn. oordelen van een ander.

Let even op tegen wie Jezus dat zei en in welke context. Volgens mij toch tegen "bepaalde" groep van mensen die regels boven een "ander belang" stelden.

Fijne dagen toegewenst T. Tortel

*Nu op naar kerstdiner 2 met mijn naaste
:lol:
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 26 dec 2009 16:06

Harm-J schreef:
tante-tortel schreef:Een moslim kan nooit onze broeder zijn, wel onze naaste maar dat is iets anders!

Beperkte groep van naaste(n) houdt jij er dan blijkbaar op na.

tante-tortel schreef:En dan over het zgn. oordelen van een ander.

Let even op tegen wie Jezus dat zei en in welke context. Volgens mij toch tegen "bepaalde" groep van mensen die regels boven een "ander belang" stelden.

Fijne dagen toegewenst T. Tortel

*Nu op naar kerstdiner 2 met mijn naaste
:lol:

Je neemt weer iets aan wat ik niet zeg.
Ik zeg niet dat er een beperkte groep naaste is.
Maar dat de moslim niet onze broeder is.
Maar dat je dat dan een naaste noemt.
Jij kunt zoals gewoonlijk nog steeds niet lezen en doet aanname,s die er niet staan.

Een ieder is mijn naaste maar niet ieder is mijn broeder. Zo simpel is het.

Paulus zegt b.v. 6 Het verbaast me dat u zich zo snel hebt afgewend van hem die u door de genade van Christus heeft geroepen en dat u zich tot een ander evangelie hebt gekeerd. 7 Er is geen ander evangelie, er zijn alleen maar mensen die u in verwarring brengen en het evangelie van Christus willen verdraaien. 8 Wanneer iemand u iets verkondigt dat in strijd is met wat ik u verkondigd heb, al was ik het zelf of een engel uit de hemel – vervloekt is hij! 9 Ik heb het al eerder gezegd en zeg het nu opnieuw: wanneer iemand u iets verkondigt dat in strijd is met wat u hebt ontvangen – vervloekt is hij!

Familie Bos
Mineur
Mineur

Berichtdoor Familie Bos » 26 dec 2009 16:50

tante-tortel schreef:Paulus zegt b.v. 6 Het verbaast me dat u zich zo snel hebt afgewend van hem die u door de genade van Christus heeft geroepen en dat u zich tot een ander evangelie hebt gekeerd. 7 Er is geen ander evangelie, er zijn alleen maar mensen die u in verwarring brengen en het evangelie van Christus willen verdraaien. 8 Wanneer iemand u iets verkondigt dat in strijd is met wat ik u verkondigd heb, al was ik het zelf of een engel uit de hemel – vervloekt is hij! 9 Ik heb het al eerder gezegd en zeg het nu opnieuw: wanneer iemand u iets verkondigt dat in strijd is met wat u hebt ontvangen – vervloekt is hij!

En zo is het.
En daarom kan een moslim, atheïst, boedhist, enz... nooit een broeder zijn.
Maakt al de volken tot mijn discipelen en doopt hen in de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest en leert hen onderhouden al wat Ik u bevolen heb.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 26 dec 2009 21:19

Boekenlezer schreef:Ach ja, mohammedaanse 'logica'... :?

Gaat in dit geval als volgt:
Alle europeanen zijn christenen.
Als er europeanen zijn, die iets tegen de islam hebben, zijn alle europeanen schuldig.
Omdat alle europeanen christenen zijn, zijn daarmee alle christenen schuldig.
Dus kunnen we wraak gaan nemen op christenen die bij ons het dichtst in de buurt leven.

En wat ook bij de mohammedaanse logica hoort: het geeft niks als christenen of andere gelovigen dwars gezeten worden. Maar wie ook maar met één vinger aan de islam komt, pleegt de ergste heiligschennis, en moet heel hard aangepakt worden.

Met een dergelijke 'logica' is het wel duidelijk wat de gevolgen zijn.

Ik geef je gelijk hoor, maar als we nou eens heel erg goed naar onszelf kijken, dan gebruiken wij toch ook diezelfde "logica"? Alle Midden-Oosterlingen (uitgezonderd de Joden en een splintertje christenen) zijn moslim, die allemaal aartsfundamentalist zijn en alleen maar uit op wereldoverheersing. En wanneer een kleine groep radicale moslims iets roept, dan vertegenwoordigt dat groepje de houding van ALLE moslims wereldwijd. Het geeft ook niks als moslims of hindoes of boeddhisten dwars gezeten worden, maar wie ook maar met één vinger aan het christendom komt, etc, etc,...

Nogmaals, de logica zoals sommige moslims hem bedrijven is fout, heel erg fout. Maar is die logica niet ook heel erg hekenbaar in onszelf?

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 27 dec 2009 01:09

Mortlach schreef: maar wie ook maar met één vinger aan het christendom komt, etc, etc,...

Nogmaals, de logica zoals sommige moslims hem bedrijven is fout, heel erg fout. Maar is die logica niet ook heel erg hekenbaar in onszelf?

Zo eens. Met recht in de kern geschoten m.i.. O wee, als iemand niet gelooft wat ik geloof, dan is hij/zij ineens niet mijn broeder of zuster? Zullen wij dat oordeel nu eens aan God zelf overlaten, hierbij kijk, richt, ik mij specifiek tot T.T. en de familie Bos!

Ik vraag mij wel eens af als de SGP iets wil, doet, verwacht wat ik niet prettig vind, wil, etc. Zijn zij dan ineens niet meer mijn broeder of zuster, dan wel mijn naaste? Binnen de SGP zitten ook "enkelingen" die menen hun geloof dwingend op te moeten, mogen leggen aan een anders denkende, op grondslag van zoals hun menen de bijbel uit te lezen. Zo geldt het ook voor "enkelingen" binnen de leer van de Islam. Het oordeel past mij niet om een mening, die een paar fanatiekelingen zijn toegedaan, om die over een gehele groep van mensen uit te smeren, zo ook niet over de SGP. Om maar eens een groep (politieke partij) van mensen te noemen.

Wij zijn allen niet meer dan mensen, met ons beperkt waarnemingsvermogen, allen geschapen door die Ene. Stop dan toch ook eens om als schepsel te denken, dat jij als enige goed zou zitten, dat al wat het andere schepsel doet, leert etc. per definitie fout is.

Men bereikt meer met woorden, en elkaar de hand te reiken, eens een maaltijd te delen, met elkaar te spreken, dan bij voorbaat te denken, menen wat ik geloof, denk, is goed, wat de ander denkt, gelooft is per definitie een dwaalleer, afgod, dus hij of zij is niet meer mijn broeder of zuster. etc... M.i. is iedereen je broeder of zuster, ondanks wat hij of zij gelooft, denkt, meent. Het laatste oordeel is niet ons. Het lijkt mij zo dat de bijbel daar vrij duidelijk over is. Ook over dat Hij niet onschuldig houdt die....

Hij is het die m.i. eens zal oordelen, niet ik jij, of een ander. Net zoals de bijbel leert: om niet te oordelen, je naaste lief te hebben.

me·de·mens de; m,v -en ieder ander mens; naaste Bron: dikke van dalen
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Familie Bos
Mineur
Mineur

Berichtdoor Familie Bos » 27 dec 2009 14:21

Moslims en boedhisten hebben wat mij betreft niet het recht om mij als christen de wet te lezen in het geloof.

Wat een waardeloos forum is dit geworden zeg.
Iedereen noemt zich hier christen, maar in werkelijkheid zijn ze atheïst, moslim, boedhist, enz.... En dan beweren ze ook nog de bijbel oprecht te kunnen uitleggen ?

Het (ware christelijke) geloof in de letterlijke bijbel is hier vrijwel niet te vinden.
Telkens als ik of iemand anders op dit forum duidelijkheid geef door het letterlijke enige ware woord van God uit de bijbel letterlijk te citeren, dan wordt het direct door allerlij (niet christenen) van tafel geveegd alsof de bijbel een groot onzin fabeltjes boek is dat door mensen is geschreven, een dood boek met een God die slechts in beeldspraak en onzin spreekt waardoor je de hele bijbel wel zal moeten vergeestelijken en verdraaien naar eigen hand. Vervolgens worden de enkelingen die de bijbel wel serieus nemen belachelijk gemaakt alsof ze het zo uit hun duim zuigen wat er uit de bijbel geciteerd word.
Het zou dan onze mening zijn die wij in dat grote fabeltjes boek lijken te lezen maar wat er zogenaamd niet staat. Dan ineens zijn wij het die oordelen terwijl wij slechts de letterlijke bijbel van God aanhalen.

Dit forum heeft duidelijk geen enkele betrouwbare bijbelse waarde meer.
Het is onmogenlijk om hier een christelijke studie of discussie te volgen.
Helaas doen er op dit forum meer antichristen, andere godsdiensten en misleidingen de ronde dan dat de bijbel en Gods woord hier terug te vinden zijn.
Niet echt een christelijk forum meer dus.
Ik denk dat ik hier dan ook een stuk minder waarde aan ga hechten en minder zal gaan reageren.

Gegroet.
(en een broeder ben je slechts als je de letterlijke bijbel geloofd en aanneemt als Gods waarheid, anders ben je (net als moslims en boedhisten en atheïsten slecht mijn naaste)).

Terug naar “Archief”