Ik wilde zelf ook al zoiets opschrijven, maar het is veel beter en mooier door jullie gezegd...tnx
Moderator: Moderafo's
Familie Bos schreef:Ik zal het anders uitleggen.
Buitenlanders, andere godsdiensten, islaam, moslims, homo's, enz... zijn allemaal van harte welkom.
Maar, ze moeten ons niet overspoelen en opdringen met hun regels en tradities, laten ze die lekker in hun eigen landen houden.
Ik heb niks tegen andere godsdiensten. Sterker nog, een goed gesprek met zulke mensen kan fijn zijn, tenzij ze altijd maar weer hun geloof, hun gewoontes, hun regels opdringen.
Dit gebeurt nu dus helaas landelijk (shaira wetgeving, turkse banken, moslim politieke partijen in NL).
Van harte welkom dus als GAST in dit land als ze zich ook als gast gedragen en niet proberen het land in beslag te nemen of te veranderen naar hun eigen land.
Wat betreft de homo's, ik heb niets tegen op homo's zolang ze zich er niet naar gedragen.
Over homogevoelens zegt de bijbel dat sommige mensen dat kunnen hebben (niets ergs dus).
Maar over homo praktiseren zegt de bijbel dat het een gruwel is.
Een praktiserende homo als christen is in mijn ogen en volgens de bijbel dus volkomen onmogelijk.
Mortlach schreef:Goed, terug naar de architectonische keuzes van een klein groepje (3) dronken Turken...
Denkertje21 schreef:Ik las een opmerkelijk bericht in het Nederlands Dagblad. In de Turkse stad Diyarbakir moet de Aramese priester Yusuf Akbulut uiterlijk vandaag de klokkentoren van zijn kerk in afbreken. Als hij dat niet doet, zijn de gevolgen "niet te overzien".
Volgens de Turkse krant Midyat Habur werd de Syrisch-orthodoxe priester vrijdag aangesproken door drie onbekende mannen, die eisten dat de toren gesloopt werd. "In Zwitserland zijn onze minaretten verboden, dus wij willen hier geen klokken meer", zouden ze gezegd hebben.
Het argument van de priester dat de kerk al tweeduizend jaar op die plek stond, maakte volgens de krant geen indruk. De Aramese Beweging voor Mensenrechten (ABM) is bezorgd over het dreigement, liet voorzitter Aziz Aygur gisteren weten. Zijn organisatie heeft brieven over de kwestie gestuurd aan de Tweede Kamerleden Joël Voordewind (ChristenUnie) en Pieter Omtzigt (CDA) en aan leden van het Europees Parlement.
Is dat het gevolg van de weerstand in Europa tegen de Islam, of was dit er al lang. Moeten wij nu kwaad met kwaad gaan vergelden en hier tegen minaretten zijn?
Harm-J schreef:
Zo zie zie ik dus ook mijn Moslimbroeder,
tante-tortel schreef:Een moslim kan nooit onze broeder zijn, wel onze naaste maar dat is iets anders!
Zodra een moslim onze broeder is geworden dan is het een Christen en geen moslim meer.
Dus heel je stukje gaat niet over je broeder, ook het stukje over de samaritaan.
Dat gaat over onze naaste.
tante-tortel schreef:En dan over het zgn. oordelen van een ander.
Wat deed Paulus? Wat deed Jezus?
Denk aan:gij adderengebroed b.v.
Harm-J schreef:tante-tortel schreef:Een moslim kan nooit onze broeder zijn, wel onze naaste maar dat is iets anders!
Zodra een moslim onze broeder is geworden dan is het een Christen en geen moslim meer.
Dus heel je stukje gaat niet over je broeder, ook het stukje over de samaritaan.
Dat gaat over onze naaste.
Beperkte groep van naaste(n) houdt jij er dan blijkbaar op na.tante-tortel schreef:En dan over het zgn. oordelen van een ander.
Wat deed Paulus? Wat deed Jezus?
Denk aan:gij adderengebroed b.v.
Let even op tegen wie Jezus dat zei en in welke context. Volgens mij toch tegen "bepaalde" groep van mensen die regels boven een "ander belang" stelden.
Fijne dagen toegewenst T. Tortel
*Nu op naar kerstdiner 2 met mijn naaste
tante-tortel schreef:Paulus zegt b.v. 6 Het verbaast me dat u zich zo snel hebt afgewend van hem die u door de genade van Christus heeft geroepen en dat u zich tot een ander evangelie hebt gekeerd. 7 Er is geen ander evangelie, er zijn alleen maar mensen die u in verwarring brengen en het evangelie van Christus willen verdraaien. 8 Wanneer iemand u iets verkondigt dat in strijd is met wat ik u verkondigd heb, al was ik het zelf of een engel uit de hemel – vervloekt is hij! 9 Ik heb het al eerder gezegd en zeg het nu opnieuw: wanneer iemand u iets verkondigt dat in strijd is met wat u hebt ontvangen – vervloekt is hij!
Boekenlezer schreef:Ach ja, mohammedaanse 'logica'...![]()
Gaat in dit geval als volgt:
Alle europeanen zijn christenen.
Als er europeanen zijn, die iets tegen de islam hebben, zijn alle europeanen schuldig.
Omdat alle europeanen christenen zijn, zijn daarmee alle christenen schuldig.
Dus kunnen we wraak gaan nemen op christenen die bij ons het dichtst in de buurt leven.
En wat ook bij de mohammedaanse logica hoort: het geeft niks als christenen of andere gelovigen dwars gezeten worden. Maar wie ook maar met één vinger aan de islam komt, pleegt de ergste heiligschennis, en moet heel hard aangepakt worden.
Met een dergelijke 'logica' is het wel duidelijk wat de gevolgen zijn.
Mortlach schreef: maar wie ook maar met één vinger aan het christendom komt, etc, etc,...
Nogmaals, de logica zoals sommige moslims hem bedrijven is fout, heel erg fout. Maar is die logica niet ook heel erg hekenbaar in onszelf?
me·de·mens de; m,v -en ieder ander mens; naaste Bron: dikke van dalen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten