MissF schreef:Natuurlijk kun je al wel samen kiezen als je samen ergens anders gaat wonen. Dan ga je toch een paar zondagen op rij wat gemeentes bezoeken daar? Dat zou mijn keuze absoluut zijn. Ik zou echt niet allebei in een aparte gemeente terecht willen komen, en ik vind het wel belangrijk om me thuis te voelen in een gemeente, waar we allebei achter staan.
Wij hebben het geluk dat we in dezelfde gemeente zaten en na een zoektocht binnen verschillende kerkverbanden erachter kwamen dat deze het beste bij ons aansluit. Dus was de keus niet moeilijk. maar al zouden we verhuizen dan zou ik toch echt wel van tevoren naar een dienst of een paar diensten gaan. En over het algemeen weet je vaak wel welk kerkverband sowieso 'af vallen' denk ik, dat vermakkelijkt de keuze wel weer.
Maar zeker als je allebei in een totaal ander kerkverband opgegroeid bent, zou ik van tevoren echt wel samen onderzoeken wat je samen wilt in de toekomst. Maar dat is mijn mening

Het is ook niet dat we niet samen kunnen kiezen. Maar ik ga mijn energie er niet nú al in stoppen. We wonen er allebei nog niet, dus dan zouden we om de haverklap ter oriëntatie alvast heel wat zondagen op en neer moeten reizen om alvast een kerk te zoeken. Alsjeblieft niet zeg

Ik heb het nog prima naar mijn zin waar we nu zitten, dus daar genieten we graag nog van. Bovendien maken die paar weken op een jarenlang huwelijk (laten we het positief bekijken

) toch ook geen klap uit? Of we nou 3 maanden van tevoren gaan oriënteren inclusief veel reizen, of we gaan ons oriënteren als we getrouwd zijn en we hebben dan een paar weken of maanden nog geen vaste kerk. Ik zie het probleem niet zo

De periode voor ons trouwen heb ik vast wel meer te doen.