Adoptie deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Adoptie deel2

Berichtdoor Acire » 09 nov 2009 17:50

Ja, gefeliciteerd enzo!

Vertel je snel wat verhalen over hem? (a)

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 09 nov 2009 21:03

vpk schreef:
Haai schreef:Zo Galateia, wat een mooi nieuws! Van harte gefeliciteerd met de komst van jullie zoon Samuel. Van harte Gods zegen toegewenst voor jullie als gezin!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 09 nov 2009 21:07

van harte gefeliciteerd Galateia & man :D geniet er maar van als gezin en God's zegen toegewenst!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 10 nov 2009 20:41

Wauw! Ik ben sprakeloos, van harte gefeliciteerd met de komst van Samuel!!

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 11 nov 2009 10:56

Waa, wat ontzettend gaaf zeg! Gefeliciteerd met jullie zoon.

Kom je snel verhalen vertellen en foto's laten zien?

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 11 nov 2009 12:43

Hoi Galateia en man!

Van hartegefeliciteerd met jullie zoon die jullie op bijzondere wijze mochten ontvangen.
Wat zullen jullie gelukkig zijn... :D
Ben benieuwd naar alle verhalen!

dientjebommel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor dientjebommel » 19 nov 2009 14:04

Tijd voor een update van onze kant.
Inmiddels hebben we gehoord dat we niet meer op de wachtlijst voor het gezinsonderzoek staan, omdat dat ons dossier is uitgedeeld. We hebben alleen nog niets gehoord van de Raad-medewerkster. De reden dat we weten dat ons dossier is uitgedeeld, is dat we een paar dagen geleden per dag zo'n 10x anoniem gebeld zijn. Mijn man dacht dat het misschien wel de Raad was die contact met ons zocht. Dus ik heb maar eens met ze gebeld. Daar kreeg ik te horen dat we niet meer op de wachtlijst stonden. Alleen waren we voor de uitdeel-datum ook al gebeld. Het is dus niet de Raad geweest die belde, maar we weten in elk geval al wat meer. Nu maar hopen dat we gauw gebeld worden of een brief krijgen met een datum.
Verder kregen we vandaag een dikke Meiling-mailing. Ik kreeg echt helemaal de kriebels toen ik hem doorbladerde :D

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 23 nov 2009 14:18

dientjebommel schreef:Tijd voor een update van onze kant.
Inmiddels hebben we gehoord dat we niet meer op de wachtlijst voor het gezinsonderzoek staan, omdat dat ons dossier is uitgedeeld. We hebben alleen nog niets gehoord van de Raad-medewerkster. De reden dat we weten dat ons dossier is uitgedeeld, is dat we een paar dagen geleden per dag zo'n 10x anoniem gebeld zijn. Mijn man dacht dat het misschien wel de Raad was die contact met ons zocht. Dus ik heb maar eens met ze gebeld. Daar kreeg ik te horen dat we niet meer op de wachtlijst stonden. Alleen waren we voor de uitdeel-datum ook al gebeld. Het is dus niet de Raad geweest die belde, maar we weten in elk geval al wat meer. Nu maar hopen dat we gauw gebeld worden of een brief krijgen met een datum.
Verder kregen we vandaag een dikke Meiling-mailing. Ik kreeg echt helemaal de kriebels toen ik hem doorbladerde :D

Hoi Dientjebommel,

Wat is de uitdeeldatum?
Nog nooit van gehoord :-k

Groetjes, Anne

dientjebommel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor dientjebommel » 23 nov 2009 16:36

Ik weet ook niet precies wat een uitdeel-datum inhoudt, maar ik kan me voorstellen dat ze bij de raad die dag vergaderd hebben over wie welk onderzoek zou gaan doen en dat toen ook ons dossier is 'uitgedeeld'.
Onze uitdeel-datum was 16-11. Inmiddels hebben we een brief ontvangen met de 3 gespreks-/onderzoeksdata. De eerste keer is een huisbezoek op 2-12, het volgende gesprek is op 9-12 en de 3e staat voor 16-12. Dus ze pakken wel lekker door. Aan de ene kant fijn, maar aan de andere kant lijkt het me ook wel heftig die gesprekken. Dus we zijn nu al een beetje aan het bedenken wat we allemaal willen zeggen. Spannend, maar ook wel heel fijn dat we weer een stapje dichterbij ons kindje zijn!

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 23 nov 2009 16:39

Dat zijn concrete stappen, dientjebommel. Veel succes!

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 23 nov 2009 19:02

Wat leuk dientjebommel! Het lijkt bij jullie best snel te gaan of vergis ik me daarin? Wat is ongeveer de planning nadat jullie alle gesprekken hebben gevoerd?

dientjebommel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor dientjebommel » 23 nov 2009 21:06

Na de gesprekken willen we een keuze hebben gemaakt voor een land. Of liefst al vóór of tijdens de gesprekken. Op dit moment twijfelen we nog tussen Zuid Afrika en Taiwan. De keuze leek eerst al op Zuid Afrika te zijn gevallen, maar bij mij kriebelt Taiwan toch ook steeds meer. Afhankelijk van deze keuze gaat ons rapport naar Wereldkinderen of Meiling. En dan gaat het wachten beginnen... De verwachting is dat het dan nog ongeveer 3 jaar duurt. Dus we zijn er voorlopig nog niet. Maar het klopt wel dat het tot op heden redelijk voorspoedig lijkt te gaan bij ons. Elke keer gaan de dingen sneller dan eerst de verwachting was. We zijn nu bijna 1,5 jaar bezig vanaf het moment van het aanvragen van een BKA-nummer. Maar nu las ik vandaag ergens dat dit eigenlijk wel 'normaal' is.

dientjebommel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor dientjebommel » 03 dec 2009 07:51

Gisteren ons 1e gesprek met een medewerker van de RvK gehad. En het is ons reuze meegevallen! Het was een gezellige dame en het gesprek liep heel vlot. Wel wilde ze graag weten waarom we al zo jong met adoptie bezig waren. Alsof wij zo jong zijn! We zijn 27 en 29. Verder ging ze (dieper dan bij andere onderwerpen) in op ons geloof en hoe we dat zagen mbt ons kindje. Hoe zouden we dat aanpakken, wat willen we ons kindje vooral bijbrengen over het geloof en wat zouden we ervan vinden als ons kindje later besluit de kerk en het geloof de rug toe te keren. Niet echt simpele vragen, maar we konden er wel goed antwoord op geven. Voor het gesprek van volgende week moeten we een levensbeschrijving van ongeveer 1,5 A4 schrijven over ons ouderlijk gezin, de opvoeding, onze schooltijd en belangrijke personen in ons leven. Verder gaan we tijdens dat gesprek in op onze verwachtingen/wensen, onze visie op opvoeden, de achtergrond van adoptiekinderen en mogelijke discriminatie. Als daar verder niets bijzonders uitkomt, wil ze het laatste gesprek gebruiken om af te ronden. In dat geval zijn we op 16 december klaar met de gesprekken.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 03 dec 2009 10:34

Zo dat gaat echt snel dientjebommel, positief.
Fijn dat het eerste gesprek mee is gevallen, succes met de andere gesprekken.

dientjebommel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor dientjebommel » 10 dec 2009 07:42

Gister ons 2e en laatste (!) gesprek gehad bij de raad. Ze vond dat ze wel genoeg van ons wist. We waren in het eerste gesprek heel open geweest, we hadden een helder levensverhaal geschreven en we hebben gister nog 2 uur zitten praten. Het beeld dat ze van ons had was: open, integer, intelligent en volwassen. :D Ze gaat een positief advies afgeven voor 1 óf 2 kinderen met een special need. Dat zag ze ons echt wel doen. Nu zijn we helemaal blij. De tijd die ze had gereserveerd voor het gesprek dat we volgende keer eigenlijk zouden hebben, wil ze gebruiken om het rapport te schrijven. Misschien is het dit jaar nog klaar en anders begin volgend jaar. Zodra het klaar is, neemt ze contact met ons op om een afspraak te maken om het in te lezen. En dan op naar Meiling. Want uiteindelijk is onze keuze op Taiwan gevallen. Tot zover maar weer.

Terug naar “Archief”