Heeft iemand ervaringen met de Ladycomp?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Re: Heeft iemand ervaringen met de Ladycomp?

Berichtdoor ring » 16 nov 2009 22:12

tante-tortel schreef:Ik ben toch zo blij dat wij dat onze dochters gelijk hebben geleerd! Vanaf de eerste menstruatie hebben we ze al leren omgaan met de cyclus.
Hoeven ze dat in ieder geval in hun trouwen niet meer te leren ;-)

Ik wil niet zeggen in dit topic dat ik mijn cyclus niet ken. Maar ik weet wel dat mijn cyclus gaat op hoe ik mij voel.
En meestal kan ik het vantevoren uittellen, maar voel ik me een keer anders door omstandigheden, is dat aan mijn cyclus te merken. Mooi geschapen eigenlijk.. :-oo
"Boeken zijn schepen die de uitgestrekte zeeën des tijds doorkruisen"

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 17 nov 2009 00:00

tante-tortel schreef:Ik ben toch zo blij dat wij dat onze dochters gelijk hebben geleerd! Vanaf de eerste menstruatie hebben we ze al leren omgaan met de cyclus.
Hoeven ze dat in ieder geval in hun trouwen niet meer te leren ;-)

Sommige mensen hebben het gewoon heel goed met zich zelf getroffen en hebben altijd voorbeeldige kinderen
die een voorbeeldige opvoeding hebben gehad, sorry tt maar ik moest het gewoon even kwijt.
Volgens mij leef jij heel eenzaam in je eigen wereldje, maar kan je weinig begrip opbrengen
als het bij anderen anders gaat zoals jij dat gewend bent of denk dat het moet gaan.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 17 nov 2009 08:22

Als je een tijd goed je lichaam leert herkennen wat betreft vruchtbare dagen dan denk ik niet dat het nodig is om een ladycomp e.d aan te schaffen.
Wat ik al eerder zei, je hoeft niet altijd van elkaar te genieten door middel van gemeenschap, vrijen is niet alleen gemeenschap hebben.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 nov 2009 08:52

Ik heb nooit mijn cyclus gesnapt, en die was ook niet te snappen denk ik, zo lekker onregelmatig, maar ik heb er nooit een probleem van gemaakt, en heb me prima gevoeld. Stel je voor dat mijn moeder zou zeggen: Meid, kom eens zitten, zullen we eens even fijn babbelen over je cyclus, dan was ik gillend weggerend. Daar ging ik als puber van 12 die net voor het eerst ongesteld was echt niet even fijn over bomen met mijn moeder hoor.

En zelfs toen ik wel heel regelmatig ongesteld was toen ik voor de 1e keer stopte met de pil kon ik er nog niks wijs uit worden, ik ben nou eenmaal gezegend dat ik niks voel bij een eisprong of naderende menstruatie. Nu ik weer gestopt ben met de pil is het weer zo, ik heb met de pil meer last van menstruatie dan zonder, prima toch, dan zie ik het allemaal vanzelf wel en gebruiken we om een zwangerschap tegen te gaan gewoon altijd een andere voorbehoedsmiddel, niks moeilijks aan hoor.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 17 nov 2009 09:02

Mijn cyclus is perfect regelmatig. Maar als ik dat aan vriendinnen vertel is bijna iedereen heel verbaasd. Bij bijna niemand van hen is het zo en bij heel veel is er inderdaad geen peil op te trekken. En als je ouder wordt dan wordt het sowieso onregelmatiger. En juist als je begin 40 bent wil je vaak liever niet nog een zwangerschap vanwege verhoogde kans op complicaties. Dus hoe ga je daar dan mee om?

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 17 nov 2009 09:12

marjo schreef:Mijn cyclus is perfect regelmatig. Maar als ik dat aan vriendinnen vertel is bijna iedereen heel verbaasd. Bij bijna niemand van hen is het zo en bij heel veel is er inderdaad geen peil op te trekken. En als je ouder wordt dan wordt het sowieso onregelmatiger. En juist als je begin 40 bent wil je vaak liever niet nog een zwangerschap vanwege verhoogde kans op complicaties. Dus hoe ga je daar dan mee om?

Tja,
-het uitstellen,
-een vrij/knuffelpartijtje hoeft niet altijd uit te lopen op gemeenschap
-een voorbehoedsmiddel gebruiken
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 nov 2009 09:16

marjo schreef:Mijn cyclus is perfect regelmatig. Maar als ik dat aan vriendinnen vertel is bijna iedereen heel verbaasd. Bij bijna niemand van hen is het zo en bij heel veel is er inderdaad geen peil op te trekken. En als je ouder wordt dan wordt het sowieso onregelmatiger. En juist als je begin 40 bent wil je vaak liever niet nog een zwangerschap vanwege verhoogde kans op complicaties. Dus hoe ga je daar dan mee om?

Gewoon een vasectomie :lol: . ( sterilisatie voor de man)

Allemaal leuk een aardig dat tellen en je eigen cyclus leren kennen, maar het risico op een zwangerschap vind ik dan te groot. Ik zou het liefst de komende 4 jaar nog 1 of 2 keer zwanger willen worden en daarna is mn man aan de beurt.

@ pannenkoek Welk voorbehoedsmiddel dan?
Condooms heb ik echt geen zin meer in en in uitstellen eigenlijk ook niet. Als wij beiden zin hebben om te vrijen en de mogelijkheid ertoe hebben ( straks met 2 kleine kinderen zal het best wel druk zijn), dan ga ik het echt niet uitstellen, omdat ik nog niet zwanger zou willen worden.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 17 nov 2009 09:20

ajl schreef:

Gewoon een vasectomie :lol: . ( sterilisatie voor de man)

Allemaal leuk een aardig dat tellen en je eigen cyclus leren kennen, maar het risico op een zwangerschap vind ik dan te groot. Ik zou het liefst de komende 4 jaar nog 1 of 2 keer zwanger willen worden en daarna is mn man aan de beurt.

@ pannenkoek Welk voorbehoedsmiddel dan?
Condooms heb ik echt geen zin meer in en in uitstellen eigenlijk ook niet. Als wij beiden zin hebben om te vrijen en de mogelijkheid ertoe hebben ( straks met 2 kleine kinderen zal het best wel druk zijn), dan ga ik het echt niet uitstellen, omdat ik nog niet zwanger zou willen worden.

ja ik dacht wel aan condooms. wij stellen het uit, of vrijen zonder gemeenschap ( raar maar eigenlijk kan dat niet. Vrijen is gemeenschap hebben)
maar dit geld allemaal niet voor mij. Ik kan op de dag aftellen wanneer ik ongesteld wordt. Ik ben 36.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 nov 2009 09:23

Ehm....dat is dus nog een jaar of 10.

Ik heb echt gen zin om 15 jaar met condooms te modderen. ( ben 31)

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 17 nov 2009 10:00

Zelfs als je onregelmatig ongesteld bent kun je gewoon leren om naar je lichaam te kijken en de tekenen van een ovulatie. Want dan weet je ook dat je 14 dagen later ongesteld wordt.

Verder vind ik de opmerkingen over grote hoogte en dergelijke tamelijk spreken van zich beter voelen dan een ander. Meestal zijn dat juist de mensen die niets van anderen willen aannemen en het zelf allemaal wet denken te weten en anderen veroordelen. BAH! Het is zo makkelijk om anderen te veroordelen, maar misschien moeten die dames eerst eens leren om naar zichzelf te kijken voor de ze splinter bij een andere denken te moeten zien........

En dat jij annet, het niet met je moeder besprak lag denk ik gewoon aan hoe je relatie met je moeder was?
Ik heb dat ook niet van mijn moeder meegekregen. Die zei alleen: ohw, nou hier is maandverband en elke maand komt dat terug.
Pas in mijn opleiding voor kraamverzorgster heb ik geleerd dat er dingen met je lichaam gebeuren waardoor je weet wanneer er b.v. een ovulatie is. Zodat je ook vandaaruit weet dat je 14 dagen later ongesteld wordt.
Dat is ook de reden waarom wij dat ook gelijk aan onze dochters wel hebben geleerd. Zodat het heel gewoon is als je weet wanneer je ongesteld wordt, zeker als je b.v. op school zit. En zo wordt het ook je eigen.
En ja, wij hebben een tamelijk open relatie met elkaar, maar veroordeel ik daar anderen mee? Zeg ik dat wij dus beter zijn dan anderen? Of zeg ik: kijk eens hoe goed wij zijn?
Nee, dat denken jullie er zelf bij en er in te moeten lezen.
Maar dat zegt meer over jullie dan over mij, laat dat duidelijk zijn.

Maar blijkbaar mag je hier op dit forum geen eerlijk antwoord geven en moet je doen alsof je dom bent en met anderen mee praten.
Terwijl het mij toch logisch lijkt dat als er een vraag gesteld wordt die ander daar een duidelijk antwoord op wil en niet al die meepraat reactie,s ](*,) =;

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 17 nov 2009 10:04

TT, volgens mij ontken je nu glashard wat anderen hier zeggen: zij kunnen geen peil/pijl op hun cyclus trekken. Vervolgens zeg je (niet) vrolijk: iedereen kan dat wel, want ik kan het ook en mijn dochters ook.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 17 nov 2009 10:09

tante-tortel schreef:Zelfs als je onregelmatig ongesteld bent kun je gewoon leren om naar je lichaam te kijken en de tekenen van een ovulatie. Want dan weet je ook dat je 14 dagen later ongesteld wordt.

ik weet precies wanneer mijn eisprong is, maar ik word niet 14 dagen later ongesteld. Dat kan dus verschillen!

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 17 nov 2009 10:10

TT ik wil ook nog even op je verhaal reageren. Wanneer je onregelmatig ongesteld bent en geen tekenen hebt van een ovulatie kan kun je het zelf niet uitrekenen! Eisprong, zou niet weten hoe het voelt. Ik merk er helemaal en dan ook helemaal niets van als ik ongesteld ben. En als er dan geen enkele regelmaat inzit, dan is er geen peil op te trekken.

Ik vind het fijn om te horen dat het bij jou en je dochters wel zo is, beschouw het als een voorrecht. Lang niet iedereen kan er op jouw manier mee bezig zijn. De natuur is niet bij iedereen hetzelfde. En ik denk dat het voor jou lastig voor te stellen is als je hoort van mensen die nog geen eisprong of andere voortekens voelen/merken.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 nov 2009 10:12

Idd, TT. En ik denk dat je mij bedoelt dat ik daar niet over praatte met mijn moeder. Haha, dan ken je mijn moeder en mij dus helemaal niet. Wij zijn ontzettend open, maar ik vind het erg abnormaal als een meisje niet een tijdje 'wegens verbouweing gesloten' is tijdens haar pubertijd. Dat hoort er gewoon bij. Mijn moeder vertelde me prima hoe het allemaal zat, en ik kreeg ook echt geen maandverband in mijn handen geduwd hoor.
En je zegt steeds hetzelfde, maar wat iedereen hier ook zegt, je luistert er totaal niet naar. Want ik zeg (en ik herhaal): ik voel NIET wanneer mijn ovulatie is, en wanneer ik ongesteld word. En ben het ook niet regelmatig. Er zijn echt mensen die hun ovulatie hebben en NIEt na 2 weken ongesteld worden.
Dus je doet nu een beetje slachtofferig, maar het valt me weer op, dat je zelf degene bent die gewoon wilt horen: Ja TT, je hebt heeeeeelemaal gelijk. En dat doen wij niet, omdat we het niet met je eens zijn. En dan kruip je in een slachtofferrol. Prima, maar zeg dan niet meteen welke relatie ik met mijn moeder heb, dank je wel :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 17 nov 2009 10:14

Ik heb ook een heel open relatie met mijn moeder maar ze heeft mij niet verteld wanneer ik vruchtbaar zou kunnen zijn en het hele verhaal er om heen. De nodige dingen die je moet weten heeft ze me verteld. Maar op dit moment vind ik het ook iets wat mij (en mijn vriend) aangaat. Ik wil weten hoe mijn lichaam in elkaar zit en ik wil voor mezelf een 'middel' vinden waardoor ik niet direct zwanger ben en waar ik me goed bij voel. En als je gebruik maakt van condoom/NFP/Ladycomp etc. betekent dat nog niet dat je je lichaam niet goed kent.

T.o.v. zwanger worden: ik ben me er degelijk van bewust dat voor veel mensen er het verlang is om juist zwanger te worden. Het is van mij ook een wens, maar ik voel daarnaast dat ik ook graag samen met mijn a.s. man wil zijn. Gewoon om het samen zijn en het wennen aan het leven samen. Is dit herkenbaar?
"Boeken zijn schepen die de uitgestrekte zeeën des tijds doorkruisen"

Terug naar “Archief”