"Opheusden krijgt probleem aangepraat."

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

The Gentleman

"Opheusden krijgt probleem aangepraat."

Berichtdoor The Gentleman » 21 okt 2009 11:43

Het Reformatorisch Dagblad van 7 oktober 2009:

http://www.refdag.nl/artikel/1437209/Opheusden+krijgt+probleem+aangepraat.html

Hoe denken jullie hierover?
Laatst gewijzigd door The Gentleman op 21 okt 2009 11:50, 2 keer totaal gewijzigd.

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Re: "Opheusden krijgt probleem aangepraat."

Berichtdoor Floefloe » 30 okt 2009 12:07

Ik ken de situatie aldaar ter plekke natuurlijk niet, maar ik heb hier voor mijn studie een rapport liggen waarin onder andere een vergelijkbaar onderzoek zit naar Ede en omgeving. Een probleem is er nog niet, maar doordat er weinig contacten zijn tussen groepen loop je natuurlijk het risico dat de vlam in de pan kan slaan.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

maboc
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maboc » 30 okt 2009 13:20

Ik ken de situatie daar ook niet, maar het verbaasd me nogal dat er knap forse verschillen zijn in de belevingswereld van bv. de SGP-fractievoorzitter Dhr. van Tuijl en de gemeenteraad van Neder-Betuwe.

Ziet de jeugdwerker teveel beren op de weg of de Dhr. van Tuijl juist te weinig?

Mijn ervaring is wel dat iets vrij gemakkelijk kan escaleren met jonge gasten. Maar nogmaals ik ken de situatie niet, wellicht valt het reuze mee.
Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.
(1 Tessalonicenzen 5 vers 24)

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 30 okt 2009 15:28

IK woon er gelukkig een eind bij vandaan
Hier op het platteland zijn weinig kerkelijken en ga je gewoon met Jan en alleman om. Vind ik wel net zo fijn. Maar als ik denk aan feesten op oudejaarsavond in vooral de kerkelijke kernen, dan gaan mijn haren overeind staan. We horen iedere zondag hoe we moeten leven, maar we mogen ook wel uit de band springen. Schande.

De groepen in Opheusden moeten zich mengen. Maar dat kan moeilijk zijn. Ga niet boven een ander staan maar ernaast. Maar als er echt haat en nijd is zal het niet meevallen.

Ik ken de situatie daar ook niet. En ben er niet bekent mee
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 02 nov 2009 19:33

Floefloe schreef:Ik ken de situatie aldaar ter plekke natuurlijk niet, maar ik heb hier voor mijn studie een rapport liggen waarin onder andere een vergelijkbaar onderzoek zit naar Ede en omgeving. Een probleem is er nog niet, maar doordat er weinig contacten zijn tussen groepen loop je natuurlijk het risico dat de vlam in de pan kan slaan.

Ja, in Ede is daar poosje heibel over geweest. Maar in werkelijkheid is er niets aan de hand tussen de 2 groepen waar het rapport om ging (streng gereformeerden en allochtonen). Die groepen hebben weinig of niets met elkaar, komen elkaar ook nauwelijks tegen. Er zijn nooit gekke dingen geweest. Veel geblaat om nix.

The Gentleman

Berichtdoor The Gentleman » 13 nov 2009 11:19

Volgens mij is er niets aan de hand. Het is een kunstmatig verschil wat wordt aangegeven, want er is juist in zulke gemeenten veel saamhorigheid tussen deze verschillende groepen jongeren, soms tot verdriet van de ouders.

Terug naar “Archief”