Refowebkids deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefje
Majoor
Majoor

Re: Refowebkids deel 9

Berichtdoor liefje » 11 nov 2009 11:29

Andersom, althans bij ons. ;-)

Gewone 1x.
En tegen de Mex.gr. 2x

Vindt het inderdaad heel belangrijk dat er zo goed over nagedacht wordt, ook vooral aan je eigen huisarts vragen
wat verstandig is, het zijn adviezen, wil niet zeggen dat je het dan moet doen omdat de dokter het zegt.
Dochter en ik zijn beide astmatisch, en gebruiken daar al medicatie tegen, daarom lijkt het mij o.a verstandig om te doen.
En in de zwangerschap zou ik het krijgen dan zijn de middelen die ik dan voorgeschreven krijg, zoals virusremmers slechter voor het kindje.
Op een ander forum heeft een vrouw van 34 weken ook de Mex. griep maar zij is zo ziek, en een keizersnede doen ze ook niet i.v.m met infectiegevaar etc, zoals ze haar nu omschrijven vechten ze beide om er doorheen te komen.

Marin 5
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Marin 5 » 11 nov 2009 11:44

@Liefje

Hier lees ik dat je 2 vaccinatie's voor de "gewone" griepprik krijgt

http://www.enkeleregel.nl/Griepvaccinatie.htm

En idd je hebt gelijk ook voor de Mexicaanse heb ik gelezen dat er 2 inentingen nodig zijn.
Handig om te weten anders ben je nog niet echt beschermd (voor zoverre je dat bent natuurlijk)

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 11 nov 2009 11:50

Dan lees jij niet goed. ;-)
H1N1 is de Mex. Griep.
2 oproepen idd, 1x voor de gewone en 2x voor de Mexicaanse griep.
Er staat 26 OF 27 oktober voor de gewone. :-)
En tegen de Mex Griep 11 en 19 en de tweede in december.

Marin 5
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Marin 5 » 11 nov 2009 12:19

@Liefje...

Je hebt helemaal gelijk :oops: :oops: :oops:
Heb het nog eens nagelezen :mrgreen:
Ik krijg toch wat last van bijwerkingen geloof ik of ik moet me het verbeelden , spierpijn in de schouder en duizelig jammer dat je zo slecht informatie kan vinden over de bijwerkingen.
Nou ja ik moet er maar niet zoveel bij nadenken anders krijg ik het niet Spaans maar Mexicaans benauwd.. :P

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 11 nov 2009 13:05

tis erg lastig... dat enten! tja.. maar als ik hoor, dat er gemiddeld per ziekenhuis 5 kindjes op de ic liggen en of er blijvend letsel aan overhouden, met betrekking tot de longen.....

tja....dan ga ik er ook andes over denken, dan mijn eerste ingeving van niet enten!

en van het zwnagerworden, onze gyn zegt zeker twee cyclussen overlaan, zijn advies was drie!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 11 nov 2009 13:10

Ik wil mijn kind ook laten enten: hij is onder de 5 EN hij behoort tot een risicogroep op medische gronden. Maar ja, hij is nog nergens geregistreerd (we kunnen pas over 2 weken naar de IND - immigratiedienst)... en nu zijn we al een dag bezig met proberen ergens die inenting te krijgen. Sjonge. Hij valt overal tussen nu. Nu maar even via het ziekenhuis iets proberen!

Even iets anders. Ik was net even een boodschap doen, komt er een vrouw naar me toe en die voelt zomaar aan de handjes van mijn kind. Ik was sprakeloos! En gisteren was er een vrouw die ineens over zijn bolletje aaide. Ik dacht echt alleen maar 'blijf met je tengels van mijn kind af!' :shock:

Maken jullie dat nou ook mee? Ik heb nu met mezelf afgesproken, dat ik voortaan gewoon zeg: "wilt u van mijn kind afblijven?" Dat doe je toch niet zomaar: je gaat toch niet zomaar iemands kind aanraken?!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 11 nov 2009 13:12

pfff.. lastig zijn die mensne die maar aan je kind plukken! :(

zelf zeg ik altijd.... laat haar maar! ik vind eht niet prettig als je aan haar zit!

k hoop dat je snel de dingen krijgt voor samuel die hij nodig is!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 11 nov 2009 13:17

paprikameisje2 schreef:pfff.. lastig zijn die mensne die maar aan je kind plukken! :(

zelf zeg ik altijd.... laat haar maar! ik vind eht niet prettig als je aan haar zit!

k hoop dat je snel de dingen krijgt voor samuel die hij nodig is!

Nou, ik ga er voortaan ook wat van zeggen. Dit was echt even helemaal nieuw voor me, ik moet echt supergoed opletten en mensen weg houden. Maar ja, mensen staren zich suf. Ik snap het wel: zo'n mooi mannetje :mrgreen:

Ja, die inenting komt er wel, hoor, wees maar niet bang. Al moet ik voor de deur van de GGD gaan slapen, die enting komt wel :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 nov 2009 13:23

Het vaccin is niet zomaar in elkaar geflanst. Het is 5 jaar geleden al ontwikkeld tijdens de vogelgriep en uitgebreid getest. Het enige verschil is dat het vogelgriepvirus eruit is gehaald en er een dood virus mexicaanse griep inzit. Hetvaccin wordt binnen 7 dagen afgebroken in je lichaam en daarna neemt je lichaam het door middel van antistoffen zelf over.

De vergelijking met softenon en des gaat helemaal mank. Dat waren middelen die juist in de beginfase van een zwangerschap werden ingezet om ochtendmisselijkheid en miskramen tegen te gaan. Sinds deze gebeurtenissen is men juist heel voorzichtig om medicatie in de eerste 3 maanden te geven. Daarnaast betreft het hier een vaccin en geen medicatie,dus sowieso is de vergelijking niet relevant.

@Galateia, mensen zitten ook wel eens zomaar aan Hugo. Ik heb daar echt een hekel aan. En hij ook, want hij kijkt echt woest op die mensen aan. Dat doen mensen die alleen bij kleine kinderen, maar ook bij zwangeren. Hoe vaak ik het al niet heb gehad dat er een vreemde aan mijn buik zat, is ook niet meer te tellen.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 11 nov 2009 15:16

ajl schreef:Dat doen mensen die alleen bij kleine kinderen, maar ook bij zwangeren. Hoe vaak ik het al niet heb gehad dat er een vreemde aan mijn buik zat, is ook niet meer te tellen.
Echt waar? :shock: Niet dat ik je niet geloof, maar dat vind ik echt bijzonder schaamteloos! En dan vragen ze dat niet eens? (Al zou ik zo'n vraag al brutaal vinden en alleen aan m'n beste vriendinnen durven stellen als die zwanger waren, maar dat terzijde.)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 nov 2009 15:19

Als een klein kindje hoi/haai tegen mij zegt zeg ik wel gewoon hoi/haai terug. Maar ik ga niet eens aan andermans kinderen zitten, die ik niet ken. Als je ze kent vindt ik wel een heel ander verhaal. Dan komen ze wel naar je toe.

Je gaat toch niet aan een kind of een zwangere buik zitten? als je ze niet kent? :shock:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 nov 2009 15:30

Ik stond een keer met mijn moeder bij de Etos en komt er een vrouw op mij af die haar beide handen op mijn buik legt en zegt 'leuk hoor' en verder loopt :shock: . Ik was te verbouwereerd om iets te zeggen. Niet alleen vreemden doen het, ook vage bekenden,zoals vorige week de buurman. Nu bedoelt hij het niet verkeerd, maar leuk vind ik het niet.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 11 nov 2009 15:41

Toen ik zwanger was van de oudste was er ook een kennis die ik wel ergens zag en aldoor dicht mij ging staan en aan mijn buik zat. Ik werd er echt kriegel van. Mijn man ging toen elke keer dicht bij hem staan en zei:'irritant hè? Dat vind Annet nou ook!' Ja, hij begreep het wel en het is niet meer voorgekomen.

Helaas denken sommige mensen soms dat kinderen 'gemeengoed' zijn. Baby's die ongevraagd uit de wagen worden gehaald als ze liggen te huilen bijv. Sommige kinderen zijn natuurlijk helemaal schattig en ben je snel geneigd ze even aan te halen, over het bolletje te aaien enz.

Geef duidelijk je grenzen aan!
ja, dat is mijn mening dan he.....

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 11 nov 2009 17:37

moet je ook even aan hun buik zitten :mrgreen: :lol:

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 11 nov 2009 18:37

Inderdaad hoor, heb ik ook al meegemaakt dat wild vreemde mensen aan mijn buik zitten...... Erg vervelend....

En daarna zeggen ze......ik voel al wat er in zit. Dan zeg ik maar: ik hoop een baby! :mrgreen:

Terug naar “Archief”