Refowebkids deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bumba
Kapitein
Kapitein

Re: Refowebkids deel 9

Berichtdoor Bumba » 10 nov 2009 20:29

Wij laten onze dochter wel vaccineren, heeft vooral te maken met het feit dat ik bijna aan het einde van de zwangerschap ben en niet zou willen dat onze baby besmet wordt door onze dochter. De baby zou, wanneer het onverhoopt mexicaanse griep zou krijgen en beademd zou moeten worden, blijvende longschade kunnen overhouden. Dat wil ik ook niet. Er wordt zelfs sterk aangeraden om kinderen die niet zijn gevaccineerd niet op kraamvisite te laten komen. Hoe ik hier mee om moet gaan weet ik ook niet, omdat ik vrijwel zeker weet dat mijn broer zijn kinderen niet zal laten vaccineren.

Marin 5
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Marin 5 » 10 nov 2009 21:38

@Bumba
Moeilijk hoor ik weet ook niet wat ik zou doen..
Probeer even met je mee te denken.
Jij/jullie kiezen dus voor inenting.
Helaas kan je je niet als en soort van non op gaan stellen , je gaat straks of nu al ook boodschappen doen b.v en komt met van allerlei mensen in aanraking.
Als er kraamvisite komt die dus niet ingeent zijn... kan ik je aangeven dat je jullie kindje in ieder geval willen beschermen uit voorzorg door het b,v niet vast te laten houden of te knuffelen , dat begrijpen zij ook vast wel.
Besmetting komt door speeksel en aanraking dat hangt niet in de lucht zo heb ik mij voor laten lichten althans.

Wat ik nog even kwijt wil over inenten ik denk dat je hier heel verantwoordelijk mee om moet gaan en dat ligt voor iedereen persoonlijk anders , het argument "als God wil dat je het krijgt krijg je het toch" gaat voor mij niet op (ik schrijf "mij" omdat ik geen man meer heb) , God heeft ons ook een verstand gegeven en daar mogen /moeten! we gebruik van maken naar mijn idee..
Ik steek ook niet zomaar de straat over en dat ik dan denk , "als God niet wil dat ik verongeluk dan gebeurt dat niet" nee ik moet wel uitkijken!
Vanavond nog met mijn "webkids" over gehad..dat zijn altijd weer waardevolle gesprekken in een gezin.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 10 nov 2009 22:47

Wij hebben besloten Timon niet in te laten enten. Sylke behoort wel tot een risicogroep, maar komt nog niet voor een vaccin in aanmerking omdat ze te klein is. Gelukkig geef ik bv, het schijnt dat dat even goed beschermt als een inenting.
Timon laten we niet inenten omdat ik het risico met zo'n nieuw vaccin waarvan de evt. bijwerkingen nog niet voldoende bekend zijn niet durf te nemen.

Ik ben trouwens wel een stuk trouwer geworden in het geven van vit. D, schijnt ook goed anti - griep te werken.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 nov 2009 08:27

Wij hebben zo ongeveer de knoop doorgehakt: we laten Jurian niet inenten als hij een oproep krijgt.
Ik heb gister op mijn werk allerlei verschillende meningen gehoord, van de psycholoog, teamleidster, collega's. Allemaal verschillende meningen, pff.
We hebben het er samen nog even over gehad, en geconcludeerd dat we dat vaccin met lange termijn gevolgen die niet bekend zijn niet helemaal vertrouwen. Daarnaast is Jurian nooit echt ziek, hij heeft in zijn hele leven 1 keer 38 graden gehad volgens mij, wat nog amper koorst is en verder nooit. Hij is voor zover we weten kerngezond, dus gaan geen vaccinatie halen. Mijn man heeft best flink astma, maar die moet er al helemaal niks van weten voor zichzelf, en ik ben kerngezond dus hoef hem ook niet. wie weet verander ik nog van mening als er echt heel erg veel kindjes overlijden aan de mexicaanse griep, maar voorlopig is het goed zo.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Joannah

Berichtdoor Joannah » 11 nov 2009 09:12

liefje schreef:Het is een geregistreerde vaccin, als iets niet geregistreerd staat is het niet veilig, en komt het ook
niet op de markt.

pff. softenon en seroxat waren/zijn ook geregistreerd, dit vaccin is overhaast in elkaar geflanst, ik zou wat voorzichtiger zijn, de overheid zo maar te vertrouwen.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 11 nov 2009 09:32

Wat een dilemma weer! Vooral als je zelf kleine kinderen hebt of zwanger bent...
Ik zit er over na te denken mezelf preventief in te enten. Normaal gesproken haal ik nooit een griepprik, maar aangezien ik graag zwanger zou willen worden en het hier nog niet echt heerst (ik denk dat het ergste nog moet komen), zou ik de spuit liever willen halen vóórdat ik evt. zwanger zou worden dan tijdens een evt. zwangerschap zelf.
Wat zouden jullie doen?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 nov 2009 09:42

ik doe het ook niet.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 11 nov 2009 10:23

Joannah schreef:
liefje schreef:Het is een geregistreerde vaccin, als iets niet geregistreerd staat is het niet veilig, en komt het ook
niet op de markt.

pff. softenon en seroxat waren/zijn ook geregistreerd, dit vaccin is overhaast in elkaar geflanst, ik zou wat voorzichtiger zijn, de overheid zo maar te vertrouwen.

Naïef om je bericht met pff te beginnen, juist om elkaars meningen hier naar elkaar over te dragen onstaat er hier een interessante discussie, misschien heb ik ook wel geen gelijk?? maar wel een mening!!
De middelen die jij op noemt zijn slaap en kalmeringsmiddelen en die andere dacht ik A-D over ook weer tientallen jaren terug, dat heeft toch niks met een veiligheid van vaccinaties te maken?
Er zullen nog wel 100 medicijnsoorten zijn die geregistreerd zijn en toch mensen later bijwerkingen hebben gekregen.
En inderdaad aan deze vaccinatie zit een nieuwe aanvulling, en zal niemand op langere termijn in de toekomst kunnen kijken,
volgend jaar komt het standaard in de griepprik, zal dan niemand meer de griepprik halen?
Aan de vaccinatie voor de mazelen overlijden ook kindertjes, en van vorige week uit het nieuws ook die drie baby`s naar alle waarschijnlijkheid door een pneumokokkenvaccinatie...triest genoeg.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 11 nov 2009 10:53

elvira (gast) schreef:Wat een dilemma weer! Vooral als je zelf kleine kinderen hebt of zwanger bent...
Ik zit er over na te denken mezelf preventief in te enten. Normaal gesproken haal ik nooit een griepprik, maar aangezien ik graag zwanger zou willen worden en het hier nog niet echt heerst (ik denk dat het ergste nog moet komen), zou ik de spuit liever willen halen vóórdat ik evt. zwanger zou worden dan tijdens een evt. zwangerschap zelf.
Wat zouden jullie doen?

Op de site van NOS geloof ik, werd aangeraden om, als je zwanger wilde worden, de prik nu te gaan halen en uit voorzorg een cyclus over te slaan.

@Haai: Ik heb overigens begrepen dat borstvoeding alleen als vaccin dient wanneer je zelf wel de vaccinaties gaat halen, anders is Sylke niet beschermd tegen Mexicaanse griep.

Ik heb de prik vanochtend gehaald en ik moet zeggen, het viel me alles mee! Nog niet ellendig of zo van geworden, hoop ook niet dat het nog komt, anders ga ik de tweede niet halen. Ik hou jullie op de hoogte.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 nov 2009 10:56

een cyclus over te slaan.... #-o Sorry maar mijn vertrouwen op allerlei spookverhalen etc. nee. En aangezien wij nog niet zwanger geworden zijn (muv de miskraam) ga ik echt niet een prik halen en ook niet een cyclus over slaan.

Marin 5
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Marin 5 » 11 nov 2009 10:59

Ik heb de griepprik ook een half uur geleden binnen...
Best spannend , waarschijnlijk zag de assisten dat aan mijn gezicht want ze vroeg "mevrouw gaat het?"
Bijwerkingen hoef je toch ook niet gelijk te krijgen?
En misschien een domme vraag maar moet je nog een tweede halen dan???

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 nov 2009 11:01

gaat het hier om de gewone griepprik? of de mexicaanse griepprik?

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 11 nov 2009 11:09

Marin 5 schreef:Ik heb de griepprik ook een half uur geleden binnen...
Best spannend , waarschijnlijk zag de assisten dat aan mijn gezicht want ze vroeg "mevrouw gaat het?"
Bijwerkingen hoef je toch ook niet gelijk te krijgen?
En misschien een domme vraag maar moet je nog een tweede halen dan???

@Marin 5:
Nog bedankt voor het meedenken....

Geen domme vraag hoor, maar ik heb ook al een oproep voor de tweede prik binnen, nl. 2 december. Wanneer je die haalt, schijnt de bescherming optimaal te zijn. En idd. bijwerkingen kunnen nog komen.......binnen 24 uur.

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 11 nov 2009 11:17

Moeilijk allemaal, zeg. Wij wisten niet goed wat we moesten doen met de gewone vaccinaties, maar voor de Mexicaanse griep gaan we Joëlle sowieso niet laten vaccineren. Er is naar ons idee nog te weinig over bekend, omdat het nog niet lang op de markt is.

Wij hebben met de gewone vaccinaties ons goed ingelezen en daar bleek dat er bij sommige ziektes net zoveel kinderen overlijden aan de prik dan aan de ziekte. Dat betekent dat er bijna geen kinderen meer aan die ziekte of prik overlijden. Dat is echt in heel het land maar 1 of 2. En dat zijn dan vaak kinderen die al ziek zijn. Natuurlijk moet je wel je verantwoordelijkheid nemen, maar dat houdt ook in: rust, reinheid, regelmaat.
Wel is het een heel persoonlijke keuze, die ieder voor zich moet nemen. En dan heb ik het nog niet eens over de principiële kant van de zaak.

Nu is het met de Mexicaanse griep wel anders, omdat je hoort en leest dat er mensen/kinderen aan overlijden. Ik ben wel wat alerter op verhoging/koorts. Tot nu toe ken ik nog geen mensen in mijn omgeving die deze ziekte hebben, maar 1 moet de eerste zijn, hè?

Marin 5
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Marin 5 » 11 nov 2009 11:23

@Evelien

Het gaat hier om de mexicaanse griepprik misschien bedoelt Bumba de gewone griepprik?
Daar weet ik van dat je er twee moet hebben.
Volgens mij van de Mexicaanse prik maar 1 , goed dat je het even aanhaalt.

Iedereen succes met zijn of haar keuzes vooral als je nog kleine kinderen hebt kan ik mij heel goed voorstellen dat je twijfelt.

Terug naar “Archief”