de pil deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: de pil deel 2

Berichtdoor Evelien » 03 nov 2009 12:27

pannenkoek schreef:Ik zou de reden wel eens willen weten waarom jullie de pil slikken.
- Uit gemak? Hoeven we niet op te letten
- Of op doktersadvies?

Je kunt toch ook de vruchtbare dagen overslaan wat het vrijen betreft? Kunnen we ons echt niet inhouden en moeten onze lusten echt bevredigd worden?

Onze jongste is bijna 6 en wij doen het al 6 jr zonder de pil of ander anticonceptiemiddel. Wat mijn cyclus betreft is hij echt niet altijd regelmatig. Zit soms ook zomaar een wk of 10 dagen extra tussen.

Laat iedereen het op zijn of haar eigen manier/wijze doen.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 03 nov 2009 14:34

Ik gebruik de nuvaring idd. voor het gemak en de veiligheid.

@ pannenkoek: "Kunnen we ons echt niet inhouden en moeten onze lusten echt bevredigd worden?"
Deze vraag komt ontzettend niet open en wel veroordelend over.
Ik kan me wel inhouden, maar wil dat niet verplicht moeten. Ik zie er overigens ook het nut niet van in.
Daarnaast is het gebruik van pil/nuvaring erg veilig en het is erg handig (je kan mooi plannen wanneer je een stopweek hebt).

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 03 nov 2009 14:55

Ik ben nu ook aan de pil, op advies van m'n huisarts, als je zo graag wilt weten waarom precies moet je maar PB-en, maar anders was ik er denk ik niet mee begonnen...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 04 nov 2009 12:44

pannenkoek schreef:"Kunnen we ons echt niet inhouden en moeten onze lusten echt bevredigd worden?"
ehhh ja....? zoiets heeft God gemaakt voor de liefde tussen man en vrouw. En om nageslacht te produceren natuurlijk.
Om op je vraag te antwoorden en zonder een discussie te openen: ik ben aan de pil begonnen en laat ik ik heel eerlijk zijn: vanwege het feit dat we 1 slaapkamer hebben en ik een opleiding begonnen ben. Ik vond het niet handig om tussendoor met de opleiding te stoppen en bovendien kan ik meer richtingen op met dit papiertje.
Ik ben gestopt met de pil (ook weer heel eerlijk) vanwege m'n humeur. Ik was altijd ontzettend chagarijnig en zat niet lekker in m'n vel. Ik heb nu m'n stopweek onregelmatig maar dat heb ik liever dan dat mensen tegen m'n chagarijnige hoofd en humeur moeten aankijken. En niemand heeft er wat mee te maken of ik gestopt ben ja of nee. Zoiets beslissen wij zelf.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

sweap
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor sweap » 04 nov 2009 19:36

pannenkoek schreef:Ik zou de reden wel eens willen weten waarom jullie de pil slikken.
- Uit gemak? Hoeven we niet op te letten
- Of op doktersadvies?

Je kunt toch ook de vruchtbare dagen overslaan wat het vrijen betreft? Kunnen we ons echt niet inhouden en moeten onze lusten echt bevredigd worden?

Onze jongste is bijna 6 en wij doen het al 6 jr zonder de pil of ander anticonceptiemiddel. Wat mijn cyclus betreft is hij echt niet altijd regelmatig. Zit soms ook zomaar een wk of 10 dagen extra tussen.

Je kan ook de pil gebruiken als je geen relatie hebt... Heeft echt niet altijd te maken met anticonceptie...
Ik moet m slikken van de gynaecoloog, heb geen relatie, kan me prima inhouden :mrgreen:

Nanoe
Mineur
Mineur

Berichtdoor Nanoe » 04 nov 2009 19:44

@ Pannekoek:

Ik slik m (nog) niet.
Waarom ik hem wel wil gaan slikken, heeft zo zn redenen en zou dan inderdaad op doktersadvies zijn.
Ik zou hem zeker niet gebruiken voor anti-conseptie, want ik kan me gelukkig inhouden :)
Moet wel toegeven dat het per vriend (niet dat ik er zoveel gehad heb (2)) wel een verschil uit maakt, bij de 1 is heel veel verleidelijker dan bij de ander.
Momenteel geen relatie, dus heb nu geen last die verleidingen :D

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 04 nov 2009 19:45

'k Weet dat dit al eerder gezegd is, maar ik heb het idee dat sommigen het uit het oog verliezen: onthouding/nfp/pil...het is allemaal anticonceptie! Ik denk dus persoonlijk niet dat iemand die (in zijn/haar ogen) 'betere' anticonceptie beoefend/gebruikt een lintje verdiend omdat het evt 'moeilijker' zou zijn dan bv de pil.
Zo, ik heb m'n zegje gedaan :mrgreen:

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 04 nov 2009 23:16

helemaal mee eens lauraC! Net als met NFP, dat 'mag' dan ineens wel. Sorry, maar dat is ook anticonceptie. Allemaal hetzelfde doel: niet zwanger willen worden.

@LeChat: het vloeien is vorige week gestopt ::))
Nu alleen steeds hele lage stekende buikpijn links (eierstok denk ik) :-k Had ik 'vroeger' ook altijd. maar's navragen wat dat kan zijn...
Maar voel me verder eigenlijk best oké! wel spannend nog hoe m'n cyclus is/wordt...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 05 nov 2009 10:29

LauraC schreef:'k Weet dat dit al eerder gezegd is, maar ik heb het idee dat sommigen het uit het oog verliezen: onthouding/nfp/pil...het is allemaal anticonceptie! Ik denk dus persoonlijk niet dat iemand die (in zijn/haar ogen) 'betere' anticonceptie beoefend/gebruikt een lintje verdiend omdat het evt 'moeilijker' zou zijn dan bv de pil.

Eemèn sister :mrgreen:
pobody's nerfect

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 05 nov 2009 10:31

LauraC schreef:'k Weet dat dit al eerder gezegd is, maar ik heb het idee dat sommigen het uit het oog verliezen: onthouding/nfp/pil...het is allemaal anticonceptie! Ik denk dus persoonlijk niet dat iemand die (in zijn/haar ogen) 'betere' anticonceptie beoefend/gebruikt een lintje verdiend omdat het evt 'moeilijker' zou zijn dan bv de pil.

Goed verwoord, ben het helemaal met je eens!

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 05 nov 2009 12:09

Daatje123 schreef:

idd, maar bij onthouding zit nog een stukje discipline. Kunnen we dat nog opbrengen??
Of gaan we puur voor het gemak.

Maar goed, ik eindig deze discussie.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 05 nov 2009 12:13

Jannoek schreef:@LeChat: het vloeien is vorige week gestopt ::))
Nu alleen steeds hele lage stekende buikpijn links (eierstok denk ik) :-k Had ik 'vroeger' ook altijd. maar's navragen wat dat kan zijn...
Maar voel me verder eigenlijk best oké! wel spannend nog hoe m'n cyclus is/wordt...

Fijn, Jannoek! Hopelijk gaat die stekende buikpijn ook nog over en krijg je een normale cyclus.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 05 nov 2009 12:22

pannenkoek schreef:
Daatje123 schreef:

idd, maar bij onthouding zit nog een stukje discipline. Kunnen we dat nog opbrengen??
Of gaan we puur voor het gemak.

Maar goed, ik eindig deze discussie.

Kun je zomaar gemak en discipline tegenover elkaar zetten?
Want met alle respect: iedereen weet ondertussen wel dat tijdelijke onthouding alles behalve 100% safe is. Alleen volledige onthouding is dat, en dat lijkt me niet echt bijbels binnen een huwelijk ;)
Er komt ook gewoon een deel verstand bij kijken. Is het verstandig om risico te lopen? Je mag je verstand daar echt wel bij gebruiken hoor. Dat staat tenslotte ook in de bijbel. Als psychische of financiële omstandigheden erg slecht zijn, mag je daarin wel je verantwoordelijkheid nemen.
Bovendien, wat is de natuur in de weg staan? Jezelf inhouden omdat je bang bent zwanger te worden? Dat is net zo goed onnatuurlijk. Dan kun je er een mooi woord als discipline aan koppelen, maar uiteindelijk doe je precies hetzelfde als mensen die aan de pil zijn, condooms gebruiken, temperaturen of wat dan ook. Je neemt net zo goed een maatregel, zoals Laura dat al mooi heeft uitgelegd.

Ik ben zelf al sinds mijn 16e ofzo aan de pil op doktersadvies, en verder is het voor mij nog niet van toepassing. Ik heb wel eens het idee dat er een hoop nagepraat wordt over dit onderwerp in bepaalde kringen, zonder er echt over door te denken. Een soort van silent majority...
pobody's nerfect

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 05 nov 2009 14:14

Blijft staan dat de pil abortief werken kan, die mogelijkheid zit er nog steeds in.
En dat is met onthouding niet zo. :-oo

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 05 nov 2009 14:54

Dat blijft volgens mij een fabel. Ik hoor van verschillende mensen die er verstand van hebben dat de abortieve werking van de pil niet optreedt als de pil gewoon trouw wordt geslikt. De abortieve werking is de laatste werking die alleen optreedt als de eerste twee dingen niet werken, maar die werken normaal (en bij normaal gebruik) altijd. Dat is dus als eerste het tegengaan van de eisprong en mocht die toch plaatsvinden, het voorkomen dat de eicel bevrucht wordt.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”