pannenkoek schreef:Daatje123 schreef:LauraC schreef:'k Weet dat dit al eerder gezegd is, maar ik heb het idee dat sommigen het uit het oog verliezen: onthouding/nfp/pil...het is
allemaal anticonceptie! Ik denk dus persoonlijk niet dat iemand die (in zijn/haar ogen) 'betere' anticonceptie beoefend/gebruikt een lintje verdiend omdat het evt 'moeilijker' zou zijn dan bv de pil.
Zo, ik heb m'n zegje gedaan

Goed verwoord, ben het helemaal met je eens!
idd, maar bij onthouding zit nog een stukje discipline. Kunnen we dat nog opbrengen??
Of gaan we puur voor het gemak.
Maar goed, ik eindig deze discussie.
Kun je zomaar gemak en discipline tegenover elkaar zetten?
Want met alle respect: iedereen weet ondertussen wel dat tijdelijke onthouding alles behalve 100% safe is. Alleen volledige onthouding is dat, en dat lijkt me niet echt bijbels binnen een huwelijk

Er komt ook gewoon een deel verstand bij kijken. Is het verstandig om risico te lopen? Je mag je verstand daar echt wel bij gebruiken hoor. Dat staat tenslotte ook in de bijbel. Als psychische of financiële omstandigheden erg slecht zijn, mag je daarin wel je verantwoordelijkheid nemen.
Bovendien, wat is de natuur in de weg staan? Jezelf inhouden omdat je bang bent zwanger te worden? Dat is net zo goed onnatuurlijk. Dan kun je er een mooi woord als discipline aan koppelen, maar uiteindelijk doe je precies hetzelfde als mensen die aan de pil zijn, condooms gebruiken, temperaturen of wat dan ook. Je neemt net zo goed een maatregel, zoals Laura dat al mooi heeft uitgelegd.
Ik ben zelf al sinds mijn 16e ofzo aan de pil op doktersadvies, en verder is het voor mij nog niet van toepassing. Ik heb wel eens het idee dat er een hoop nagepraat wordt over dit onderwerp in bepaalde kringen, zonder er echt over door te denken. Een soort van silent majority...