Verliefde collega's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Verliefde collega's

Berichtdoor Mortlach » 14 sep 2009 22:18

Wat is goed te doen als er twee collega's (niet ik) verliefd op elkaar zijn, maar zij heeft al een relatie? Iemand heeft ze al een keer zien zoenen en het lijkt me heel sterk als ze niet ook met elkaar naar bed gaan.

Mijn gevoel schreeuwt het echt uit van "hun pakkie-an. niet mee bemoeien!" Je moest eens weten hoelang ik heb erover gedaan heb zelfs dit maar hier weg te zetten. Zelfs dit voelt al als bemoeizuchtig. Maar aan de andere kant ben ik gewoon bezorgd om hen, dat hij in dit geval gekwetst gaat worden als zij uiteindelijk toch voor haar bestaande relatie kiest. Het zijn niet alleen collega's maar ook goede vrienden. Dus ergens zegt mijn gevoel ook "Je mag je bezorgdheid best uiten. Gewoon vragen hoe het nou zit; willen ze geen antwoord geven, dan doen ze dat niet".

Ik kom er niet uit en het houdt me echt bezig. Iemand een idee?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 15 sep 2009 10:43

Oei, dat is lastig! Ik weet niet goed wat ik zou doen.. Misschien met een van de twee eens een gesprek aanknopen (net met wie je dat het makkelijkst doet) en gewoon eens op de man /vrouw afvragen of je het goed gezien hebt dat ze een relatie hebben en of je hen mag feliciteren? Misschien gaan ze dan als het ware 'nadenken'?
Tsja, dit is ook weer geen ideale oplossing natuurlijk, maar verder weet ik ook niets:S
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 20 sep 2009 20:28

Vandaag toch maar even gewoon gevraagd wat er nou aan de hand is, en ja, ze hebben inderdaad wat. Zij zit in het proces van het uitmaken met haar huidige vriend. Dat wordt de komende paar dagen dus wel even zwaar voor hen. Maar goed, dan kunnen ze wel samen verder, en dat is wel leuk voor hun twee.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 21 sep 2009 11:44

Mortlach schreef:Vandaag toch maar even gewoon gevraagd wat er nou aan de hand is, en ja, ze hebben inderdaad wat. Zij zit in het proces van het uitmaken met haar huidige vriend. Dat wordt de komende paar dagen dus wel even zwaar voor hen. Maar goed, dan kunnen ze wel samen verder, en dat is wel leuk voor hun twee.

Dat lijkt mij geen goede basis voor een langdurige relatie, maar laat ze het lekker uitzoeken.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 21 sep 2009 11:47

Wat te doen in het geval van de verliefde collega die gebrek aan lef heeft? Ik zou denk ik de persoon waar ze verliefd op is vragen wat die zou doen als zij gevoelens voor hem bleek te hebben. Indien hij zeer afwijzend reageert zou ik het meisje toefluisteren dat ze hem beter kan vergeten omdat -ie heimelijk homo is zodat zij niet gekwetst wordt! Want een afwijzing van een collega waar je 40 uur per week mee omgaat is niet te doen, dat kost je je baan.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 19 okt 2009 22:25

Ik ben best een beetje trots op mezelf, omdat ik het patroon van conflict-mijdend gedrag aan het doorbreken ben...

ik deel op dit moment een ruimte op kantoor met twee collega's die een relatie met elkaar hebben. Blijkbaar is de relatie geintensifeerd, want ze zitten nu in het stadium dat ze niet van elkaar af kunnen blijven. En het is heel erg vervelend om hen elkaar overal te zien betasten als ze denken dat er niemand kijkt. Daar wil ik helemaal geen getuige van zijn en dat levert me enorme stress op.

Maar goed, bij het verlaten van het kantoor na werktijd heb ik ze even apart genomen en gevraagd of ze het elkaar opvrijen willen beperken als er anderen in de kamer zijn. De stress gierde door mijn lijf, want zoals gezegd ben ik nogal conflict-vermijdend.

Ik denk dat ze zelf ook schrokken dat ze niet zo stiekem bezig waren als ze dachten. Ik geloof dat ik het zo op de meest liefdevolle manier heb aangepakt, en ik hoop dat ze er wat mee doen.

Joannah

Berichtdoor Joannah » 19 okt 2009 22:33

Mortlach schreef:Wat is goed te doen als er twee collega's (niet ik) verliefd op elkaar zijn, maar zij heeft al een relatie? Iemand heeft ze al een keer zien zoenen en het lijkt me heel sterk als ze niet ook met elkaar naar bed gaan.

Mijn gevoel schreeuwt het echt uit van "hun pakkie-an. niet mee bemoeien!" Je moest eens weten hoelang ik heb erover gedaan heb zelfs dit maar hier weg te zetten. Zelfs dit voelt al als bemoeizuchtig. Maar aan de andere kant ben ik gewoon bezorgd om hen, dat hij in dit geval gekwetst gaat worden als zij uiteindelijk toch voor haar bestaande relatie kiest. Het zijn niet alleen collega's maar ook goede vrienden. Dus ergens zegt mijn gevoel ook "Je mag je bezorgdheid best uiten. Gewoon vragen hoe het nou zit; willen ze geen antwoord geven, dan doen ze dat niet".

Ik kom er niet uit en het houdt me echt bezig. Iemand een idee?

Zij heeft al een relatie?
Ik zou die man vragen hoe hij straks gaat vinden als hij nummer 2 is, onwetend al ingeruild voor de volgende door madam.
Zeer onprofessioneel zulk gedrag, op het werk nogal...Werk en prive meng je zowiezo niet.
Maar goed het zal al wel over zijn inmiddels.......

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 20 okt 2009 09:25

Joannah schreef:Zij heeft al een relatie?
Ik zou die man vragen hoe hij straks gaat vinden als hij nummer 2 is, onwetend al ingeruild voor de volgende door madam.

Ik heb er uiteraard wat meer kijk op; aangezien het collega's zijn kén ik ze ook echt, en één: dat is mijn zaak niet, en twee; ik geloof niet dat het zo ver komt.

Zeer onprofessioneel zulk gedrag, op het werk nogal...Werk en prive meng je zowiezo niet.
Maar goed het zal al wel over zijn inmiddels.......

We zullen het wel zien vandaag, of liever niet zien natuurlijk :shock:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 okt 2009 18:38

Mortlach, heel goed dat je het hebt gezegd! Ik snap dat je daar veel moed voor moest verzamelen.

Terug naar “Archief”