games

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: games

Berichtdoor Marnix » 21 sep 2009 22:27

Als je de expansion legaal hebt gekocht kan je gewoon een copy downloaden toch? Je mag namelijk ook gewoon een copy van een eigen cd maken... voor het geval je die kwijt raakt.

Mijn BG1-cd's waren een beetje beschadigd en werkten niet helemaal lekker en toen heb ik hem gedownload, ik heb er voor betaald dus mag de files dan toch gewoon hebben. Aangezien je geen serial hebt bij dat spel moet het voor tutu ook niet uitmaken.... anders kan ik wel een copy van de cd voor je maken hoor. Wel weer leuk om zo'n spel van 10 jaar oud te spelen.
:)

Heb je neverwinter nights 1 of 2 gespeeld, of beiden? Ik vond deel 1 behoorlijk tegenvallen, 2 vind ik veel beter. Goed verhaal, veel aandacht aan de characters en het verhaal besteed. Icewind Dale ook gespeeld trouwens?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Rule
Mineur
Mineur

Berichtdoor Rule » 22 sep 2009 08:11

Heb ik al geprobeerd, maar heb nog geen goede no-cd patch kunnen vinden. Het probleem is dus dat ik BG Tutu speel(Baldur's Gate 1 in de Baldur's Gate 2 engine), en daar willen de gebruikelijke BG2 no-cd patches niet mee werken.

Zelf heb ik beide NWNs gespeeld. Het eerste deel viel mij ook zwaar tegen, op single-player gebied. Toch is het wel mijn favoriet, vanwege de mogelijkheden met de toolset en de DM Client. Je kan snel iets bouwen waar andere spelers van kunnen meegenieten. Met behulp van de DM Client en andere mogelijkheden die beschikbaar zijn, beheer je gewoon een module zonder problemen. NWN2 is op single-player gebied idd veel beter, vooral Mask of the Betrayer. Helaas was de toolset iets te geavanceerd voor mij om iedere week iets mee te kunnen bouwen.

Icewind Dale 2 heb ik even geprobeerd toen ik een collectie had gekocht, maar was er niet ver mee gekomen. Misschien dat ik die nog eens moet proberen als ik BGTutu niet aan de praat krijg. Moet ik met deel 1 beginnen, of is deel 2 meer aan te raden?
Slow chat, take it easy
Slow chat, take it easy.
I'm in the mood, the topic is right,
Move to the keyboard, we can type all night.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 sep 2009 11:23

Het is vergelijkbaar met BG1 en 2. Deel 1 van IWD is oud en grafisch niet super maar het verhaal is wel mooi en als echte RPG'er wil je toch het hele verhaal meemaken.

Wat Baldur's Gate betreft, omdat mijn cd's beschadig waren heb ik hem gedownload. Met een programma'tje als Power Iso kan je dan gewoon de cd's mounten. Je installeert het spel, met Tutu... en als je gaat spelen mount je de bestanden. Hij maakt dan virtuele disks aan zodat het voor de computer lijkt alsof je alle cd's gewoon hebt. Op die manier kan je gewoon spelen zonder disc.

Als je BG2 met ToB download en dan de ToB-cd virtueel mount moet het gewoon werken.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

smArtjan
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor smArtjan » 28 sep 2009 10:49

Ik speel de laatste tijd regelmatig Volvo the game; een gratis spel gemaakt door Simbin (dé pro op het gebied van race-simulation games).
In het spel vind je de nieuwe Volvo S60 concept car (die op de woonbeurs in Amsterdam staat/stond) en een race-versie van de S60 concept car, de Volvo 244, Volvo 850, Volvo S60, Volvo S40 en de Volvo C30.

Het spel bevat 2 tracks: het Chayka-circuit in de Oekraïne (de eerste game ter wereld die deze track bevat) en de Gothenburg Eco Drive Arena in Göteborg, Zweden.

Op de site van Simbin kun je een review en screenshots vinden, alsmede de download (588 MB)

Met een stuur is dit spel erg leuk om te spelen en op semi-professional heb ik nog aardig wat moeite om mn tegenstanders voor te blijven :)
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"
Afbeelding

mohamed

Berichtdoor mohamed » 01 okt 2009 11:02

Ik speel momenteel de klassieker Ninja Gaiden Sigma op de Playstation 3. Het is een hack-and-slash-titel waarin je met de ninja Ryu Hayabusa met je zwaard, magische aanvallen en acrobatische sprongen je slimme vijanden te snel af moet zijn.
Afbeelding
Afbeelding
Ninja Gaiden Sigma staat bekend als een zeer moeilijk spel en is een grafisch meesterwerk.
Afbeelding
Je kan ook spelen als Rachel, wat ik persoonlijk wat minder vind.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 01 okt 2009 13:26

De nieuwe Ninja Gaiden Sigma 2 krijgt aardige reviews, maar de demo deed het toch niet voor me, net als deel 1 eigenlijk. Ik wacht wel tot ie platinum gaat en de helft goedkoper is.

Over twee weken komen Uncharted 2 en Brutal Legend uit; en dan na een maand CoD5 en Assassin's Creed 2.

En dan ook nog ergens Ratchet & Clank..

drukdrukdruk....
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Berichtdoor mohamed » 01 okt 2009 18:45

Mortlach schreef:De nieuwe Ninja Gaiden Sigma 2 krijgt aardige reviews, maar de demo deed het toch niet voor me, net als deel 1 eigenlijk. Ik wacht wel tot ie platinum gaat en de helft goedkoper is.

Ik heb de reviews ook gelezen en naar het schijnt hebben ze Ninja Gaiden Sigma 2 gepussyfied en toegankelijker gemaakt voor het grote publiek omdat het eerste deel zo moeilijk is. Deel één heb ik nieuw gekocht voor 39,95 euro, valt nog mee vind ik, maar het genre moet je inderdaad aanspreken. Persoonlijk vind ik Ninja Gaiden Sigma een van de beste spellen die ik ooit gespeeld heb en daarom denk ik dat ik deel twee ook wel ga halen.
Over twee weken komen Uncharted 2 en Brutal Legend uit; en dan na een maand CoD5 en Assassin's Creed 2.

En dan ook nog ergens Ratchet & Clank..

drukdrukdruk....

Ja, dat wordt inderdaad druk, al vond ik Assassin's Creed 1 wat tegenvallen, hopen dat het tweede deel wat vermakelijker wordt.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 02 okt 2009 09:45

mohamed schreef:Ja, dat wordt inderdaad druk, al vond ik Assassin's Creed 1 wat tegenvallen, hopen dat het tweede deel wat vermakelijker wordt.

Alle promo's zien er in ieder geval veelbelovend uit, en het lijkt erop dat de ontwikkelaars de kritiek op deel 1 ter harte hebben genomen. Ik heb deel 1 zelfs niet eens uitgespeeld omdat ik het niet meer trok tijdens de voorlaatste of zelfs allerlaatste missie. Maar weet je, zelfs als deel 2 precies hetzelfde zou zijn, zou ik het nóg kopen. Zo geweldig vond ik 1 (de eerste 75% dan he).

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 02 okt 2009 09:51

mohamed schreef:Ik heb de reviews ook gelezen en naar het schijnt hebben ze Ninja Gaiden Sigma 2 gepussyfied en toegankelijker gemaakt voor het grote publiek omdat het eerste deel zo moeilijk is. Deel één heb ik nieuw gekocht voor 39,95 euro, valt nog mee vind ik, maar het genre moet je inderdaad aanspreken. Persoonlijk vind ik Ninja Gaiden Sigma een van de beste spellen die ik ooit gespeeld heb en daarom denk ik dat ik deel twee ook wel ga halen.

Nou ja, het scheen dat het origineel op de XBox wel een beetje "cheap" was in de manieren waarop je speler het loodje legde. Dus dat ze dat getweaked hebben vind ik wel goed. Jammer is dan weer dat het bloed is weggepoetst. Ik hou wel van een beetje gore in mijn spellen... nou ja, heel veel gore.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 02 okt 2009 10:17

Mortlach schreef:
mohamed schreef:Ja, dat wordt inderdaad druk, al vond ik Assassin's Creed 1 wat tegenvallen, hopen dat het tweede deel wat vermakelijker wordt.

Alle promo's zien er in ieder geval veelbelovend uit, en het lijkt erop dat de ontwikkelaars de kritiek op deel 1 ter harte hebben genomen. Ik heb deel 1 zelfs niet eens uitgespeeld omdat ik het niet meer trok tijdens de voorlaatste of zelfs allerlaatste missie. Maar weet je, zelfs als deel 2 precies hetzelfde zou zijn, zou ik het nóg kopen. Zo geweldig vond ik 1 (de eerste 75% dan he).

Ik vind Assassin's Creed er prachtig uitzien en met name dat stuk waar je voor het eerst Jeruzalem inrijdt te paard.
Afbeelding
Maar inhoudelijk vond ik het wat tegenvallen, doch lijkt het er inderdaad op dat ze dit in deel twee hebben aangepast. Vond jij het ook jammer dat het geen nacht werd?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 02 okt 2009 10:28

Ja, bij AC1 zat ik ook regelmatig met mijn mond open naar het uitzicht te kijken.

Nooit zo op gelet dat het geen nacht werd, niet gemist ook, maar nu je het zegt...

mohamed

Berichtdoor mohamed » 02 okt 2009 10:38

Mortlach schreef:Nou ja, het scheen dat het origineel op de XBox wel een beetje "cheap" was in de manieren waarop je speler het loodje legde. Dus dat ze dat getweaked hebben vind ik wel goed. Jammer is dan weer dat het bloed is weggepoetst. Ik hou wel van een beetje gore in mijn spellen... nou ja, heel veel gore.

De versie op de crashbox scheen inderdaad wat tegen te vallen, maar dat was ook niet het origineel, want die kwam in een grijs verleden uit op de oude commodore 64.
Afbeelding
Dat ze het bloed hebben weggepoetst in Ninja Gaiden Sigma 2 vind ik ook jammer, maar je kan nu wel armen en benen afhakken wat ook leuk is!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 03 okt 2009 12:42

Ik noemde het eerder al even, Ocarina of Time voor de geweldige Nintendo 64. Naar mijn bescheiden mening is deze Zelda een van de beste spellen ooit gemaakt. Het was de eerste 3d versie van de bekende RPG en is sindsdien vele malen gekopieerd, maar nooit geëvenaard.
Afbeelding
Afbeelding
De groene weiden in combinatie met de georkestreerde muziek ademen een sfeer uit zoals je die zelden meemaakt in spellen.

Afbeelding
Dag en nacht wisselen elkaar af terwijl je speelt.

Afbeelding
Afbeelding
Je begint met de jonge Link en eindigt met de volwassen versie.

Afbeelding
Bereid Epona als volwassen Link om de grote afstanden te overbruggen.

Met al deze elementen was Ocarina of Time de eerste en daarom vind ik het nog steeds een van de beste spellen ooit en voor elke liefhebber van games een ware must!

eddywally
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor eddywally » 03 okt 2009 13:49

Ik speel tegenwoordig Mafia game the godfather II, wat vinden jullie hiervan en doen jullie ook aan online games like maffia?

gr eddy

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 03 okt 2009 14:07

GIsteren de demo van Brütal Legend gespeeld, van de maker van Psychonauts en Grim Fandango, en het is in 1 woord geweldig. de humor, het stemmenwerk, de plaatjes, de sfeer. Sowieso eens een spel waarin Heavy Metal de hoofdrol heeft.

Afbeelding

Over online.. Ik speel wel wat online, maar eigenlijk alleen shooters als CoD4, Modern Warfare, en Battlefield Bad Company. Maar meestal word ik er iets te fanatiek van en dan moet ik weer even gaan in een donkere, koele kamer gaan liggen. :-oo

Terug naar “Archief”