trouwen, tips enz. deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor Jannoek » 07 sep 2009 06:47

liefie schreef:Ziet er mooi uit Jannoek!

Hebben jullie trouwens al een huis? Heb ik misschien wel gemist hoor :D

Nee, we hebben nog geen huis, maar we zijn wel aan het rondkijken :). Vrijdag bij de hypotheek adviseur, dus nu weten we waar we ons een beetje op kunnen richten ;).

Wordt vervolgd :D

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 07 sep 2009 13:46

kirsten schreef:Meissie88, ik vind het een hele mooie ring. Het nadeel is idd wel dat je hem elk jaar bij moet werken.

dat bij werken valt best wel mee hoor, wij hebben elkaars vingerafdruk aan de buitenkant staan, en na 1 jaar verloofd, en 2,5 jaar getrouwd staattie er nog goed in. en er opuitgekeken zijn we ook nog lang niet :D
Afbeelding

Soraya
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Soraya » 11 sep 2009 11:28

Zelf hou ik van een gladde, smalle, witgouden ring (wellicht met enkele diamantjes) die dan mooi bij de verlovingsring past.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 11 sep 2009 11:31

Zooo, terug van vakantie, dus het serieuze geregel kan nu echt beginnen!
Wij hadden hele gave ringen gezien, maar die vinden we eigenlijk een beetje duur.
Aan de andere kant: je draagt het ding wel voor de rest van je leven als het goed is, dus het mag wat kosten :)
Wat 'houdbaarheid' van ringen betreft: ik denk dat zoiets altijd lastig is.
Je vindt nu iets mooi, maar smaak verandert wel door de jaren heen natuurlijk.
Er is altijd een kans dat je ergens op den duur op uitgekeken raakt. Dat kan met iets aparts zijn, maar ook juist met iets simpels. Tsja, als je het echt allebei beu bent kun je alsnog een keer samen een nieuwe uitzoeken ;)

Volgende week hebben we een tweede afspraak bij (zo goed als zeker) onze eet- en feestlocatie.
Ook nog wat sjiek-de-friemelachtigers bekeken, maar we liepen naar buiten, keken elkaar eens aan: eh..dat is het niet!
Haha, dat was dan wel weer leuk. Ik ben heel benieuwd, hopen dat we er een mooi prijsje uit kunnen slepen.
(Voor zover je qua geld in verkleinwoorden kunt spreken bij een bruiloft!)
Verder staat gemeentehuis en kerk vast, en zelfs onze 'wijk'dominee is beschikbaar, dus helemaal goed.

Over 3 weken trouwt een goede vriendin van mij, in december ben ik ceremoniemeester bij vrienden en in februari trouwt mijn broer. Daarna zijn wij aan de beurt :P
pobody's nerfect

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 11 sep 2009 12:14

Dan kan je voor die tijd in ieder geval nog goed bekijken hoe je het wel of niet wil hebben.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Soraya
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Soraya » 11 sep 2009 15:37

Het lijkt mij ook vrij vervelend als je een korte tijd hebt om je bruiloft te regelen, omdat je in de loop van je verkeringstijd toch leuke ideeën opdoet en anders moet je het binnen 3 maanden opeens bedacht en uitgevoerd hebben.

Ben wel voorstander van een aparte receptie en feestavond. Dan voorkom je dat er opeens een paar honderd man in de zaal zit te eten. De receptie voor de mensen die je kent en die een rol speelde in je leven en ach omdat ze het zo waarderen (en natuurlijk vind je het zelf ook de moeite waard als zij komen) nodig je ze uit en bij de feestavond mogen de mensen komen die dichter bij je staan, die echt van waarde zijn in de je leven. Wat wij niet willen is familie uitnodigen die we werkelijk 1 à 2 maal in onze verkeringstijd hebben gesproken en die dan wel verwachten dat ze op een bruiloft uitgenodigd worden. Natuurlijk is het o zo sociaal en gezellig, maar het is ons geld en ons feest :) Dat handenschudden gedoe zou is zelf misschien zo aanpakken dat de receptiegasten vanaf een bepaald tijdstip welkom zijn en de feestavondgasten een uur later. Dan staan ze niet allemaal mega lang te wachten!

Het valt me trouwens op dat jullie aardig 'anti stukjes' zijn :D Ik het hier al luidkeels verkondigd dat ik absoluut, nooit te nimmer een levensloop wil. Ook geen rare PowerPoint presentatie over mijn leven in foto's of zo. Ik wil alleen briljante, geniale stukjes van bv. vrienden, studiegenoten of familie maar niet van die standaard halve gare 'we moeten een stukje doen dus doen we dit maar hebben we tenminste wat'stukjes.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 12 sep 2009 09:27

onze vrienden hadden een supergaaf stukje gemaakt voor onze bruiloft.
wij moesten behoorlijk wat tijd en moeite in de verbouwing van ons huis steken. nu hadden zij op een schemerige avond (vlak voor de bruiloft dus toen alles zo'n beetje klaar was) hier in en om huis een dvd opgenomen waarop het leek dat ze vanalles aan het slopen waren, maar dat was natuurlijk nep. hebben vreselijk gelachen. Waren vanalles met verf aan het spuiten op een overgebleven stuk vloerbedekking, maar leek net of het echt in de kamer was. en net doen alsof ze poten van stoelen afzagen.. met een geit naar binnen lopen en doen of ze die in de keuken lieten staan maar ondertussen via de achterdeur meteen weer naar buiten.dat soort dingen. was heel goed in elkaar gezet en superleuk! (wanneer er echt wat gesloopt wordt is natuurlijk minder 8) ) Kijken nu nog de dvd wel eens.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 12 sep 2009 14:58

Voor onze bruiloft hadden mijn studiegenoten een quiz gemaakt met best wel wiskundige vragen erin, dat was echt geweldig. Ik zag sommige mensen echt kijken van: die zijn gek! Inmiddels zijn er nog twee studiegenootjes getrouwd en voor hun hadden we ook een quiz gemaakt. Bij een stel hadden we het zo gedaan dat ze moesten proberen om dezelfde antwoorden te geven, dus het was eigenlijk een quiz om te kijken hoe goed ze elkaar kenden. Dan krijg je vragen als: wat is *naam*s lievelingseten? Was ook een succes.

Het leuke was wel dat het voor ons een totale verassing was. Als er nu weer iemand gaat trouwen dan kan die wel verwachten dat er weer een quiz komt :)

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 13 sep 2009 11:27

Wij hadden ook een quiz waarin we beide dezelfde antwoorden moesten geven. Vragen als hoe mijn verzorgpony heette en met welke lerares ik altijd ruzie had. En toen ik moest vertellen in welk merk truck mijn man reed ging ik flink de mist in tot schaamte van manlief en hilariteit van de aanwezige collega's :mrgreen:

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 13 sep 2009 12:24

ik ben ook enorm anti stukjes. Vaak zijn die dingen zo ontzettend flauw. Daar kan ik niet eens om lachen ;-).

Bij onze dag indeling is het waarschijnlijk toch al wat lastiger om stukjes te doen, omdat wij een avondvullend 5 gangen diner kiezen. Daar krijgen we als het goed is van de week de offerte van. Ben erg benieuwd!
Bij de locatie gaven ze aan dat dat steeds meer voorkomt, dat stellen kiezen voor een diner wat de hele avond duurt, dus alleen receptiegasten en daggasten.

Wij moeten nog het stadhuis (of andere mooie locatie) regelen. Dat staat voor deze week op het programma.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 sep 2009 12:45

wij hadden twee stukjes. 1 klein stukje van m'n schoonouders (over de auto's van m'n man) en 1 (toneel)stuk van mijn ouders/broers/zussen+aanhang. Erg leuk.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 sep 2009 17:36

Ik wil je niet ontmoedigen Jannoek, maar bij ons kwamen de stukjes vooral tijdens het koffiedrinken en diner. 's avonds juist amper. Het waren er 's avonds 2 volgens mij, allebei van mijn 2 vriendinnengroepen, niet bijzonder leuk, maar gewoon zo ontzettend lief dat ze de moeite namen, daarom vond ik het wel ontzettend leuk :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 13 sep 2009 18:05

hmm.. dan moeten we daar nog maar even wat op verzinnen ;)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 13 sep 2009 18:36

Als je vrienden een stukje voor je doen, dan is het vast wel iets wat je leuk vindt. Ze kennen je toch goed? Als je er niet van houdt om mensen voor aap te zetten, dan mag je best verwachten dat anderen dat niet met jou doen op je bruiloft. En anders zijn het toch geen echte vrienden...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 14 sep 2009 06:58

tja, daar heb je een punt ;).

ik heb alleen een paar vrienden die erg graag een stukje willen doen. En ik weet zeker dat het dan een 'voor-aap-zet' stukje is. Juist omdat ze weten dat ik er absoluut niet van hou.
'gelukkig' trouwen er voor ons nog een stel vrienden. Ik doe gewoon niet mee aan een stom stukje op hun bruiloft, misschien dat dat helpt ;). hoewel: zij houden er juist wél van.

Terug naar “Archief”