BruiloftTopic: Trouwkranten, stukjes, ceremoniemeester

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 13 apr 2008 16:35

nee, wij hebben er ook geen last van gehad en ik vond het wel heel geinig. Maar zou wel zuur zijn als er een vlek in iemands kleren komt.

Soraya
Verkenner
Verkenner

Re: BruiloftTopic: Trouwkranten, stukjes, ceremoniemeester

Berichtdoor Soraya » 11 sep 2009 12:54

Toen ik ceremoniemeester was hebben wij op internet bellenblaasflesjes gevonden, speciaal voor trouwen. Dat waren mini's, in wit plastic met een hartje bovenop het dopje. Voor enkele euro's had je er al genoeg voor de gasten. De overige gasten die niets in hun hand hadden, gaven we ook nog van die toeters en zo, dus het was lachen geblazen. Op het laatst nog trossen gekleurde ballonnen opgelaten wat een heel feestelijk geheel gaf het moment (en leuk voor de foto's!).

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Re:

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 12 sep 2009 11:59

MissF schreef:
Uhm...wij hadden voor alle kids onder de 10 zeg maar (mijn zusje van 14 telde dus niet mee), een tasje gemaakt met spulletjes voor de hele dag. Het is een lange dag voor ze, maar zo hadden ze steeds iets om mee te spelen.
En een aparte ruimte tijdens het diner. Dan konden ze patatjes eten, en dan in de zaal ernaast hadden ze alle speelruimte.

wat voor spulletjes zoal? *is inspiratieloos ;/

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 sep 2009 13:29

Stickervelletjes en een klein kleurboekje met potloden (bij de action heel goedkoop) en bij de zeeman heb je van Cars of Princes, Winnieh the pooh leuke stickertjes. Ik heb ook gekeken naar de leeftijd van het kind. Zo zag ik een leuk boekje over een konijntje (waar dus ook een stukje stof in hadden gedaan wat lekker zacht aan voelde, alsof je een konijntje voelde) Gewoon klein.

En voor alle kids had ik voor iedereen van die hawaï slingers.

En ik had een rolletje snoep voor de ouderen en een doosje rozijntje voor de jongste kinderen.

http://www.lobbes.nl daar heb ik katoenentasjes vandaan gehaald en zo versierd met bloemetjes en autootjes (getekend met stift) en hun naam er op gezet (dus persoonlijk).

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 sep 2009 13:14

Kleurboeken, stiften voor de oudsten, potloden voor de jongsten, jojo, snoepjes, autootjes voor de jongens, popjes voor de meisjes. Ga je Zeeman of Wibra eens in, dan heb je zo wat zooi bij elkaar waar de kinderen zich wel mee vermaken. En mijn zwager had op ons verzoek een laptop met dvd's meegenomen, dat werkte ook goed.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

gempa
Kapitein
Kapitein

Re: Re:

Berichtdoor gempa » 13 sep 2009 15:12

Hippieblijhoofd schreef:
MissF schreef:
Uhm...wij hadden voor alle kids onder de 10 zeg maar (mijn zusje van 14 telde dus niet mee), een tasje gemaakt met spulletjes voor de hele dag. Het is een lange dag voor ze, maar zo hadden ze steeds iets om mee te spelen.
En een aparte ruimte tijdens het diner. Dan konden ze patatjes eten, en dan in de zaal ernaast hadden ze alle speelruimte.

wat voor spulletjes zoal? *is inspiratieloos ;/

moet ik je helpen :mrgreen:

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 14 sep 2009 16:47

Ik had vorig jaar als ceremoniemeester op een bruiloft idd ook tasjes voor de kinderen.
Paar snoepjes, kleurtjes, kleurboekje, stickertjes, popje of autootje en nog wat klein speelgoed.

Verder had ik een grote kist met stiften, stempels, kleurboeken, gewoon papier, scharen, vouwblaadjes, autootjes etc voor op de receptie en was er dus een speciale kindertafel...
Kinderen zaten daar heel gezellig te kleuren en te kletsen.....en paps en mams hadden ook hun handen vrij....
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 14 sep 2009 20:57

Ik heb voor de oudere kids een wegwerpcamera/leesboekje en wat snoep. En voor de jongere een knuffel, kleurpotlootjes en kleurboekje en wat lekkers. Ik heb heel veel bij de zeeman gehaald. Daar hebben ze echt leuke dingen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re:

Berichtdoor Marnix » 16 sep 2009 08:38

Gerdien B. schreef:Rijst gooien en confetti is zwaar irritant voor het bruidspaar.
Bij mijn broer hebben ze dat gedaan en hij heeft er de hele dag last van gehad doordat het echt overal in zijn pak zat.

Je moet de rijst dan ook niet eerst koken, ook al staat dat op het pakje ;)

Van mij hoeven ze sowieso niet met dingen te gaan gooien, of het nou, rijst, confettie, rozenblaadjes, of wat dan ook is. Ook niet bellenblazen :) Het is een gebruik waar ik niks mee heb. Waarom zou je het dan (in een praktische vorm) willen toepassen? :)

Veel van de gebruiken en rituelen uit vroeger tijden zijn ook nu nog in zwang.
Men geloofde dat boze geesten zich in de nabijheid van mensen ophielden tijdens bijzondere gebeurtenissen, zoals een huwelijk. Daarom was het erg belangrijk dat die boze geesten geen invloed zouden hebben op bruid en bruidegom zodat hun huwelijk onder een goed gesternte van start kon gaan. De methodes om die boze geesten te verjagen gebruiken we nog steeds, al is het verjagen van boze geesten niet meer het doel van die rituelen. Denk bijvoorbeeld aan het maken van geluid (blik achter de auto, de bruidssluier (verhullen van de bruid zodat ze niet door boze geesten gezien kon worden) en het dragen van de bruid over de drempel (misleiden van boze geesten).

Het gooien van rijst is het symbool van vruchtbaarheid en wens voor een kinderrijk huwelijk. In grote delen van de wereld, zowel vroeger als nu, is het gebruik bekend, al wordt in sommige landen geen rijst maar wel iets anders gebruikt.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 16 sep 2009 08:46

Jij wordt liever gedoopt met de whiskeyfles :P
pobody's nerfect

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 sep 2009 08:52

Bij ons strooiden de kleinste nichtjes en neefjes met witte rozenblaadjes (want alles moest zoveel mogelijk wit vond ik, wel erg lief dat de cm's toen ook nog witte rozenblaadjes uitkozen i.p.v. roze ofzo). Dat was zo'n lief gezicht, die glunderende kinderen. Daarom vond ik het strooien met blaadjes wel weer erg leuk.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 sep 2009 10:41

Jo'tje schreef:Jij wordt liever gedoopt met de whiskeyfles :P

Nee, dat gooi je ook niet over mensen heen, dat moet je gewoon drinken. Ik hecht aan dat soort tradities 0,0 waarde :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 22 sep 2009 17:47

Funlover schreef:Ha die Mensen...

Dit jaar trouwen er nogal wat mensen in mijn omgeving. Tot nu toe heb ik al vier bruiloften die bekend zijn waar ik de hele dag mee mag...!
Ik ben dit jaar 2x tot ceremoniemeester gebombadeerd. Erg leuk en ik doe het graag.
Er komen een heleboel zaken bij kijken.

De trouwkrant vind ik altijd al een taak apart. Hoe maak je die leuk? Waar vul je hem mee? Hoe blijft hij origineel en leuk?
Iemand voorbeelden en tips?

Dan de stukjes 's avonds, wat accepteer je wel? Wat niet? Ik houd van persoonlijke stukjes, maar hoe voer je die uit? Ervaringen waar je van denkt: Hee, zo werd het leuk gedaan?

Ook werd me gevraagd mee te denken over bedankjes en het gastenboek. Daar zijn tegenwoordig ook kei veel leuke ideen voor.

Kortom....laten we hier ee ntopic maken om elkaar te inspireren en op ideen te helpen...! Want misschien weet jij wel een origineel gedichtje, tekst voor in de trouwkrant, heb je leuke ideen om de namen op te zetten, of dacht je: Hee dat was leuk om mee te nemen naar een bruiloft?

Misschien ben ik nog wel zaken vergeten te noemen? Post ze gerust. Hoe meer ideen en inspiratie hoe leuker het is....

Je bent de organist vergeten te noemen! Die maakt of breekt een dienst. (vraag maar aan Henkie)
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 sep 2009 18:21

hahahahha... wij hadden dan wel geen organist maar wel een Gitarist die het helemaal maakte.. :-oo :8>

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 22 sep 2009 18:49

Optimatus schreef:
Funlover schreef:Ha die Mensen...

Dit jaar trouwen er nogal wat mensen in mijn omgeving. Tot nu toe heb ik al vier bruiloften die bekend zijn waar ik de hele dag mee mag...!
Ik ben dit jaar 2x tot ceremoniemeester gebombadeerd. Erg leuk en ik doe het graag.
Er komen een heleboel zaken bij kijken.

De trouwkrant vind ik altijd al een taak apart. Hoe maak je die leuk? Waar vul je hem mee? Hoe blijft hij origineel en leuk?
Iemand voorbeelden en tips?

Dan de stukjes 's avonds, wat accepteer je wel? Wat niet? Ik houd van persoonlijke stukjes, maar hoe voer je die uit? Ervaringen waar je van denkt: Hee, zo werd het leuk gedaan?

Ook werd me gevraagd mee te denken over bedankjes en het gastenboek. Daar zijn tegenwoordig ook kei veel leuke ideen voor.

Kortom....laten we hier ee ntopic maken om elkaar te inspireren en op ideen te helpen...! Want misschien weet jij wel een origineel gedichtje, tekst voor in de trouwkrant, heb je leuke ideen om de namen op te zetten, of dacht je: Hee dat was leuk om mee te nemen naar een bruiloft?

Misschien ben ik nog wel zaken vergeten te noemen? Post ze gerust. Hoe meer ideen en inspiratie hoe leuker het is....

Je bent de organist vergeten te noemen! Die maakt of breekt een dienst. (vraag maar aan Henkie)

hoe moet ik dat nu opvatten ?

En heb jij eigenlijk een tweelingbroer voor op jouw bruiloft :P

Terug naar “Archief”