willen wij wel worden als HEM

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jjack
Verkenner
Verkenner
Berichten: 99
Lid geworden op: 14 mei 2009 12:27

willen wij wel worden als HEM

Berichtdoor jjack » 08 sep 2009 10:15

is dat ons gebed
ons leven


willen we echt op HEM lijken

bewogen zijn als HEM

wat zou dit formumop veranden
als we dat oprecht zouden bidden als we lukraak
op elkaar zouden reageren

ho e denk jij daar over

Gebruikersavatar
Dine
Luitenant
Luitenant
Berichten: 572
Lid geworden op: 31 mei 2007 17:47

Re: willen wij wel worden als HEM

Berichtdoor Dine » 08 sep 2009 11:18

Ik heb lang over een antwoord na zitten denken..
Ik begrijp namelijk niet helemaal wat je hier nu mee bedoelt of wilt.
Vooral het woordje 'wel' in je topictitel en dat je het verbindt met anders op dit forum reageren.
Ik wil heel graag worden als Hem, maar zal het nooit worden, want ik ben een mens en een mens zondigt telkens weer.
Maar leven zoals Hij dat van Zijn kinderen vraagt, ja! dat wil ik heel graag!
Maar of ik dan anders op het forum zou reageren.. het forum is een plaats waar je elkaar vragen kunt stellen en waar misverstanden kunnen ontstaan doordat je elkaar niet in de ogen kunt kijken, dat is nu eenmaal niet anders toch?
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

jjack
Verkenner
Verkenner
Berichten: 99
Lid geworden op: 14 mei 2009 12:27

Re: willen wij wel worden als HEM

Berichtdoor jjack » 08 sep 2009 15:57

leden zetten vaak lukraak ofwel een reactie
zonder na te denken

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: willen wij wel worden als HEM

Berichtdoor Evelien » 08 sep 2009 16:00

jjack. We zitten op een forum. Het is daarom lastig om te weten te komen hoe iemand iets bedoelt.

Als je elkaar spreekt en ziet vindt ik, dat een gesprek/discussie heel anders verloopt. Je kunt het beter verwoorden.

Ik vindt dat je vrij snel met je oordeel klaar staat. En dat is absoluut niet wat God van ons vraagt en vooral niet als we op Hem willen gaan lijken.

Gebruikersavatar
Jerommel
Sergeant
Sergeant
Berichten: 348
Lid geworden op: 21 aug 2009 07:35
Locatie: den haag

Re: willen wij wel worden als HEM

Berichtdoor Jerommel » 08 sep 2009 16:09

Eerlijk gezegd huiver ik nog al eens bij het idee Zijn Kruis te moeten dragen.
Maar het gaat deels vanzelf.
Evengoed is de verleiding van de wereld ook zo sterk, en ook de zorgen die je hebt over je leven in de wereld leiden je af van "de christelijke handel en wandel".
En als je, zoals ik nu, uit een maatschappelijk dal probeert te komen is het op z'n minst spannend te noemen om je vertrouwen in God te stellen, ook al heb je zelf bijna geen idee meer hoe er uit gaat komen.
Heb zelf de neiging om me terug te trekken en me af te sluiten, maar dan gebeurt er helemaal niks, en hangt de toekomst als een zwaard van Damocles boven je hoofd...

marin
Luitenant
Luitenant
Berichten: 590
Lid geworden op: 02 jan 2007 23:06

Re: willen wij wel worden als HEM

Berichtdoor marin » 02 nov 2009 10:09

Alleen het bloed van de Here Jezus kan van zonden reinigen. Alleen Zijn macht kan iemand weerhouden te zondigen als de mens het werkelijk wil.

Wij doen de Here Jezus steeds verdriet als we te kennen geven "ik ben maar een mens"
m.a.w. ik kan niet anders, ik blijf zondigen.
Diezelfde kracht en macht die de Here Jezus als mens om vroeg van Ziijn Vader wil Hij ook ons schenken (maar dan moet de mens wel willen).
"Zalig zijn de armen van geest," zei Jezus. Armen van geest zijn zij, die hun eigen zondigheid
en behoefte hebben leren kennen. Zij weten, dat zij uit zichzelf geen goed kunnen doen. Zij verlangen naar hulp van God en God wil hun Zijn zegen geven, dan pas kan de Here Jezus de mens doen veranderen naar Zijn Beeld.

En wij mogen Jezus gelijk worden als wij het werkelijk willen. Ons leven kan aan Zijn leven gelijk worden en onze daden in overeenstemming komen met de wet van God. De Heilige Geest wil de liefde van God in onze harten brengen, zodat wij een vermaak zullen vinden in het doen van Zijn wil.

marin
Jes 8: 20: Tot de wet en tot de getuigenis! Voor wie niet spreekt naar dit woord, is er geen dageraad. King James: Dit komt, omdat er in hen geen licht is.

esthervanbuuren
Verkenner
Verkenner
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 aug 2005 23:12
Locatie: delft

Re: willen wij wel worden als HEM

Berichtdoor esthervanbuuren » 02 nov 2009 21:25

Ik wil graag op hem lijken.
Maar mijn zondig ik, zit erg in de weg.
vreeselijk.
Met dat zondige ik heb ik ook onwil.
ongeloof en zo.

Maar diep in mijn hart zou ik dat wel willen ja.

groeten esther..

Gebruikersavatar
gerritse
Mineur
Mineur
Berichten: 156
Lid geworden op: 01 feb 2008 14:15
Locatie: Zeist

Re: willen wij wel worden als HEM

Berichtdoor gerritse » 20 jan 2010 21:21

Hallo Jjack,

Je vraagt:
"Wíllen wij wel graag op Jezus lijken".

Nou, ik denk, dat zo oppervlakkig de meeste mensen dat wel willen.

Er is zelfs een versje van, dat in mijn jeugd, nu 75 jaar geleden, nog wel opgeld deed, maar dat jij Jjack wel nooit gehoord zal hebben;
Houd je vast!

"Ik wens te zijn als Jezus
Zo need'rig en zo goed,
Zijn woorden waren vriend'lijk,
Zijn stem was altoos zoet.

Helaas ,'k ben niet als Jezus...
Dat ziet een elk aan mij...
Ach Heiland, wil mij helpen
en maak mij zoals gij".

Onze dominee kraakte dat versje eens zó af:
"Zoete stem...vriendelijke woorden... nou soms was Jezus heel erg scherp".

Toen zongen we dat niet meer.

Maar het is ten diepste niet helemaal waar, wat dominee zei. Als onze Heer inderdaad soms heel hard was, dan zat er nog liefde achter, die mensen aan zichzelf wilde ontdekken tot hun eeuwig behoud.

Maar goed; het is niet :
"Wíllen we dat wel: op Jezus lijken".
Het is een opdracht.Want Romeinen 8 v 29 zegt:
"Wie God al van te voren heeft uitgekozen, heeft hij er ook van tevoren toe bestemd om het evenbeeld te worden van zijn Zoon, die de eerstgeborene moest zijn van talloze broeders en zusters".

Paulus vraagt hier van levende mensen, dat zij op Jezus gaan lijken. Meestal redden wij ons er uit, door te zeggen:
"Ach....in dit leven lukt het toch niet. Dit is zeker voor ná het leven...in de eeuwigheid".

Nee; het is voor híer..... en voor jou ....en voor nú. En God heeft ook een weg aangewezen.

Wanneer we Jezus hebben aanvaard als onze redder en verlosser, staan wij 'positioneel', ....
(zijn wij , wat onze rechtspositie betreft)
.......weer als rechtvaardigen tegenover God.

Maar.....( altijd dat woordje 'maar' hè, het is hier echter geen 'dooddoenerig''maar'): we moeten die roeping en verkiezing wel zelf vastmaken, 2 Petrus 1 v 10 roept ons toe:
" Span u daarom des te meer in om uw roeping en uitverkiezing wáar te maken, broeders en zusters. Als u dit doet , komt u nooit ten val
11 en zal u onbelemmerd toegang worden verleend tot het eeuwig koninkrijk van onze Heer en redder, Jezus Christus".

God kiest eigenlijk iedereen uit. Over de hele aarde is de roep van zijn boodschap uitgegaan, (Rom. 10 v 18).
Niemand is te verontschuldigen, ( Rom 1 v 20).

Hij werpt zijn reddend touw uit naar ieder mens, zoals hij dat van het begin van de mensengeschiedenis af altijd gedaan heeft, (Rom. 2 v 14 vv).

Velen laten dat touw door hun handen glippen. Maar wanneer wij, gelukkigen , het om de bolder van ons levensscheepje willen vastmaken, behoren wij dat wel goed te doen. We moeten onze roeping en uitverkiezing vastmaken op de enig goede manier.

En wat is dan die enig goede manier ? Door te letten op God de Heilige Geest. Jezus heeft die als zijn grote geschenk achtergelaten om ons steeds meer omtrent hem te laten weten en 'diep te kennen'. En die Heilige Geest onderwijst ons over de 'gaven', ( 1 Cor. 12 v 8-10) en over de vrucht, ( Gal 5 v 22).

Maar om vervuld te kunnen worden met de Heilige Geest,is het nodig, dat je echt door een diepe bekering heen, wedergeboren wordt door het levende en blijvende woord van God, ( 1 Petrus 1 v 23). Dan krijg je oog voor de onzienlijke wereld, het koninkrijk der hemelen, waar de strijd woedt tussen demonen en engelen, tussen God en satan en waar mensen thuishoren als kader van de engelenlegers en waar zij nog te weinig 'acte de présence'geven.

Dan krijg je ook de kracht om te werken aan het ontwikkelen van gaven en vrucht. Dan wordt je heiligmaking een te bereiken zaak, is je 'ínnerlijke mens'al in het koninkrijk van God en wenkt van verre je heerlijkmaking, (Openbaring 11 v 11 en 12 en 1 Thessalonicenzen 4 v 17), wanneer je hele persoon daar binnentreedt..

En toch , Jjack, ben ik het wel ergens met je eens. Wanneer wij, publicerenden op dit forum, maar een klein stukje van deze weg zouden hebben afgelegd, dan zou het forum al aan zeggingskracht winnen boven wat het al aan ons allen gegeven heeft.

Daag
Ger

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: willen wij wel worden als HEM

Berichtdoor Gerdien B. » 20 jan 2010 21:42

Misschien wel wat offtopic, maar weet iemand iets meer over Jjack?
Tijd geleden gaf hij aan dat hij dacht snel te moeten sterven en we hebben al enige tijd niets van hem vernomen hier.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
keessie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 492
Lid geworden op: 07 jun 2007 14:33
Locatie: A beautiful place on earth

Re: willen wij wel worden als HEM

Berichtdoor keessie » 20 jan 2010 21:52

esthervanbuuren schreef:Ik wil graag op hem lijken.
Maar mijn zondig ik, zit erg in de weg.
vreeselijk.
Met dat zondige ik heb ik ook onwil.
ongeloof en zo.

Maar diep in mijn hart zou ik dat wel willen ja.

groeten esther..


Klopt Esther. Wij willen denk ik allemaal wel op Hem lijken maar we lopen er inderdaad tegen aan dat ons eigen zondige ik in de weg zit en dat wij de wereld het liefst ook nog kunnen dienen. En dat gaat nu eenmaal niet samen.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Gebruikersavatar
maboc
Sergeant
Sergeant
Berichten: 407
Lid geworden op: 13 nov 2008 21:35
Locatie: Den Haag

Re: willen wij wel worden als HEM

Berichtdoor maboc » 20 jan 2010 22:19

Gerdien B. schreef:Misschien wel wat offtopic, maar weet iemand iets meer over Jjack?
Tijd geleden gaf hij aan dat hij dacht snel te moeten sterven en we hebben al enige tijd niets van hem vernomen hier.

Volgens mij heeft Gerritse (kan ook een ander zijn geweest hoor) ongeveer een maand terug iets over Jjack geschreven. Het zou beter met 'm gaan geloof ik. Ik gaan even op zoek. Als ik wat kan vinden meld ik me nog even.
Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.
(1 Tessalonicenzen 5 vers 24)

Gebruikersavatar
maboc
Sergeant
Sergeant
Berichten: 407
Lid geworden op: 13 nov 2008 21:35
Locatie: Den Haag

Re: willen wij wel worden als HEM

Berichtdoor maboc » 20 jan 2010 22:32

Vergeet u gerust mijn vorige bijdrage, daar blijken vooral halve waarheden te worden verkocht.

Als je de laatste 6 posts of iets dergelijk in dit topic leest kun je zien waarom ik schrijf dat ik denk dat het wat beter met 'm zou gaan.

(Ik snap alleen niet waarom hij uberhaupt niet meer schrijft. Nog wat meer posts terug in dat topic staat wat over boze reacties oid. Maar ik kon er niet zoveel van terug vinden)
Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.
(1 Tessalonicenzen 5 vers 24)

Gebruikersavatar
Antoinette
Sergeant
Sergeant
Berichten: 445
Lid geworden op: 28 jun 2009 00:11
Contacteer:

Re: willen wij wel worden als HEM

Berichtdoor Antoinette » 25 jan 2010 22:43

jjack schreef:is dat ons gebed
ons leven


willen we echt op HEM lijken

bewogen zijn als HEM

wat zou dit formumop veranden
als we dat oprecht zouden bidden als we lukraak
op elkaar zouden reageren

ho e denk jij daar over


Inderdaad wat zou het hier dan veranderen, dan zouden we in de liefde met elkaar omgaan als broeders en zusters.
Dan zouden we ons ten alle tijde door de geest laten leiden, waardoor we zullen groeien in geloof.
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Johannes 1:12

Riska

Re: willen wij wel worden als HEM

Berichtdoor Riska » 27 jan 2010 20:54

maboc schreef:Vergeet u gerust mijn vorige bijdrage, daar blijken vooral halve waarheden te worden verkocht.

Als je de laatste 6 posts of iets dergelijk in dit topic leest kun je zien waarom ik schrijf dat ik denk dat het wat beter met 'm zou gaan.

(Ik snap alleen niet waarom hij uberhaupt niet meer schrijft. Nog wat meer posts terug in dat topic staat wat over boze reacties oid. Maar ik kon er niet zoveel van terug vinden)

Omdat hij af en toe uitwijkt naar een ander forum. Maar hij post wel, elders, dus...

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8859
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: willen wij wel worden als HEM

Berichtdoor elbert » 08 feb 2010 16:06

Aangezien jjack hier niet meer post, is het beter om er een slotje op te doen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten