heimwee...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Funlover
Majoor
Majoor

Re: heimwee...

Berichtdoor Funlover » 10 jul 2009 18:41

Idd, ga genieten van de momenten dat je daar bent.
De tijd dat je naar huis mag breekt van zelf aan, en dan is het weer extra leuk om naar huis te gaan.
Je moet er nu gewoon het beste van maken.
Ga leuke dingen ondernemen, praat jezelf moed in en zoek dingen die je gedachten afleiden.
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 11 jul 2009 12:38

Funlover schreef:Idd, ga genieten van de momenten dat je daar bent.
De tijd dat je naar huis mag breekt van zelf aan, en dan is het weer extra leuk om naar huis te gaan.
Je moet er nu gewoon het beste van maken.
Ga leuke dingen ondernemen, praat jezelf moed in en zoek dingen die je gedachten afleiden.

Mee eens.
Hoe meer je over thuis blijft/gaat denken, hoe erger het in Londen wordt.
Afbeelding

meisje20
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor meisje20 » 11 jul 2009 16:14

ja idd!

ik was alleen maar dagen aan het aftellen. ik was over al toe in staat, om maar naar huis te kunnen. het was zelfs zo erg dat ik niks meer ging eten.
maar ja :( uiteindelijk word het dan nog alleen maar erger.

ik heb overlegt en mag nu nog weer iets eerder naar huis. maar ik wil er idd die laatste paar dagen nog wat leuks van maken. :wink: nog tot volgende week dinsdag!
Gods geduld is groot maar niet oneindig

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 11 jul 2009 17:50

Wel jammer dat het zo moeilijk was. Je zou toch eigenlijk twee maanden blijven?

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 12 jul 2009 16:15

Hmm, dat is zonde..Nouja, als je t niet anders kan managen..maar het is zon goede gelegenheid om zelfstandig en onafhankelijk te zijn! er is een Nederlands cafe in Londen en een grote kerk waar je allemaal gastvrije leuke christenen kunt ontmoeten..Niet te snel opgeven hoor. Je kunt niet iets baseren op een week ergens zijn want dan moet je nog wennen, dat heb ik ook altijd, je moet even de weg naar dingen weten, wat mensen kennen etc maar je zult zien dat het daarna echt zo leuk is ( zoals hier in Australie, ik geniet echt elke minuut!! en wil absoluut nog niet naar huis ha). Houd moed hoor!!

meisje20
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor meisje20 » 24 jul 2009 10:09

nou vanavond is het zover. ik ga naar huis!! :D
ben heel blij! ik heb het in ieder geval geprobeert (wel een beetje aan de korte kant :oops: )
en het ligt natuurlijk aan mij, maar als mensen zeggen: doorzetten! dan..... ](*,) :-&
(waarom? moet ik daar zo diep ongelukkig gaan zitten??)

ik ben er wel achter gekomen dat ik niet zozeer mn familie mis maar mn thuis, mn veilige en vertrouwde plekje.

geen idee hoe ik het in de toekomst ga doen, ik hoop dat je er vanzelf een keer overheen groeit.
weet nu dat dit niks voor me is.. en ach van fouten leert men :)

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 24 jul 2009 10:18

meisje20 schreef:nou vanavond is het zover. ik ga naar huis!! :D
ben heel blij! ik heb het in ieder geval geprobeert (wel een beetje aan de korte kant :oops: )
en het ligt natuurlijk aan mij, maar als mensen zeggen: doorzetten! dan..... ](*,) :-&
(waarom? moet ik daar zo diep ongelukkig gaan zitten??)

Ik denk dat het er ook mee te maken heeft met hoe moeilijk je het jezelf maakt. Als je zorgt dat je de hele dag druk bezig bent en allerlei leuke dingen te doen hebt, dan heb je naar mijn idee weinig gelegenheid om echt last van heimwee te hebben.
Afbeelding

meisje20
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor meisje20 » 24 jul 2009 10:22

maar ik ben zo heel avontuurlijk niet ingesteld, in de zin van alleen op onderzoek uitgaan.
voor mij moet het duidelijk zijn, anders begin ik er al niet aan. (duidelijk een punt waaraan gewerkt moet worden :oops: )
in mn eentje naar engeland is voor mij al heel wat...
bovendien ergens alleen heen gaan (museum enz.) vind ik behoorlijk saai.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 jul 2009 10:45

Ik vraag me echt nog steeds af waarom zoveel mensen zeggen dat je door moet zetten. Als je het nou niet leuk vindt, dan doe je het toch lekker niet?
Ik ga ook echt niet een poosje in mijn uppie naar het buitenland hoor. Ik vind er niks aan, en blijf dan liever in mijn vertrouwde omgeving.
Ik denk dat je moet kijken naar hoe je gelukkig wordt of bent, niet naar wat de maatschappij van je wil. En als je er gelukkiger van wordt om lekker thuis te blijven, waarom zou je dat dan niet doen? Waarom moet je dan perse toch naar een plek waar je niet heen wilt en daar flink druk zijn om maar geen heimwee te krijgen, terwijl je liever thuis zit?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 24 jul 2009 11:12

MissF schreef:Ik vraag me echt nog steeds af waarom zoveel mensen zeggen dat je door moet zetten. Als je het nou niet leuk vindt, dan doe je het toch lekker niet?
Ik ga ook echt niet een poosje in mijn uppie naar het buitenland hoor. Ik vind er niks aan, en blijf dan liever in mijn vertrouwde omgeving.
Ik denk dat je moet kijken naar hoe je gelukkig wordt of bent, niet naar wat de maatschappij van je wil. En als je er gelukkiger van wordt om lekker thuis te blijven, waarom zou je dat dan niet doen? Waarom moet je dan perse toch naar een plek waar je niet heen wilt en daar flink druk zijn om maar geen heimwee te krijgen, terwijl je liever thuis zit?

Als ik de eerste post van de topicstarter lees, blijkt daaruit, dat ze juist veel zin had om te gaan. Niks 'oplegging van de maatschappij' dus. Later geeft ze ook aan, dat ze zelfstandiger wil worden en dat ze daarom een tijdje naar het buitenland ging.
Afbeelding

meisje20
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor meisje20 » 25 jul 2009 18:24

zo heerlijk thuis in mn vertrouwde omgeving! :D

daphne je hebt gelijk, ik had ook heel veel zin om te gaan, omdat ik dit niet van te voren wist.
wilde ook zelfstandig worden. maar dat probeer ik wel op een andere manier!

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 25 jul 2009 18:33

Nou ja, dan is dat in ieder geval duidelijk geworden, het is in ieder geval niet voor niks geweest ;)

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 15 aug 2009 07:53

Je bent inderdaad een ervaring rijker :wink: En wie weet als het nog eens gaat kriebelen... Het kan zomaar ineens omslaan.. (is de ervaring)
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

meisje20
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor meisje20 » 02 sep 2009 18:43

ben afgelopen week naar Frankrijk geweest. met een aantal meiden.
daar aangekomen had ik nog een beetje last van. maar de rest van de week ging het super goed!
heb echt een leuke week gehad. misschien dat het nu meeviel omdat ik bekende bij me had. :?:

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 04 sep 2009 05:24

dat denk ik wel ja, en een week is ook nog wat anders dan echt lang :) Ik kan me niets bij heimwee voorstellen, ik ben nu 4 maanden weg en wil geeneens meer naar huis! Persoonlijk vind ik alleen reizen leuker dan met vriendinnen ( wat ook heel leuk is maar alleen is gewoon uitdagender, ontmoet je interessante mensen etc)

Terug naar “Archief”