Verstandkies trekken, pijn of niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kuikentje
Sergeant
Sergeant

Re: Verstandkies trekken, pijn of niet?

Berichtdoor kuikentje » 17 mar 2009 14:57

nou hier viel het 100% mee (tot nu toe :P )
Moest om 2uur voor controle naar de tandarts.
Wist eigenlijk wel dat men verstandkies eruit moest, stond scheef en gaatje.
Tien over/kwart over 2 liep ik alweer naar buiten, zonder verstandkies.
Straks misschien wel pijnlijk, maar tot nu toe niets!
Probeer niet Gods hand vast te pakken, maar leg je hand in de Zijne

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 21 apr 2009 11:39

Ik heb net 'n wortelkanaalbehandeling gehad, geloof ik ... Wat een drama :shock: Eerst de normale verdoving, begint ie te boren, ja hoor..ik voelde ales nog, nog 'n extra verdoving, die gelijk moest gaan werken, en ja hoor, weer werkte ie niet, nog eentje er bij, dachten we dat 't werkte, begon ie te prutsen in mn zenuw..Ow jekkie ik kon wel dor de grond gaan! vraagt ie hele leuk: voel je dit ofzo?.... GRRR JAAAA! Dus kreeg ik een verdoving ín de zenuw...Griebel dat wil je liever ook niet 8-[ Maar goed...Toen werkte 't aardig goed, nog niet helemaal super..Maar achteraf was 't niet gek dat 't pas na 4 injectie werkte, want het was een 'enorme' ontsteking volgens de tandarts..Ze hadden 4 jaar geleden voor 't latst zo'n erge ontsteking gezien :oops:
Vond ie raar dat ik nooit eerder last had gehad...Snap er weinig van, maar heb ook weinig dr in gevoeld, of ik vond het niet noemenswaardig!

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 21 apr 2009 12:48

Ik kwam pas bij mijn nieuwe tandarts, zegt ze, o je hebt een verstandskies laten trekken een paar jaar geleden zie ik? Ik: he kan me nix meer van herinneren. Volgens mijn moeder hadden getrokken en had ik nergens last van of pijn van. Tandarts moest wel lachen. Meestel krijg ik hele horrorverhalen te horen zegt ze :D .

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 apr 2009 12:56

meissie88 schreef:Ik heb net 'n wortelkanaalbehandeling gehad, geloof ik ... Wat een drama :shock: Eerst de normale verdoving, begint ie te boren, ja hoor..ik voelde ales nog, nog 'n extra verdoving, die gelijk moest gaan werken, en ja hoor, weer werkte ie niet, nog eentje er bij, dachten we dat 't werkte, begon ie te prutsen in mn zenuw..Ow jekkie ik kon wel dor de grond gaan! vraagt ie hele leuk: voel je dit ofzo?.... GRRR JAAAA! Dus kreeg ik een verdoving ín de zenuw...Griebel dat wil je liever ook niet 8-[ Maar goed...Toen werkte 't aardig goed, nog niet helemaal super..Maar achteraf was 't niet gek dat 't pas na 4 injectie werkte, want het was een 'enorme' ontsteking volgens de tandarts..Ze hadden 4 jaar geleden voor 't latst zo'n erge ontsteking gezien :oops:
Vond ie raar dat ik nooit eerder last had gehad...Snap er weinig van, maar heb ook weinig dr in gevoeld, of ik vond het niet noemenswaardig!

Hm, ja, ik vraag van tevoren altijd om een extra goede verdoving... Met drie spuiten, even tien minuten wachten.... ik heb laatst een wortelkanaalbehandeling gehad en daar niks van gevoeld. Laatst wel 2 verdovingsprikken in mijn gehemelte gehad, dat is erg vervelend. Die prikken voelde ik een week later nog :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

*Annette*
Majoor
Majoor

Verstandkies trekken, pijn of niet?

Berichtdoor *Annette* » 21 apr 2009 13:03

Oei, das minder Meissie88! Hopelijk is het niet weer n keer nodig!

Hmmzz ik hoor wel vaker van mensen dat ze die verdoving in het gehemelte
zo pijnlijk vinden, terwijl ik denk, heb behoorlijk vaak verdoving in me gehemlte
gehad met trekken, maar pijn doen vond ik het niet, voelde het wel maar verder
niet :). Tandarts zei altijd al, deze is gemeen hoor :wink:.
Wat de toekomst brengen moge........

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 apr 2009 14:27

Haha dan heb je geluk gehad :) Maar ach, beter een seconde pijn lijden dan een veel langere tijd :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 21 apr 2009 20:05

't Was bij mij in 't ondergebit, dus niks geen gepruts in mn gehemelte ;-) Vond die eerste injecties niet echt pijnlijk ofzo, die 2e en 3e ook niet, want geloof dat dat meer 'vloeibaar' was, geloof dat ie niet eens gespoten heeft..Maar die 4e deed echt enorm zeer, omdat ie ín de zenuw moest prikken, tot 4x toe :shock:

kuikentje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kuikentje » 27 aug 2009 13:19

pff.. vandaag men andere verstandkies laten trekken..
De vorige keer geen last gehad, maar nu..
maar pijnstillers genomen.
Probeer niet Gods hand vast te pakken, maar leg je hand in de Zijne

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 27 aug 2009 14:36

Sterkte!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 27 aug 2009 21:26

Ansje schreef:Ik moet nog een afspraak maken. De verwijsbrief heb ik hier... Nu nog een goed moment afwachten :D

En, ben je inmiddels geweest?

Voor de liefhebber: mijn verhaal...

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 28 aug 2009 11:21

Leuk geschreven!

mormeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor mormeltje » 27 sep 2009 00:17

Toen ik mijn bovenste verstandskiezen ging laten trekken was ik op van de zenuwen! Ik had (luxe..) nog nooit iets gehad.
Verdoving stelde niks voor, het trekken ook niet. Napijn had ik ook niet, wel een gek gat.
Maar trekken is wat anders dan eruit snijden.... Dat moet binnenkort gebeuren, onder. Die kiezen zijn nog niet door. Heb al een paar keer flink pijn gehad, maar ik wil ze perse door laten komen... ALs het lukt ;)
What goes around, comes around

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 27 sep 2009 19:24

Ieuw jakkie, ik moet volgende week weer naar de tandarts :o Ik zag er nooit tegenop ofzo, ging rustig heen enzo, maar ik krijg nou al de kriebels als ik er alleen al aan dénk #-o

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 05 okt 2009 10:08

Het is echt waar dat de kiezen bovenin makkelijker zijn. Ik ben nu net terug van de kaakchirurg. Ben nog geen kwartier binnen geweest! Noch even afwachten of het pijn gaat doen maar voorlopig gaat het goed :D

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 05 okt 2009 10:18

Ben net terug van de tandarts. Ze adviseert mij om mijn verstandskies te laten trekken. Die zit namelijk beetje achter mijn andere kies waardoor het poetsen moeilijker wordt. En op de foto liet ze zien dat het maar een kleintje is. 30 oktober is het zover, ben benieuwd.

Terug naar “Archief”