games

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

DonWoozy
Sergeant
Sergeant

Re: games

Berichtdoor DonWoozy » 07 aug 2009 08:04

ShaRe schreef:Ik snap het wel.

Je oude NVidea drivers zitten de boel tegen de houden. Cadeautje van Nvidea :P

Start XP eens op met veilige modus en deinstalleer de drivers van Nvidea en gebruik daarna het programmaatje Driver Sweeper om echt alles eraf te halen.
Daarna installeer je de nieuwste drivers van ATI.

Als dat niet werkt kan je natuurlijk ook altijd XP opnieuw installeren alleen is dat vaak een hoop werk.

Suc6!

hmm dan moet ik hier ook nog maar eens voor gaan kijken want ik had er eerst ook een nVidia kaart in zitten. Ik heb gelukkig geen vastlopers in games
maar wel wanneer ik dvd aan het kijken ben dan wil hij nog al eens vast lopen!

Faramir

Berichtdoor Faramir » 07 aug 2009 09:31

Zijn er hier nog mensen die Lord of the Rings Online spelen (een soort van World of Warcraft, maar dan goed).

Prince Caspian

Berichtdoor Prince Caspian » 08 aug 2009 10:09

-Vaarwel-
Laatst gewijzigd door Prince Caspian op 23 jul 2010 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Rule
Mineur
Mineur

Berichtdoor Rule » 12 aug 2009 19:43

Excuus als ik me even ga voordoen als een reclame, maar heeft iemand hier wel eens gehoord van NVidia 3D Vision?

Afbeelding

Samengevat, met behulp van een 3D Bril en een monitor die minimaal 120hz aankan, is het mogelijk om diepte te creëren tijdens het spelen. Door enkele toevallige omstandigheden heb ik deze een paar weken terug mogen aanschaffen. En eigenlijk, het enige dat ik kan zeggen is dat ik zwaar onder de indruk ben. Virtual Reality heb ik sinds mini-rule tijd al interessant gevonden, en 3D brillen zag ik altijd als een manier om de illusie op te wekken. En dit product levert eigenlijk precies wat ik toendertijd wou hebben.

Als je een recent spel speelt, zit je er echt middenin. Half-Life 2's intro is zwaar creepy, en het is ongeloofelijk hoe het eruit ziet als je door City 17 loopt. L4D kan redelijke paniek-aanvallen geven als er een horde vijanden op je af komt rennen. Bij Might and Magic: DM lijkt de intro gemaakt te zijn om als demonstratie te functioneren voor het 3D-effect. Zodra het monster de stad aanvalt zie je het hout om je heen vallen, komen er rotsblokken recht op je af, en rennen er mensen echt langs je heen. En denk eraan, dit spel komt uit 2006, toen ze dit nog niet eens konden voorstellen.

Het grote nadeel is voornamelijk de prijs. Het is momenteel echt walgelijk duur, wat minder kan worden zodra het mainstream word. Ik moet bekennen dat ik dat in de komende paar jaar nog niet zie gebeuren, maar het is een zwaar indrukwekkende stukje techniek. Heeft iemand ervaring met dit product?
Slow chat, take it easy
Slow chat, take it easy.
I'm in the mood, the topic is right,
Move to the keyboard, we can type all night.

DonWoozy
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DonWoozy » 13 aug 2009 07:46

Rule, dat klinkt wel stoer!

Heb even gegoocheld en kwam het volgende tegen op ZDNet LINK

Prijs $199 + speciale monitor (die minimaal 120Hz aan kan)

ShaRe
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor ShaRe » 15 aug 2009 11:45

Prince Caspian schreef:Zo nieuwe voeding in mijn systeem gedaan, namelijk Deze. Alles loopt nu als een trein. Dvd kijken gaat, gamen gaat en de computer word niet meer (té) warm. Blijkbaar was de bottleneck dan wel de voeding. Danku, voor de hulp! Zijn er trouwens hier nog mensen die Civ4 spelen online?

Dat is mooi. Ja bij onverklaarbare problemen die niet softwarematig zijn op te lossen kan de voeding soms het probleem zijn. Zeker bij B - merken willen ze nog wel eens haperen.

In ieder geval heb je nu een mooie stabiele voeding.

3d Vision bestaat al een tijdje. Maar ze hebben het pas weer uit het stof gehaald. Dus vandaar de nieuwe promotie. Tot zover ik weet is het nooit echt doorgebroken vanwege de hoge prijzen, tegenvallende effecten (schijnt nogal wat nadelen te hebben) en minimale vraag uit de markt.

Persoonlijk geen ervaring mee. Het is me teveel eurie om het te proberen.

sjaakie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor sjaakie » 23 aug 2009 14:32

Het lijkt me wel mooi om te gebruiken alleen zou het zonde vinden als het tegen zou vallen

smArtjan
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor smArtjan » 11 sep 2009 12:25

Ja, dat is altijd het probleem met nieuwe 'superieure' ontwikkelingen..... Ik heb ondertussen al dusdanig veel troep op mn kamer staan dat allemaal 'perfect' zou werken maar in de praktijk behoorlijk crappy blijkt te zijn; beyond believe! :-k
Je wilt ook niet weten hoeveel uur ik in een paar jaar tijd bij de klanten-service van Alternate en andere zaken heb gestaan. Als ik er 10 euro per uur (netto) voor zou krijgen had ik ondertussen toch een aardig systeempje van dat wachtgeld kunnen kopen.
Sinds dit jaar koop ik eigenlijk bijna nix meer van electronica want helaas is het met veel electronica niet zo dat een hogere aanschafprijs ook automatisch resulteert in een beter (werkend) product.... Zelfs met de nodige research vallen veel producten nog tegen in verhouding tot het geld dat je ervoor neerlegt.
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"
Afbeelding

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 14 sep 2009 13:25

dat is dan een voordeel weer van een console, vult elkaar goed aan, en voorlopig geen nieuwe aanschaf van hardware !

eddywally
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor eddywally » 16 sep 2009 19:00

Wat vinden jullie van het spel prototype?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 sep 2009 09:32

Hmm, best leuk. Ik heb het voor de PS3, maar om de een of andere reden kan ik mezelf er niet toe zetten het uit te spelen. Soms speel ik het een paar dagen en dan ligt het weer weken op de plank.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 sep 2009 11:41

Baldur's Gate 1 met Tales of the Sword Coast bijna solo uitgespeeld :) En dan door met Baldur's Gate 2.

Tussendoor met 2 vrienden bezig met een Neverwinter Nights 2 campaign.

Hoezo Dungeons & Dragons-minded :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 sep 2009 17:46

Marnix schreef:Baldur's Gate 1 met Tales of the Sword Coast bijna solo uitgespeeld :) En dan door met Baldur's Gate 2.

Tussendoor met 2 vrienden bezig met een Neverwinter Nights 2 campaign.

Hoezo Dungeons & Dragons-minded :)

Baldur's Gate heb ik vroeger ook stuk gespeeld, zelfs dat ik in mijn dromen de HUD van BG langs zag komen. Uiteraard moet je voor de echte AD&D-experience gewoon tabletop spelen, met dobbelstenen, papier en potlood.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 sep 2009 16:33

Haha klopt. Heb ik ook een poosje gedaan. Alleen tegenwoordig niet echt meer tijd voor, je moet dan wel een DM hebben die er voldoende tijd en energie in kan steken, anders schiet het niet zo op. En aangezien onze derde gamer in Wageningen woont moet je anders iedere week heen en weer gaan reizen. Schiet niet zo op als je full-time werkt en al erg druk bent. Dus is dit een wel een leuk alternatief. NWN 2 op multiplayer, microfoontje erbij en Ventrilo (kan je met een druk op een knop met de rest communiceren) en heb je ook een leuke experience. Echt D&D is natuurlijk heel anders en ook erg leuk, als je voldoende fantasie hebt ;)

Baldur's Gate heb ik heel vroeger ook veel gespeeld en ik heb het maar weer eens uit de kast gehaald. Een keer de hele saga gespeeld met een thief-only-party (Fighter/Thief, Thief, Cleric/Thief en Illusionist/Thief). Was erg leuk, al die irritante kobolds en zo kon je vrolijk vermijden door allemaal hide in shadows te zijn... en dan collectief backstabben :D

Nu solo aan het spelen met een fighter/mage/thief, pittig maar leuk... en bijna aan deel 2 toe. Alleen de helft van Durlag's Tower nog... en dan Sarevok met een bezoekje vereren. :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Rule
Mineur
Mineur

Berichtdoor Rule » 21 sep 2009 19:01

Ah, Neverwinter Nights. Ik ben zwaar verslaafd geweest aan dat spel, vooral toen ik multiplayer ontdekte en toen er bijna iedere dag wel ergens een DM-sessie beschikbaar was. Ik zorgde er bijna altijd wel voor dat ik, minimaal, 1x in de week meedeed. Het was een goeie vervanging voor mijn toenmalige PnP gaming die, wegens verantwoordelijkheid en sociale eisen, helaas niet meer doorging. Op den duur heb ik ook nog een campaign geDMed die iets van 3 jaar heeft geduurt, en op het juiste moment ermee gestopt(toen ik echt kon gaan focusen op m'n carriere). Heb daar goede herinneringen en contacten aan over gehouden.

Zelf wou ik recent ook weer verder gaan met Baldur's Gate 1 via Tutu, maar kon helaas m'n Baldur's Gate 2 expansion disc niet vinden. Die heeft waarschijnlijk de verhuizing niet overleefd. :(
Slow chat, take it easy
Slow chat, take it easy.
I'm in the mood, the topic is right,
Move to the keyboard, we can type all night.

Terug naar “Archief”