LeChat schreef:Jo'tje schreef:Ook al had ik zelf mijn twijfels bij de opzet van het programma, dit stuk raakt wel de essentie van het probleem, wat breder ligt dan alleen de ophef over dit programma

Inderdaad! Wij hebben momenteel (ongevraagd, waarschijnlijk een cadeau van 1 v/d kerken) een proefabonnement op het RD (naast het NRC waar we zelf een abonnement op hadden genomen) en dan kan je goed vergelijken. Berichtgeving over bijv. de EO (negatief dan wel) en bijv. homozaken wordt in het RD breed uitgemeten en komt vaak op de voorpagina terecht, terwijl andere kranten heel andere (meer algemeen actuelere) berichten op de voorpagina plaatsen.
Je kan toch beter samen 'ten strijde' trekken tegen de ontkerkelijking dan elkaar als christenen onderling bevechten?
Het RD had beter wat liefdevoller kunnen schrijven over de EO en Arie. Al ben ik het in de kern wel met ze eens, maar de manier waarop.... Dat kan beter wat milder, zonder ervan af te doen wat het standpunt van het RD is.
Het is toch logisch dat het RD zaken als homofilie breed uitmeet? Dat raakt ons persoonlijk. Denk aan trouwambtenaren! Ik vind dat helemaal niet vreemd hoor. Daarbij komt nog eens dat het een krant is voor de reformatorische achterban, daar is een bepaalde visie (overgrote deel) op homofilie/homosexualiteit.
Als ze er niets over schrijven is het ook weer niet goed, want dan stoppen ze alles in de doofpot...
Tijd terug stond er een artikel in van ouders van homofiele kinderen. Nou, dat was echt een mooi artikel, zonder hard een oordeel te vellen.