Pauline schreef:ik heb praktisch mijn hele jeugd seculiere muziek geluisterd.
was helemaal fan ooit van de spicegirls, michaels muziek vond ik wel aardig, ben helemaal fan van Anouk.
ik hou van hiphop en van een heleboel meer.
nou heb ik de christelijke scene ontdekt, en ben er achter dat die net zulke goeie muziek maken, zoniet beter, je moet alelen even wat verder kijekn dan dat je neus lang is. dus niet naar alleen wat er in de kerk wordt gedraaid, dat is meestal nog de minst mooie muziek vind ik, vergeleken met al die andere cd's die ik nu luister.
ben nu helemaal fan van misty edwards, michael w. smith, rebecca st james, matt gilman, IHOP, out of eden, 4th avenue jones en noem maar op. en ik ben er ook achter, dat er wel degelijk verschil zit in de muziek en niet zoals dee topic starter zegt dat het een zelfde soort religieuze ervaring is. (dan heeft ie mijn muziek nog niet gehoord)
want de christelijke muziek heeft als ondertoon toch echt uiteindelijk Gods rust. of de muziek zelf nou luid en hard is of niet. en seculiere muziek: onrust.
het kan misschien even verzachten, en ik weet heus wel hoe het werkt , omdat ik vroeger alleen maar zulke muziek luisterde, maar het is net als fastfood. t werkt even en dan heb je nieuwe nodig.
Gods muziek verzacht en geneest.
ik zou toch aanraden eens verder te kijken in de christelijke muziekwereld. ernis superveel en heel mooi.
Dat er een hoop goede christelijke muziek is en dat het een meerwaarde heeft, daar ben ik het helemaal mee eens. Seculiere muziek per definitie afdoen als onrust, daar ben ik het niet mee eens. Voor sommige muziek zal dat gelden maar ik vind dat wel van de inhoud afhangen. Er is best seculiere muziek met een goede boodschap die ik niet meteen als onrustig af zou doen. Maar dat geldt niet voor alle muziek. Ik luister overigens beiden, christelijke muziek (teksten hebben dan vaak een meerwaarde) en seculiere muziek voor de muziek (in mijn favoriete genre is niet zoveel gospel te vinden). En ik ervaar dat dan niet als onrustig. Maar dat is misschien ook persoonlijk verschillend.