Zwanger deel6

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefje
Majoor
Majoor

Re: Zwanger deel6

Berichtdoor liefje » 24 jul 2009 21:32

Mooie buik hoor!

En een schattige wieg...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 jul 2009 21:59

Even een vraagje.... Hoe zit dat met dat Foliumzuur? Wanneer ga je dat slikken etc.. Of gebruik jullie dat helemaal niet?

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 24 jul 2009 22:00

Volgens mij moet je dat al slikken voordat je zwanger wordt...of als je besluit zwanger te worden, als ik het goed heb. In iedergeval voordat je 8 weken zwanger bent....
Ik heb het nooit geslikt overigens, omdat ik al te laat was :wink:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 24 jul 2009 22:05

Er wordt idd geadviseerd om dat te slikken al voordat je zwanger bent. In principe kun je er als je 10 weken zwanger bent mee stoppen, maar in de meeste multi- vitaminepillen voor zwangere vrouwen zit ook foliumzuur, en die kun het beste je hele zwangerschap doorslikken. Ik heb zelf nooit alleen foliumzuur geslikt, altijd in combinatie met andere vitamines.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 jul 2009 07:36

overigens.... niet iedereen slikt het! ik niet :oops: :oops: omdat, als je gevarieerd eet, toch vodoende binnenkrijgt!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 jul 2009 08:37

paprikameisje2 schreef:overigens.... niet iedereen slikt het! ik niet :oops: :oops: omdat, als je gevarieerd eet, toch vodoende binnenkrijgt!

Wat bedoel je met gevarieerd?

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 25 jul 2009 09:13

ik heb ook geen foliumzuur geslikt. (was ook te laat 8) )

mooie buik haai!
en een supergaaf kamertje! Mooi dat rood met blauw. Vind die mandjes boven de commode en de pamperzak (zelf gemaakt?) gaaf.
alvast suc6 voor als het zover is.

*wacht hier af op de buurvrouw :mrgreen: , was vorige week dinsdag al uitgeteld*
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 jul 2009 09:32

Evelien schreef:
paprikameisje2 schreef:overigens.... niet iedereen slikt het! ik niet :oops: :oops: omdat, als je gevarieerd eet, toch vodoende binnenkrijgt!

Wat bedoel je met gevarieerd?

de schijf van 5. En gewoon vijf dagen per week groente, en dagelijks twee stuks fruite... ook gevarieerd! moet je maar eens kijken op voedingscentrum.nl daar zal het vast wel op staan denk ik.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 jul 2009 09:45

Maar waarom wordt er dan zo opgehamerd dat je Foliumzuur moet slikken?

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 25 jul 2009 09:49

Ik ben het gaan slikken toen ik erachter kwam toen ik zwanger was en dat 10 weken volgehouden. Met de 20 weken echo bleek dat alles goed was.

We hebben inmiddels het kraamfeest geregeld en van de week geboortekaartjes uitzoeken en dan nog even het kozijn van de babykamer verven.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 jul 2009 11:24

Evelien schreef:Maar waarom wordt er dan zo opgehamerd dat je Foliumzuur moet slikken?

dat ligt eraan. Hier gaf de verloskundige aan dat het wel bewezen is dat er minder kans is op een open ruggejte, maar die kans blijft er altijd. Ze adviseert het wel, maar is er niet erg op gebrand, teminste toen met julia. Ik heb ook geen extra vitamines geslikt want dat werd juist afgeraden door de verloskundige. Als je gezond eet, krijg je de nodige vitamins gewoon binnen. Een overdosis vitaminen is meer schadelijk voor je kindje dan iets tekort.

je hebt mensen die zovergaan met hun folium zuur...dat er tegen mij gezegd is... als onze kleine meid een open ruggetje had, het mijn eigen schuld was :roll:

Rufi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Rufi » 25 jul 2009 11:28

Tja, dat is wel een beetje dom. Waarom denk je dat er zo gehamerd wordt op het slikken van foliumzuur? Omdat je met je voeding nooit genoeg binnenkrijgt. Het is belangrijk dat je op het moment dat je zwanger wordt al minstens 4 weken foliumzuur slikt en dat je daarmee doorgaat tot 8 weken na de bevruchting, dus als je 10 weken zwanger bent.
Waarom zou je het niet doen? Het is een kleine moeite en het kan veel ellende voorkomen.
Kijk maar eens op http://www.slikeerstfoliumzuur.nl

Rufi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Rufi » 25 jul 2009 11:34

paprikameisje2 schreef:
Evelien schreef:Maar waarom wordt er dan zo opgehamerd dat je Foliumzuur moet slikken?

je hebt mensen die zovergaan met hun folium zuur...dat er tegen mij gezegd is... als onze kleine meid een open ruggetje had, het mijn eigen schuld was :roll:

Ik zou niet zeggen dat het dan je eigen schuld is. Maar je weet dat je de kans met het slikken van een simpel pilletje een stuk kleiner maakt. Waarom zou je dat dan niet doen, ik begrijp dat niet.
Overigens heb je tijdens de zwangerschap ook extra vitamine D nodig. Het advies is recentelijk nog aangepast. Eerst werd 5 microgram per dag extra aanbevolen, nu is dat 10 microgram.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 jul 2009 11:36

Je krijgt het idd juist niet genoeg binnen met eten, al eet je nog zo gevarieerd. Mij werd aangeraden het zelfs tot 20 weken te slikken, maar toen was ik al net gestopt en had ik niet veel zin om weer in het ritme van het pilletje slikken te komen.
Ik ben ook niet zo voor al die poespas rondom een zwangerschap, maar ik denk nu wel eens dat ik best spijt zou hebben als mijn kindje een open ruggetje had, en ik had geen foliumzuur geslikt. Natuurlijk is het niet bewezen dat juist mijn kindje daarom een open ruggetje krijgt, maar ik wens dat geen kindje toe, dus als ik het iets meer kan voorkomen, dan doe ik dat wel graag, zeker met zoiets simpels
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 25 jul 2009 11:41

Ik ben folium gaan slikken toen ik gestopt ben met de pil.
Maar omdat ik zo overgaf gestopt met 8 weken, want ze kwamen er steeds uit, en dat was zo vreselijk vieze smaak :-&

Hoe zet ik foto´s dr op, heb leuke van het kamertje :lol:

Terug naar “Archief”