Afslanken (deel 3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Rufi
Sergeant
Sergeant

Re: Afslanken (deel 3)

Berichtdoor Rufi » 23 jul 2009 14:34

Jo'tje schreef:Juist het snacken 's avonds is gevaarlijk, omdat je dan nog maar weinig verbrand. Wat dat betreft zou het ook goed zijn als iedereen er weer aan zou wennen om tussen de middag warm te eten en 's avonds brood. Qua verbranding klopt die volgorde veel beter :)

Dat schijnt dus helemaal niet waar te zijn. Het gaat om de totale hoeveelheid calorieën op een dag. Op welk tijdstip je die nuttigt, maakt niks uit.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 jul 2009 14:41

Is dat zo? Ik heb gehoord dat het wel uitmaakt, omdat je overdag een hoop beweegt en dus verbrandt. Als je 's avonds laat snackt en dan in bed gaat liggen verbrand je het niet en gaat je lichaam het omzetten in lichaamsvet.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 23 jul 2009 14:42

Dat heb ik ook gelezen poosje terug maar het ligt er denk ik aan wat je 's avonds doet bankhangen of actief bezig zijn.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 jul 2009 15:52

Dat is echt een fabeltje.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 23 jul 2009 16:05

Evelien schreef:Dat is echt een fabeltje.

wat is een fabeltje?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 jul 2009 16:31

over dat het gevaarlijk is als je s'avonds een snack neemt. Vooral dat men zegt dat je na 8 uur niks meer mag eten ivm je spijsvertering. Klopt gewoon helemaal niks van.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 jul 2009 17:11

Van slapen word je juist slank. Slapen schijnt weer veel calorien te kosten. LAs ik pas weer ergens.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 24 jul 2009 14:09

en zo blijf je bakkeleien over iets wat wel waar zou zijn of juist niet. Mensen verzinnen of 'onderzoeken' continue iets nieuws. Ik hou mij gewoon bij mijn dieet en wat ik denk wat goed is. Ik vind dat ik wel een koek mag als ik mij voor de rest aan t dieet hou. En een ander neemt het niet omdat hij/zij het niet verantwoord vind. Ieder z'n eigen meug/mening/ding.
Ik zie wel hoeveel ik volgende week weeg. Werkt het wel, is het prima. Werkt het niet hebben we pech! (t zal wel werken want ik heb nu al een minder buikje en minder opgeblazen hoewel dat aan het aantal kg misschien niet te zien is)
Mijn zus was extreem gaan Sonja Bakkeren omdat ze persé kilo's kwijt wilde: gevolg: binnen 3 weken was ze het zat en stopte. Jojo-effect! Je kan beter iets minder streng beginnen anders ben je het zo zat.

@MissF: ik denk dat slapen juist minder caloriën kost omdat je lichaam ook minder te verduren heeft 's nachts. Je hart pompt minder, je bloed stroomt minder snel door, je nieren en andere organen werken minder snel simpel weg omdat ze weinig te verbranden hebben. Dat denk ik dan weer.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 24 jul 2009 14:44

kwebbel schreef:@MissF: ik denk dat slapen juist minder caloriën kost omdat je lichaam ook minder te verduren heeft 's nachts. Je hart pompt minder, je bloed stroomt minder snel door, je nieren en andere organen werken minder snel simpel weg omdat ze weinig te verbranden hebben. Dat denk ik dan weer.

Dat denk ik ook. Je verbruikt amper calorieën als je slaapt. Volgens modifast.nl verbruik je daarmee 60 kcal per uur.
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 jul 2009 14:55

Dat is dan dus ontzettend veel! Als je 8 uur slaapt ben je dus 480 kcal kwijt, nou, daar fiets je je naar voor hoor, voor je die 480 kcal kwijt bent. en je word er nog moe van ook. Van slapen juist niet.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 24 jul 2009 14:57

Nee hoor, in anderhalf uur heb je er al afgefietst wat je in 8 uur slaap doet. Fietsen is 350 kcal per uur.
Afbeelding

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 28 jul 2009 10:51

ik was inde vakantie 3 kilo aangekomen..

maar zondag weer begonnen met punten tellen en ben nu al 2 kilo kwijt.. op een of andere manier houd ik blijkbaar vocht vast als ik anders en meer eet...

maar goed.. nu eet ik voor mijn gevoel nog steeds veel... maar val wel af ! (mag 24 punten)

Ben niet heel fanatiek aan het sporten! Als ik zin heb ga ik touwtje springen. En ik leen van mn zusje de leg magic en de oefeningen die op de dvd staan doe ik er bij (is in totaal 13 minuten!) Is pittig af en toe, maar werkt wel!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 jul 2009 13:39

Ja, maar Daphne, slapen doe je sowieso elke nacht. Dus elke nacht ben je zonder je in te spannen al zoveel kcal kwijt! Ik fiets echt niet elke dag 1,5 uur hoor. Dus ik vind het naar verhouding echt wel heel veel kcal die je kwijtraakt met slapen.

Succes verder TJ!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 28 jul 2009 15:18

ik ga vanavond m'n eerste recept van Sonja maken :) stokbrood met gehakt, paprika, tomatenpuree, groente enzo :) maak er gewoon m'n eigen ding van...

heb me nog steeds niet gewogen (ik stond na de vakantie op 74kg) maar moet m'n weegschaal nog steeds kopen :lol: m'n buik is wel minder opgezwollen (was ook ongesteld toen ik begon met afvallen) en ik merk dat ik minder lekkere trek heb als voorheen. HOewel het mij nog wel moeite kost om mezelf te beheersen. Ik ga gewoon andere dingen doen! Ik ben heel benieuwd hoeveel ik weeg....
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

meisje20
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor meisje20 » 29 jul 2009 08:20

ik was de afgelopen 3 weken 3 kilo afgevallen, was gelijk weer gemotiveerd om door te gaan.
ben nu de kcal aan het tellen, en probeer op tussen de 1500/1600 te komen. en het schijnt te werken.
met nog 6 kilo ben ik weer op mn oude gewicht.
Gods geduld is groot maar niet oneindig

Terug naar “Archief”