Moderator: Moderafo's
Jantjes schreef:TheKeimpe schreef:Excuus, ik noemde de verkeerde.
Als je het hele artikel leest in de Saambinder, dan spreekt daar iemand die oprecht bevreesd is dat men niet meer voor het Woord wil buigen. Bewogen over de jeugd, vol mededogen dat zij niet meer in alles naar Gods stem willen luisteren.
En dat hij dan punten aandraagt die ik niet helemaal kan volgen, zij zo, maar ik vind het echt ernstig dat mensen hier zo makkelijk, op basis van een lang citaat uit een artikel, een dominee Farizeïsme in zijn schoenen schuiven.
Ik vraag mij werkelijk af of je dan zo vol mededogen bent.
Kun je mij uitleggen wat het betekent ‘voor het Woord buigen’ en ‘in alles naar Gods stem willen luisteren’.
Ik ben bang dat Ds. Van Aalst de definitie hiervan toch verkeerd interpreteerd. Natuurlijk bedoeld hij het oprecht maar het is doordrongen van zijn cultuur, hoe hij het zou willen zien in kerk en samenleving.
Ik heb het begrepen.Maar het gaat mij erom dat ik het best wel grof vind om iemand als Farizeër af te schilderen omdat je het niet met hem eens bent.
Lees Marnix zijn reactie hierboven en daar ben ik het mee eens.Ga dan inhoudelijk zijn woorden wegen, en toon aan dat het niet klopt.
TheKeimpe schreef:Jantjes schreef:TheKeimpe schreef:Excuus, ik noemde de verkeerde.
Als je het hele artikel leest in de Saambinder, dan spreekt daar iemand die oprecht bevreesd is dat men niet meer voor het Woord wil buigen. Bewogen over de jeugd, vol mededogen dat zij niet meer in alles naar Gods stem willen luisteren.
En dat hij dan punten aandraagt die ik niet helemaal kan volgen, zij zo, maar ik vind het echt ernstig dat mensen hier zo makkelijk, op basis van een lang citaat uit een artikel, een dominee Farizeïsme in zijn schoenen schuiven.
Ik vraag mij werkelijk af of je dan zo vol mededogen bent.
Kun je mij uitleggen wat het betekent ‘voor het Woord buigen’ en ‘in alles naar Gods stem willen luisteren’.
Jazeker, dat wat in de Bijbel staat heeft zeggingskracht in heel ons leven.Ik ben bang dat Ds. Van Aalst de definitie hiervan toch verkeerd interpreteerd. Natuurlijk bedoeld hij het oprecht maar het is doordrongen van zijn cultuur, hoe hij het zou willen zien in kerk en samenleving.
Dit ontken ik dus ook niet.
Maar het gaat mij erom dat ik het best wel grof vind om iemand als Farizeër af te schilderen omdat je het niet met hem eens bent. Ga dan inhoudelijk zijn woorden wegen, en toon aan dat het niet klopt. Maar dit is een vorm van op de man spelen.
Enne, ik moet nog zien of ik ook positief ben over de verandering van Jantjes...
Optimatus schreef:Christen zijn zit, volgens mij, in het hart en in het handelen, niet in een maillot. Let wel, ik vind leggings niet bepaald mooi, maar dat is een kwestie van smaak. Als jij een legging aantrekt, dan moet jij dat gewoon doen. Dat zit je christen zijn namelijk niet in de weg. De HEER kijkt niet naar je legging, maar naar je hart. Sta jij open voor Hem, die leeft en regeert in de eeuwen der eeuwen?
Ja?
Dan ben je een gezegende, leggingdragende mens.
MissF schreef:Mijn schoonzus en zwager zitten in het buitenland in de onwikkelingshulp. terwijl zij daar waren waren er 2 kindjes geboren in de familie. Mijn zoontje en een nichtje. We kregen allebei kleertjes uit die cultuur. Mijn zoontje een lange jurk met een vestje, mijn nichtje een tuniekje met broek. Leuk, die cultuurverschillen
MissF schreef:Mijn schoonzus en zwager zitten in het buitenland in de onwikkelingshulp. terwijl zij daar waren waren er 2 kindjes geboren in de familie. Mijn zoontje en een nichtje. We kregen allebei kleertjes uit die cultuur. Mijn zoontje een lange jurk met een vestje, mijn nichtje een tuniekje met broek. Leuk, die cultuurverschillen
Jantjes schreef:MissF schreef:Mijn schoonzus en zwager zitten in het buitenland in de onwikkelingshulp. terwijl zij daar waren waren er 2 kindjes geboren in de familie. Mijn zoontje en een nichtje. We kregen allebei kleertjes uit die cultuur. Mijn zoontje een lange jurk met een vestje, mijn nichtje een tuniekje met broek. Leuk, die cultuurverschillen
Misschien een goeie om naar Ds. Van Aalst te sturen
hartgrondig mee eens !!!!Optimatus schreef:Christen zijn zit, volgens mij, in het hart en in het handelen, niet in een maillot. Let wel, ik vind leggings niet bepaald mooi, maar dat is een kwestie van smaak. Als jij een legging aantrekt, dan moet jij dat gewoon doen. Dat zit je christen zijn namelijk niet in de weg. De HEER kijkt niet naar je legging, maar naar je hart. Sta jij open voor Hem, die leeft en regeert in de eeuwen der eeuwen?
Ja?
Optimatus schreef:Christen zijn zit, volgens mij, in het hart en in het handelen, niet in een maillot. Let wel, ik vind leggings niet bepaald mooi, maar dat is een kwestie van smaak. Als jij een legging aantrekt, dan moet jij dat gewoon doen. Dat zit je christen zijn namelijk niet in de weg. De HEER kijkt niet naar je legging, maar naar je hart. Sta jij open voor Hem, die leeft en regeert in de eeuwen der eeuwen?
Ja?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten