Situatie in Israel (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Beun
Verkenner
Verkenner

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor Beun » 12 jul 2009 14:48

Spons schreef:
Beun schreef:Ik las trouwens vandaag in Israël Aktueel wat voor foute stanpunten Obama heeft ten aanzien van Israël. Weer een stomme fout van de Amerikanen. Ze hadden die vent nooit in het zadel moeten helpen. Ik had liever die calculerende b!tch gehad ipv deze liberale hangjas. Bush was dan wel een exotische vogel maar hij wel hele goeie dingen waar ik achter stond: o.a. zijn voor Israël! Dat wordt nog wel eens vergeten als de Bush klinkt. En dan dit: Bush kwam meer op voor de Christelijke normen en waarden daar (de VS), als Balkenbende hier. Ik heb gezegd!

Israel is niet heilig in hun daden en doen, dat waren ze in de bijbel ook bepaald niet, God moest diverse keren straffen dmv oorlogen of plagen. Zowel Israel als de Palestijnen houden zich niet aan de afspraken van de VN. Ooit komt dat goed hoop ik !

Dankzij Meneer Bush is er veel Ellende over de wereld gekomen door zijn buitenlandse beleid. Obama kan dingen niet in zijn eentje breken, er is ook nog zoiets als een parlement enzo :) Hij kan wel een andere koers inslaan, Ik denk dat hij heel verantwoordelijk is, ten opzichten van zijn eigen mensen maar ook ten opzichte van andere landen, Hij wees bv de afrikaanse landen op hun eigen verantwoordelijkheid en dat corruptie hen niet zal helpen en dat dat juist Investeerders weg doet blijven.

Goed, over Bush vs. Obama zou je nog kunnen discussiëren. Israël vind ik een ander verhaal. Het is wat mij betreft alleen aan God om Israël te straffen voor z'n fouten. Dat is dus niet aan mensen! Bovendien zijn mensen onbarmhartig. Kijk maar naar de manier waarop het spelletje "Israël pesten" al decennia lang overeind wordt gehouden. Door de hele wereldgemeenschap! De hele wereldgemeenschap is vijandig! De hele wereldgemeenschap is hier bezig met een geestelijke strijd. Ten diepste tegen God zelf! Ook die slappe schouders daar in Den Haag! Zelfs Amerika speelt soms een smerig spelletje met Israël! GROTE SCHANDE!!! Weet je, kijk de film Munich maar eens... Dan weet je wat ik bedoel...

Beun
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Beun » 12 jul 2009 14:53

Faramir schreef:Als een westers land Syrië binnenvalt zou dat direct volkerenmoord uitlokken op de 10% christenen daar (Oosters-orthodoxen, Oriëntaal-orthodoxen en Oosters-katholieken). En onze broeders en zusters aldaar hebben het al zwaar. Altijd interessant hoe veel westerse christenen zo onnadenkend dingen kunnen roepen die zo nadelig zijn voor hun broeders en zusters in het betreffende gebied.

Voor dit commentaar zwicht ik...

Michael
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Michael » 13 jul 2009 00:32

Faramir schreef:En onze broeders en zusters aldaar hebben het al zwaar. Altijd interessant hoe veel westerse christenen zo onnadenkend dingen kunnen roepen die zo nadelig zijn voor hun broeders en zusters in het betreffende gebied.
Toch hield dat niemand tegen toen we Irak zo nodig aan moesten vallen...

Overigens Christenen in Syrie hebben relatief de beste positie van de christenen in het midden oosten. Ze zijn gemiddeld rijker en hoger opgeleid dan de lokale moslims en nemen deel in elk aspect van de samenleving, inclusief hoge posities in de regering en in de oorlog tegen Israel vochten de christenen ook mee.

Je verwart ze met Libanon en Egypte. En overigens Israel waar Christenen ook met de regelmaat van de klok gediscrimineerd getreiterd en bespuugd worden.

De positie van christenen in Syrie kun je vergelijken met moslims hier met dat verschil dat ze rijker en hoger opgeleid zijn als de rest van de bevolking.

Geinig dat een argument blijkbaar geaccepteerd wordt omdat het overeenkomt met je gevoel van hoe gemeen moslims tegen christenen zijn en hoeveel gevaar de christenen daar lopen.

Ik heb nog steeds geen referenties gezien van je verwonderlijke claim dat Irak haar massa vernietigings wapens in Syrie verstopt zou hebben. En er wordt hier net als indertijd in het conflict met Irak gewoon maar vanuit gegaan dat Syriers slechterikken zijn.

Ze zaten in de coalitie jongens. Jullie zijn een beetje los van de realiteit aan het raken.

Beun schreef:Het is wat mij betreft alleen aan God om Israël te straffen voor z'n fouten. Dat is dus niet aan mensen

Oh. En gaat dat verbod op straffen ook op voor bijvoorbeeld de Palestijnen? Of zijn de Israeliers dusdanig boven de rest van de mensheid verheven dat ze ongestraft mogen doen en laten wat ze willen? Waarom? Omdat Joden het verkozen volk zouden zijn en Moslims dus minder?

Zeg eens Beun: Is een Jood beter dan een Moslim?

Beun
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Beun » 13 jul 2009 06:37

Faramir schreef:Oh. En gaat dat verbod op straffen ook op voor bijvoorbeeld de Palestijnen? Of zijn de Israeliers dusdanig boven de rest van de mensheid verheven dat ze ongestraft mogen doen en laten wat ze willen? Waarom? Omdat Joden het verkozen volk zouden zijn en Moslims dus minder?

Precies, Joden zijn per definitie beter dan welke moslim dan ook. PUNT! En als ze in de fout gaan, dan is dat nog steeds aan God om ze te straffen. Wij mensen moeten van Gods oogappel afblijven. Zo simpel is dat!

En dan nog iets: voor de Joden kom ik ten allen tijd op! Geen discussie over mogelijk! PUNT!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 13 jul 2009 09:08

Beun schreef:Precies, Joden zijn per definitie beter dan welke moslim dan ook. PUNT! En als ze in de fout gaan, dan is dat nog steeds aan God om ze te straffen. Wij mensen moeten van Gods oogappel afblijven. Zo simpel is dat!

En dan nog iets: voor de Joden kom ik ten allen tijd op! Geen discussie over mogelijk! PUNT!

O, over alles is discussie mogelijk hoor. Over het feit dat jij een Joodse kinderverkrachter blijkbaar per definitie hoger inschaalt dat een moslim-Gandhi. Het moet toch erg prettig zijn de mensheid zo zwart-wit in te delen, met de Joden, ironisch genoeg, als een soort Ubermenschen, dan de christenen, dan de rest en als hekkensluiter de moslims, maar die tellen eigenlijk niet eens echt mee, toch?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 13 jul 2009 09:15

Beun schreef:
Faramir schreef:Oh. En gaat dat verbod op straffen ook op voor bijvoorbeeld de Palestijnen? Of zijn de Israeliers dusdanig boven de rest van de mensheid verheven dat ze ongestraft mogen doen en laten wat ze willen? Waarom? Omdat Joden het verkozen volk zouden zijn en Moslims dus minder?

Precies, Joden zijn per definitie beter dan welke moslim dan ook. PUNT! En als ze in de fout gaan, dan is dat nog steeds aan God om ze te straffen. Wij mensen moeten van Gods oogappel afblijven. Zo simpel is dat!

Misschien heeft God ook wel een plan met moslims.
Wij kunnen daar niet over oordelen, alleen God. Wij zullen daar van af moeten blijven.
Wij hebben de opdracht gekregen om onze naasten lief te hebben als ons zelf. Er staat daar enit achter: uitgezonderd de moslims. Dus iedereen: ook de moslims zullen we lief moeten hebben!
Laatst gewijzigd door Gerdien B. op 13 jul 2009 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Yours
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Yours » 13 jul 2009 10:47

Beun schreef:

Juist het joodse volk heeft van God de Tien Geboden ontvangen.
Zij zijn dan ook de eersten die die geboden moeten onderhouden.
Wie naar het zwaard grijpt, zal door het zwaard omkomen.
Waarom zou dat niet voor een overheid gelden?

Faramir

Berichtdoor Faramir » 13 jul 2009 11:39

Michael schreef:
Faramir schreef:En onze broeders en zusters aldaar hebben het al zwaar. Altijd interessant hoe veel westerse christenen zo onnadenkend dingen kunnen roepen die zo nadelig zijn voor hun broeders en zusters in het betreffende gebied.
Toch hield dat niemand tegen toen we Irak zo nodig aan moesten vallen...

Helaas niet nee. We zien nu wat voor gevolgen heft heeft gehad, en nog steeds heeft.
Overigens Christenen in Syrie hebben relatief de beste positie van de christenen in het midden oosten. Ze zijn gemiddeld rijker en hoger opgeleid dan de lokale moslims en nemen deel in elk aspect van de samenleving, inclusief hoge posities in de regering en in de oorlog tegen Israel vochten de christenen ook mee.

Ongetwijfeld dat er een christelijke elite goed mee kan komen. De situatie voor de gemiddelde christen is echter wat minder rooskleurig dat in het westen.
Je verwart ze met Libanon en Egypte. En overigens Israel waar Christenen ook met de regelmaat van de klok gediscrimineerd getreiterd en bespuugd worden.

Ik verwar niets. Dat christenen het in Israël ook zwaar geloof ik graag, op de ranglijst van christenvervolging van Open Doors komt Israël echter niet voor.
De positie van christenen in Syrie kun je vergelijken met moslims hier met dat verschil dat ze rijker en hoger opgeleid zijn als de rest van de bevolking.

Dat verklaard anders niet de 46e positie van Syrië.
Maar over het algemeen kunnen we het eens zijn dat het in Syrië een stuk aangenamer is om als christen te wonen dan in andere landen in de regio.
Geinig dat een argument blijkbaar geaccepteerd wordt omdat het overeenkomt met je gevoel van hoe gemeen moslims tegen christenen zijn en hoeveel gevaar de christenen daar lopen.

Ik heb nog steeds geen referenties gezien van je verwonderlijke claim dat Irak haar massa vernietigings wapens in Syrie verstopt zou hebben. En er wordt hier net als indertijd in het conflict met Irak gewoon maar vanuit gegaan dat Syriers slechterikken zijn.

Ze zaten in de coalitie jongens. Jullie zijn een beetje los van de realiteit aan het raken.

Je citeert mij, maar dit is neem ik aan aan Beun gericht.

Ik zie mijn naam nu bij meerdere citaten staan in de reactievelden terwijl de reacties niet van mij zijn. Volgens mij gaat er ergens wat mis.

Tamerlan
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tamerlan » 13 jul 2009 14:02

Beun schreef:Precies, Joden zijn per definitie beter dan welke moslim dan ook. PUNT!

Het Joodse volk gaat mij ook zeer ter harte, alleen al om wat dat volk op ons continent heeft moeten doorstaan. Maar dat plaatst geen ENKELE individuele Jood boven welk ander individu dan ook. Niemand staat boven de wet/Wet!

Wat je beweert kun je ook op geen enkele manier (Bijbels/wetenschappelijk) onderbouwen.

Eerlijk gezegd vind ik het schokkend en ook onthullend dat je dit zo op durft te schrijven. Schaam je.
Barmhartigheid wil ik, geen offers.

Michael
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Michael » 13 jul 2009 14:15

Beun schreef:

Dat vinden ze zelf ook ze zijn zo boven de rest van de wereld verheven dat ze niet eens hoeven na te denken over de impact van hun daden... God heeft de Joden niet op aarde gezet om zich te gedragen als een kruising tussen een pedante tiener en een voetbal supporter.
http://www.abc.net.au/news/stories/2009 ... 617502.htm
En die lui noemen Moslims dus barbaren.

Maar kom maar Beun... Verdedig dit maar. Je zegt dat je altijd voor Joden opkomt. Doe het dus maar. Leg dit eens uit.

Mogen we Israel niet beoordelen? Het gedrag wat hier ten toon gesteld werdt is ver beneden de maat. Het gedrag wat Israel in Palestina vertoont is ver beneden de maat. De weigering van Israel om constructief mee te werken in het internationale vredes process is ver beneden de maat. Het kinderachtige gezeur omdat Obama iets liefs tegen moslims gezegd heeft is ver beneden de maat.

Ze beweren een heilige natie te zijn. Het zou mooi zijn als ze zich gedragen als kinderen van God in plaats van een soort karikatuur van egoisme en racisme te worden. Ik ben beter dan jij want ik ben een kind van God.

@Faramir
Open doors over Syrie schreef:The Church dates from the first century, and the Orthodox Church has a respected place in society. As long as Christians do not disturb communal harmony or threaten the government, they have freedom to worship. But the majority of the country is Muslim and the Church is restricted in its witness outside its own community. Muslim-background believers face rejection by family and friends, and churches are often afraid to receive them.

Okee, even woorden vervangen:

Open doors maar dan anders schreef:The Church dates from the first century, and the Orthodox Church has a respected place in society. As long as Christians do not disturb communal harmony or threaten the government, they have freedom to worship. But the majority of the country is Jewish and the Church is restricted in its witness outside its own community. Jewish-background believers face rejection by family and friends, and churches are often afraid to receive them.

De delen in italics zijn niet perse waar. De rest is letterlijk waar.

Kijk maar. Christenen in Israel hebben geen gerespecteerde plaats. Ze worden gediscrimineerd. Ze mogen niet getuigen van hun religie. Ze hebben geen hoge positie in de maatschappij... Controleer mijn woorden.

Valt het je dan niet op dat die open doors kaart wel de palestijnse gebieden maar niet Israel op de kaart zet? Volgens mij is Israel gewoon van de kaart af gehouden om politieke redenen.

Kijk maar subkopje : Anti-Christian discrimination

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 jul 2009 15:11

Beun schreef:

Er is geen enkele reden om aan te nemen dat joden beter of slechter zijn dan willekeurig wie dan ook. Dat is aan waanzin grenzende nonsens, waarvan ik hoopte dat we na 1945 toch wel van af zouden zijn. Wellicht dat het geBeunte een wat simpel wereldbeeld heeft, dit wereldbeeld is echter dat van een halfjarige en niet van iemand die zijn gekregen brein ook daadwerkelijk poogt te gebruiken.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 jul 2009 20:19

Beun schreef:Bedankt voor de indeling. Hoef ik het zelf niet te doen! En dan noem jij 1 Joodse verkrachter? Mohammed was pedofiel! Dat is nog erger! Nou jij weer!

Uiteraard zijn Joden allemaal heiligen... hoe kon ik zo dom zijn iets anders te denken...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 jul 2009 21:21

En hoeveel vrouwen had Salomo, of David ook alweer? Ik ben benieuwd of die allemaal 18+ waren.

Riska

Berichtdoor Riska » 14 jul 2009 21:21

Precies, dat je daar nou niet eerder op gekomen bent... :wink:

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 jul 2009 21:29

Even voor de duidelijkheid, ik probeer geen religie of religieuze figuur belachelijk te maken of in een kwaad daglicht te stellen. Wat ik wél in een kwaad daglicht wil stellen is deze belachelijke vorm van Joden-verering en moslim-bashen. Beun heeft uiteraard vrijheid van meningsuiting, net als de rest van ons, maar om heel eerlijk te zijn kom ik als ik een steen optil dingen tegen met meningen die ik meer respecteer.

Terug naar “Archief”