Drukkerij houdt vast aan principes

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

elbert
Moderator

Re: Drukkerij houdt vast aan principes

Berichtdoor elbert » 05 jul 2009 13:00

Denkertje21 schreef:Onzin Elbert.

Als je tegenwoordig iets nodig hebt, tik je op google de zoekwoorden in. Afstanden zijn nooit een probleem. Je gaat gewoon niet meer naar een bedrijf toe, je mailt een vraagt een offerte.

En probeer eens op "drukken op handdoeken" te googlen! Of bijna elke combi met handdoek en drukken of bedrukken. Je komt dan aan het begin al Konovo tegen. En als dan de prijzen goed zijn, vraag je daar een offerte aan. En niet in je eigen plaats.

Ik vind het ook een beetje jammer dat je nu mensen beticht van bedoeld uitdagen. Vals getuigenis?

Eerst onderzoeken voor je zoiets hardop zegt.

Ik heb de website onderzocht en ben tot de conclusie gekomen dat je als organisator van dit evenement wel bijzonder kippig moet zijn om niet te zien dat dit bedrijf deze opdracht niet zou aanvaarden. Aangezien ik er niet vanuit ga dat ze bijziend zijn, denk ik dat het doelbewuste provocatie is. Ik ben echt de enige niet.
Zeker als je bedenkt dat de Gaykrant en hatecrimes.nl meteen zijn ingeschakeld.
Het is nu nog wachten op het COC en het stellen van kamervragen en dan is de homolobby weer helemaal op volle sterkte gemobiliseerd.
De organisator had namelijk ook kunnen denken: "jammer, dan zoeken we wel een andere drukker".
Maar dan mis je natuurlijk gratis publiciteit en bovendien een kans om de homo-emancipatie er door te drukken, zeker bij orthodoxe christenen.
Nee, vertrouwen in de oprechtheid van de homolobby in dit land heb ik niet en dat komt met name door de drammerige verpolitiekte houding ervan.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 05 jul 2009 13:47

Beun schreef:Beste mensen,

Bij het schrijven van deze oproep hoop ik dat inmiddels iedereen de krant van gisteren heeft gelezen. Ik ga dus niet verder uitweiden. Wel wil ik IEDEREEN oproepen om deze man te steunen! We staan als Refo-gemeenschap achter dezelfde Bijbel en dus achter dezelfde principes! Deze man verdient dus onze steun! Want iedereen weet in welke moeilijke tijd we leven als het hier omgaat: het vasthouden aan Bijbelse principes. Bij deze spreek ik dus de hoop en de wens uit dat iedereen hieraan gehoor wil geven. Wat deze man nu doormaakt zijn namelijk aanvallen van de duivel. Iedereen weet dat.

Hartelijke groet,

Beun

Ik zie niet in waarom deze man mijn steun verdient. Hij weigert, om mij bespottelijke redenen, geld te verdienen door wat producten te leveren aan deze organisatie.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 05 jul 2009 14:19

Het lijkt wel of er de laatste tijd op gekickt wordt door homo-organisaties om christenen te betichten van sexuele discriminatie.
Je hebt het ene geval nog niet gehad of het andere geval staat alweer voor de deur.

Zo is het weer rustig rondom de school in Emst en krijg je dit weer.

Misschien kunnen homo-organisaties hun frustraties een keer uiten op andere religies? Het Jodendom, de Islam. Eens kijken hoe die reageren.....

Nou ja, Plasterk laat binnenkort wel weer van zich horen vrees ik...
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Waarheen

Berichtdoor Waarheen » 05 jul 2009 16:12

Wat een commotie weer...
De duivel grijpt alles aan om verdeeldheid te zaaien onder christenen. Dat gebeurt ook hier.

Je hoeft het niet eens te zijn met de keuze van deze teztieldrukkerij, maar het is wel ZIJN keuze. Het is ZIJN geweten en daar wil hij niet overheen. Klaar. Daar mogen wij niet over oordelen. Ik heb er respect voor dat hij, omwille van wat hij voelt in z'n geweten, de keuze maakt om de opdracht af te wijzen. Hoevele van ons zouden dat juist niet doen omdat het geld op levert. We vinden dan wel een excuus als "ach, anders doet een ander het wel, dus kan ik het beter doen, dan kan ik de opbrengst misschien aan een goed doel geven".
Niets van dit alles. Hij staat voor zijn principes, of je het er nu mee eens bent of niet...

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 05 jul 2009 18:48

Ach kom nou toch, hij staat voor zijn principes.. ja hoor, maar hij wilde wel handdoeken leveren waar het woordje “gay”niet opstond. Als hij zo principieel was geweest had hij dat aanbod ook niet gedaan.

Beun
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Beun » 05 jul 2009 19:43

Geweldig! Op dit commentaar zat ik nou juist te wachten! Hartelijk dank!

Waarheen schreef:Wat een commotie weer...
De duivel grijpt alles aan om verdeeldheid te zaaien onder christenen. Dat gebeurt ook hier.

Je hoeft het niet eens te zijn met de keuze van deze teztieldrukkerij, maar het is wel ZIJN keuze. Het is ZIJN geweten en daar wil hij niet overheen. Klaar. Daar mogen wij niet over oordelen. Ik heb er respect voor dat hij, omwille van wat hij voelt in z'n geweten, de keuze maakt om de opdracht af te wijzen. Hoevele van ons zouden dat juist niet doen omdat het geld op levert. We vinden dan wel een excuus als "ach, anders doet een ander het wel, dus kan ik het beter doen, dan kan ik de opbrengst misschien aan een goed doel geven".
Niets van dit alles. Hij staat voor zijn principes, of je het er nu mee eens bent of niet...

Beun
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Beun » 05 jul 2009 19:51

Riska schreef:
Beun schreef:Om maar even alle zot geklap en vijandig gekakel te lijf te gaan: die homo-organisatie had inderdaad meer keuze als het gaat om textieldrukkerijen. En dan: wie de Bijbel serieus neemt, neemt ook Romeinen 1:27 serieus. Die drukker heeft dus 100 % gelijk! PUNT! En dus herhaal ik het maar even: deze man verdient onze steun! Maar we leven in een land dat steeds vijandiger wordt richting het Christendom en dat is nou precies waar deze drukker mee te maken heeft. En dus hebben we wel degelijk met een aanval van de duivel te maken! Dat is nou het punt waar het in deze kwestie om draait. En die duivel houdt nooit op! Of lezen we onze Bijbel niet meer...?

Toe maar...Doen ze hier al aan marteling, doodslag van christenen? Het zijn grote woorden die je gebruikt. Overigens: HET christendom bestaat niet. Er zijn - Goddank! - ook nog christenen die de homoseksuele medemens ruimte geven om hun leven in te richten zoals zij dat willen. En dus ook een keer sporten, zonder discriminatie.
Wat wij in de naam van God durven zeggen grenst af en toe aan het ongelofelijke. In ieder geval aan intense liefdeloosheid.

Zeg, voor dat je nou verder gaat met babbelen naar dat je weet: mag ik je er even fijntjes op wijzen dat ik dagelijks te maken heb met intolerantie ten opzichte van mijn Christen-zijn op mijn werk? Ik ervaar elke dag wat er in onze maatschappij leeft! De pure vijandschap en intolerantie jegens het Christendom! Dat zijn weldegelijk aanvallen van de duivel! Dat blijf ik zeggen! Ik voel dagelijks wat Leon Koppenaal nu meemaakt! Daarom vind ik al die hier geuite onbegrip verschrikkelijk!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 05 jul 2009 20:42

De drukker krijgt in elk geval veel reclame op deze manier.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

ostrogoot
Mineur
Mineur

Berichtdoor ostrogoot » 05 jul 2009 21:43

Optimatus schreef:De drukker krijgt in elk geval veel reclame op deze manier.

Ik ben het met Optimatus eens...
De drukker heeft een fantatische campagne in het leven geroepen. Geen last meer van de recessie, leve de omzet!
Nosce te ipsum

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 05 jul 2009 22:08

Beun schreef:
Riska schreef:
Beun schreef:Om maar even alle zot geklap en vijandig gekakel te lijf te gaan: die homo-organisatie had inderdaad meer keuze als het gaat om textieldrukkerijen. En dan: wie de Bijbel serieus neemt, neemt ook Romeinen 1:27 serieus. Die drukker heeft dus 100 % gelijk! PUNT! En dus herhaal ik het maar even: deze man verdient onze steun! Maar we leven in een land dat steeds vijandiger wordt richting het Christendom en dat is nou precies waar deze drukker mee te maken heeft. En dus hebben we wel degelijk met een aanval van de duivel te maken! Dat is nou het punt waar het in deze kwestie om draait. En die duivel houdt nooit op! Of lezen we onze Bijbel niet meer...?

Toe maar...Doen ze hier al aan marteling, doodslag van christenen? Het zijn grote woorden die je gebruikt. Overigens: HET christendom bestaat niet. Er zijn - Goddank! - ook nog christenen die de homoseksuele medemens ruimte geven om hun leven in te richten zoals zij dat willen. En dus ook een keer sporten, zonder discriminatie.
Wat wij in de naam van God durven zeggen grenst af en toe aan het ongelofelijke. In ieder geval aan intense liefdeloosheid.

Zeg, voor dat je nou verder gaat met babbelen naar dat je weet: mag ik je er even fijntjes op wijzen dat ik dagelijks te maken heb met intolerantie ten opzichte van mijn Christen-zijn op mijn werk? Ik ervaar elke dag wat er in onze maatschappij leeft! De pure vijandschap en intolerantie jegens het Christendom! Dat zijn weldegelijk aanvallen van de duivel! Dat blijf ik zeggen! Ik voel dagelijks wat Leon Koppenaal nu meemaakt! Daarom vind ik al die hier geuite onbegrip verschrikkelijk!

mag ik even kotsen... Bweegh dank u, zo dat lucht op ...

je kan alles wat niet in jou christelijke straatje past wel toewijzen aan de duivel. Zullen we de rooms katholieken maar als duivels beschouwen, het is immers niet refomatorisch , en de ongelovige bakker op de hoek , die wel vrijwilligers werk doet onder de minder bedeelden in achterstandswijken ? zie jij ongelovigen dan ook als aanhangers van de duivel ? Er zijn zat mensen die rondlopen in ons land die niet geloven maar ten opzichte van de medemens zich beter gedragen dan sommige christenen doen.

Dus omdat ik niet in een rok loop op zondag ben ik ook beïnvloedt door de duivel ? En omdat ik niet in hele noten zing ... mag jij mij uitleggen of dat ik nu minder goed ben dan jou. ooit gehoord van de barmhartige Samaritaan, ooit gehoord van het verhaal van de man die zich tot God wende bij de kruisiging van Jezus ?

volgens mij loop jij eerder stennis te schoppen ...

De drukker mag een opdracht weigeren , het is zijn zaak, en dan laat ik in het midden of het om zijn principes gaat want dat kan je ook op vele andere manieren door trekken. Ik acht de homo organisatie ook schuldig door hun provocerende gedrag. de wet Gelijke behandeling gaat voor mij niet overal op. tenslotte is er nog zoiets als het recht op vrije meningsuiting !

maar kennelijk voel jij je nogal aangevallen door de "buitenwereld" en zie je iedereen aan als slecht , misschien moet jij je afvragen of iedereen wel zo slecht is.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 05 jul 2009 22:31

Optimatus schreef:De drukker krijgt in elk geval veel reclame op deze manier.

Eerlijk gezegd vind ik deze opmerking beneden peil. En ja, dat zegt een homo.
Hoe kun je zo achterdochtig zijn om achter zijn keuze een soort berekening te zien.
Hij maakt zijn principiële keuze. Of je het er nu mee eens bent of niet.

Beun
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Beun » 05 jul 2009 23:00

Spons schreef:mag ik even kotsen... Bweegh dank u, zo dat lucht op ...

je kan alles wat niet in jou christelijke straatje past wel toewijzen aan de duivel. Zullen we de rooms katholieken maar als duivels beschouwen, het is immers niet refomatorisch , en de ongelovige bakker op de hoek , die wel vrijwilligers werk doet onder de minder bedeelden in achterstandswijken ? zie jij ongelovigen dan ook als aanhangers van de duivel ? Er zijn zat mensen die rondlopen in ons land die niet geloven maar ten opzichte van de medemens zich beter gedragen dan sommige christenen doen.

Als ik hier even op reageren mag... Om te beginnen met de Roomse kerk. De Cathechismus wind er geen doekjes om: de anti-Christ. Voor meer onderbouwing verwijs ik je even naar onze Vaderlandsche geschiedenis. Bovendien is diezelfde Roomse kerk nog steeds machtig en rijk en dus gevaarlijk. Goed, we hebben er een groter gevaar erbij gekregen: de Islam, maar dat terzijde. Dan over onze seculiere medemens. Ik ken inderdaad ook zat zeer fatsoenlijke seculiere mensen, die inderdaad beschaafder zijn dan menig Christen. Maar van die mensen hoef je ook geen duivelse aanvallen te verwachten. Nee, wat ik bedoel zijn onkerkelijke mensen met een kerkelijke achtergrond. Die vroeger vooraan zaten en nu overal tegenaan schoppen! Dat zijn voor mij handlangers van de duivel! Ik heb namelijk elke dag last van zo'n figuur! Zo'n terg! Zo'n bloedzuiger! Zo'n etterbak! Die mensen zijn er tot ieders verdriet! En dat is de exacte rede waarom ik me zo betrokken voel bij de zaak "homo-handdoek." En aangezien de meeste bezoekers van dit forum waarschijnlijk voor 90% allemaal dezelfde Bijbel lezen en dus waarschijnlijk ook allemaal achter dezelfde principes van Leon Koppenaal staan, doe ik dus de oproep om hem te steunen in de moeilijke periode die hem te wachten staat, zoals bijvoorbeeld em_ma beschrijft.... Em_ma bedankt voor je commentaar trouwens... Want zo is het hoor... Wat dat betreft hebben we al heel wat aanvallen van Den Haag achter de rug in de afgelopen jaren!

Faramir

Berichtdoor Faramir » 06 jul 2009 06:43

Interessant om te zien dat er nog mensen zijn die overal het werk van de duivel inzien. Dat zal wel makkelijk zijn aangezien zo de eigen verantwoordelijkheid niet al te serieus genomen hoeft te worden. Dat er vervolgens wel wordt gewezen op de fouten van een andere denominatie, maar de daaropvolgende drie eeuwen van onderdrukking vakkundige wordt 'vergeten' is al helemaal interessant.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 06 jul 2009 07:08

Beun schreef:
Spons schreef:mag ik even kotsen... Bweegh dank u, zo dat lucht op ...

Als ik hier even op reageren mag... Om te beginnen met de Roomse kerk. De Cathechismus wind er geen doekjes om: de anti-Christ. Voor meer onderbouwing verwijs ik je even naar onze Vaderlandsche geschiedenis
. Bovendien is diezelfde Roomse kerk nog steeds machtig en rijk en dus gevaarlijk

Ik ben geen voorstander van een paus als kerkelijk leider, maar goed nu zijn dus alle katholieken gevaarlijk . mag jij me even fijn uitleggen waarom ze gevaarlijk zijn, voor de medemens ? of voor jou ongetwijfeld enige ware geloof ?

. Goed, we hebben er een groter gevaar erbij gekregen: de Islam, maar dat terzijde

Bedoel je dat de islam gevaarlijk is ..vanwege de terroristen die de Islam misbruiken , zoals Christenen vroeger ook deden met hun kruistocht al plunderend en doodend ?
of bedoel je wat anders ?

. Dan over onze seculiere medemens. Ik ken inderdaad ook zat zeer fatsoenlijke seculiere mensen, die inderdaad beschaafder zijn dan menig Christen. Maar van die mensen hoef je ook geen duivelse aanvallen te verwachten. Nee, wat ik bedoel zijn onkerkelijke mensen met een kerkelijke achtergrond. Die vroeger vooraan zaten en nu overal tegenaan schoppen! Dat zijn voor mij handlangers van de duivel! Ik heb namelijk elke dag last van zo'n figuur! Zo'n terg! Zo'n bloedzuiger! Zo'n etterbak!

pff dit klinkt alsof je een enorme frustratie hebt... gelukkig zeg jij het heel beschaafd :wink: Misschien moet jij je afvragen waarom die persoon niet meer kerkelijk is , want er kan misschien wel een reden achter liggen.

Die mensen zijn er tot ieders verdriet! En dat is de exacte rede waarom ik me zo betrokken voel bij de zaak "homo-handdoek."
En aangezien de meeste bezoekers van dit forum waarschijnlijk voor 90% allemaal dezelfde Bijbel lezen

Tja je hebt zo veel verschillende bijbels, Staten vertaling, Nieuwe vertaling, weet je daar kan al een heel groot verschil in zitten, misschien zitten er wel onwaarheden in de Nieuwe vertaling, het zou zo maar kunnen denk je niet ?

en dus waarschijnlijk ook allemaal achter dezelfde principes van Leon Koppenaal staan, doe ik dus de oproep om hem te steunen in de moeilijke periode die hem te wachten staat, zoals bijvoorbeeld em_ma beschrijft.... Em_ma bedankt voor je commentaar trouwens... Want zo is het hoor...
Wat dat betreft hebben we al heel wat aanvallen van Den Haag achter de rug in de afgelopen jaren!

Mag ik een lijstje met die aanvallen van je ?

Riska

Berichtdoor Riska » 06 jul 2009 08:08

Beun schreef:Zeg, voor dat je nou verder gaat met babbelen naar dat je weet: mag ik je er even fijntjes op wijzen dat ik dagelijks te maken heb met intolerantie ten opzichte van mijn Christen-zijn op mijn werk? Ik ervaar elke dag wat er in onze maatschappij leeft! De pure vijandschap en intolerantie jegens het Christendom! Dat zijn weldegelijk aanvallen van de duivel! Dat blijf ik zeggen! Ik voel dagelijks wat Leon Koppenaal nu meemaakt! Daarom vind ik al die hier geuite onbegrip verschrikkelijk!

Laat ik nou mijn hele werkzame leven (zowel in betaalde als vrijwilligerbanen) er niet mee te maken hebben gehad... Hooguit verbazing, dat ik kerkelijk actief was, meestal alleen maar respect voor mijn geloofsovertuiging.
Zou het ook enigszins aan jezelf kunnen liggen? Dat je alleen maar gefocust bent op negativisme of zelf nogal provocerend optreedt? Het zijn maar vragen...
Vooral als ik toch iets van (nou ja iets...) intolerantie proef naar onze RK-medemensen en de islamieten in Nederland?

Terug naar “Archief”