Hooikoortspatiënt heeft het zwaar

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annette*
Majoor
Majoor

Re: Hooikoortspatiënt heeft het zwaar

Berichtdoor *Annette* » 02 jun 2009 06:42

*Annet* schreef:Mijn zoon van 8 (bijna 9) heeft sinds dit jaar ook ineens hooikoorts. Hij krijgt er niets voor, de dokter vindt hem nog te klein (?) Wel kreeg hij oogdruppels maar dat vind hij zo eng dat dat er niet goed in komt. Het arme kind, de tranen druipen uit zijn ogen, zijn neus loopt en hij hoest als een kettingroker. Hij was het weekend bij mijn ouders, ze hebben hem ventolin gegeven en nog een of andere anti-allergie pil van mijn broer.

Zou hij nu echt te jong voor medicijnen zijn? Ik had zelf Allerfree gekocht, dat hielp niet. Iets homeopatisch misschien?

Als hij er echt zo'n last van heeft, dan kun je toch niet zeggen hij is nog te jong voor medicijnen :shock:!
Als Allerfree al niet helpt, dan zou ik toch echt terug gaan naar je huisarts en toch vragen om medicijnen.
Je kunt dat ventje toch zo niet een aantal maanden rond laten lopen!
Wat de toekomst brengen moge........

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 02 jun 2009 21:06

*Annet* schreef:Mijn zoon van 8 (bijna 9) heeft sinds dit jaar ook ineens hooikoorts. Hij krijgt er niets voor, de dokter vindt hem nog te klein (?) Wel kreeg hij oogdruppels maar dat vind hij zo eng dat dat er niet goed in komt. Het arme kind, de tranen druipen uit zijn ogen, zijn neus loopt en hij hoest als een kettingroker. Hij was het weekend bij mijn ouders, ze hebben hem ventolin gegeven en nog een of andere anti-allergie pil van mijn broer.

Zou hij nu echt te jong voor medicijnen zijn? Ik had zelf Allerfree gekocht, dat hielp niet. Iets homeopatisch misschien?

m'n zusje was 9 of 10 die kreeg ook plots last van hooikoorst, niezen, loopneus, rooie ogen etc. Maar zij heeft gewoon medicijnen gekregen, zodra ze last krijgt slikt ze ze...Ze is nu 12 maar slikt ze volgens mij al voor 't 3e jaar!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 04 jun 2009 20:30

Hij heeft nu een drankje gehad, de tabletten waren nog te zwaar voor hem. Natuurlijk vind ie het vies, ik vond het wel best smaken eigenlijk. Volgens mij scheelt het enorm waar je bent, het afgelopen weekend was hij bij mijn ouders, die wonen aan de ijsselmeerdijk en al dat gras stond in de bloei. Thuis heeft hij meteen een stuk minder last (en het is ook wel ander weer maar of dat ermee te maken heeft? die pollen waaien toch door de lucht.)
ja, dat is mijn mening dan he.....

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 16 jun 2009 09:30

Geloof dat ik ook hooikoorts heb...Lijkt er iig wel veel op...Loopneus(klinkt zo leuk :lol: ), veel niezen, jeukende ogen....*zucht*

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 26 jun 2009 10:25

Bij mij is het gelukkig weer op zn retour...maar ik heb echt vreselijk last gehad van half mei tot half juni. Ben zelfs een weekend ziek geweest :( Iedere morgen niesend wakker worden...snotteren, beginnende hoofdpijn...echt balen. Maar goed...het ergste is weer voorbij, 'k heb nu bijna geen last meer :wink:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 26 jun 2009 11:15

Bij mij lijkt het ergste ook voorbij te zijn gelukkig! :)
Afbeelding

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 26 jun 2009 21:42

meissie88 schreef:Geloof dat ik ook hooikoorts heb...Lijkt er iig wel veel op...Loopneus(klinkt zo leuk :lol: ), veel niezen, jeukende ogen....*zucht*

Ik ook denk ik. Mijn ogen lopen heel de dag leeg voor mijn gevoel, enorm branderig, neus zit dicht, niezen e.d. Nog nooit last van gehad. Bah bah bah.

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 30 jun 2009 10:23

Ik vind het dit jaar echt erger dan vorig jaar...
Heb er nog steeds ontzettend veel last van. Ik slik elke dag, het hele jaar door, 1 tablet van 'Telfast'. Ik gebruikte ook een neusspray, maar daar krijg ik bloedneuzen van. En ik had oogdruppels, maar daar kon ik niet meer tegen... :? Misschien moet ik eens langs de huisarts voor een sterker medicijn. Soms word ik er gek van, die kriebelende, snotterige neus..
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 21 jun 2010 16:37

't is weer zover....

Morgen schoolreis, hij wil niet mee door de hooikoorts. We hebben Claritine gekocht, in de hoop dat het helpt.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 21 jun 2010 16:48

Het is dit jaar ook erger ! Er zijn diverse astmapatienten met ernstige benauwdheidsklachten opgenomen geweest.
Het is nl een droog voorjaar en de toverhazelaar geeft behoorlijk klachten.
Ik heb Xyzal en dat hielp zelfs niet af en toe.
Zat ik gewoon met een lekkende neus.
Ik word er ook moe van. En chagrijnig.
Hopelijk hebben we nu het ergste achter de rug, het gekke is, voor mijn man begint het nu pas, bloeiende grassen !
pffft het heet hooikoorts, maar ik zie vrijwel nooit hooi. :-&

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 21 jun 2010 20:06

heeft je zoontje er nog niets voor van de huisarts, annet?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 21 jun 2010 20:12

hij heeft wel een neusspray gehad maar of die echt helpt? Nu hoop ik maar dat die pillen van de apotheek helpen en verder blijft ie wel wat meer binnen. Vind hij ook niet erg want hij leest graag.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 22 jun 2010 09:47

Tja, onderzoek heeft uitgewezen dat ik geen allergieën heb, alleen wel toevallig dat oren, klieren, neus en keel dik worden nu het weer weer mooier wordt...

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 22 jun 2010 10:33

Hier ook best wel last. Mag de xyzal niet slikken omdat ik zwanger ben...dus echt even afzien...
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 22 jun 2010 10:51

@Stip: mag je geen Xyzal als je zwanger bent ? Wist ik niet. Zijn er dan geen andere anti all tabl, die wel veilig zijn ?

Terug naar “Archief”