de pil deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Saskia
Majoor
Majoor

Re: de pil deel 2

Berichtdoor Saskia » 19 jun 2009 04:53

LeChat schreef:Oh, en mvb-tje heb ik vroeger ooit samen met m'n moeder bedacht en het is er tot nu toe in gebleven. Ook m'n vriend kent de afkorting inmiddels 8).

Beetje off-topic, maar doet me denken aan m'n vader die altijd zo min mogelijk schreef op z'n boodschappenbriefje, Hij deed altijd de boodschappen op zaterdag en dat was een hele lijst, maar kriebelde dat altijd op een klein papiertje. Vaste prik was altijd: mv, wc, papzak (maandverband, wc-papier, papieren zakdoekjes) :)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 jun 2009 06:19

LeChat schreef:Ik vind die 'gecontroleerde' bloedingen wel handig: zo'n 3 dagen na de eerste dag v/d stopweek begint het (kun je mooi je voorzorgen nemen zonder dat je een halve week voor niks een mvb-tje draagt) en zo'n 3 dagen later stopt het weer... en ik voel er niks van, geen buikkrampen e.d..

Oh, en mvb-tje heb ik vroeger ooit samen met m'n moeder bedacht en het is er tot nu toe in gebleven. Ook m'n vriend kent de afkorting inmiddels 8).

dan heb jij echt mazzel.

Hier was het echt 10 keer niks.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 19 jun 2009 12:57

Evelien schreef:
LeChat schreef:Ik vind die 'gecontroleerde' bloedingen wel handig: zo'n 3 dagen na de eerste dag v/d stopweek begint het (kun je mooi je voorzorgen nemen zonder dat je een halve week voor niks een mvb-tje draagt) en zo'n 3 dagen later stopt het weer... en ik voel er niks van, geen buikkrampen e.d..

Oh, en mvb-tje heb ik vroeger ooit samen met m'n moeder bedacht en het is er tot nu toe in gebleven. Ook m'n vriend kent de afkorting inmiddels 8).

dan heb jij echt mazzel.

Hier was het echt 10 keer niks.

Voel je je nu weer helemaal top Evelien?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 jun 2009 14:56

voel me echt stukken beter.

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 22 jun 2009 21:53

Lalage schreef:
mystery schreef:Dank je, heb het gelezen. Klinkt goed!

Alleen, als je de pil slikt tegen acne, heeft die NuvaRing denk ik geen effect. Voor regelmatigheid en anti-conceptie wel.

Waarom niet, het zijn toch dezelfde hormonen. De reden dat je er minder van nodig hebt is dat ze 1. plaatselijk worden afgegeven 2. continu worden afgegeven, dus heb je geen piek nodig aan het begin om aan het eind nog genoeg te krijgen.

Nou, bij mijn weten krijg je toch een speciale pil tegen acne. De dianepil. Ik heb er verder geen verstand van hoor, maar het zou kunnen dat er een ander soort samenstelling is van hormonen bij de dianepil.
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 23 jun 2009 09:14

Vroeger was dat zo ja, maar uit onderzoek is gebleken dat dat wel mee schijnt te vallen en dat de werkzame stoffen tegen acne ook in andere pillen zit, aldus de apotheek. Prompt kreeg ik een andere pil. En het maakt inderdaad geen bal uit, m'n acne is nog steeds niet terug :)

(Door veel mensen wordt trouwens al snel het woord acne gebruikt, ook als het gewoon om wat meer puistjes gaat. Ik vind er nogal een verschil in zitten!)
pobody's nerfect

*Annette*
Majoor
Majoor

de pil deel 2

Berichtdoor *Annette* » 01 jul 2009 16:34

Hmmz ik heb nu m'n 'eerste' stopweek sinds ik met de pil ben begonnen, maar ik zit nog net zo erg als voor die tijd onder de acne :( (inderdaad Jo'tje er word tesnel over acne gepraat, ik heb het eigenlijks altijd op pukkels en meeëters, magoed nu dan maar ff over acne ;)). Of moet je echt langere tijd de pil slikken om verbetering te kunnen zien?

Wat mij wel opviel, voordat ik met de pil ben begonnen had ik zo ongeveer in de derde week van m'n cycles al wat lichte menstruatieachtige buikpijn. Het was dan nog altijd maar afwachten of ik dan al snel ongesteld werd, soms duurde het nog 2 weken voor ik ongesteld werd, en ik kreeg meer last van acne. Vorige week, de derde week had ik ook al wat menstruatieachtige buikpijn en werd de acne ook erger. Verder heb ik nog steeds erg buikpijn, werd er vanacht weer wakker van, gelukkig sliep ik weer snel, maar daar wou ik nu juist ook vanaf, die erge buikpijn. Ondank wel de erge buikpijn verlies is bijna geen bloed...

Omdat ik vorige week toch al wat lichte buikpijn had, ben ik bang dat als ik nu 2 stips achter elkaar doorslik (vakantie) dat ik dan wel last blijf houden van de lichte buikpijn. Misschien moet m'n lichaam er eerst ook wel aan wennen, en zal de buikpijn dan wel minder worden, ook de lichte buikpijn vooraf :-k.
Wat de toekomst brengen moge........

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 02 jul 2009 08:48

Ja joh, de eerste paar maanden moet je lichaam best wel wennen hoor! Ik had dus echt behoorlijk last van acne, m'n rug en borst ook heel erg, maar zeker ook mijn gezicht. In m'n gezicht werd het na 2 maanden pas wat minder. Op m'n rug en borst was het na 4 maanden weg. Dat heeft even tijd nodig, je huid is niet in een paar weekjes hersteld.
Verwacht trouwens niet dat je pukkelvrij wordt ofzo. Die dingen horen erbij. Bij mij wel tenminste ;)
pobody's nerfect

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 02 jul 2009 18:00

Ik ga morgen naar de dokter voor mn puistjes.. heb heel lang getwijfeld, maar toch maar een afspraak gemaakt.
Elke dag komen er gewoon weer bij en heel vaak blijven het een soort 'onderhuidse' bobbels die er 4 weken zitten en steeds groter worden. Ik ben het gewoon zo zat, voel me ook niet heel zeker erdoor, dus heb toch de afspraak maar gemaakt :wink:

Beetje off-topic trouwens :oops:
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

*Annette*
Majoor
Majoor

de pil deel 2

Berichtdoor *Annette* » 02 jul 2009 18:39

Knap van je Dine, ik durfde er absoluut niet mee bij m'n huisarts aan te komen...
Na heel lang twijfelen ben ik tijdens een afspraak gelijk maar even begonnen over m'n heftige
buikpijn tijdens de menstruatie...

Ik had ook niet verwacht dat m'n puisten gelijk verdwenen waren, maar het viel mij gewoon zo
op dat ik anders meestal rond de derde week meer puisten kreeg en dat het nu ook gewoon nog
zo was ;). Inderdaad zal m'n lichaam er voorlopig nog wel ff aan moeten wennen, en hopelijk word
het over een aantal maanden een stuk minder en ach hier en daar n puistje hoort er dan maar bij :wink:.

Gelukkig heb ik sinds vandaag geen buikpijn meer :). Heel klein beetje bloedverlies, als het altijd zo gaat,
hoef ik geen maandverband meer tekopen, alleen maar inlegkruisjes :wink:...
Wat de toekomst brengen moge........

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 03 jul 2009 07:54

Waarom zou je met puistjes niet naar een huisarts gaan? Die ziet echt wel gekkere dingen hoor.
Alleen maar fijn als hij je er vanaf kan helpen.

Wat betreft die puistjes in je 3e week: dat kan op zich kloppen dat het effect een beetje blijft. De hele boel wordt gereguleerd, maar dat zegt niet dat alles van hiervoor verdwijnt natuurlijk, het blijft je eigen lijf :)
pobody's nerfect

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 jul 2009 08:48

Nou, inderdaad... juist bij een huisarts lijkt me dat totaal niet erg... Dat is het werk van die persoon en die kijkt er vast niet van op. Die maakt dat zo vaak mee... Ik zou me ook niet zomaar ergens uitkleden maar bij een huisarts zou ik er totaal geen moeite mee hebben. Maar das misschien ook een stukje nuchterheid, om dan te bedenken: Tja, dat is zijn/haar werk, die vindt het heel normaal dus waar zou je je voor schamen?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 04 jul 2009 20:50

Ik heb nu ook mijn eerste stopweek achter de rug.. En ik weet gewoon niet wat ik meemaak!!! Alleen op het moment dat ik ongesteld werd wat last van buik en rug terwijl ik normaal bijna 2 dagen plat lag van de buikpijn!! Echt super!!
Alleen heb ik er wel een hele week een constante heftige hoofdpijn aan over gehouden.. Ben er voor naar de dokter geweest, maar ze zei dat het niet door de pil kwam, maar het is nogal toevallig... Geen buikpijn, wordt ongesteld en tegelijkertijd een enorme hoofdpijn.
Ook was mijn menstruatie veel minder heftig en veel korter.. maar 3.5 dag...

Weet je wat trouwens ideaal is?? Een vriend die in de zorg zit :mrgreen:
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 jul 2009 12:20

jans1 schreef:Ik heb nu ook mijn eerste stopweek achter de rug.. En ik weet gewoon niet wat ik meemaak!!! Alleen op het moment dat ik ongesteld werd wat last van buik en rug terwijl ik normaal bijna 2 dagen plat lag van de buikpijn!! Echt super!!
Alleen heb ik er wel een hele week een constante heftige hoofdpijn aan over gehouden.. Ben er voor naar de dokter geweest, maar ze zei dat het niet door de pil kwam, maar het is nogal toevallig... Geen buikpijn, wordt ongesteld en tegelijkertijd een enorme hoofdpijn.

dat was bij mij dus andersom. Toen ik aan de pil zat had ik juist heftige buikpijn etc... en zonder pil nergens last van (alleen een wat zeurende pijn).

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 06 jul 2009 17:39

Evelien schreef:
jans1 schreef:Ik heb nu ook mijn eerste stopweek achter de rug.. En ik weet gewoon niet wat ik meemaak!!! Alleen op het moment dat ik ongesteld werd wat last van buik en rug terwijl ik normaal bijna 2 dagen plat lag van de buikpijn!! Echt super!!

dat was bij mij dus andersom. Toen ik aan de pil zat had ik juist heftige buikpijn etc... en zonder pil nergens last van (alleen een wat zeurende pijn).

Bij mij precies hetzelfde. Ik ben nog maar net begonnen dus ik hoop dat het nog overgaat want dit vind ik niet relaxed :)

Terug naar “Archief”