buikgriep

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

happy mom
Mineur
Mineur
Berichten: 151
Lid geworden op: 06 mar 2009 22:22

buikgriep

Berichtdoor happy mom » 04 jun 2009 20:38

buikgriep...

iedereen zal het wel herkennen, misselijkheid, overgeven, diarree, slapjes op je benen, duizeligheid...
Bij ons heerst het weer flink, mn zoontje en ik zijn er door geveld.
:-&
Iemand nog tips?
Ze zijn van harte welkom

gr happy mom

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: buikgriep

Berichtdoor Gerdien B. » 04 jun 2009 21:30

Gisterenochtend ben ik er ook flink door getroffen. Flink overgegeven een aantal keer, tot het zelfs door mijn neus naar buiten kwam. Als je cola in huis hebt, dan helpen kleine slokjes cola tegen overgeven. Het neutraliseerd je maag. Zelf had ik het niet in huis. Het eten rustig aan opbouwen. Zelf ben ik begonnen met thee en crackers. Daarna gerooster brood en daarna gewoon brood.
Verder flink uitzieken. Ben nu al behoorlijk weer op de been. Morgen nog een dag aansterken en dan kunnen we er hopelijk weer tegen.

Duizeligheid had ik ook vrij sterk. Vandaag even naar buiten geweest, maar niet alleen. Heb gewacht tot mijn vriend er was. Voelde me regelmatig duizelig en was blij dat ik neit alleen gegaan was en toen ik weer thuis was.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: buikgriep

Berichtdoor Evelien » 04 jun 2009 21:45

als ik weet dat ik moet gaan overgeven, gebruik ik domperidon. Anders ben ik om de haverklap aan het overgeven.

happy mom
Mineur
Mineur
Berichten: 151
Lid geworden op: 06 mar 2009 22:22

Re: buikgriep

Berichtdoor happy mom » 05 jun 2009 10:35

jah ik dacht ook eerst, ik neem een diarree remmer of iets tegen de misselijkheid maar die virussen moeten er toch uit.
Heb sinds woensdag avond niet meer overgegeven, maar ben nog wel een beetje misselijk en de diarree is nog sterk aan wezig.
balen dus!!

Het eten heb ik ook langzaam opgebouwd, eerst een beschuitje, toen een kopje bouillon, en toen een cracker en toen een boterham.
Dat is wat ik gisteren gegeten heb, nu een boterhammetje op en wat yoghurt tot nu toe, ben dus benieuwd hoe het zal gaan.

gr happy mom

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8214
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: buikgriep

Berichtdoor Lalage » 05 jun 2009 18:47

spa rood houd je ook beter binnen dan gewoon water. Beterschap gewenst!

j-tap
Verkenner
Verkenner
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 nov 2008 18:37

Re: buikgriep

Berichtdoor j-tap » 05 jun 2009 20:40

Domperidon zou ik niet anraden tijdens buikgriep... Wel als je bijv. misselijk bent van auto/reizen etc. Maar idd, als je buikgriep hebt moet het er toch uit, en met domperidom schuif je het alleen voor je uit... en blijf je wrs langer misselijk doordat het zo lang duurt voor je moet kotsen.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: buikgriep

Berichtdoor liefie » 05 jun 2009 22:40

Mijn tip gewoon uitzieken zoveel mogelijk ZONDER medicatie je lichaam is tegen iets aan het vechten lekker laten doen (wil niet zeggen dat het niet vervelend is)

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: buikgriep

Berichtdoor Gerdien B. » 06 jun 2009 07:13

Ik voel mij opzich vrij goed. Alleen alles wat ik eet, daar word ik beroerd van.
Zo voel ik nu nog steeds de soep van gisterenavond zitten.
Iemand enig idee wat ik daar tegen kan doen, want het is behoorlijk hinderlijk.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: buikgriep

Berichtdoor MissF » 06 jun 2009 09:27

Gewoon het ervan nemen en in bed blijven. Ik heb al jaren rond kerst buikgriep, en blijf dan een hele dag in bed, en doe even niet stoer meer en jaag iedereen uit mijn buurt weg en wil ellenig en alleen in een donkere kamer blijven liggen. En dat helpt, de dag erna is het altijd weer over (en wat voel je je dan slapjes).
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: buikgriep

Berichtdoor Gerdien B. » 06 jun 2009 10:02

Dat heb ik woensdag al gedaan.
vandaag gaat het gelukkig beter.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: buikgriep

Berichtdoor Evelien » 09 jun 2009 08:32

MissF schreef:Gewoon het ervan nemen en in bed blijven. Ik heb al jaren rond kerst buikgriep, en blijf dan een hele dag in bed, en doe even niet stoer meer en jaag iedereen uit mijn buurt weg en wil ellenig en alleen in een donkere kamer blijven liggen. En dat helpt, de dag erna is het altijd weer over (en wat voel je je dan slapjes).


dat is het beste. Anders blijf je aan het kwakkelen.

Gebruikersavatar
mystery
Kapitein
Kapitein
Berichten: 870
Lid geworden op: 05 jan 2004 15:10

Re: buikgriep

Berichtdoor mystery » 15 jun 2009 19:51

Hoe komt het dan dat je vooral rond kerst buikgriep hebt, MissF?
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: buikgriep

Berichtdoor MissF » 15 jun 2009 20:11

Gene flauw idee eigenlijk. Maar het was afgelopen jaar volgens mij al de 4e keer. De eerste keer 2e kerstdag, 2e keer 1e kerstdag, 3e keer 1 dag voor kerst en afgelopen jaar een week voor kerst. Heel raar, en ik stel me er maar niet op in dat het dit jaar weer gebeurd, want anders ga ik denken dat het tussen mijn oren zit ;)
Misschien het eind van het jaar, vaak een erg drukke periode met werken enzo ervoor, dus wat vatbaarder ofzo?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
mystery
Kapitein
Kapitein
Berichten: 870
Lid geworden op: 05 jan 2004 15:10

Re: buikgriep

Berichtdoor mystery » 15 jun 2009 20:13

MissF schreef:Gene flauw idee eigenlijk. Maar het was afgelopen jaar volgens mij al de 4e keer. De eerste keer 2e kerstdag, 2e keer 1e kerstdag, 3e keer 1 dag voor kerst en afgelopen jaar een week voor kerst. Heel raar, en ik stel me er maar niet op in dat het dit jaar weer gebeurd, want anders ga ik denken dat het tussen mijn oren zit ;)
Misschien het eind van het jaar, vaak een erg drukke periode met werken enzo ervoor, dus wat vatbaarder ofzo?


Tja, het viel me gewoon op dat je dat zo zei. Het kan inderdaad liggen aan de drukte van de maand, meer stress... En misschien het eten? :wink: Ik weet niet hoeveel en wat je eet met kerst hoor. In de winter heb je toch ook meer virussen rondwaaien. Lijkt me niks als je elk jaar buikgriep hebt!
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.



Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

happy mom
Mineur
Mineur
Berichten: 151
Lid geworden op: 06 mar 2009 22:22

Re: buikgriep

Berichtdoor happy mom » 15 jun 2009 21:10

Ik heb geen buikgriep, maar mn lichaam is niet zoals altijd...?!
De laatste 2 weken heb ik ontzettend gauw en heel heftig maagzuur, kan dan niet slapen snachts, voor mijn gevoel gutst het omhoog, ook bukken heb ik er heel snel last van.
Ik eet verder niet echt gekruid of pittig, ook niet echt vet, en eet niet anders dan normaal... dus wat het is??
Verder is mijn buik ook aan het rommelen, het lijkt soms wel alsof je met een rietje in een glas water blaast, maar dat geluid komt dan uit mijn buik.
Ik neem zoals snachts wel rennies in, maar eet er dan 3 en heb er nog last van.

Herkent iemand dit en weet iemand wat dit is?

gr happy mom


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten