Antidepressiva

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
petra85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 965
Lid geworden op: 17 apr 2008 16:29

Re: antidepressiva

Berichtdoor petra85 » 24 mei 2009 16:02

Wat fijn dat je weer clean ben !!
Met ad ben je idd niet helemaal je zelf....
Hopelijk blijft het goed gaan met je !! Succes met alles !

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Re: antidepressiva

Berichtdoor Daphne » 24 mei 2009 16:05

Wat fijn, Prince Caspian! :)
Afbeelding

happy mom
Mineur
Mineur
Berichten: 151
Lid geworden op: 06 mar 2009 22:22

Re: antidepressiva

Berichtdoor happy mom » 24 mei 2009 21:56

Heej prince Caspian,

Wat ongelooflijk goed dat je helemaal van de ad af ben.
Ik hoop en bid je toe dat alles goed mag blijven gaan.
Gods zegen toegewenst!

gr happy mom

NdW
Luitenant
Luitenant
Berichten: 680
Lid geworden op: 19 jul 2008 09:48
Contacteer:

Re: antidepressiva

Berichtdoor NdW » 25 mei 2009 08:02

Wat fijn, Prince Caspian! Ik hoop dat het goed blijft gaan!

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: antidepressiva

Berichtdoor kwebbel » 25 mei 2009 12:44

wat fijn Prince Caspian! Hopelijk blijft het goed met je gaan :) sterkte!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

antidepressiva

Berichtdoor *Annette* » 25 mei 2009 16:41

Wat fijn, Prince Caspian :)! Ik hoop dat het goed met je mag blijven gaan!
Heel veel succes voor de toekomst!

Ik ben begonnen om alles op te schrijven, hierbij probeer ik steeds heel duidelijk te beschrijven wat me gevoel overal bij is. Niet alleen van nu, maar ook bij de vorige psych., tijdens de overplaatsing ed. Ben aan het proberen om alles helder op papier te krijgen. Zodra ik alles heb opgeschreven, en eigenlijks zocht ik een 'vreemde', iemand die ik dus niet ken, die ik in het vertrouwen mag en kan nemen om me brief te laten lezen. Om te kijken of alles toch wel duidelijk verwoord is. De vorige keer dat ik gebeld had, nadat ik helemaal geflipt was, ging ik achteraf heel erg twijfelen of ik alles wel duidelijk verwoord had, omdat ik me niet begrepen voel(de). Dan ga ik de psych. bellen om een afspraak te maken. Brrr :oops:. Ik hoop dat er dan meer dingen duidelijk worden, ik het gevoel krijg begrepen en serieus genomen te worden. Is dit nog niet het geval, dan ga ik overleggen met de huisarts. Magoed eerst de brief maar afmaken deze week. Wel heb ik een afspraak staan bij de huisarts i.v.m. me lichamelijke klachten. Het speelt weer heel erg op, krijg een hekel aan me eigen lichaam ed. ed. Wil er nu duidelijkheid over krijgen, en niet steeds de betiteling het is psychisch...

Verder is het heel erg wisselend hoe het gaat. Zaterdag werd het me allemaal weer teveel, ontstond weer een situatie en dreigde weer helemaal door het lint te gaan ](*,). Ben erbij weggelopen, een stuk gaan wandelen maar het bleef heel onrustig in me hoofd. Ook weer door de allemaal zo negatieve gedachten :(... Ben daarna, ookal had ik er geen zin in, de bloempotten gaan vullen waarna het gelukkig toch wat rustiger in me hoofd werd. Hou heel veel van bloemen :wink:. Vanmorgen heerlijk aan de tuintafel in het zonnetje, een 'opdracht' in elkaar zitten knutselen. Toen ik al de bloemen zag staan dacht ik, de zon ze heerlijk op me scheen, wat heerlijk toch weer, waarom zie ik het leven toch zo snel zo somber, donker en moeilijk in :roll:. Vanmiddag heerlijk gefiets, mooie weer doet me weer goed :)!

Heel mooi hoe je dat voorbeeld, over die ladekasten uitlegd Happy mom. Zit zeker een kern van waarheid in.

Iedereen heel veel sterkte!
Wat de toekomst brengen moge........

NdW
Luitenant
Luitenant
Berichten: 680
Lid geworden op: 19 jul 2008 09:48
Contacteer:

Re: antidepressiva

Berichtdoor NdW » 25 mei 2009 17:11

Goed Annette, dat je alles opschrijft en geniet van deze mooie dag!
Je mag je brief altijd in vertrouwen naar me PB-en...

meissie88

Re: antidepressiva

Berichtdoor meissie88 » 25 mei 2009 18:02

Wat fijn voor je Prince Caspian! Hopelijk blijft het zo goed gaan :)

@ Annette: schrijven is heel belangrijk! En je hoop dat 't mooie weer goed werkt op je humeur ;-) Ennuh mijn PB-box staat ook altijd open hor! Zoals je weet :wink:

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: antidepressiva

Berichtdoor Gerdien B. » 25 mei 2009 18:21

happy mom schreef:ik denk dat vrouwen meer last hebbenv van depr. omdat vrouwen vaak gevoel mensen zijn.

Mannen zijn net een ladekast met vele lades, 1 la voor werk, 1 la voor de kids, 1 la voor vrouw, 1 la voor vrienden etc.
Bij mannen gaat er vaak per keer 1 la open en niet meerdere tegelijk.
Als mannen dus met het ene bezig zijn, hebben ze vaak geen tijd of aandacht voor het andere.
Ze denken aan 1 ding tegelijk.
Vrouwen zijn net een oude meidenkast, 2 klapdeuren met onderin de kast een grote la.
Als je die klapdeuren open zou doen zie je alles liggen; werk, liefde, kinderen, huishouding etc
Onderin die ene grote la stoppen ze dingen in die gevoelig zijn en waar niet iedereen aan mag komen.
Vrouwen denken aan van alles tegelijk, en alles loopt vaak vloeiend in elkaar over.
Ook proberen ze van allerlei dingen tegelijk te doen.

Dit voorbeeld kregen we een keer van een heel lief ouder echtpaar die een huwelijksconferentie hadden gevolgd.
Ik denk zelf dat er een grote waarheid in schuilt.
Misschien is dit de reden waarom vrouwen vaak sneller depri zijn.

Mooi stukje.
Fijn dat je zulke fijne dagen hebt gehad met hemelvaartsdag

@prince Caspian, Fijn dat het zo goed gaat!!

@Annette, sterkte en opschrijven is zeker goed. Dan kan soms al een heel eind opluchten en helpen gedachten te ordenen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

antidepressiva

Berichtdoor *Annette* » 26 mei 2009 13:24

Thanks allemaal! Ook voor het aanbod NdW en meissie88!

Kom net terug van de huisarts. Al vrij snel kreeg ik de vraag hoe het bij de psych. ging, had die vraag ook wel een beetje verwacht. Onlangs had de huisarts een brief van de psych. gehad met het hele verhaal. Heb verteld dat ik me behoorlijk onbegrepen voel en het gevoel heb dat ze het allemaal maar met een korreltje zout neemt. De huisarts vertelde me dat in de brief alles heel duidelijk verwoord stond, en zich daar wel in kon vinden. Heb verteld dat ik alles aan het opschrijven ben, dat zodra ik het op papier heb staan wil bellen voor een afspraak om het 'recht' te krijgen. De huisarts raadde me aan om dit z.s.m. te doen. Moest nu echt voor mezelf gaan, doorvechten om eruit te kunnen komen!

Ik zit inmiddels al aan een maximale dosering voor me lichamelijke klachten, de enigste optie op dit moment is ad. alleen dat wil de huisarts me niet geven omdat dat me gevoelens afvlakt. Terwijl het op dit moment juist heel belangrijk voor mij is om al die gevoelens, en dat zijn er heeel veel, het meeste zit diep weggestopt, te uiten, naar boven te krijgen. Waardoor ad. geen optie is... zucht :(.
Wat de toekomst brengen moge........

meissie88

Re: antidepressiva

Berichtdoor meissie88 » 26 mei 2009 14:21

Tjoh Anneete...'t zit echt allemaal tegen of niet... :( Kop op meid! *hug*

happy mom
Mineur
Mineur
Berichten: 151
Lid geworden op: 06 mar 2009 22:22

Re: antidepressiva

Berichtdoor happy mom » 26 mei 2009 18:27

heej annette,

Wat goed dat je alles opschrijft!
Ik hoop zo dat het straks dan beter zal gaan met de psych doordat ze het misschien beter begrijpt waar je behoefte aan hebt.
Als je wil pb-en sta ik voor je klaar, maar je hebt al zoveel aanbod gekregen dat het vast niet nodig is.

Geniet lekker van je plantjes en alles,
gr happy mom

Denkertje21

Re: antidepressiva

Berichtdoor Denkertje21 » 26 mei 2009 22:27

weet je: dit topic vind ik nou zo'n geweldig voorbeeld van om elkaar heen staan, naar elkaar luisteren, voor elkaar bidden en elkaar bemoedigen!

NdW
Luitenant
Luitenant
Berichten: 680
Lid geworden op: 19 jul 2008 09:48
Contacteer:

Re: antidepressiva

Berichtdoor NdW » 27 mei 2009 07:40

Dat vind ik nou ook, Denkertje! :D

happy mom
Mineur
Mineur
Berichten: 151
Lid geworden op: 06 mar 2009 22:22

Re: antidepressiva

Berichtdoor happy mom » 27 mei 2009 20:53

denk dat het ook komt omdat je vaak zelf zo goed weet hoe zwart en duister en hoe rot de ander zich kan voelen
omdat je dit zelf ook heb gevoeld.
vaak is het heel fijn om juist die herkenning dan te hebben dat je niet alleen bent.

gr happy mom


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 117 gasten