(Te) lage bloeddruk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

(Te) lage bloeddruk

Berichtdoor Daphne » 24 mei 2009 22:23

Twee jaar geleden heb ik Sonja Bakker gedaan. Omdat ik na een week of 15 flink duizelig werd, ben ik ermee gestopt. Mijn schoonouders hebben een bloeddrukmeter thuis. Het bleek toen, dat mijn bloeddruk 78/53 was, zelfs ná het eten van veel dropjes en zoute groentesoep.

Tien weken geleden zijn we samen weer begonnen met Sonja Bakker. Ik heb er expres op gelet dat ik redelijk wat zout naar binnen kreeg (japanse mix, extra stuk kaas, ham, gekruid vlees, etc).

Sinds drie weken echter weer duizelig, hoofdpijn, dubbelzien, enz. Maar ja, ik dacht dat het geen lage bloeddruk kon zijn... Vanmiddag in de kerk kon ik het psalmversje amper lezen, zag alles dubbel. Vanavond waren we bij mijn schoonouders op de koffie. Ik dacht: Toch maar even meten. Had al een zakje chips en een stukje kaas op en toch was mijn bloeddruk nog 100/62. Hartslag 60, maar die is altijd laag in rust.

Zijn er hier ook mensen die er last van hebben?
Hebben jullie, naast drop eten, nog andere tips/manieren om je bloeddruk wat omhoog te krijgen?
Ik word er echt gek van dat ik constant duizelig ben!
Alvast bedankt!
Afbeelding

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: (Te) lage bloeddruk

Berichtdoor Lalage » 25 mei 2009 06:17

Met Sonja Bakker krijg je te weinig voedingsstoffen binnen. Volgens mij kan je beter ´normaal´ eten, dan val je misschien wat minder snel af, maar het is wel gezonder en beter vol te houden.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 mei 2009 07:36

Ik weet niet wat voor soort drop je eet? Dat scheelt wel. Als je een lage bloeddruk heb dan is zoethoutdrop het beste.

En wat lalage zegt ben ik wel mee eens.

Jij bent er mischien wel heel gevoelig voor om een lage bloeddruk te hebben en door dat je gaat sonja bakkeren dan komt dat iets harder aan. (beetje vage zin)

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 25 mei 2009 08:38

Ik heb ook 100/60 en ik ben zwanger, dus dan is het meestal nog iets hoger dan normaal. Eigenlijk is het heel goed lage bloeddruk, maar dat duizelig zijn is wel een vervelend bij-effect. Zorgen dat je op tijd eet en genoeg slaapt helpt bij mij wel wat. Ik zou ook geen nachtdiensten kunnen draaien ofzo, dan val ik gegarandeerd flauw.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 25 mei 2009 09:28

Het gekke is, dat ik nog nooit flauw gevallen ben, hoe laag mijn bloeddruk ook is.
Veel slapen en op tijd eten is wel een goede tip. Dat laatste mankeert er bij mij nog wel eens aan... 8)
Ik ga vaak ook wel erg laat naar bed, maar probeer als ik geen dag- of slaapdienst heb, toch ongeveer 9 uur te slapen.

En ja, over SB: Ik weet dat ik te weinig voedingsstoffen binnen krijg. Daarom houden we ons er niet helemaal aan. We nemen nog wel eens een extra of ander tussendoortje en ik probeer toch wel vaak brood te nemen en genoeg zuivel binnen te krijgen.
Het afvallen gaat nu al veel langzamer dan de vorige keer, maar dat vind ik op zich niet erg.
Afbeelding

kuikentje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kuikentje » 25 mei 2009 09:59

Drinkbouiljon helpt vaak ook. Zitten ook veel zouten in
Ik heb ook een vrij lage bloeddruk, en ben er soms ook gewoon niet lekker van.
Men zusje valt er ook gewoon wel van flauw.
Probeer niet Gods hand vast te pakken, maar leg je hand in de Zijne

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 25 mei 2009 10:33

De enige tip voor een hogere bloeddruk tijdens het lijnen is gezonder eten. Zelf heb ik ook een tijdje sonja bakker gedaan en mn hele stofwisseling was naar zn grootje. Dat merkte ik toen ik tijdens mn eerste zwangerschap zoveel aan kwam. De diëtiste schrok zelfs van de kleine hoeveelheid die ik voor mn zwangerschap at en raadde aan om meer te blijven eten.

Ik raad je aan om een ander dieet te volgen en je zult merken dat je dat beter vol kan houden en daardoor zelfs na je lijnen beter op gewicht blijft, omdat je anders, maar veel beter eet. ( zelf heb ik hele goede ervaringen met de weight watchers, 7 kg kwijt in 12 weken, en ik weet dat TJ dat ook heeft.)

Terug naar “Archief”