EHBO bij kinderen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

EHBO bij kinderen

Berichtdoor Dippie » 10 feb 2009 22:49

Ik ben vanavond voor de 2e keer naar de cursus geweest voor EHBO bij kinderen.
Vorige week de volwassene gereanimeerd en vanavond het kind en de baby.

Best interessant zo'n cursus, maar ik heb nu ook wel geleerd dat je soms echt heel verkeerd kan handelen.
Zo is er bij ons ooit een kindje uit een bedje gevallen, eerste reactie; oppakken, meenemen, kijken of er wat is, enz....
Maar nu heb ik dus geleerd/gehoord dat je als een kindje gevallen is het het uit zichzelf niet overeind komt of begint te huilen, gewoon in de houding moet laten liggen zoals het ligt. Pfoeii....Kben echt bang dat als zoiets nog een keer gebeurd, wat ik natuurlijk niet hoop, ik alsnog het kindje als eerste gewoon oppak.
Dat is toch je eerste reactie, of niet?

Andere mensen ook nog ervaring met zo'n cursus?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: EHBO bij kinderen

Berichtdoor Gerdien B. » 10 feb 2009 23:22

hey, ik heb net vorige maand door gekregen dat ik er ook één moet gaan regelen en gaan volgen. Waar heb jij het gedaan? Ook zelf geregeld?
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

gempa
Kapitein
Kapitein
Berichten: 992
Lid geworden op: 18 mei 2008 12:20

Re: EHBO bij kinderen

Berichtdoor gempa » 11 feb 2009 09:04

ik heb een verkorte cursus gehadt op school omdat ik overblijfmoeder ben, maar het is moeilijk in paniek, om je kind niet op te pakken

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: EHBO bij kinderen

Berichtdoor Dippie » 11 feb 2009 11:08

Gerdien B. schreef:hey, ik heb net vorige maand door gekregen dat ik er ook één moet gaan regelen en gaan volgen. Waar heb jij het gedaan? Ook zelf geregeld?


Ik heb het via mijn werk gedaan! Alles werd geregeld ook via mijn werk. Ik mocht alleen kiezen uit twee ronde's. Alles wordt vergoed en het wordt gewoon op mijn locatie gegeven na werktijd en daar krijg ik ook nog eens uren voor, dus opzich heb ik niets te klagen!
Moet jij het dan ook zelf vergoeden Gerdien? Als ik dat had moeten doen, had ik het niet gedaan. Ik vind dat het de verantwoording is van de werkgever.
Zelf regelen lijkt me best wel irritant. Op mn vorige werk moest ik dat ook doen, als ik een cursus wilde, en dan moest ik hem ook nog eens zelf betalen. Ik kreeg toen een lijst waar er op welke data cursussen gegeven werden. Bij mij was de dichtsbijzijnde in Delft, vanuit Rotterdam, en daar had ik dus ook al geen zin in. Ik heb het toen dus niet gedaan maar krijg nu de kans om het wel te doen, gratis en voor niets, dus tjah.... :)
Afbeelding

Vonkie

Re: EHBO bij kinderen

Berichtdoor Vonkie » 12 feb 2009 12:29

Leuk, ik ben momenteel ook bezig met cuscus BHV-brandveiligheid en medisch. En bij dat medische gedeelte kom reanimatie bij kinderen ook naar voren omdat ik daar mee werk :) .
Bij ons is het verplicht als je in dienst komt, we moeten het ook ieder half bijhouden. Weer even opnieuw op curcus. Krijg het uitbetaald en hoef het niet zelf te regelen, dat doet het hoofdkantoor.
Ik vind het wel raar als je niet zo'n curcus krijgt. Het is toch een hele verantwoordelijkheid als je met kinderen (mensen) werkt. Ik vind hetwel een veilig idee dat ik eventueel nu oiets kan doen als er iets mis gaat.

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: EHBO bij kinderen

Berichtdoor Gerdien B. » 12 feb 2009 13:07

Dippie schreef:
Gerdien B. schreef:hey, ik heb net vorige maand door gekregen dat ik er ook één moet gaan regelen en gaan volgen. Waar heb jij het gedaan? Ook zelf geregeld?


Ik heb het via mijn werk gedaan! Alles werd geregeld ook via mijn werk. Ik mocht alleen kiezen uit twee ronde's. Alles wordt vergoed en het wordt gewoon op mijn locatie gegeven na werktijd en daar krijg ik ook nog eens uren voor, dus opzich heb ik niets te klagen!
Moet jij het dan ook zelf vergoeden Gerdien? Als ik dat had moeten doen, had ik het niet gedaan. Ik vind dat het de verantwoording is van de werkgever.
Zelf regelen lijkt me best wel irritant. Op mn vorige werk moest ik dat ook doen, als ik een cursus wilde, en dan moest ik hem ook nog eens zelf betalen. Ik kreeg toen een lijst waar er op welke data cursussen gegeven werden. Bij mij was de dichtsbijzijnde in Delft, vanuit Rotterdam, en daar had ik dus ook al geen zin in. Ik heb het toen dus niet gedaan maar krijg nu de kans om het wel te doen, gratis en voor niets, dus tjah.... :)


officieel ben ik weer eigen baas zeg maar. Zit wat ingewikkeld in elkaar.
Ik kan tot 140 euro vergoed krijgen voor deze cursus.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: EHBO bij kinderen

Berichtdoor Dippie » 17 feb 2009 22:19

Vanavond laatste cursus gehad en examen gedaan. En jawel....Ik ben in één keer geslaagd :D Had bij reanimeren geen fouten en de theorietoets ook geen fouten gemaakt :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: EHBO bij kinderen

Berichtdoor *Annet* » 22 feb 2009 21:12

Jaren geleden hebben wij allebei zo'n cursus gedaan en daar toch best wel van opgestoken. Vorige week viel Caroline van de bank af, ik wacht dan ook heel bewust af wat ze zelf doet. En we zeggen het ook tegen de andere kinderen als iemand valt: eerst laten liggen en kijken wat er gebeurd.

Ik heb wel als gruwelijk nadeel dat ik niet tegen bloed kan, ook niet bij mijn eigen kids, walgelijk is dat.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
Loucom
Kapitein
Kapitein
Berichten: 780
Lid geworden op: 20 apr 2006 21:06
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Re: EHBO bij kinderen

Berichtdoor Loucom » 23 feb 2009 09:23

Ik heb vorig jaar mij EHBO diploma gehaald. We hebben het niet specifiek over kinderen gehad, maar we leerden gewoon dat je eerst tegen iedereen moet beginnen met praten voor dat je iets gaat doen. Behalve in gevaarlijke situaties dus. Maar wij krijgen per jaar een keer een voorlichtingsavond over iets, elk jaar wat anders en tijdens de herhalingen.

Tijdens oefeningen die we hebben en waar kinderen bij zijn merk je toch dat veel mensen zich dan geen houding weten te geven over hoe ze een kind moeten helpen.
Leef je droom.

Pauline

Re: EHBO bij kinderen

Berichtdoor Pauline » 20 mei 2009 20:36

ik heb de BHV cursus gedaan voor mijn werk.
ik zou eigelijk ook de variant voor kids moeten hebben aangezien ik in het basisonderwijs werk, maar goed, ik heb de volwassen variant en das ook prima. heb al een paar keer moeten handelen als BHV-er, en laatst een keer midden in de stad bij een ongeval. vind het dan wel fijn om te merken dat ik echt gewoon niet bang was oid, doordat ik wel kennis had door die cursus. vroeger had ik echt niet geweten wat ik had moeten doen. nu ging het gewoon.
xxx

meisje20
Luitenant
Luitenant
Berichten: 648
Lid geworden op: 02 apr 2009 20:20

Re: EHBO bij kinderen

Berichtdoor meisje20 » 20 mei 2009 21:49

ik werk ook heel veel met kinderen, en hoop binnenkort ook zo'n cursus te volgen.
ik vind het wel een fijn/prettig idee dat ik weet hoe ik moet handelen als er iets gebeurd.
Gods geduld is groot maar niet oneindig

happy mom
Mineur
Mineur
Berichten: 151
Lid geworden op: 06 mar 2009 22:22

Re: EHBO bij kinderen

Berichtdoor happy mom » 22 mei 2009 11:13

ook ik zou het wel prettig vinden... om gewoon als moeder te weten te komen wat ik in bepaalde gevallen moet doen.
al wel een gifwijzer in de kast... al hoop ik hem nooit van mn leven nodig te hebben.

gr happy mom

Gebruikersavatar
mystery
Kapitein
Kapitein
Berichten: 870
Lid geworden op: 05 jan 2004 15:10

Re: EHBO bij kinderen

Berichtdoor mystery » 15 jun 2009 19:56

Dippie schreef:Vanavond laatste cursus gehad en examen gedaan. En jawel....Ik ben in één keer geslaagd :D Had bij reanimeren geen fouten en de theorietoets ook geen fouten gemaakt :D


Zo dat klinkt wel iets officieler dan bij ons. Ik werk ook in de kinderopvang en heb twee avonden kinderEHBO gehad. Ook reanimeren geleerd en verslikkingsdingen enzo. Maar we hoefden geen examen te doen. We kregen gewoon t papiertje naar huis... :roll: Ach, bij ons wordt het ook vergoed en ik vind het wel fijn om te hebben.
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Gebruikersavatar
Loucom
Kapitein
Kapitein
Berichten: 780
Lid geworden op: 20 apr 2006 21:06
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Re: EHBO bij kinderen

Berichtdoor Loucom » 18 jun 2009 13:04

Als je kijkt naar reanimatie cursus van de hartstichting is ook op een avond en krijg je papiertje, maar je moet wel elk jaar terugkomen.
Leef je droom.

Gebruikersavatar
mystery
Kapitein
Kapitein
Berichten: 870
Lid geworden op: 05 jan 2004 15:10

Re: EHBO bij kinderen

Berichtdoor mystery » 22 jun 2009 21:55

Oh dus het is geen slordigheid ofzo ;) Wij moeten ook elk jaar herhalen.
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.



Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 95 gasten