Antidepressiva

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
petra85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 965
Lid geworden op: 17 apr 2008 16:29

Re: antidepressiva

Berichtdoor petra85 » 18 mei 2009 09:33

Annette: Hulp zoeken hoor!! Daar zijn ze voor.

Iedereen Heel veel sterkte !! 8>) 8>)

jjack
Verkenner
Verkenner
Berichten: 99
Lid geworden op: 14 mei 2009 12:27

Re: antidepressiva

Berichtdoor jjack » 18 mei 2009 10:40

ja houd moed

jjack
Verkenner
Verkenner
Berichten: 99
Lid geworden op: 14 mei 2009 12:27

Re: antidepressiva

Berichtdoor jjack » 18 mei 2009 11:01

Weet dat ik weet hoe jij je voelt
en mey GODS hulp kom je er wel
en misschien wel sneller dan je denkt

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

antidepressiva

Berichtdoor *Annette* » 20 mei 2009 14:16

Verwijderd
Laatst gewijzigd door *Annette* op 17 jul 2012 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat de toekomst brengen moge........

NdW
Luitenant
Luitenant
Berichten: 680
Lid geworden op: 19 jul 2008 09:48
Contacteer:

Re: antidepressiva

Berichtdoor NdW » 20 mei 2009 14:26

Annette, ik weet hoe moeilijk het is, maar geef aan de psychiater aan dat je hem/haar manier van therapie geven niet bevalt. Je kunt overstappen naar een andere, maar dat is ook niet fijn. Meestal als je duidelijk zegt wat je denkt, kijken ze anders tegen je aan en gaan ze echt hun best doen. Ook laat je dan veel van jezelf zien waardoor ze je beter kunnen helpen. En misschien is AD toch wel een middel, waardoor je iets stabieler wordt.
Sterkte iig! 8>) Je bent het waard om ervoor te gaan... zeker omdat je nog zo jong bent!

happy mom
Mineur
Mineur
Berichten: 151
Lid geworden op: 06 mar 2009 22:22

Re: antidepressiva

Berichtdoor happy mom » 21 mei 2009 20:26

hoi annette,
als je het heel moeilijk vind om het te zeggen, is het misschien een idee om voor haar op te schrijven?
Dan kan je er even over nadenken hoe je iets zegt, terwijl als je in een gesprek ben je iets moet zeggen en er niet lang over na kan denken.
Ik wens je heel veel sterkte toe met alles, het is niet makkelijk.


Nou ik heb vandaag genoeg beweging gehad, de schutting weggehaald en enorm gewroet in de grond om wortels van een klimop te verwijderen... moet zeggen dat ik mij vanochtend een stuk beter heb gevoeld.
Ben nu best weer een beetje depri.
Alles zie ik moeilijk, mn huwelijk... hoe ik als moeder ben... dat mn huishouden een flop is... etc
zal wel liggen aan het feit dat ik nu moe ben...

gr happy :^o mom

Denkertje21

Re: antidepressiva

Berichtdoor Denkertje21 » 21 mei 2009 22:20

Ik heb inmiddels het hele topic doorgelezen. Best wel heftig. Het lijken kleine verhalen, maar als het net jou treft, is het wel jouw megaprobleem wat diep kan ingrijpen in je leven.

Wat mij heel erg is opgevallen, is dat het hier vooral vrouwen die zich uiten over klachten van depressieve aard. Is dat omdat vrowuen sowieso opener zijn dan mannen? Geven mannen het minder snel toe omdat er van hen verwacht wordt dat ze stoer en DUS niet depressief zijn?

Of zijn vrouwen gewoon eerder depressief?
Heeft onze gezindte daar wat mee te maken?

NdW
Luitenant
Luitenant
Berichten: 680
Lid geworden op: 19 jul 2008 09:48
Contacteer:

Re: antidepressiva

Berichtdoor NdW » 22 mei 2009 08:13

@Denkertje: Ik heb pas gelezen dat vrouwen twee keer zoveel last hebben van depressieve klachten dan mannen. Daarnaast is het ook zo dat vrouwen het meer uiten dan mannen. Ik heb bijv. een depressieve man gehad, maar die had echt geen behoefte omdat te delen met anderen. Terwijl ik juist vind dat je er veel steun (en tips) uit kunt halen.
Ik weet niet of dit met onze achtergrond te maken heeft. Ik vind juist dat je geloof ervoor zorgt dat je het volhoudt en kracht krijgt om door te gaan.

Gebruikersavatar
petra85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 965
Lid geworden op: 17 apr 2008 16:29

Re: antidepressiva

Berichtdoor petra85 » 22 mei 2009 10:54

idd NdW !! Wij zongen pas een psalm in de kerk daar kwam dit in voor:
Houdt aan, grijpt moed, uw hart zal vrolijk wezen.

Dit gaat heel vaak door mijn hoofd !

happy mom
Mineur
Mineur
Berichten: 151
Lid geworden op: 06 mar 2009 22:22

Re: antidepressiva

Berichtdoor happy mom » 22 mei 2009 11:09

Juist door het geloof en wat Jezus tot mij zegt via hebr 13; wees vergenoegd (wees tevreden met alles wat ik je gegeven heb) want Ik ben bij je (met hem springen we over muren en bergen)

Ook al voel je dit vaak niet zo, je mag het zeker weten!!

Heerlijk dat er een Vader is in de hemel die voor mij zorgt, wat er ook hier op aarde gebeuren zal.

gr happy mom

esli
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1023
Lid geworden op: 27 nov 2007 21:38
Locatie: Leiden

Re: antidepressiva

Berichtdoor esli » 22 mei 2009 12:33

Wat ik tot nu toe gelezen heb over wetenschappelijke onderzoeken naar depressiviteit en religie is dat er geen eenduidige conclusie over gegeven kan worden (dit even uit mijn hoofd, van wat ik er van onthouden heb).
Enerzijds komt er naar voren dat mensen juist veel steun ervaren door hun geloof en ik denk dat dit met name ook te maken heeft met een gemeenschap die om mensen heen staat. Dit is ook wat hier genoemd wordt.
Anderzijds heb ik ook wel in een ander onderzoek gelezen dat depressiviteit juist vaker voorkomt onder christenen. Je 'moet' als gelovige veel. In bepaalde groepen doe je het nooit goed en wordt er aan je verteld dat je slecht bent. Zo'n hoge norm die je vervolgens niet kan bereiken is natuurlijk weer niet echt opbouwend en kan leiden tot depressiviteit.

happy mom
Mineur
Mineur
Berichten: 151
Lid geworden op: 06 mar 2009 22:22

Re: antidepressiva

Berichtdoor happy mom » 23 mei 2009 09:50

ik denk dat vrouwen meer last hebbenv van depr. omdat vrouwen vaak gevoel mensen zijn.

Mannen zijn net een ladekast met vele lades, 1 la voor werk, 1 la voor de kids, 1 la voor vrouw, 1 la voor vrienden etc.
Bij mannen gaat er vaak per keer 1 la open en niet meerdere tegelijk.
Als mannen dus met het ene bezig zijn, hebben ze vaak geen tijd of aandacht voor het andere.
Ze denken aan 1 ding tegelijk.
Vrouwen zijn net een oude meidenkast, 2 klapdeuren met onderin de kast een grote la.
Als je die klapdeuren open zou doen zie je alles liggen; werk, liefde, kinderen, huishouding etc
Onderin die ene grote la stoppen ze dingen in die gevoelig zijn en waar niet iedereen aan mag komen.
Vrouwen denken aan van alles tegelijk, en alles loopt vaak vloeiend in elkaar over.
Ook proberen ze van allerlei dingen tegelijk te doen.

Dit voorbeeld kregen we een keer van een heel lief ouder echtpaar die een huwelijksconferentie hadden gevolgd.
Ik denk zelf dat er een grote waarheid in schuilt.
Misschien is dit de reden waarom vrouwen vaak sneller depri zijn.

Hier gaat het al een stukkie beter, lekker met mijn man al vanaf hemelvaartsdag thuis, bewust geen andere mensen hier op koffie of iets anders, steeds nee tegen gezegd dus even rust.
Ook geprobeerd om de neg. dingen gewoon te ontwijken en er bewust proberen afstand van te nemen.
Hierdoor gaat het al wel een stukkie makkelijker.

@annette; hoe gaat het met jouw nu?
@ petra85; kan je merken dat de med al wat doen? Hoe gaat het nu?

gr happy mom
gr happy mom

Gebruikersavatar
petra85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 965
Lid geworden op: 17 apr 2008 16:29

Re: antidepressiva

Berichtdoor petra85 » 23 mei 2009 10:10

Happy mom: ik weet het niet het ene moment denk ik ze doen al wat, t andere moment is t erg zwaar. Slik ze nu drie weken de eerste week 20mg nu sinds twee weken 40 mg.
Nog maar ff afwachten dus :x
Fijn dat het bij jou weer iets beter gaat!!

happy mom
Mineur
Mineur
Berichten: 151
Lid geworden op: 06 mar 2009 22:22

Re: antidepressiva

Berichtdoor happy mom » 24 mei 2009 15:36

hoi petra85,

Heb je naast de med ook nog andere vormen zoals therapie?
Heb je ook hobby's?
zo ja, probeer je daar ook wat aan te doen?

Hoe gaat je man en familie ermee om?

gr happy mom

Prince Caspian

Re: antidepressiva

Berichtdoor Prince Caspian » 24 mei 2009 15:58

-Vaarwel-
Laatst gewijzigd door Prince Caspian op 23 jul 2010 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 104 gasten