Hoe heb jij je man/vrouw/vriend/vriendin leren kennen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Hoe heb jij je man/vrouw/vriend/vriendin leren kennen?

Berichtdoor Evelien » 08 mei 2009 12:04

Niet voor alle vrienden...... Je moest eens weten (iedereen ging even naar de wc toen jullie buiten stonden).... :lol: :lol: :wink:

ooow geweldig... Op de terug weg (toen ik bij hem in de auto zat) kreeg ik een smsje. En op dat moment hadden we het over jou (in positieve zin).... Ik moest zo lachen. Geweldig. :wink:

rafaell

Berichtdoor rafaell » 09 mei 2009 14:24

linde schreef:ik ging samen met rafaell naar opwekking en daar hadden we afgesproken met abdijbiertje...we waren wat laat en gingen snel door naar een lezing, maar abdijbiertje had door iemand plaatsen vrij laten houden in de tent...
wij naar binnen en voorgesteld aan die persoon, ik had gelijk zoiets van oops die is wel leuk :lol: Uiteindelijk nog een dag gegaan terwijl k dat helemaaaaal niet van plan was :mrgreen: hij zei iets over dat ik hem niet zou kunnen vinden op hyves en uiteraard had k m zo gevonden, toegevoegd en een dag later had ik een lang privé bericht waar ik eigenlijk best van schrok :lol: wat berichten heen en weer gestuurd, msn uitgewisseld, tot diep in de nacht gemsnt om vervolgens tot de conclusie te komen dat we die woensdag erna wel wat konden gaan drinken in Zwolle samen met abdijbiertje(ze zijn klasgenoten) omdat we daar tegelijk allemaal zouden zijn.
de avond van tevoren vroeg hij mn nummer en smste hij dat ik hem hier op kon bereiken als ik me nog bedacht, nou dat deed ik uiteraard niet dat bedenken en dat heb k ook maar terug gesmst.
Een week later hadden we samen een date in scheveningen waar het allemaal wel duidelijk werd...ik vond dat ie het wel moest vragen en dat deed ie een week later :wink: en nog steeds gelukkig samen 8)

:mrgreen: dat weet ik nog, was gezellig dagje :) Dat we wat laat waren was omdat jij weer eens niet je bed uit kon komen :p Dit herinnert me eraan dat we toch snel keer gezellig wat af moeten spreken hoor :)

verwonderde vrouw
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor verwonderde vrouw » 09 mei 2009 21:12

We studeerden samen. Konden heel goed opschieten. Werkelijk over alles konden we het samen hebben. Kregen het steeds gezelliger samen, maar waren alleen goede vrienden, toch? Wij gingen samen gezellig de stad in, kwamen ook regelmatig bij elkaar over de vloer en hielpen bij alles wat met de studie te maken had. Tot het moment, dat je bij een omhelzing erachter komt dat je absoluut meer voelt dan een 'gewone' vriendschap.

Tja, hier had natuurlijk nu moeten komen dat het gevoel wederzijds was, maar dat zal ik nooit weten... zij was namelijk ook een vrouw en tja, daar mag je niet van houden hoor ik in de kerk.....
I amar prestar aen, han mathon ne nen, han mathon ne chae a han noston ned 'wilith
foto's
weblog

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 09 mei 2009 23:14

:? Hug voor vv. :wink:

Marie Popelin
Mineur
Mineur

Berichtdoor Marie Popelin » 11 mei 2009 09:35

Lastig verwonderde vrouw...
*geeft jou een digitale knuffel*
De natuur kent het geheim en glimlacht.

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 12 mei 2009 10:47

Mooi om al die verhalen zo te lezen.

Ik had vriendinnen van mij beloofd om mee te gaan naar café, waar ik een jaar eerder niets aan vond. Dat was op 2e kerstdag en daar zag ik die jongen, vond hem eerst niets, zat zo met een vriendin dat het wel wat was voor een andere vriendin van ons. Volgende dag weer met vriendin naar café en was hij ook, toen werd het wel heel gezellig en hij een stuk leuker. Week erop waren er allemaal feesten, dus op nieuwjaarsnacht was hij in de tent, en ineens was hij weg, dat vond ik zo jammer. Dus avond erop maar weer proberen of hij in het café was, en zo kwamen er nog wat gezellige avonden in café. Vroeg hij me verkering vond ik het te vroeg.
Week erna konden we schaatsen, en hij was er elke avond, dus met vriendin elke avond heen. Van het een kwam het ander en zo vroeg hij me verkering.
Kom ik thuis had ik al een smsje van mijn oom die me ermee feliciteerde, (hij had het gestuurd op moment dat het nog niet gevraagd was). Bleek dat de schoonzus van mijn vriend had gehoord dat we verkering hadden en zij op hyves aan mijn oom vertellen zo wist de halve familie het eerder dan ons.

Oei beetje lang geworden.
Leef je droom.

meisje89
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor meisje89 » 21 nov 2009 21:51

Mijn vriend ben ik tegengekomen op het 3d plein van refoweb. We hadden die week allebei 'toevallig' dat 3d plein uitgevonden en waren net op hetzelfde moment online. Ik werd daar uitgehoord waar ik vandaan kwam en toen ze er achter waren bleek dat mijn vriend daar ook vandaan kwam. Bleek dat we op 3 minuten fietsen bij elkaar vandaan woonden en elkaar niet kenden :P Dus hij wilde wel eens weten wie ik was, vervolgens elkaar toegevoegd op msn, de hele dag ge msn'd. De week daarna moesten we heel toevallig op dezelfde tijd met de bus dus daar elkaar voor het eerst in het echt gezien:) Daarna heel veel gemsnd, gesmst en steeds vaker afgesproken. 5 weken daarna kregen we verkering :D En dat alles is nu al bijna een jaar geleden en nog steeds verkering :)

Waar refoweb al niet goed voor is :P
Kom zoals je bent...

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 21 nov 2009 22:08

op een zangavond in Zoetermeer 19,5 jr geleden.
de vond sloeg 5 wk later over. inmiddels 15,5 jr gelukkig getrouwd

de eerste tijden achterop de brommer, als ik daar aanterug denk, schitterend. we waren nog geen 18 vandaar die brommer
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Nanoe
Mineur
Mineur

Berichtdoor Nanoe » 21 nov 2009 22:12

Heerlijk al die verhalen,

maar op mijn ware "love" story, mogen jullie toch echt nog even wachten ;)

rafaell

Berichtdoor rafaell » 23 nov 2009 22:53

Van een ander forum :P

mormeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor mormeltje » 29 nov 2009 14:50

Ik ben gekoppeld aan mijn vriend. We gingen uit in Breda, met een stel vrienden. Hem had ik nog nooit gezien, maar wel gehoord 'dat hij wel iets voor mij was', we schenen allebei even chaotisch en verstrooid te zijn.
Ik was meteen helemaal weg van hem! Die avond merkte ik wel dat hij me interessant vond, evenals de zondag na die vrijdag. We waren toen bij vrienden thuis, waar hij ook kwam (om mij te zien).
Toen heb ik zijn nummer aan mijn zwager gevraagd, en hem gesmst. Gelukkig reageerde hij positief, en een week later hadden we een relatie. Dat ging echt megasnel. Zeker dat hij eerst maanden met meisjes mailde voor hij ging daten, en nog nooit een dame mee naar zijn ouders had genomen.
Bij mij was het de vijfde keer dat ik iemand thuis introduceerde, en gelukkig waren mijn ouders meteen al weg van hem. Ook vrij uniek ;)
What goes around, comes around

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 04 dec 2009 12:09

Volgens mij is bij het gros onze geschiedenis wel bekend :mrgreen: Ons aller Refoweb! En dan vooral de meeting!
Het is nu 2 jaar geleden dat er een meeting gehouden werd in Zeist. Ik wilde daar erg graag weer eens heen, was toen verwoed chatter en forummer. Maar vanuit Leeuwarden naar Zeist ben je nog ff onderweg. Dus ik zocht onderdak voor de nacht, zodat k de volgende dag terug kon. Dat is uiteindelijk, met wat moeite :wink: gelukt!
De dag daarna werd ik netjes helemaal naar Leeuwarden gebracht met de auto, want meneer bleek mij erg interessant te vinden. Hij vroeg in de daarop volgende week via een smsje of ik zin had het weekend weer naar Ede te komen. Welja, waarom niet. Ik had in Leeuwarden toch weinig te doen in de weekenden. Het was de bedoeling dat ik dan op vrijdag zou komen en op zaterdag weer terug zou gaan naar Leeuwarden. Maar ik werd uiteindelijk overgehaald door zijn ouders om de zondag ook te blijven. Gelukkig was ik die maandag vrij, dus kon ik op mijn gemak terugreizen. Die zaterdagavond was geweldig! De familie vierde Sinterklaasavond en ik mocht daar ook bij zijn. kHad nix verwacht, maar werd uiteindelijk ook verwend :wink: :mrgreen: Een geweldig gedicht erbij, waarin meer stond dan dat er aan de hand was (op dat moment) #-o We hebben dubbel gelegen van het lachen!!! :D
Die zaterdagmiddag en -avond voelde ik wel dat er meer tussen ons was, dan we toe wilden geven voor elkaar. Maar DE vraag kwam maar niet... Ik moest geduldig zijn, wat voor mij niet meeviel :wink: Ik wilde dat hij de vraag zou stellen en niet andersom. Tja, dan wordt het wel lastig hoor! :)
De zondagmorgen samen naar de kerk geweest. Veel nieuwsgierige ogen, maar gelukkig voor hem, niet al te veel vragen :lol: 's Middags zijn we een eind wezen wandelen in de schitterende natuur in de omgeving van Ede. Was alleen wat vochtig en dus ook nog natte voeten gehaald, maar dat kon de prettige spanning tussen ons niet bederven. Uiteindelijk stelde hij die middag dan toch eindelijk DE vraag!! =D>
Een geweldige ervaring. Een maand later hebben we ringen uitgezocht :mrgreen: In mei vorig jaar zijn we verloofd en tot op de dag van vandaag nog steeds gelukkig samen! Inmiddels zit ik bij zijn ouders in de kost, dus we zien elkaar regelmatig, zeg maar :mrgreen: :mrgreen:

Sorry voor het lange verhaal :oops: , maar ik schrijf altijd uitgebreid...
Szent az Úr

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 04 dec 2009 23:30

Geeft niets, ik hou van zulke verhalen :D

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 06 dec 2009 18:17

Jaccoootje, dus toen je hem voor de 2e keer zag wilde je al gevraagd worden? Of lees ik zo raar??

Terug naar “Archief”