Gezin en huishouding deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Re: Gezin en huishouding deel 3

Berichtdoor elvira (gast) » 05 mei 2009 15:02

ja, klopt! Waarbij ik overigens een deel thuiswerk... (zoals eigenlijk ook nu, dus: hups, Elvira! weg achter de pc! [-X )

Ben hier zo weer weg!

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 05 mei 2009 15:05

Ik vind planten water geven enzo ook bij het huishouden horen hoor :wink:. Wij hebben ook een eerlijke verdeling gemaakt waar we allebei blij mee zijn. Sommige dingen doe ik gewoon bijna nooit (stofzuigen), die doet hij. En hij doet bijv. nooit badkamer schoonmaken, dat doe ik weer. Zo zijn de taken verdeelt. Ging ook heel makkelijk, zonder dat we eerst op ons zelf hebben gewoont. Nu heb ik wel een man die ook echt snel ziet dat er ergens een doekje over moet ofzo. Vaak nog eerder dan dat ik het zie. En wat ik vooral fijn vind is dat hij het uit zich zelf doet en ik er niet om moet vragen of zeuren. Was in de wasmand is bij ons zo'n gewoonte, gaat vanzelf.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 mei 2009 15:26

Jo'tje schreef:
Evelien schreef:ik ben ook een ongelovige kou kleum.

:mrgreen: Wil je er over praten?

:lol: :lol:

ja graag.... voor een vrienden-refoweb-prijsje? :wink:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 05 mei 2009 16:43

Eigenlijk doe ik het meeste thuis, dat komt omdat ik minder werk. Als ik toetsen heb, of t weekend moet werken dan vraag ik wel ns hulp (als hij op donderdagmiddag vrij is) anders werkt hij ook de hele week en het liefst wil ik zaterdags klaar zijn.
De ene weekend werk ik en heb ik er geen zin (fut) in. De andere weekend ben ik vrij en wil ik niet de halve zaterdag aan het poetsen zijn.
Gelukkig ben ik minstens elke week een dag doordeweeks vrij dus dan kan ik wel t meeste doen :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 05 mei 2009 17:30

Het 2 pers. dekbed in de hoes stoppen doen we meestal samen.
Verder helpt mijn man me als het nodig is. Probeer zoveel mogelijk zelf te doen, omdat ik full-time huismoeder ben en mijn man een drukke baan heeft.
Maar 's avonds na het eten doen we altijd even een uurtje samen de boel opruimen, kids voorlezen, badderen, in bed stoppen, enz.
Gelukkig is hij opgevoed door een slimme moeder die ze van alles geleerd heeft.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 mei 2009 18:46

ik:
schoonmaken; stoffen, dweilen, badkamer,toilet
boodschappen
was en strijken
eten koken

Man:
tuin
alle klusdingen
het verstelwerk van kleding, ritsen, knopen,zoom uit de broek :lol:
schoenen poetsen
heeeel soms stofzuigen ( als wij vakantie hebben ofzo)

Ik werk 24 uur en mn man werkt op papier 40 en in de praktijk 40-60. Momenteel werkt hij wat minder, want hij begint per 1 juni aan een andere baan, dus wordt het huishouden iets meer verdeeld.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 05 mei 2009 20:12

zo handige man heb jij die kan verstellen :D mag ik m ff lenen ? :wink:
Ik = alles
Man = niets
:mrgreen: :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 mei 2009 20:32

Kwebbel doet jou man helemaal niks in het huishouden?

Wij hebben geen schema wie wat doet ik doe wel het meeste maar mijn man is nooit te beroerd om mij even te helpen ik was net even de vensterbanken aan het afnemen en een beetje aan het opruimen.
Terwijl mijn man de stofzuiger door de beneden verdieping gehaald heeft.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 mei 2009 20:43

Kijk en de ene man is de andere ook weer niet. De een ziet sneller dingen terwijl een andere man dat totaal niet ziet.

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 06 mei 2009 07:19

Mijn man helpt ook wel hoor. Alleen is het nu al wel minder dan de eerste week dat we getrouwd zijn... :mrgreen:

Vandaag is even de laatste 6 dozen van de verhuizing uitpakken en opruimen. Heb ze toendertijd in een kamer gezet, en loop er sinds ons trouwen elke dag tegen aan te hikken om het op te ruimen..dus nu maar 's echt doen.
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 mei 2009 08:01

Vandaag lekker niets in huis doen. Ik heb gisteren thuisgewerkt en toen te weinig uren gemaakt, dus ga lekker als Hugo slaapt mn werk doen ipv poetsen...heerlijk!

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 06 mei 2009 08:27

Het enige waar ik me af en toe aan kan ergeren is dat ik het hem wel vaak moet vragen... De wekelijkse schoonmaak gaat nog wel, omdat dat zo`n terugkerend punt is, maar zoiets als de vaatwasser uitruimen (zijn taak) moet ik dan eerst vragen.. vreselijk vind ik dat... waarom ziet hij het zelf niet? Nu voel ik me vaak in de rol van de strenge moeder geplaatst... :? :roll:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 mei 2009 08:31

Ik vraag niets meer over het huishouden. Ikmerkte in het begin van ons huwelijk dat dat alleen maar heel veel ruzie opleverde. Hoe meer ik vraag, hoe dwarser hij wordt. Heb mij er nu bij neergelegd dat het poetswerk gewoon op mij neerkomt. Sinds ik gewoon nergens meer van uit ga, is het veel gezelliger en doet hij meer in huis.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 mei 2009 08:35

Zoiets moet ook groeien denk ik.

Wat ajl ook zegt...... dat herken ik. Ik had/heb daar ook last van (gehad). Als hij merkt dat ik geirriteerd raak (omdat ik het niet op tijd af krijg) en pas heeft hij het door. Ik ga denk ik toch maar een soort van schema maken (daar kwam hij zelf mee, en hij zegt zelf ook: ik zie dat gewoon niet). Misschien dat het dan wat minder irritatie opwekt bij mij. :oops:

Nu ook, we hebben nu twee kids te logeren van m'n oudste zus. Erg leuk en gezellig. Maar je merkt dat ons huisje best wel klein is. Ook omdat m'n man boven 1 van de slaapkamers in gebruik heeft als kantoor. De kinderen denken dat hij gewoon gezellig thuis is en vragen dan ook soms aandacht van hem.

Maar goed ik vindt het ook niet erg om het zelf te doen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 mei 2009 09:27

Ik denk dat het bij ons andersom is, mijn man irriteert zich eerder aan mij, omdat ik niet supernetjes ben, en hij diep van binnen wel. Dan zegt hij:' Zie je dan die stofragen niet?' Uhm, nee, ik kijk toch niet naar het plafond? :) Als mijn man hier het huishouden altijd zou doen omdat hij maar 24 uur zou werken, dan zou het denk ik wel netter zijn (niet schoner, daar ben ik beter in :D ). Misschien dat het in de toekomst ooit nog zo ver komt :D

Ik moet vandaag eigenlijk wel even het hele huis doen. Morgen de hele dag weg, en overmorgen dan nog maar even strijken enzo. Maar ik zie wel hoe ver ik kom, of waar ik zin in heb :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”