Zwanger deel6

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kuikentje
Sergeant
Sergeant

Re: Zwanger deel6

Berichtdoor kuikentje » 07 apr 2009 18:02

kirsten schreef:Ik zou ook zo graag tante willen worden, maar waarschijnlijk zit het er nog niet in :(
ik ken het.
Ach men vriend wordt voor de 4de keer oom, is ook leuk! maar 1 van men zussen lijkt me nog veel mooier en specialer
Probeer niet Gods hand vast te pakken, maar leg je hand in de Zijne

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 apr 2009 19:23

Ik heb er drie meegemaakt sinds we verkering hebben, maar bij alledrie niet gelijk gegaan. Twee woonden ver weg, en de ander werd geboren toen we op vakantie waren.
Maar ik vond het wel ongelooflijk gaaf dat toen Jurian geboren werd mijn zus, met de trein, bijna 2 uur reizen, meteen de dag erna (hij is 's avonds geboren) in het ziekenhuis stond. Dus heb ik me voorgenomen om bij mijn schoonzusjes ook sneller te gaan kijken :) Van mijn kant zal het nog wel jaren duren (of helemaal niet gebeuren) voor ik tante word. Van de andere kant al 14 keer, maar dat vind ik toch minder echt.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 07 apr 2009 19:30

Ik had de termijnecho bij Timon met 8 weken, nu met 10 weken. Pas na de echo hebben we het de familie verteld. Ik vond het nu trouwens wel veel moeilijker om mijn mond te houden als bij de vorige zwangerschap.
Wat eten betreft: ik had de eerste periode een vreselijke afkeer van winterkost: al die stamppotten en vooral erwtensoep... ik moest er niet aan denken, terwijl ik dat normaal heerlijk vind.
Ik heb niet meegedaan met MvM, ik vind nog steeds die eerste periode een hele moeilijke en heftige tijd, en zag het niet zo zitten om dan ook dat er nog bij te doen.

Hier gaat verder alles prima, de baby laat zich volop voelen. Ik begin nu wel wat last van mijn rug en bekken te krijgen, maar dat is een goed excuus om alles lekker op mijn gemakkie te doen :wink: Het kamertje van Timon schiet nog niet zo op helaas, daar krijg ik nu wel een beetje de kriebels van :roll:

Bloempie, nu wordt het echt spannend zeg! Fijn dat je in ieder geval de 37 weken vol hebt weten te maken! Ben je eigenlijk van plan om thuis te bevallen of ga je naar het ziekenhuis?

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 07 apr 2009 23:36

kirsten schreef:Ik zou ook zo graag tante willen worden, maar waarschijnlijk zit het er nog niet in :(

Ik hoorde zaterdag dat ik voor het eerst tante ga worden; erg leuk!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 08 apr 2009 08:43

Dat scheelt zeker hoor of je eigen zus een kindje krijgt/heeft of een schoonzusje.
Heb dat zelf nu meegemaakt en ik voel voor het zoontje van m'n zus veel meer als voor de andere neefjes/nichtjes van m'n man z'n kant.
Bijvoorbeeld als het zoontje van m'n zus huilt vind ik dat zo zielig en als de andere neefjes/nichtjes huilen kan ik daar toch beter tegen.

Heerlijk Bloempie dat je de 27 weken hebt gehaald!!
Nu word het aftellen hoor.
Hoop voor jullie dat je snel een gezond kindje mag krijgen.

Jammer Haai, dat de kamer van Timo nog niet zo opschiet.
Kan me voorstellen dat je daar kriegel van word.
Maar het schiet bij jou ook al op hoor, lekker.

elsb

Berichtdoor elsb » 08 apr 2009 08:48

Tuinfluiter: Ik denk dat je bedoelt dat Bloempie de 37 weken gehaald heeft.
Ik denk dat je in de war bent met mij, ik ben namelijk 27 weken. :wink:

Wat je zegt over nichtjes en neefjes herken ik zeker ook.
Heb nu sinds 6 weken een neefje (zoon van m'n zusje) en dat staat veel dichterbij me dan een de neefjes en nichtje van m'n mans kant. Nu scheelt het ook wel dat die 220 km verderop wonen en dus niet zo vaak zie. M'n zusje woont 5 km verderop.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 apr 2009 09:06

hier is het gewoon het zelfde. Of het nou van mijn kant is of die van m'n mans z'n kant. Als moest ik daar in het begin wel even aan wennen. Aan m'n man z'n kant heeft alleen z'n zus 3 kinderen. Voor de rest nog niet (m'n man is ook de oudste thuis).

hahah m'n man heeft vannacht gedroomd dat we op vakantie waren in de bergen en dat we een dochtertje hadden... Zo lachen. Ze had een rose rompertje aan. :lol: :lol:

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 08 apr 2009 09:26

Ik heb met 10 weken de eerste echo gehad, en met 12 weken nog een keer. Omdat de uitgerekende datum gezien de echo van 10 wk een week verschilde met de uitgerekende datum gezien mijn cyclus.
Heb ze hier allebei op de schouw staan, maar vind de echo van 12 weken mooier. Dan kun je het echt een stuk beter zien! En ook wel apart om op die manier te zien dat het kindje in 2 weken bijna 2x zo groot is!

Heb niet meegedaan aan moeders voor moeders, had er nooit van gehoord! Was vorige week bij m'n zwangere vriendin en toen hoorde ik er voor het eerst over.. Wel vreemd, we zitten bij dezelfde verloskundige en die had aan haar gevraagd of ze het wilde, bij mij hebben ze het er helemaal niet over gehad. Op zich vind ik het wel goed, maar was ook erg misselijk de eerste 20 weken dus weet niet of ik er veel behoefte aan zou hebben gehad.

Verder gaat hier ook alles prima gelukkig. Nu 30 1/2 week. Morgen worden hier de meubeltjes voor de babykamer bezorgd, ben erg benieuwd! Lijkt me heerlijk, wat elsb ook zegt om lekker alles uit te gaan zoeken ed. Ben ook bezig met het bekleden van de wieg, het wordt allemaal steeds echter.
Ik vind het allemaal ontzettend snel gaan. De weken zijn voorbij gevlogen! Moet nu nog 4 weken werken en ga dan al met verlof. Wel lekker want ik vind het wel steeds zwaarder worden. M'n buik gaat ook steeds meer in de weg zitten. Het kan zijn dat het vanaf dan voor het gevoel wat langer gaat duren, maar mijn man denkt dat het een week te vroeg gaat komen. Nou ik ben benieuwd. Blijf mezelf maar voorhouden dat het 2 weken te laat komt, dan kan het alleen maar meevallen :mrgreen: !

Mijn man z'n zus heeft 2 kindertjes, ik vind het heerlijk. Het zal nog wel een hele poos duren voor ik zelf 'echt' tante word van mijn kant zeg maar. Maar we zijn gek op ons neefje en nichtje.
Toen we hen vertelde dat ik zwanger was kwam het jochie (2 1/2 jaar) bij me: heb jij baby in de buik? Ik: ja. hij: mag ik kijke?? :mrgreen:
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 08 apr 2009 09:50

O ja, ik bedoelde ook 37 weken maar ik typte het op de 1 of andere manier toch nog verkeerd in :wink:

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 08 apr 2009 10:45

Haha, lees net de infobulletin op mn werk: Op 29 maart jl. is Nathalie geboren, dochter van ... en zusje van Mathilde :mrgreen:
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 08 apr 2009 11:25

Haha, wie zou dat nu zijn... :D

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 08 apr 2009 14:09

Net weer bij de vk geweest, echo gehad en alles is goed!!! Het hartje klopte goed, en puk was vreselijk bewegelijk! Lag echt te jumpen en te koprollen in mn buik, echt supergaaf... Het is echt een wonder, daar wordt je gewoon stil van.
Het was een termijnecho en nu is officieel de datum: 27 oktober 2009. Dus ben nu 11 weken en 1 dag.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 08 apr 2009 14:25

Lijkt mij ook heel bijzonder om tante te worden van m´n eigen kant. Van mijn mans kant heb ik 13 tantezeggers, maar daarin voel ik toch een bepaalde afstand.

@vpk, zo hé, ruim 30 weken alweer! Het schiet echt al op! Fijn dat je over 4 weken verlof hebt, kun je je lekker helemaal richten op de komst van de kleine. Veel plezier met het inrichten van het kamertje en het bekleden van de wieg!

@Haai, ik ben van plan om in het ziekenhuis te gaan bevallen. 50 procent van de thuisbevallingen eindigt namelijk uiteindelijk toch nog in het ziekenhuis. En aangezien ik ruim 20 minuten van het ziekenhuis vandaan woon, neem ik liever het zekere voor het onzekere.
Vervelend dat je last van je rug en bekken begint te krijgen. Hopelijk wordt het niet erger. Groot gelijk dat je alles lekker op je gemakkie doet. Krijg je al last van nesteldrang, dat je de kriebels krijgt om Timons kamertje? :wink:

@Lenny, wat fijn dat alles goed gaat met de kleine! Lekker dat je nu eindelijk een officiele datum hebt. Weet je tenminste waar je naar toe leeft!
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Maaike

Berichtdoor Maaike » 08 apr 2009 17:03

Ik wordt in oktober voor de 8e keer tante :D
Ben bij alle neefjes en nichtjes vrij snel gaan kijken. Meestal gelijk de eerste dag al. Gewoon ff snel kijken, feliciteren en weer wegwezen.
Bij m'n 2e nichtje kwam ik net langs het huis van m'n broer en schoonzus fietsen toen m'n broer de vlag uithing, dus was ik er snel bij:)

Zonnetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Zonnetje » 08 apr 2009 18:58

Dine schreef:Haha, lees net de infobulletin op mn werk: Op 29 maart jl. is Nathalie geboren, dochter van ... en zusje van Mathilde :mrgreen:

Lachen Dine....dan zijn we dus collega's :lol:

Terug naar “Archief”