Moderator: Moderafo's
Marnix schreef:Ik weet dat die tegengeluiden er inderdaad zijn, ook bijv. vanuit mijn eigen kerk, vanuit de evangelische hoek. Het valt me juist op dat er in de rechterflank (waar Youth Alpha bijvoorbeeld geen begrip is) en zo'n samenklontering op de biblebelt ontstaat en dat predikanten ook massaal voor die gemeenten kiezen alsof ze daar naartoe worden geroepen en vooral niet meer naar de steden.
Marnix schreef:Het moet je liggen, missionair werk. Maar heeft het ook prioriteit? Of krijg je inderdaad hij en zij, de wereld en wij en ontstaat er verwijdering? En worden de vormen en misschien ook wel de mensen zo wereldvreemd dat je de wereld steeds minder goed gaat bereiken omdat er zo'n kloof ontstaat? Missionair zijn is niet alleen iets wat je maar moet liggen. Het is ook een roeping! En verstaan we die roeping nog wel zo goed? Dat is mijn vraag in dit topic, waar het toch om roeping gaat.
maboc schreef:Ik denk dat er heel wat particuliere initiatieven zijn. Maar de kerk als geheel is de weg wellicht kwijt als het om missionair werk gaat.
DesertRose schreef:misschien is het wel heel goed, dat elke particulier zelf initiatief neemt?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten