Waarom heb jij geen relatie?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor Evelien » 19 mar 2009 08:45

ach bij ons gaf het geen herrie maar een vriendelijke discussie met elkaar. Maar mijn ouders kijken ook over kerkmuren heen en ik denk dat zoiets al scheelt.

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor Gerdien B. » 19 mar 2009 08:55

Lastig Jans1!
Wel herkenbaar van het niet willen/ durven zeggen.
Bij ons heeft het gelukkig goed uitgepakt. mijn ouders hadden voor onze relatie al wel door dat ik anders in het geloof sta dan zij. Misschen dat dit scheelt.
Als ze weten dat de OKK een sterke aantrekkings kracht heeft op mijn vriend en wij niet uitsluiten daar ooit lid van te worden, dan denk ik wel dat er problemen gaan komen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor Mortlach » 04 apr 2009 10:41

Bah... het gaat waarschijnlijk niks worden tussen Tracey en mij...

Na ik weet al niet meer hoe lang, een half jaar toenadering zoeken en gewoon zéggen dat ik haar heel leuk vind, zijn we op het punt dat ze toegeeft dat ze wat voor me voelt, maar dat ze mij en zichzelf wil beschermen omdat er nogal wat in haar leven speelt op het moment.

Ik kan het gewoon niet meer opbrengen om er nog meer emotioneel in te investeren als ze me zo op een afstand blijft houden. Daar moet ik mij dan weer tegen beschermen.

Maar ja, dat betekent dus: Wéér alleen, wéér maar kijken of ik nog eens tegen een leuk iemand aanloop. Ik ben het alleen-zijn en de teleurstellingen ondertussen zo ontzettend moe...

Het is dat vloeken niet op prijs wordt gesteld, dus laat ik maar zeggen dat ik de situatie buitengewoon onaangenaam vind.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor Evelien » 04 apr 2009 10:54

he dat is behoorlijk naar zeg. Bah vooral ook omdat het toch wederzijds is. Heftig, in iedergeval veel sterkte.

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor Saskia » 04 apr 2009 12:01

He bah, wat vervelend! :?
Zo jammer dat twee mensen soms door allerlei omstandigheden niet bij elkaar kunnen komen / zijn, terwijl het ook gewoon zo leuk kan zijn s:|

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor Gerdien B. » 04 apr 2009 12:21

Dat is flink balen Mortlach!!
Bescherming is de ene keer wel een goed iets maar de andere keer niet. Ligt er heel erg aan waar het om gaat.
Begrijpelijk dat je het niet ziet zitten om er nog meer in te gaan steken.
Weet zeker dat er voor jou ook nog een leuke meid rondloopt op deze aardbol ;)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor Daphne » 04 apr 2009 12:32

Wat rot voor je, Mortlach! :(
Heel veel sterkte!
Afbeelding

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor Memmem » 04 apr 2009 20:22

Vervelend Mortlach dat er om zo'n reden is moet mislopen.
Sterkte er mee en ga niet te driftig op zoek. :wink:

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor Spons » 05 apr 2009 14:39

ai vervelend jans1 , en herkenbaar !

Zelf kom ik uit de hervormde gemeente, en mijn vrouw uit de Ger. Gem. eigenlijk waren we van het begin af aan dat we verkering kregen het er wel over eens dat we een kerk wilden waarin we ons allebei prettig voelden. Dat is een tijdje de Ger. Bond geweest, (de ene keer naar de Ger Bond de andere keer naar de Ger Gem. Maar daar kon ik me absoluut niet in thuis vinden vanwege oa. het avondmaal , en het zware doem denken en dan een klein stukje verlossing wat men predikt (maar goed , dat moet ieder voor zich weten ) en het zingen wat me tegenstaat en vooral de uiterlijkiheden, hoed op, rok aan. etc. Het zou ook Ger Bond gebleven zijn waren het niet dat de Ger Bond in mijn gemeente zowat gelijk staat aan Ger. Gem ,

Ik weet niet hou oud je bent maar natuurlijk heeft men beloofd om je op te voeden in een bepaalde leer, echter er komt een moment waarin je zelf een beslissing neemt over je leven en je geloofs leven. hebben zij dan gefaald in hun opvoeding ? ik denk het niet want je kan iemand niet dwingen tot een bepaalde geloofsleer ! en als zij je tot dat moment van je eigen keuze hebben opgevoed in die geloofsleer hebben zij voldaan aan hun volplichtingen. Dat moeten zij respecteren ,

helaas doen niet elke (schoon) ouders dat. En ja ik heb zeker gevochten voor mijn vrouw en voor ons tweeën. Ik durf zelfs te stelllen dat mijn schoonouders over de scheef gegaan zijn door een attestatie achter te laten houden (hoe erg kan je zakken .... :( )

Het was een zware strijd maar ben wel gelukkig getrouwd en heb nooit spijt gehad van onze beslissing, Samen sta je sterk en kan je problemen overwinnen, zolang jullie samen in je geloof sterk staan is het iets waard om voor te vechten ook al is dat met je eigen (schoon) ouders.

Sterkte met alles, en neem zelf de teugels in handen en laat je niet vastlopen door je ouders. Ze zullen jou eigen beslissingen moeten accepteren , en kunnen je een welgemeend advies geven dat is de taak van ouders en niet om het geluk in de weg te staan door hun eigen oogkleppen mbt het geloof op te houden en het van anderen te verzieken !

meisje20
Luitenant
Luitenant
Berichten: 648
Lid geworden op: 02 apr 2009 20:20

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor meisje20 » 05 apr 2009 18:21

er staat in de bijbel dat je als gelovige niet met een ongelovige mag trouwen.
aangezien ik het heel belangrijk vind dat die jongen een persoonlijke relatie met God heeft, kan ik ook niet zomaar met een jongen wat aan gaan.
maar om zo'n jongen te vinden blijkt maar weer dat ik ff (goed) moet zoeken... :oops:
maar mocht ik opzoek gaan zoek ik een gelovige jongen!! :wink:
Laatst gewijzigd door meisje20 op 05 apr 2009 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gods geduld is groot maar niet oneindig

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8215
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor Lalage » 05 apr 2009 18:25

@meisje20: herkenbaar ;) Ik hoop dat je een fijne christen-man mag vinden! Ik heb hem hier op refoweb gevonden, dus je weet maar nooit...

meisje20
Luitenant
Luitenant
Berichten: 648
Lid geworden op: 02 apr 2009 20:20

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor meisje20 » 05 apr 2009 18:40

hej heel mooi! het zo geweldig zijn! de ware en nog gelovig ook:D
maar bestaat daar iets voor dan, op de site?
ik hoorde pasgeleden iemand zeggen als je wacht op degene die God voor je heeft, zegend God dat ook.
dus als God voor mij een jongen heeft ben ik bereid om te wachten!
(niet dat je met je armen over elkaar moet gaan zitten en afwachten tot die naar je toe komt lopen :wink: je kan natuurlijk wel gewoon onder de mensen blijven en zo je ware tegen komen)

ff een vraag!!
iemand vroeg mij laatst: denk je dat God rekening houd met iemand die heel slecht tegen alleen zijn kan, dat God ook aan die mensen een partner geeft?
Gods geduld is groot maar niet oneindig

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor Gerdien B. » 05 apr 2009 18:50

Weet ik niet. Ik ken iemand die heel graag een man wil, maar nooit gevonden heeft. Zo ook die het graag wilden en uiteinlijk inderdaad een partner vonden.

Zelf had ik ook als wens een christelijke vriend maaar verder geen wensen. Die heb ik ook gevonden en net als Lalage ook hier. Op een aantal punten staan we wel anders in het geloof maar dat vinden wij geen probleem.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

meisje20
Luitenant
Luitenant
Berichten: 648
Lid geworden op: 02 apr 2009 20:20

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor meisje20 » 05 apr 2009 19:05

dat kan idd! God heeft misschien ook wel een bedoeling met alleen zijn?!
bovendien zegt (volgens mij) paulus dat het juist goed is om alleen te zijn zodat je alle tijd aan de bijbel en God kan besteden! daar zit ook wel weer wat in...... :wink:
Gods geduld is groot maar niet oneindig

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor Optimatus » 05 apr 2009 20:00

Ik geloof iets abstracter dan mijn wederhelft in spe en verder ben ik iets minder protestant.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 146 gasten