Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Riska

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor Riska » 20 mar 2009 15:21

:lol: :lol: :lol:

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 23 mar 2009 22:03

Koenders: Niet elke Afrikaan hoeft homo te worden
Niet èlke, nee. 98% is ook wel genoeg. :mrgreen:
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Kitty
Mineur
Mineur

Berichtdoor Kitty » 23 mar 2009 23:49

Koenders heeft in eigen land wat dat betreft ook nog wat te doen. Misschien moet hij dit eens overdragen aan degene die hier in eigen land iets aan kan doen op de juiste plaatsen. En bij de vragensteller klinkt nogal duidelijk door dat hij vindt dat Koenders zich niet moet bemoeien met het ophangen van homo's in een ander land, zou hij dat een goede zaak vinden?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 25 mar 2009 12:42

maboc schreef:
jamillah schreef:blekkeren denk ik

gnigni :-)

Jamillah....ik zag je onderschrift.
Ik ben net een presentatie aan het voorbereiden waain ik juist zeg dat de Bijbel geen stratenboek is maar een kompas:
Een stratenboek is geldig voor de steden die zijn afgedrukt, en dus beperkt.
Een kompas is altijd en overal geldig.

Mijn punt in de presentatie is dat de Bijbel een kompas kan zijn (of is).....altijd en overal geldig.

Wat denk je...zit er wat in?

Zie dit nu pas :oops: Ik denk dat je gelijk hebt. Maar de vergelijking met een stratenboek is als volgt tot stand gekomen. Ik dook bij mijn aanstaande zwager in de auto bovenop zijn jongerenbijbel. Maar ik dacht in eerste instantie dat het zijn stratenboek was :mrgreen:

Rolf

Berichtdoor Rolf » 28 mar 2009 12:08

Nederland snakt naar rustdag.
Winkels die op zondag open zijn probeer ik te vermijden.
En, zo mogelijk, winkels waar andere normen gelden te steunen.
In onze gemeente is het op zondag nog rustig. En evenementen op
zondag zijn hier tegengehouden (tot nu toe). Het lijkt, met een
gemeenteraad waarin de chr. partijen 13 vd 19 zetels hebben, ook
niet zomaar te veranderen.

Rust en stilte, in de juiste mate, kunnen m.i. een herstellende, genezende
en rustgevende uitwerking hebben voor lichaam en geest.
Lawaai en drukte kunnen vermoeidheid veroorzaken. In rust en stilte kan
er weer energie komen.

Enquete zondagsrust.

Rolf

Berichtdoor Rolf » 30 mar 2009 17:55

NIJKERK – In de kerk is een wezensverandering nodig in het denken over klimaat.
Dat vindt ds. G. de Fijter, synodepreses van de Protestantse Kerk in Nederland.

Hij sprak zaterdag in Nijkerk tijdens een bijeenkomst van het Interkerkelijk Milieu Netwerk,
de projectgroep Kerk en Milieu van de Raad van Kerken en het Christelijk Ecologisch Netwerk.
De Raad van Kerken presenteerde de zogeheten klimaatoproep: een oproep aan de lidkerken
om iets te doen met klimaatverandering.
Volledig artikel.

Arco
Majoor
Majoor

Berichtdoor Arco » 01 apr 2009 10:14

DEN HAAG - Minister Piet Hein Donner (Sociale Zaken) heeft vrijdag tijdens de ministerraad met een 1 aprilgrap een aantal collega's bij de neus genomen.

http://www.nu.nl/algemeen/1941965/ministerraad-buigt-zich-over-1-aprilgrap-donner.html
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 01 apr 2009 18:21

Arco schreef:DEN HAAG - Minister Piet Hein Donner (Sociale Zaken) heeft vrijdag tijdens de ministerraad met een 1 aprilgrap een aantal collega's bij de neus genomen.

http://www.nu.nl/algemeen/1941965/ministerraad-buigt-zich-over-1-aprilgrap-donner.html

*grinnik*
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Riska

Berichtdoor Riska » 01 apr 2009 20:18

Leuk he! En heb je vanavond het Jeugdjournaal gezien? Ben benieuwd hoeveel erin tuinen...

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 02 apr 2009 16:25

LANDSHUT - Een Duitse man heeft na zijn zelfmoord 29 jaar lang onopgemerkt aan een boom gehangen. Pas onlangs werd zijn lichaam gevonden. Dat heeft de politie in de Duitse deelstaat Beieren donderdag bekendgemaakt.

Het drama kwam aan het licht toen een wandelaar enige tijd geleden een paar botten vond op een berghelling bij Landshut, ten noordoosten van München.

Toen de politie vervolgens het bos doorzocht, zagen agenten op elf meter hoogte aan een dichtbegroeide boom een lijk.

Het slachtoffer was in de zomer van 1980, op 69-jarige leeftijd, spoorloos verdwenen. Volgens de politie heeft hij zich aan de boom vastgebonden en zich daarna door het hoofd geschoten.

''De man wilde absoluut niet gevonden worden'', aldus een woordvoerder.

Riska

Berichtdoor Riska » 02 apr 2009 16:45

Intriest!

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 02 apr 2009 17:10

lijkt me wel heel luguber als je dit vindt of ziet , 29 jaar....

Rolf

Berichtdoor Rolf » 03 apr 2009 21:00

Driehonderd lezers vulden de enquete in.
De Stentor is een algemeen reg. dagblad. Verspreid op de Veluwe, NW-Overijssel in Salland.
Enkele punten uit het verslag.
- Tijd doorbrengen met het gezin, bezoeken van familie
- Uitrusten van het werk
- Kerkgang
- Ruim 2/3 noemt de zondagsrust belangrijk
- Ook onkerkelijken horen bij die 2/3. "Eén dag per week moet de mallemolen stilstaan. Dat bevordert gemoedsrust, gezinsleven, bezinning, etc."
- Bovendien constateert een ruime meerderheid dat de rustdag nog steeds in acht moet worden genomen. Het is rustig op straat en meeste winkels zijn gesloten.
Volledig artikel.

Rolf

Berichtdoor Rolf » 04 apr 2009 14:58

Internet doet winkels verdwijnen
"In het winkelhart verdwijnen de meeste branches, en wordt het aanbod schraler.
Dat blijkt uit gegevens van vastgoeddienstverlener Jones Lang La-Salle en vastgoed
databank Locatus.
De totalen vraag naar winkelruimte daalt tot 2012 met 7 - 9%.
Door internet is al een groot deel van de boek- en muziekwinkels verdwenen.
Nu zien we ook de electronicawinkels verdwijnen. Op internet staan allerlei goede
vergelijkingssites en dan is het makkelijk om het beste product te kiezen, en de
goedkoopste leverancier.
In 2012 gaat naar verwachting 10 - 12% van alle inkopen via internet."

De Stentor, za 4 apr 2009.

Dat kan ik deels onderschrijven, niet helemaal.
Handzame compact camera
* Ik wil een compact camera (zo groot als een mobieltje), bijv. de Nikon S230.
Google, Nikon S230, en er komen enkele sites met prestaties en specificaties.
Doordat het een nieuwe camera is (geintroduceerd in febr. jl.) zijn er nog geen reviews,
maar in andere reviews is wel iets te lezen over Nikon compact camera's (goed- zeer goed).
De adviesprijs is €229, maar even zoeken op kelkoo bijv. levert goedkopere (€179) aanbiedingen op.
De aanbieders zijn deels internetwinkels, maar niet allemaal. O.a. V te H, C te U.
Als ze in buurt zijn dan heeft dat voordelen.
* Op Lild.nl stond pas de Fuji Finepix J50, voor €79. Enkele 'malen klikken' geeft als
resultaat dat dit een goede camera is, met een mooie lens, maar met één groot gebrek.
Namelijk de sensor: vanaf iso 200 zeer slechte kwaliteit. Dus zodra de situatie vereist
dat de gevoeligheid hoger wordt ingesteld, neemt de kwaliteit van de beelden sterk af.
Fotograveren bij weinig licht is niet goed mogelijk met deze camera.

Citruspers
Nog een voorbeeld.
De Citruspers is stuk. Zoeken op internet levert een lijst op, met prijzen die uiteenlopen van
€18 tot boven de €75. Zou de allerkoopste een slecht product zijn? In één van de reviews staat
dat het apparaat al jaren gebruikt wordt en goed bevalt. Het is bovendien van Philips, een merk
wat doorgaans goede kwaliteit levert. Dus naar de plaatselijke winkel voor huishoudelijke artikelen
(de witgoedshop hier heeft geen concurentie, en hanteert hoge prijzen). In de betreffende winkel
is er keus tussen een dure en een goedkope citruspers, die van Philips voor €18,-. Dus die kan nu met
overtuiging worden aangeschaft. Inmiddels zijn enkele weken verstreken, en er zijn geen problemen
gesignaleerd.

Lage prijzen, en goede kwaliteit wordt steeds belangrijker. Wat daaraan niet voldoet,
lijkt te gaan verdwijnen. Dat wil niet zeggen dat er voor gewone winkels helemaal geen toekomst meer is,
maar concurerende prijzen zijn meer noodzakelijk nu.

smArtjan
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor smArtjan » 07 apr 2009 17:28

Gelukkig zit er op elektronica ook nog zoiets als garantie...... :lol:
Blijkt een goedkope citruspers niet goed te zijn doordat hij kuren krijgt dan kun je zo terug gaan naar de winkel. Enige nadeel van garantie-gevallen is bij internet-winkels dat mensen gemakkelijk met een kluitje in het riet worden gestuurd omdat er geweigerd wordt garantie te verlenen op producten die ze verkopen..... Daarvoor zou je dan bij de desbetreffende fabrikant of importeur moeten zijn.... ](*,)
Ik heb dat bij Alternate enkele keren meegemaakt en dan is het toch wel handig dat ik er vrij dichtbij woon, want schelden bij de klantenservice helpt perfect! :(
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"
Afbeelding

Terug naar “Archief”