eerste dagen als getrouwd stel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Funlover
Majoor
Majoor

Re: eerste dagen als getrouwd stel

Berichtdoor Funlover » 21 mar 2009 16:27

88alries88 schreef:En daar komt nog bij dat ons vakantiehuisje ons zo tegenviel, dat we ook wel naar ons eigen opgeknapte, met nieuwe spullen ingerichte, huis toe wilde.

Dat hoor je vaker. Daarom lijkt mij het ook heerlijk om eindelijk lekker in je eigen huis te gaan wonen enzo, en dan 2 maanden later ofzo op vakantie te gaan, of gewoon in de zomer. Soort van huwelijksreis nog wel :wink:
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 21 mar 2009 19:48

Eerlijk gezegd, weet ik nog geen eens of vriendlief zo veel vakantiedagen nog heeft. Heel veel vakantie dagen gaan op aan ons a.s. woonruimte. Echt op vakantie gaat niet lukken. Weekendje weg misschien nog wel. We zien wel.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 22 mar 2009 21:35

Ik kan me soms echt voorstellen dat pas getrouwden genieten van de rust. Als ik zie (hoor) hoe een herrie het af en toe is in mijn huishouden......
ja, dat is mijn mening dan he.....

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 23 mar 2009 11:57

Ja, het is idd heerlijk rustig saampjes!!! Tot nu toe nog niet vervelend gelukkig...;)

Ehh..Rinus88, ik wilde ook een 5 sterrenhuwelijksreis, maar ja, het geld vliegt momenteel de deur uit, dus wij doen het gewoon rustig aan en tis natuurlijk met net wat je belangrijk vind...ik heb liever ons huis helemaal goed op de rit en een spaarpotje dan een 5 sterren vakantie... :D En als we nog 's leuk geld over hebben gaan we dan wel luxe op vakantie!!
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 mar 2009 14:53

Funlover schreef:
88alries88 schreef:En daar komt nog bij dat ons vakantiehuisje ons zo tegenviel, dat we ook wel naar ons eigen opgeknapte, met nieuwe spullen ingerichte, huis toe wilde.

Dat hoor je vaker. Daarom lijkt mij het ook heerlijk om eindelijk lekker in je eigen huis te gaan wonen enzo, en dan 2 maanden later ofzo op vakantie te gaan, of gewoon in de zomer. Soort van huwelijksreis nog wel :wink:

hehe, ik zou dan heel nuchter denken: Ach in ons huisje kunnen we nog zolang samen wonen... in een vakantiehuisje zit je daarentegen veel minder lang in je leven :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 mar 2009 14:54

Daatje123 schreef:Ik denk dat het per baan verschillend is hoe makkelijk en lang je vrij kan krijgen. Bij sommige banen is gewoon superlastig (ook voor jezelf) als je drie weken weg bent.

3 weken is ook wel erg overdreven voor een huwelijksreis. :) Alhoewel, als je allebei net afgestudeerd bent... en dan samen een wereldreis maken :) Lijkt me wel wat.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 23 mar 2009 15:07

Hehe, wij hadden ook een reisje gekregen, een paar dagen in Center Parcs, Duitsland. Maar wilden op gegeven moment ook graag naar huis.
Zouden 's morgens om een uur of 10:00 naar huis vertrekken, maar toen we om 03:00 's nachts niet meer konden slapen,
stelde mn man voor om direct te vertrekken.. 'k Dacht dat hij een geintje maakte, maar toch zaten we een half uurtje later in de auto. :biggrin:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 mar 2009 16:58

Huismussen!
Burgers!

Ik hoop dat ik nooit zo word :mrgreen:

:D

;)

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 23 mar 2009 18:48

Hehe, proud to be burgerlijk! 8)

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 23 mar 2009 19:07

Marnix schreef:Huismussen!
Burgers!

Ik hoop dat ik nooit zo word :mrgreen:

:D

;)

Haha, inderdaad. Hoe langer weg, hoe beter... 8)

Ehm, sinds we katten hebben niet meer trouwens, die ga ik na een week wel missen... :oops:
Afbeelding

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 mar 2009 19:53

Daarom wil ik ook geen katten voordat ik met pensioen ben :D

Vrouw Kareltje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Vrouw Kareltje » 23 mar 2009 20:04

Alle verhalen klinken heel leuk, maar mijn vriend krijgt echt maar 2 dagen vrij! Hij heeft een baan van 4 dagen, dus is de maandag ook nog vrij. Hij werkt in het basisonderwijs. Weten jullie of hij dan links of rechtsom meer dagen kan krijgen? Nu is hij op woensdag en donderdag voor ons trouwen vrij en de maandag na ons trouwen. Hij probeert die woensdag nog om te zetten in de dinsdag na ons trouwen. Maar een reisje ofzo zit er niet in.
Herinner je gisteren... Droom van morgen... Maar leef vandaag!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 23 mar 2009 20:20

Op mijn school zou ik in die omstandigheden wel wat extra vrij kunnen krijgen ja, maar dat is dus niet in Nederland. Lijkt me sterk dat ze bij je as man op school zich niet kunnen indenken in de situatie. Maar weet je, ik heb ook geen huwelijksreis gehad (doordat mijn man niet meer vrij kon krijgen en er een begrafenis was) maar daar gaat het uiteindelijk toch niet om. Ik bedoel, reisjes zijn wel leuk, maar niet noodzakelijk :)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 23 mar 2009 20:27

Ik snap eigenlijk niet waarom je op reis zou moeten, je gaat toch lekker in je opgeknapte huisje wonen?

Zeker als je man in het onderwijs werkt heeft ie heel wat meer vrij als de gemiddelde werkman en kun je lekker 6 weken weg in de zomervakantie. Mijn man heeft maar 3 weken.
ja, dat is mijn mening dan he.....

cire
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor cire » 23 mar 2009 20:30

Marnix schreef:Is dat een reformatorische traditie ofzo, dat je een of twee dagen na je trouwen weer gewoon aan het werk gaat? Ik had nog nooit van mensen gehoord dat ze dat deden maar hier schijnt het heel normaal te zijn? Hoe zit dat?

Ik moet er niet aan denken. Trouwen is een mijlpaal, een heel bijzonder iets. Maar ik krijg zo het idee alsof het heel normaal is en je gewoon ongeveer gelijk weer verder moet met de normale gang van zaken. Het is toch heerlijk om je huwelijk te starten met tijd voor elkaar, samen genieten, van het samenzijn genieten etc? Wie kan het me uitleggen? Ik offer graag wat vrije dagen op om als ik getrouwd ben samen even helemaal weg te gaan. Dan wil je toch niet na 1 vrije dag gelijk weer aan de hele dag aan het werk en 's avonds moe thuiskomen en nog dingen moeten? :)

Volgens mij geen refo traditie hoor ;) Mijn vrienden zijn bijna allemaal op vakantie gegaan na hun trouwen. Zelf zou ik het ook doen.

Terug naar “Archief”