Zwanger deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

bloempie
Majoor
Majoor

Re: Zwanger deel 5

Berichtdoor bloempie » 19 mar 2009 16:17

rosekapje schreef:Zonnetje, niks geworden vandaag? ben benieuwd het is een hele leuke dag om jarig te zijn weet ik uit ervaring :wink: .

Nog van harte gefeliciteerd! 8)
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 19 mar 2009 21:17

petra85 schreef:Merisja: Ja ben bij de huisarts geweest krijg nu 4 keer per week hulp
3 keer een maatschappelijkwerker aan huis en 1 keer naar een psych toe!
Door dat ik zwanger ben willen ze me liver geen ad geven, ze vinden het risico te groot...

Sterkte hoor, die roze wolk is dus ver te zoeken :? Wel fijn dat er nu al wat aan gedaan wordt, voor hetzelfde geld doe je er niets mee en krijg je straks na de bevalling een klap. 'k Hoop echt voor je dat het helpt; 't is maar raar iets hoor, dat zwanger zijn :-k

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 19 mar 2009 23:24

Om nog even op de pittenzakken terug te komen, die mogen echt niet.
Het zijn kersenpitten en die kunnen na gebruik gaan barsten, dan gaat de binnenkant van de pit smeulen en kan er brand ontstaan. Dat is de reden dat het niet mag.
Kruiken moet je gewoon goed vullen met gekookt water, tot over de rand, zodat er een kop op staat. Dan de dop erop draaien. Even op de zijkant in een handdoek rollen, nog extra aandraaien en dan kontroleren op eventueel lekken.
Zo niet dan in de kruiken zak en zorgen dat de dop naar beneden ligt in de wieg tussen een deken en een handbreedte van de baby af. Ook zorgen dat de dop niet op het zeiltje ligt maar gewoon eronder.
Als de kruik toch zou gaan lekken dan loopt het water in het matrasje en kan het geen kwaad.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 20 mar 2009 11:02

tante-tortel schreef:Om nog even op de pittenzakken terug te komen, die mogen echt niet.
Het zijn kersenpitten en die kunnen na gebruik gaan barsten, dan gaat de binnenkant van de pit smeulen en kan er brand ontstaan. Dat is de reden dat het niet mag.
Kruiken moet je gewoon goed vullen met gekookt water, tot over de rand, zodat er een kop op staat. Dan de dop erop draaien. Even op de zijkant in een handdoek rollen, nog extra aandraaien en dan kontroleren op eventueel lekken.
Zo niet dan in de kruiken zak en zorgen dat de dop naar beneden ligt in de wieg tussen een deken en een handbreedte van de baby af. Ook zorgen dat de dop niet op het zeiltje ligt maar gewoon eronder.
Als de kruik toch zou gaan lekken dan loopt het water in het matrasje en kan het geen kwaad.

Alsof ik mijn eigen tante (kraamverzorgster) hoor praten :mrgreen:

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 20 mar 2009 13:08

Zonnetje, je bent nu natuurlijk wel verplicht je hier iedere dag even te melden hé :wink: Spannend hoor!

@Petra, fijn dat je hulp hebt!

*Annette*
Majoor
Majoor

Zwanger deel 5

Berichtdoor *Annette* » 20 mar 2009 14:53

Sterkte met de laatstje loodjes en de bevalling Zonnetje, Rosekapje en Bloempie! Het gaat spannend worden.

En al de zwangere sterkte met de kwaaltjes! Hopelijk kan er toch genoten worden! Fijn dat je hulp krijgt Petra, hopelijk mag het aanslaan.

Jammer dat je tever weg woont Rosekapje, anders had ik wel even bij je langs willen komen... Helaas :wink:. Doe lekker rustig aan, en laat je heerlijk verwennen!
Wat de toekomst brengen moge........

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 21 mar 2009 19:38

doe rustig aan hoor, heb heerlijk anderhalve dag in het ziekenhuis gehad om uit te rusten :wink: Moest gisterochtend op controle bij de gyn, daar aangekomen bleken mijn bloeduitslagen (die had ik een dag ervoor op de prikpost laten doen) niet helemaal goed, eiwit in de urine, bloeddruk te hoog en ze vonden dat het kindje niet genoeg bewoog, heb anderhalf uur aan de ctg gelegen. Dus opname, ik moest 24 uur urine sparen en aan de hand daarvan zouden ze een 'plan' opstellen wat dan vandaag aan ons voorgelegd zou worden. Dus vanaochtend was het urine sparen klaar en vroeg ik wanneer zijn de uitslagen er? Mevrouw maandagochtend, want vandaag is er niemand aanwezig om de urine te controleren ](*,) Dus heb ik heel lief gevraagd of ik nu toch niet naar huis mag, extra ctg en echo gehad en kindje maakte het goed, als ik verdere klachten krijg, moet ik gelijk aan de bel trekken en terug komen en anders kijken we maandag verder. Ik hoop dat het nu gewoon spontaan begint, maar dat zal wel ijdele hoop zijn :wink: .
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 21 mar 2009 19:48

Nou Rosekapje, je blijft er wel lekker kalm onder zeg! Welkom thuis in ieder geval. Hoe ver ben je nu dan precies?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 mar 2009 19:53

hoelang moe tje nog dan rosekapje???

sterkte verder hoor!!

*Annette*
Majoor
Majoor

Zwanger deel 5

Berichtdoor *Annette* » 21 mar 2009 20:22

Oei... nou sterkte verder!
Wat de toekomst brengen moge........

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 21 mar 2009 20:25

Ben nu 36 weken en 5 dagen, dus het schiet op.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 mar 2009 20:31

jah... Schiet zeker op! sterkte verder!!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 21 mar 2009 21:41

Sterkte met de laatste loodjes Rosekapje! Ik hoop voor je dat de tijd tot de bevalling gewoon rustig verloopt!

margarethamaria
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor margarethamaria » 21 mar 2009 21:56

[quote="tante-tortel"]Om nog even op de pittenzakken terug te komen, die mogen echt niet.[/quote]

Nee, zie je, dat wist ik al niet precies.
Vind het trouwens nog steeds vreemd dat er in Nederland wel kruiken gebruikt worden,
terwijl er in veel landen geen kruik wordt gebruikt.
En vooral een kokende kruik! Als ik het 's winters
zelf koud heb gebruik ik nog niet eens een kokende!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 mar 2009 22:07

er kan niks mis gaan met het gebruik van kruiken! als je ze maar op de juiste manier gebruikt!

ik deed s avonds na de late voeding de kruiken klaarmaken, dus koken en dan hoefde ik da snachts niet meer te doen! dus kon ik meteen heel de nacht door, eerst lagen ze erboven en later legde ik ze dan tussen de dekens, dus tussen deken en laken!

Terug naar “Archief”