de pil deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: de pil deel 2

Berichtdoor MissF » 19 mar 2009 12:07

Over het algemeen heb ik ook geen klachten hoor van de pil. En dik worden wordt je niet van de pil, maar doordat je meer eetlust krijgt, volgens mij.
Ik heb alleen tijdens mijn stopperiode meer buikpijn. Maar dat had ik nooit, dus nu gewoon iets. Verder nergens last van. Ik slikte hem vaak ook best een tijdje door. Nooit doorbraakbloedingen ofzo.
En gewoon vanaf het begin microgynon 30. En die heb ik nu ook gewoon weer gehaald bij de apotheek
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: de pil deel 2

Berichtdoor Evelien » 19 mar 2009 12:17

MissF schreef:Over het algemeen heb ik ook geen klachten hoor van de pil. En dik worden wordt je niet van de pil, maar doordat je meer eetlust krijgt, volgens mij.


Dat komt niet door dat je meer eetlust krijgt. Ik heb sinds ik de pil slik een behoorlijk opgeblazen gevoel en eet gewoon het zelfde als voordat ik de pil slik (ben dus wel aangekomen door de pil).

Daatje123

Re: de pil deel 2

Berichtdoor Daatje123 » 19 mar 2009 12:37

Gelukkig maar! Meestal hoor je ook altijd de verhalen als het fout gaat en niet als het goed gaat.

Gaat het nu beter Evelien? Was je al teruggeweest naar de dokter?

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8215
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: de pil deel 2

Berichtdoor Lalage » 19 mar 2009 12:37

Ik heb microgynon 30 en ben er niet van aangekomen. Enige nadeel is dat ik vaak hoofdpijn krijg in de stopweek, maar ik slik nu meestal drie maanden door en dat gaat prima.

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: de pil deel 2

Berichtdoor Jannoek » 19 mar 2009 14:31

ik gebruik inmiddels al een poosje de Nuvaring. Echt het overwegen waard vind ik, ik ben er erg blij mee!

Ik had eerder een hele zware pil (3 fasen, trigrynon) maar kreeg daar bij werkingen van (wat ik overigens van alle andere pillen die ik geslikt heb ook kreeg). Een lichtere pil ging voor mij niet, dat was te licht.
In de ring zitten heel weinig hormonen, doordat die direct op de goede plek komen én omdat de hormonen constant afgegeven worden.

Het leek me heel naar eerst (hoor meer mensen die het écht niks vinden) maar mijn huisarts was heel positief, en ik ook!

Gebruikersavatar
Maneah
Sergeant
Sergeant
Berichten: 367
Lid geworden op: 02 mei 2008 18:37

Re: de pil deel 2

Berichtdoor Maneah » 19 mar 2009 20:11

@ Elvira.. dank je! :)

Ik gebruik de Microgynon 30, maar heb geen last van bijwerkingen.
Het doet niets met m'n lichaam, behalve datgene wat 't moet doen. Gelukkig!

Zijn de meesten van jullie begonnen met de 20, of direct de 30?
En zit er nu echt zo heel veel verschil tussen?
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8215
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: de pil deel 2

Berichtdoor Lalage » 20 mar 2009 06:54

Nuvaring is geweldig zolang het ding niet naar beneden zakt, precies wat Jannoek zegt: die hormonen komen op z'n plek en je krijgt continu een beetje in plaats van de hele boel in een keer (al is een pil natuurlijk ook niet meteen opgelost). Ik begon met nuvaring, toen dat dus mis ging kreeg ik microgynon 30. Dat is volgens mij de standaard pil bij veel huisartsen.

Rinus88
Verkenner
Verkenner
Berichten: 50
Lid geworden op: 09 feb 2009 22:49
Locatie: Bennekom

Re: de pil deel 2

Berichtdoor Rinus88 » 20 mar 2009 23:32

Misschien is de vraag al gesteld dan sorry maar om nou zooooveel paginas door te lezen kan ik niet aan :lol:
Ik ga over 3 maanden trouwen en moet nog aan de pil. Ga dinsdag naar de arts, is dit eigenlijk te laat? En wat zijn jullie ervaringen met de eerste maanden aan de pil?
26 juni is onze grote dag!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: de pil deel 2

Berichtdoor Evelien » 21 mar 2009 07:59

ach wat is te laat.

Ik ging in januari trouwen en ging eind november naar de huisarts.

Men zegt dat je drie maanden van te voren moet beginnen met de pil. Maar dat is echt flauwekul. Maar om op de dag van je trouwen te beginnen is dan wel een beetje riskant. Ik werd in november (toen ik net ongesteld werd en de pil ging slikken) ziek waardoor ik de pil gewoon uit spuugde en ben toen bij de volgende menstruatie weer begonnen. Geen last gehad van menstruatie op m'n trouwdag. Alleen moet je wel rekening houden dat je doorbraakbloedingen kunt hebben het eerste keer slikken van de pil.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: de pil deel 2

Berichtdoor MissF » 21 mar 2009 09:01

Ik ben een maand of 10 van tevoren begonnen. Omdat je lichaam wel moet wennen aan die pil. Ik wilde liever niet ongesteld zijn op mijn trouwdag (al had ik het geen ramp gevonden), en sowieso geen doorbraakbloeding ofzo krijgen dan, onverwacht. En ik wilde perse dat het ding echt zou werken, want meteen zwanger worden zag ik niet zo zitten.
Ik weet niet of 3 maanden van tevoren te laat is (ligt eraan hoeveel keer je nu nog ongesteld bent tot je trouwdag), maar de gynaecoloog heeft tegen mij gezegd dat de pil de eerste cyclus dat ik hem slik na mijn bevalling niet veilig is. Daarna wel. Dus voor de veiligheid is het prima, 3 maanden van tevoren, maar ik weet niet of je lijf er dan op ingsteld is, zodat je geen rare bloedingen opeens krijgt.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8215
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: de pil deel 2

Berichtdoor Lalage » 21 mar 2009 09:57

Als je op de eerste dag van je menstruatie begint, dan is de pil meteen veilig. Drie maanden tevoren lijkt me prima, tenzij je er helemaal niet tegen blijkt te kunnen. De eerste tijd kan je last hebben van bijwerkingen zoals ochtendmisselijkheid, maar dat gaat als het goed is vanzelf over.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: de pil deel 2

Berichtdoor MissF » 21 mar 2009 19:27

De gynaecoloog en verloskundigen zeiden tegen mij dat hij juist niet veilig is, ook niet als je op de eerste dag van je menstruatie begint. Het is pas de tweede cyclus veilig.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

j-tap
Verkenner
Verkenner
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 nov 2008 18:37

Re: de pil deel 2

Berichtdoor j-tap » 21 mar 2009 20:12

Rinus88 schreef:Misschien is de vraag al gesteld dan sorry maar om nou zooooveel paginas door te lezen kan ik niet aan :lol:
Ik ga over 3 maanden trouwen en moet nog aan de pil. Ga dinsdag naar de arts, is dit eigenlijk te laat? En wat zijn jullie ervaringen met de eerste maanden aan de pil?


Volgens mij ben je ruim op tijd hoor, ik ben een week van tevoren bij mijn huisarts langsgegaan, en het uitgelegd en gevraagd of ik niet te laat was, had wel het geluk (terwijl ik altijd erg onregelmatig ongesteld ben) dat ik het net toevallig de dag ervoor geworden was, maar dus pas op de 2de dag van de cyclus zou beginnen. Volgens mijn huisarts was het (in mijn geval dus met beginnen met de pil op de 2de dag) voor 96% veilig.
Als je nu de pil haalt, moet je dus beginnen op je 1e dag, en kun je er waarschijnlijk vanuit gaan dat je optijd bent!

Gebruikersavatar
88alries88
Luitenant
Luitenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 mar 2008 15:24

Re: de pil deel 2

Berichtdoor 88alries88 » 21 mar 2009 20:13

Mijn man moest ff naar de dokter dus die heeft gelijk gevraagd hoe het zat. Volgens de dokter was het niet ernstig, maar ze hadden toch een afspraak voor me gemaakt voor 's middags, maar ja, die kon niet doorgaan doordat de assistente een foutje had gemaakt. Maar goed, ik slik de pil nu al 7/8 maanden en kben nog nooit eerder ongesteld geworden, dus vraag me af of tie dan nu idd opeens te licht kan zijn...lijkt me niet echt logisch. Als het volgende maand weer zo is, moet ik wel opnieuw een afspraak maken en mn ongesteldheid is nu weer voorbij, terwijl ik vandaag juist mn stopweek ben begonnen...maar goed, de dokter had ook tegen mn man gezegd dat het best kon zijn dat ik nu niet ongesteld wordt in de stopweek. Na ja, we zien wel ff...voel me verder prima en als ik toch weer ga bloeden ga ik wel echt naar de dokter.
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

kirsten
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1163
Lid geworden op: 28 jul 2007 16:54

Re: de pil deel 2

Berichtdoor kirsten » 21 mar 2009 20:35

Klinkt trouwens wel leuk he Alries, 'mijn man'?


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 106 gasten