eerste dagen als getrouwd stel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: eerste dagen als getrouwd stel

Berichtdoor MissF » 19 mar 2009 20:43

Heb je niet stiekem al een foto Alries??? :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 19 mar 2009 20:44

Ik zou zelf ook zeker niet zo snel en onaangekondigd bij een pasgetrouwd stel binnenstappen...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 mar 2009 20:57

LeChat schreef:Ik zou zelf ook zeker niet zo snel en onaangekondigd bij een pasgetrouwd stel binnenstappen...

Mijn vriendin vond dat dus vreselijk, (en ik ook), dat iedereen dat denkt. Wij zaten de eerste dagen na onze huwelijksreis ook echt zo van: oke, dit is het dus?
Mijn vriendin was nog 2 dagen thuis voor ze op huwelijksreis ging, en ze hebben meteen maar vrienden uitgenodigd.
Net als mijn oma van mijn opa absoluut mijn moeder niet mocht bellen de eerste week toen ze getrouwd waren. Mijn moeder zat helemaal in een dip dat mijn oma niet even belde, en zelf bellen vond ze ook zo raar.

Dus ik denk dat dat lang niet altijd opgaat, dat een pasgetrouwd stel dat niet leuk vindt ;)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 19 mar 2009 21:12

Mijn ouders broertje en zusje kwamen zaterdag middag al de kado's enz bekijken en bijkletsen (dag na ons trouwen) broers en zussen zijn allemaal geweest in het weekend en ook nog verschillende vrienden was echt super gezellig!

Vrouw Kareltje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Vrouw Kareltje » 19 mar 2009 21:23

Mijn vriend en ik hebben echt zoiets van: de eerste dagen zijn lekker voor ons. We hebben al járen verkering en verlangen ernaar om gewoon samen te kunnen zijn en van elkaars gezelschap te genieten. Helaas heeft hij maar 1 dag na ons trouwen vrij (maandag). Die buiten we dan natuurlijk wel uit. Wel ben ik benieuwd naar de reacties van mijn familie. Hoe hebben zij de dag ervaren? Gewoon even nabespreken. Maar ik vertrouw erop dat dit voor mijn vriend en mij hét gespreksonderwerp zal zijn en dat mijn familie dinsdags ook nog wel weet wat ze ervan vonden.
Herinner je gisteren... Droom van morgen... Maar leef vandaag!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 mar 2009 21:26

wij izjn op donderdag getrouwd, ikzelf wilde de volgende dag eigenlijk al weer werken :oops: maar ik moest vrij :lol: en s maandags ben ik weer aand e slag gegaan! wat manlief had gedaan weet ik eigenlijk niet meer :-k

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 mar 2009 21:39

Ik heb sowieso ook tot twee dagen voor mijn bruiloft gewerkt. Wat moet ik anders met mijn tijd? Op dinsdag moest ik nog gewoon werken, op donderdag getrouwd. Op vrijdag op huwelijksreis tot dinsdag ofzo. Woensdag moest manlief weer werken en ik zaterdag (dat waren de minst leuke dagen van ons huwelijk, zat ik dan thuis, home alone.

Wij zijn trouwens de dag na ons trouwen meteen bij mijn ouders langsgeweest om even te kletsen en mijn galajurk te halen. Op de terugweg uit parijs zijn we meteen bij mijn ouders langsgeweest (om mijn auto te halen) en daarna bakkie koffie gehaald bij zijn ouders. Heerlijk :D

Nu zijn we blij als we eens een avondje samen thuis zijn ;)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 19 mar 2009 22:01

Is dat een reformatorische traditie ofzo, dat je een of twee dagen na je trouwen weer gewoon aan het werk gaat? Ik had nog nooit van mensen gehoord dat ze dat deden maar hier schijnt het heel normaal te zijn? Hoe zit dat?

Ik moet er niet aan denken. Trouwen is een mijlpaal, een heel bijzonder iets. Maar ik krijg zo het idee alsof het heel normaal is en je gewoon ongeveer gelijk weer verder moet met de normale gang van zaken. Het is toch heerlijk om je huwelijk te starten met tijd voor elkaar, samen genieten, van het samenzijn genieten etc? Wie kan het me uitleggen? Ik offer graag wat vrije dagen op om als ik getrouwd ben samen even helemaal weg te gaan. Dan wil je toch niet na 1 vrije dag gelijk weer aan de hele dag aan het werk en 's avonds moe thuiskomen en nog dingen moeten? :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 19 mar 2009 22:23

Ik moet er eigenlijk ook niet aan denken hoor Marnix, maar ik kan helaas niet anders. Anders had ik graag een tijdje vrij gehad. Op de dag voor de bruiloft vind ik het niet erg om aan de studie te gaan. Gelukkig hebben wij sowieso zaterdag en zondag vrij en ik ga proberen om er nog wat dagen aan vast te plakken, maar we gaan er maar vanuit dat dat niet gaat lukken.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 19 mar 2009 22:59

Waarom niet? Waar ga jij naar school dat ze je geen paar vrije dagen kunnen geven voor stage? Ik heb ook wel op school gezeten en daar kon je al gewoon een week vrij krijgen als je op vakantie wou, zonder een goede reden. Als je zegt dat je gaat trouwen en graag samen even een weekje weg wil daarna is dat toch best te regelen? En als je werkt en je gaat over een half jaar trouwen kan je toch wel vrij krijgen? Als sommigen dan zeggen: Ik moet gelijk weer naar school of ik moet werken, van wie moet dat dan? Van hen of van jezelf?

In mijn kringen is het wel normaal dat je na je trouwen even samen tijd doorbrengt, vaak niet thuis maar ergens in Nederland of in het buitenland... en ik heb nog nooit van vrienden die trouwden gehoord dat het kwa school of werk een probleem was. Dus ik snap het niet zo :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 19 mar 2009 23:11

Ik eigenlijk ook niet, je wilt toch even gewoon rustig je huwelijk beginnen? Tenminste zo hadden wij het bedacht, alleen had ik op onze trouwdag boven de 39graden koorts en kreeg ik bepaalde injecties om toch de dag door te komen. En de volgende twee weken was ik dus ziek. Kon manlief gelijk oefenen in het verzorgen van zijn vrouw. Was niet echt het begin wat we wensten. En we zijn toen maar na drie maanden op verlate huwelijksreis geweest.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 19 mar 2009 23:24

Marnix schreef:Is dat een reformatorische traditie ofzo, dat je een of twee dagen na je trouwen weer gewoon aan het werk gaat? Ik had nog nooit van mensen gehoord dat ze dat deden maar hier schijnt het heel normaal te zijn? Hoe zit dat?

Ik moet er niet aan denken. Trouwen is een mijlpaal, een heel bijzonder iets. Maar ik krijg zo het idee alsof het heel normaal is en je gewoon ongeveer gelijk weer verder moet met de normale gang van zaken. Het is toch heerlijk om je huwelijk te starten met tijd voor elkaar, samen genieten, van het samenzijn genieten etc? Wie kan het me uitleggen? Ik offer graag wat vrije dagen op om als ik getrouwd ben samen even helemaal weg te gaan. Dan wil je toch niet na 1 vrije dag gelijk weer aan de hele dag aan het werk en 's avonds moe thuiskomen en nog dingen moeten? :)

Helemaal mee eens! Wij waren blij, dat we ruim een week vrij waren na ons trouwen! Wij zijn de (woens)dag voor Hemelvaartsdag getrouwd. Vrijdags zijn we naar Corfu gegaan tot en met die vrijdag daarop. Mijn man moest toen 's maandags weer aan het werk, ik pas een week later omdat ik een nieuwe baan had en pas eind mei ingewerkt werd.
Ik vond het ook heerlijk, dat we een weekje weg waren, fijn met z'n tweeën zonder mensen op bezoek. Geen moment spijt van gehad!
Afbeelding

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 19 mar 2009 23:42

Gelukkig, ik ben het ook met Marnix eens.

Nee serieus: volgens mij zouden ze me echt naar huis sturen op m'n werk als ik op vrijdag zou trouwen en er maandag weer zou zijn, haha!
pobody's nerfect

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 mar 2009 06:50

Ik had voor onze trouwdag zes weken niets te doen, was eigenlijk heel fijn... het was mijn laatste gigantisch lange zomervakantie en ik had mooi de tijd om allerlei dingen voor de bruiloft te regelen. Ik ben 10 dagen na onze trouwdag begonnen aan mijn eerste baan, dat vond ik al best snel.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 20 mar 2009 07:33

Jo'tje schreef:Gelukkig, ik ben het ook met Marnix eens.

Nee serieus: volgens mij zouden ze me echt naar huis sturen op m'n werk als ik op vrijdag zou trouwen en er maandag weer zou zijn, haha!

Ja dat is wel zo handig :mrgreen:

Terug naar “Archief”