Huis kopen!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kirsten
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1163
Lid geworden op: 28 jul 2007 16:54

Re: Huis kopen!

Berichtdoor kirsten » 14 mar 2009 08:23

Rinus88 schreef:@Kirsten; makkelijk dat ze die sowieso kopen, kun je hem dan wel winstgevend verkopen?


Ja. Er is een bepaalde regeling dat als je het met winst of verlies verkoopt een klein gedeelte naar de vereniging gaat/betaald en de rest krijg je zelf/moet je zelf betalen. Dit is wel uitgezonderd het geld wat je zelf erin het gestoken. Wij plaatsen dus een keuken, dan is stijging van de koopsom door die keuken sowieso voor ons bijvoorbeeld.

miss jane
Verkenner
Verkenner
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 jan 2009 19:35
Locatie: In de polder...

Re: Huis kopen!

Berichtdoor miss jane » 14 mar 2009 10:15

Fijn dat je het flatje dan weer winstgevend kunt verkopen :D Wij gaan waarschijnlijk voor huren, had ook liever gekocht, maar omdat het een bedrijfswoning is waar we dan in gaan wonen, moet het wel huren worden. Maar goed, kopen kan dan later misschien nog.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Huis kopen!

Berichtdoor LeChat » 14 mar 2009 10:17

Evelien schreef:
Rinus88 schreef:Het wachten is nu op de uitvoering van de bouwkundige keuring. Heeft iemand ervaring met hoelang dit kan duren?

Mijn man werkt voor een keuringsbedrijf. k Weet niet via welke persoon (makelaar (die connections heeft met een keuringsbedrijf). of dat je het zelf een keuringsbedrijf heb gevonden die het gaat doen).

Het hangt af van hoe druk ze het hebben (maar zoals ik kan zien kun je al vrij snel een inspecteur inhuren, maar dat hangt er vanaf via welke weg je het doet).

Wij hadden zelf een inspecteur geregeld, nota bene rond de kerstdagen en hij had bovendien iets heel naars in de privésfeer op dat moment, toch heeft hij binnen een week de keuring gedaan en ong. 3 dagen later hadden we het rapport.

Meestal werken ze snel, omdat je als potentiële koper vaak ook met termijnen zit natuurlijk, bijv. als de keuring als ontbindende voorwaarde is opgenomen in het voorlopig koopcontract.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Huis kopen!

Berichtdoor LeChat » 14 mar 2009 10:19

kirsten schreef:Dat wordt tegenwoordig toch altijd opgenomen?
Dit ging over de ontbindende voorwaarde voor financiering. Die wordt niet automatisch opgenomen, hoor. Je moet daar echt wel zelf op letten als je geen aankoopmakelaar hebt. Het opnemen van zo'n beding is wel heel gebruikelijk (in de zin van: gebeurt veel) en ook heel verstandig.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Huis kopen!

Berichtdoor Evelien » 14 mar 2009 11:01

LeChat schreef:
Evelien schreef:
Rinus88 schreef:Het wachten is nu op de uitvoering van de bouwkundige keuring. Heeft iemand ervaring met hoelang dit kan duren?

Mijn man werkt voor een keuringsbedrijf. k Weet niet via welke persoon (makelaar (die connections heeft met een keuringsbedrijf). of dat je het zelf een keuringsbedrijf heb gevonden die het gaat doen).

Het hangt af van hoe druk ze het hebben (maar zoals ik kan zien kun je al vrij snel een inspecteur inhuren, maar dat hangt er vanaf via welke weg je het doet).

Wij hadden zelf een inspecteur geregeld, nota bene rond de kerstdagen en hij had bovendien iets heel naars in de privésfeer op dat moment, toch heeft hij binnen een week de keuring gedaan en ong. 3 dagen later hadden we het rapport.

Meestal werken ze snel, omdat je als potentiële koper vaak ook met termijnen zit natuurlijk, bijv. als de keuring als ontbindende voorwaarde is opgenomen in het voorlopig koopcontract.


Sommige mensen moeten nog weleens lang op hun rapport wachten, maar dat heeft te maken met het feit dat ze niet betaald hebben (de mensen die een keuring laten uitvoeren). En dan gaan mensen zeuren en worden ze erg boos.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Huis kopen!

Berichtdoor LeChat » 14 mar 2009 11:16

Evelien schreef:Sommige mensen moeten nog weleens lang op hun rapport wachten, maar dat heeft te maken met het feit dat ze niet betaald hebben (de mensen die een keuring laten uitvoeren). En dan gaan mensen zeuren en worden ze erg boos.
Dat vind ik een heel plausibele reden om het rapport later af te leveren... 'Onze' inspecteur had kennelijk nog niet vaak te maken gehad met wanbetalers, wij kregen de rekening pas gelijktijdig met het rapport.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Huis kopen!

Berichtdoor LeChat » 18 mar 2009 23:46

@ Rinus88: Hoe staat het er inmiddels voor? :)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Huis kopen!

Berichtdoor liefie » 19 mar 2009 07:34

MissF staat jullie huis nu al bij een makelaar tekoop of zijn er nog mensen mee bezig?

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Huis kopen!

Berichtdoor MissF » 19 mar 2009 09:34

We hebben van de week een makelaar hier gehad, voor de waardebepaling van ons huis. Daar kwam ook een adviesvraagprijs uit. Die vonden wij te hoog, dus dat gaan we niet doen. We hebben hem iets lager gezet. Maar bij de gewone plaatselijke makelaar vonden we het wel erg prijzig, dus we gaan nu voor een internetmakelaar. maar daarvoor moet je zelf foto's maken en een brochure, dus daar gaan we mee aan de slag.
Het huis wat we gezien hebben kopen we waarschijnlijk niet. We vinden het teveel geld voor dat huis, en zijn bijna al ons spaargeld kwijt als we dat helemaal naar ons zin willen verbouwen. Dus nu gaan we gewoon dit verkopen en we zien wel verder.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Rinus88
Verkenner
Verkenner
Berichten: 50
Lid geworden op: 09 feb 2009 22:49
Locatie: Bennekom

Re: Huis kopen!

Berichtdoor Rinus88 » 19 mar 2009 14:18

Het wachten is op een telefoontje dat de bouwkundige keuring is uitgevoerd. Dat zou vandaag of morgen zijn en dan gaan we zaterdag dus bekijken of het huis kopen de moeite waard is of dat er echt te veel aan gedaan moet worden.. Wie weet dus of we maandag al kunnen gaan bieden.
Nog even spannend dus!
26 juni is onze grote dag!

Daatje123

Re: Huis kopen!

Berichtdoor Daatje123 » 19 mar 2009 14:25

Als ik namens een koper opdracht geef voor een keuring kan dit meestal binnen een paar dagen. Is de keuring geweest volgt dezelfde dag (ochtendkeuring) of de volgende dag het rapport per email en wordt ook nog per post verstuurd. Ontbindende voorwaarde naar aanleiding van de bkk is meestal een paar weken, dus altijd wel tijd genoeg!

Spannend Rinus88.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Huis kopen!

Berichtdoor liefie » 19 mar 2009 20:18

Ik zit vandaag echt in spanning die vrienden van ons (huis staat al bijna anderhalf jaar te koop) hebben vandaag een bod op hun huis gekregen wel belachelijk laag maar ik hoop zo dat ze het gaan verkopen (al vind ik het wel heel erg dat ze in Gelderland gaan wonen) maar goed km zijn om te overbruggen.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Huis kopen!

Berichtdoor LeChat » 19 mar 2009 20:32

Da's zeker spannend, liefie, zeker in deze tijden.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Huis kopen!

Berichtdoor MissF » 27 mar 2009 09:43

Zo, makelaar 2 is geweest, en kwam tot dezelfde vraagprijs als de andere makelaar. Maar het maximum wat we kunnen vragen doen we niet, dus de officiele vraagprijs is nu een feit :mrgreen:
We hebben een berg borden enzo, die gaan morgen allemaal opgehangen worden. Foto's zijn gemaakt, brochure nu nog afmaken, en dan maar afwachten :D
Ik ben er toch wel een beetje trots op dat beide makelaars zo positief zijn. Ze vonden het huis allebei super. Nu maar hopen dat eventuele kopers dat ook vinden :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Rinus88
Verkenner
Verkenner
Berichten: 50
Lid geworden op: 09 feb 2009 22:49
Locatie: Bennekom

Re: Huis kopen!

Berichtdoor Rinus88 » 30 mar 2009 22:56

Dat zal dan toch wel MissF, wil nog niet zeggen dat je het huis ook meteen kwijt bent in deze tijd maar das een tweede ding;)
Alhoewel.. Wij hebben vandaag een bod gedaan van 120.000 op een huis van 138.500, we werden dezelfde dag nog teruggebeld dat ze niet in onderhandeling gaan als wij niet hoger gaan.. Ze hebben dus niet eens een tegenbod gedaan! Of is dat normaal? :roll:
Vriendlief vind dat we nu minstens een week moeten wachten met bieden en ik weet dat ie gelijk heeft maar ik weet ook dat ik dit huis gewoon wil! Verder aanbod daar staat me gewoon niet echt aan eerlijk gezegd of het is boven onze prijsklasse:S
Bah, is niet bevordelijk voor mn humeur dit #-o
26 juni is onze grote dag!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 121 gasten