Zwanger deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Re: Zwanger deel 5

Berichtdoor LauraC » 17 mar 2009 16:43

Nou, gelukkig ben je een aardig eind op weg met de voorbereidingen Rosekapje! En je zult zien, als het kindje eenmaal geboren is dat je zegt: dat is een echte 'Piet' of 'Clara' ;)
Spannend voor jou ook Zonnetje, met hoeveel weken was Mathilde geboren?

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 17 mar 2009 17:13

Zonnetje, wat spannend, morgen uitgerekend! ::)) Rommelt het al?

Rosekapje, wat vervelend zeg... Doe echt maar rustig aan, je moet er toch niet aan denken dat je moet worden opgenomen. :?
Gelukkig is het mooi weer, kunnen de kids buiten spelen en jij lekker relaxen in het zonnetje. :)

Afgelopen weekend kreeg ik plots heel erge steken in m´n buik, t leek wel of ik met naalden gestoken werd. De baby was ook hyperactief en op gegeven moment voelde ik de baby uit m´n bekken gaan, omhoog. Ze draaide en daalde daarna netjes in. Toen zakte de pijn weer weg.
Vanmorgen de liggingsecho gehad en de baby is idd gedraaid en ligt helemaal ingedaald! =D>
Gister de spullen voor de bevalling klaar gezet, tas voor het zh en maxi-cosi, dus ik ben er helemaal klaar voor! :)
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 17 mar 2009 17:16

Heerlijk Bloempie, da's een zorg minder!

Voor jou jammer Rosekapje, als ik dichterbij had gezeten was ik ff komen poetsen! Zitten er geen andere Refoweppers in de buurt? ;)
Maar serieus: denk maar goed om jezelf en laat je huishouden maar zitten, jij en het kleintje gaan nu even voor!

Lisette.V

Berichtdoor Lisette.V » 17 mar 2009 17:16

rosekapje schreef:Zo goed als alles klaar voor de baby, nou had ik gisteren de kruiken getest, maar die blijken te lekken, weet iemand of je ook pittenzakken mag gebruiken? die zat hier ook in het kraampakket van de verzekering. Het hemeltje moet nog op de wieg, dat komt mijn moeder morgen doen en de verkleiner moet nog in de maxicosi, maar voor de rest is alles gedaan, oke we hebben nog steeds geen namen, dus dat schiet nog niet op.

Zonnetje, voor jou begint het op te schieten dan. Hoop dat het snel komt, en je niet (lang)ovetijd hoeft te lopen.

Pittenzakken houden niet zo lang de warmte vast denk ik als kruiken, en ik weet niet of het wel warm genoeg is.
Wij gebruiken eigenlijk altijd kruiken, vooral na de geboorte als het kindje nog moeite heeft om op temperatuur te blijven is het belangrijk.
Dus ik heb er niet echt ervaringen mee of pittenzakken ook goed werken.

p.s. ik loop stage in de kraamzorg;-)

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 17 mar 2009 17:40

Het schiet op voor jullie meiden, de laatste lootjes alweer...
Succes voor als het zover is :)
Wat is dat toch bijzonder snel gegaan :o

Zonnetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Zonnetje » 17 mar 2009 18:16

@LauraC, Mathilde is met 42 weken geboren, ze hebben de bevalling toen ingeleid.

@Bloempie, het is nog erg rustig, 'k heb nog niet het idee dat het begint te rommelen.

De baby is nu weer omhoog gekropen en is niet meer ingedaald, maar hij/zij ligt nog wel met het hoofdje naar beneden.

margarethamaria
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor margarethamaria » 17 mar 2009 18:52

Het ligt eraan hoe lang de pittenzakken warm blijven.
Er was pas een vertegenwoordiger van matrasjes (ben verkoopster bij Babypark)
die vertelde dat Nederland het een van de weinige landen is waar kruiken gebruikt worden.
Hij vertelde er ook bij dat baby's vaker te warm liggen dan te koud. Baby's moeten
zichzelf aanleren om de temperatuur te regelen. En het is het verstandigst als je na ong. 4 uur de kruik weghaalt
of dat die dan afgekoeld is zodat je die kunt laten liggen. (er zijn ook speciale dingen voor ontwikkeld: Belly Warmer)
Misschien kun je ook even kijken naar temperatuurverschil. Maar volgens mij kunnen pittenzakken prima.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 17 mar 2009 19:13

Hier in Engeland/Schotland ook nog nooit kruiken bij babies gezien hoor!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 mar 2009 19:23

Spannend Zonnetje!

Wij hebben voor Jurian ook alleen de eerste 2 dagen een kruik gebruikt, thuis. Daarna hield hij zich prima op temperatuur. daarna alleen nog af en toe gebruikt om de kinderwagen voor te verwarmen, toen het nog echt koud was buiten. Ik heb er 2 gekocht, maar vindt het nu wel sund van die dingen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 17 mar 2009 20:04

LauraC schreef:Hier in Engeland/Schotland ook nog nooit kruiken bij babies gezien hoor!

zijn ze bij jullie verstandig, ik vind het altijd maar eng, zelf vul ik hem ook nooit met kokend water. die dingen worden echt zo heet, heb een mailtje naar de kraamzorg gestuurd en zie wel wat die zeggen.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 17 mar 2009 20:34

Wat vervelend rosekapje! Doe maar rustig aan
Spannend Zonnetje !!

Hier gaat het met de misselijkheid goed, maar nog steeds erg depri :(
Had gehoopt eindelijk te kunnen gaan genieten....

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 17 mar 2009 21:07

Spannend Zonnetje!
Hoop voor jullie dat het kindje niet te lng op zich laat wachten en dat je een voorspoedige bevalling mag hebben.
Succes alvast!

Rosekapje: Wat naar zeg!! dan zit je toch mooi te kijken zo met heel je gezin en huishouden en de zorgen omtrent je zwangerschap hoe het zal verlopen ect de laatste loodjes.
Doe maar lekker niks en probeer de kinderen maar zoveel mogelijk uit handen te geven en je man zal wel wat voor je in huis kunnen doen denk ik.
Sterkte ermee :!:

Petra: sterkte meid met je deprigevoel!
Hoop van harte voor je dat je nu toch snel kunt gaan genieten van de zwangerschap!!!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 17 mar 2009 22:35

Vervelend rosekapje dat je de kinderen ook al uit spelen moet laten gaan.
Je woont zover weg anders was ik komen poetsen.

Een pittenzak mag absoluut niet omdat die na het opwarmen nog warmer kunnen worden en de baby zich dus ernstig brandt. Dit geldt trouwens ook voor de belly dacht ik.
Nieuwe rubbertjes voor de kruiken zijn bij babyspeciaalzaken te koop voor weinig geld.

Zonnetje, spannend zo die laatste dagen.

missF schreef:Ik heb er 2 gekocht, maar vindt het nu wel sund van die dingen.

Ze leken nu wat overbodig maar een kindje wat 3 weken tevroeg geboren wordt kan zich absoluut nog niet op temperatuur houden en dan ben je ze heel hard nodig.

Petra, vervelend dat je zo depri blijft. Ik hoop dat je het veel van je af kunt praten het is natuurlijk ook een hele vervelende periode geweest toen je zo misselijk was.

Bloempie, fijn dat ze nu goed ligt, een hele geruststelling.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 18 mar 2009 08:57

idd memmem.. ik heb bij julia nog lang de kruiken gebruikt omdat ze in temp altijd flink onderuit ging! en die was drie weken tevroeg. Als je alles goed controleert kan er volgens mij niks mis gaan met een kruik....

bij de hema heb je ook nieuwe doppen voor op kruiken.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 18 mar 2009 11:42

sterkte met de allerlaatste loodjes Zonnetje!!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Terug naar “Archief”