Hoe vertel je je ouders dat je wilt gaan trouwen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kirsten
Kapitein
Kapitein

Re: Hoe vertel je je ouders dat je wilt gaan trouwen?

Berichtdoor kirsten » 13 mar 2009 21:57

Ik snap nog steeds niet waarom mijn ouders geschokt waren. Toen wij vertelden dat we gingen trouwen was ik 18, mijn vriend 27. Ik had was net met mijn studie begonnen e.d. Misschien scheelt het wel dat wij al een woning gekocht hadden.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 13 mar 2009 22:25

waarom is 22 jaar jong? als ik kijk naar de ouders van nu zelf, zijn die vaak jonger. Ik kreeg ook best veel commentaar maar als ik dan terug vroeg hoe oud hun waren, waren ze vaak jonger!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 16 mar 2009 13:57

Ja, mijn moeder was ook 21 toen ze trouwde, maar die was al wel vanaf haar 16e aan het werk.
Dat is wel een behoorlijk verschil. Ik kan nu pas beginnen met goed sparen. Voor haar idee is het dus veiliger als ik nog even wacht. Maargoed, daarover verschillen we dan maar van mening :)
pobody's nerfect

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 16 mar 2009 18:51

Bij ons is het heel verscillend wat ze er van vinden, ik ben 20, over anderhalve maand 21, m'n vriend is 23, de één vind ons veel te jong, anderen vinden het 'normaal'!

miss jane
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor miss jane » 16 mar 2009 19:23

Dat is inderdaad heel verschillende. Ik ben bijna 21, mijn vriend is 22. Mijn onders vinden ons bijvoorbeeld nog veel te jong, terwijl andere mensen al een tijd lang vragen wanneer we nu eens trouwen.
Hangt er natuurlijk ook wel van af hoelang je al een relatie hebt...

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 16 mar 2009 19:25

Mijn zusje en zwager zijn afgelopen december getrouwd. Ze waren toen nog 20 en 21, inmiddels 21 en 22. En ja, misschien is dat wel jong, maar ze hadden al bijna 4 jaar een relatie en mijn zusje en zwager zijn beiden ook behoorlijk volwassen types. Scheelt ook heel veel hoe je bent!
Afbeelding

miss jane
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor miss jane » 16 mar 2009 19:30

Dat scheelt inderdaad ja; een stel wat volwassen overkomt, ook al zijn ze nog jong, zie je voor je gevoel vaak eerder trouwen dan een stel wat nog tienerachtig :wink: is.
Heer, U bent mijn leven, de grond waar ik op sta.
Heer, U bent de weg, de waarheid die mij leidt.

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 16 mar 2009 19:31

Bij ons vragen ook veel mensen het regelmatig.. wat zouden we graag bevestigend antwoorden, maar de nare smaak overheerst nog steeds en het is nog steeds allemaal één groot gezeur. Mn ouders willen gewoon dat wij naar hen luisteren en later trouwen dan wij willen. Dus op het moment dat zij het goed vinden.. :|
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 16 mar 2009 19:40

Nou Dine, dan zeg je maar dat het nog erger kan :) Ik was net een maand 19 en mijn man net 21 en hadden een jaar verkering gehad. Nu al ruim 5 jaar heel gelukkig getrouwd.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 17 mar 2009 09:47

Ach ja, je ouders kunnen een hoop willen en je te jong vinden maar wat ze moeten accepteren is dat je toch oud genoeg bent om dit te beslissen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 17 mar 2009 09:51

Marnix schreef:Ach ja, je ouders kunnen een hoop willen en je te jong vinden maar wat ze moeten accepteren is dat je toch oud genoeg bent om dit te beslissen.

En dat kunnen ze niet accepteren..en ze accepteren het ook gewoon niet. Maar het maakt het voor ons wel heel moeilijk..hoe handelen we nu verstandig enz.?
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 17 mar 2009 10:01

Dine schreef:
Marnix schreef:Ach ja, je ouders kunnen een hoop willen en je te jong vinden maar wat ze moeten accepteren is dat je toch oud genoeg bent om dit te beslissen.

En dat kunnen ze niet accepteren..en ze accepteren het ook gewoon niet. Maar het maakt het voor ons wel heel moeilijk..hoe handelen we nu verstandig enz.?

Je mag de zaken in dit geval best omdraaien hoor: hoe handelen je ouders verstandig?
Zij kijken *potjedorie* alleen maar naar wat ZIJ vinden en vinden daarom ook dat jullie daar naar moeten luisteren.
Ze moeten je toch een kéér gaan loslaten? Echt hoor, dingen als: je moet naar ons luisteren want wij zijn je ouders, is in dit geval echt een zwaktebod. Hebben ze al meer gezegd dan: je bent te jong? Denken ze dat je er anders over denkt als je een jaartje ouder bent geworden?
pobody's nerfect

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 17 mar 2009 11:53

misschien is dat loslaten wel het allergrootste probleem....
De ouders van m'n vriend zouden liever ook zien dat hij eerst z'n studie afmaakt voor we trouwen, maar dat zijn wij eigenlijk niet van plan :-$ .
Mijn ouders zouden juist graag zien dat we trouwen. Tja...
Je kan het ook nooit iedereen naar de zin maken natuurlijk ..

Ik ben drie jaar ouder dan hij, misschien scheelt dat ook wel. :wink:
Overigens wordt hij altijd veel ouder geschat dan hij is (ook door mij toen ik 'm net kende z'n leeftijd nog niet wist :-oo )

't lijkt me overigens wel echt vervelend ook dat ouders niet blij voor je kunnen zijn, of dat in elk geval niet laten merken en alleen met negatieve dingen komen. Lijkt me een flinke domper...
Mensen die dat aangaat: Sterkte, en hopelijk kan je toch genieten van de voorbereidingen!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 17 mar 2009 12:00

Onze ouders hebben er nooit problemen van gemaakt ik was 20 en mijn man 24 jaar. Het lijkt mij ook erg vervelend als je ouders er niet blij mee zijn.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 17 mar 2009 13:33

Dine schreef:

Het is vooral het probleem van je ouders.... dat ze jullie proberen op te leggen. Maak van hun probleem niet teveel jou probleem. Zij moeten gewoon wennen aan de veranderingen. En maakt dat ht voor jullie moeilijk? Bekijk het iets positiever. Het zorgt dat jullie alert zijn en extra er op letten dat jullie verstandig handelen. Dat is helemaal niet erg. Wat dan rest is het probleem dat zij hebben en dat alleen door tijd kan worden opgelost: Dat ze wennen aan het idee enzo en dat niet iedereen niet zo'n controlfreak is die eerst zijn studie afmaakt, even flink spaart en dan pas gaat trouwen, als alles financieel helemaal zeker is enzo :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”