eerste dagen als getrouwd stel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dine
Luitenant
Luitenant

Re: eerste dagen als getrouwd stel

Berichtdoor Dine » 14 mar 2009 10:58

Haha, zeker herkenbaar ja!
Wij willen over een jaar ongeveer gaan trouwen en zijn er nog niet helemaal uit waar we gaan wonen..
Hier op het dorp is te duur, maar mijn studentenstad is wel weer aardig ver van mn vriend´s werk vandaan.
Het wordt waarschijnlijk de gulden middenweg :P
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 14 mar 2009 11:21

Dat dachten wij aanvankelijk ook (om die gulden middenweg te kiezen), maar dan kwamen we allebei eigenlijk een héél eind van ons werk te zitten, met alle reistijd van dien (en alle effecten die dat heeft op je humeur/relatie enzovoorts). Bovendien moest mijn vriend i.v.m. zijn studie hoe dan ook op zoek naar een andere baan, dus dan was het logischer dat we in de buurt van mijn werk (ik heb een vast contract, fulltime) zouden gaan wonen. Vandaar die keuze. Nu alleen nog die baan vinden, want dat is in deze tijden wel lastig(er)...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 14 mar 2009 13:01

Daarbij moet je echter 1 ding niet vergeten: het is veel gemakkelijker, om nieuwe vrienden te maken als je gaat studeren. Veel studenten kennen nog niemand, dus vrijwel iedereen staat open voor nieuwe contacten. Daarbij is het aanbod enorm: studentenverenigingen, (studenten)sportverenigingen, Bijbel/discussieclubjes voor studenten, etc.
Als je gaat werken, dan is dat volledig anders en moet je echt zelf op mensen afstappen! En dat heeft mij ook wel wat moeite gekost, zeker in het buitenland. Anderzijds wist ik het van tevoren en heb me daar aardig (mentaal) op kunnen voorbereiden... :D
Het is inderdaad wat Evelien zegt: je kunt aardig wat beren zien, maar mensen reageren over het algemeen echt heel positief als je op ze afstapt!

miss jane
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor miss jane » 14 mar 2009 13:41

LeChat schreef: Dat is zeker herkenbaar :).

Ik werk al wel in de plaats waar we gaan wonen, maar ga er nog niet naar de kerk enzo. In die zin maken mijn vriend en ik straks dus beiden een nieuwe start. Ergens vind ik dat ook wel goed, want als de één bijvoorbeeld iedereen al kent enzo zou de ander zich ook buitengesloten kunnen voelen (veel verhalen over de periode toen hij/zij nog niet in beeld was, etc.). Het kan natuurlijk ook andersom werken: dat je makkelijker opgenomen wordt als man/vrouw van ..., maar toch.

Het lijkt me inderdaad fijner als je allebei een nieuwe starte moet maken, dan heb je ook elkaar als er nieuwe vrienden gemaakt worden. Daarom vind ik het best jammer dat hij er al woont en dus al veel meer tijd heeft gehad om vrienden te maken, te kerken enzo. En ik kom er dan opeens 'inrollen'.

LeChat schreef:Nu alleen nog die baan vinden, want dat is in deze tijden wel lastig(er)...

Dat is zeker lastiger in deze tijd, helemaal als je aan een bepaalde regio ofzo bent gebonden. Er zijn op de een of andere manier weinig vacatures naar mijn idee (in alle branches wel volgens mij). :(

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 14 mar 2009 13:57

*Annet* schreef:De eerste tijd van getrouwd zijn viel mij op bepaald gebied wel tegen. Ik kwam in een totaal vreemde omgeving terecht. Mijn man ging de maandag erna om 7 uur naar zijn werk tot 20.15 uur 's avonds. Ik had geen werk, geen hobby's, kende bijna niemand. Men, ik voelde me echt eenzaam. We hebben het er nu nog wel eens over, echt makkelijk was het niet voor me. Ik heb best wel es gejankt: ik wil hier weg, bij mijn familie in de buurt wonen (schoonfamilie had ik niets mee) enz. Gelukkig had ik na een maand of wat werk voor 2 dagen per week.
Ik weet precies wat je bedoelt Annet.... ik ben voor m'n man naar Maarssen gekomen (omdat ik ook wegwilde uit m'n durp) ik had op zich wel werk maar ik wist amper hoe je moest fietsen, waar het dorp was, hoe ik m'n boodschappen moest doen zonder auto (woonde een half jaartje alleen in ons huis) ik kende geen buren, NIETS !! Heb echt wel ff heimwee gehad maar toch doorgezet... wij hebben er ook vaak over gepraat en hij is ook best wel trots op mij !! :D maar heb t wel ff moeilijk gehad....
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 14 mar 2009 15:14

Hehe, dat had ik ook... Het dorp waar ik nu woon heeft hooguit 20 straten en na 5 weken koor presteerde ik het zelfs nog om verkeerd te rijden... :oops:
Afbeelding

rafaell

Berichtdoor rafaell » 14 mar 2009 18:50

(Bijna) iedere man weet toch hoe een (bijna) naakte vrouw eruitziet?

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 14 mar 2009 18:58

LeChat schreef:Nu alleen nog die baan vinden, want dat is in deze tijden wel lastig(er)...

Dat is zeker lastiger in deze tijd, helemaal als je aan een bepaalde regio ofzo bent gebonden. Er zijn op de een of andere manier weinig vacatures naar mijn idee (in alle branches wel volgens mij). :([/quote]
Dat valt wel mee hoor! Het verschilt wel per branche. Maar m'n man heeft binnen 2 weken een nieuwe baan, en echt één die hij leuk vindt... =D> als hij minder nauw had gekeken, had hij binnen een paar dagen een baan gehad. Hij was in 3 dagen al 3x gebeld voor een vacature. (Hij heeft wel ervaring in zijn vak, dat scheelt misschien)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 14 mar 2009 19:52

rafaell schreef:(Bijna) iedere man weet toch hoe een (bijna) naakte vrouw eruitziet?

Dat denken ze te weten, maar de meeste vrouwen zien er niet uit als een fotomodel.

*Annette*
Majoor
Majoor

eerste dagen als getrouwd stel

Berichtdoor *Annette* » 14 mar 2009 20:10

@Rafeall; Iedereen weet wel hoe een naakte man/vrouw er ongeveer uit ziet, maar het is denk toch anders als je je eigen man/vrouw voor het eerst naakt ziet. Op m'n werk heb ik vaak genoeg naakte mannen/vrouwen gezien ed. Zelf heb ik een erg schaamte gevoel, ben erg onzeker over m'n lichaam. M'n exvriend heeft mij echt nooit in m'n ondergoed of wat ook gezien, owja toch wel me zwempak toen we net verkering hadden. Was met zijn familie weekend mee weg enja we gingen zwemmen :wink:. Maar toch dan is het nog 'bedekt', ik zou het vreselijk eng vinden... Maar net wat hier vaker is gezegd, het loopt misschien ook wel vanzelf, en ik denk dat er ook een verlangen naar komt. En net wat Evelien ook zei in haar post; wat zijn mannen dan toch zo heerlijk he. Ze weten je teerste puntjes te pakken waar je je zo druk om kunt maken en dan valt het zo heerlijk weg. Heel fijn toch :)! Erover (blijven) praten is gewoon heel belangrijk!

En over het deur op slot doen, ik kan me vreselijk eraan ergeren als ik in de badkamer wil zijn, ik denk dat er niemand is en dan doe je de deur open zit er wel iemand op de wc, is er wel iemand aan het douchen, staat er wel iemand in z'n blootje 8). Magoed blijkbaar doe ik erg moeilijk, want er zijn er hier genoeg die de badkamer deur niet op slot doen. Toen we de badkamer aan het verbouwen waren, hebben we gedoucht in de melkstal, ik ging daar echt niet in m'n blootje staan hoor! Pfff er zou iemand binnen komen 8-[. Dus ik heb gewoon 3 weken in m'n tankini gedoucht :wink:. Weet nog wel dat me ouders, samen daar aan het douchen waren, hoorde ze de melkwagen aankomen, snel het licht uit gedaan, wantja anders doet de chaffeur hoogstwaarschijnlijk de deur open om het licht uit te doen en hun maar hopen dat die kerel niet kwam pissen :mrgreen:. En toen was de badkamer wel klaar, maar zat er nog geen deur in... toen heb ik maar in het donker gedoucht... zat er wel n deur in mocht die nog niet helemaal dicht, de verf was nog niet droog... Pfff, toen heb ik echt iedereen vriedenlijk verzocht niet bij de badkamer te komen. Maar wat voelde ik me onzeker!!

off topique-smile; Fijn dat je man is aangenomen NdW :D =D> :D!
Wat de toekomst brengen moge........

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 14 mar 2009 20:25

Lalage schreef:
rafaell schreef:(Bijna) iedere man weet toch hoe een (bijna) naakte vrouw eruitziet?

Dat denken ze te weten, maar de meeste vrouwen zien er niet uit als een fotomodel.

:-oo Verstandige opmerking Lalage!
Dat je een mooi lijf hebt is mooi meegenomen, maar na je 30e/40e takel je gewoon af. Dus een mooie man vind ik niet superbelangrijk. Een mooie/lieve/leuke lach vind ik nog net zo aantrekkelijk.
Door mn werk zie ik ook genoeg naakte mannen, maakt me niet zoveel uit, behalve als het mannen zijn van mn eigen leeftijd. Dat voelt wat ongemakkelijker. :wink:
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 14 mar 2009 20:29

em_ma schreef:
Lalage schreef:

Dat je een mooi lijf hebt is mooi meegenomen, maar na je 30e/40e takel je gewoon af. :

haha. .na één zwangerschap al :oops:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 14 mar 2009 20:42

paprikameisje2 schreef:
em_ma schreef:
Lalage schreef:Dat denken ze te weten, maar de meeste vrouwen zien er niet uit als een fotomodel.

Dat je een mooi lijf hebt is mooi meegenomen, maar na je 30e/40e takel je gewoon af. :

haha. .na één zwangerschap al :oops:
Haha bedankt voor het positieve vooruitzicht :wink: m'n man plaagt mij wel eens dat ik een dikke kont heb en op zich kan ik dat wel van hem hebben (hij heeft nl ook een buikje :P) maar als ie het tevaak op 1 avond zegt word ik wel onzeker...
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 mar 2009 21:22

Haha ja, idd, 1 keer in de maand is zoiets genoeg ;) maar wel elke dag minimaal 1 keer hoe mooi de rest wel niet is ;)
En idd, een zwangerschap kost me me mijn lijf ja. Had ik van tevoren niet zo gedacht. Er zijn mensen die bijna meteen weer 'mooi' zijn hoor Kwebbel, dus wie weet ;) Bij mij is het helaas opgegeven, die hoop. Striae gaat nooit meer weg :( Maar ach, ik heb er wel de mooiste zoon van de wereld voor teruggekregen, en dat is belangrijker dan mijn eigen lijf :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 14 mar 2009 21:36

Ik ga t nu al opgeven dat ik weer net zo "mooi" wordt als ik eventueel een kind heb gerkegen. Het stevige zit in m'n familie (m'n moeder en oma zijn gewoon stevig, m'n vader en zijn moeder ook) en m'n zus ook! Dus tsja.. ik WAS altijd mager (zeg maar ondervoed). Kijk dit hoeft van mij nu ook weer niet. Dan ben ik liever nog iets steviger en dat ik dan dus wel lekker in m'n vel zit. M'n man zegt ook: Als je maar gelukkig bent :) en hij ziet gelukkig ook wel dat ik ben afgevallen =D> =D> =D>
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Terug naar “Archief”