Hoe herkenbaar Koekie!
Heb nu intussen 17 maanden verkering maar ik vond dat eerste half jaar ook vreselijk lastig!
Mijn vriend is nogal gesloten en speelde het klaar om, als ik hem zei dat ik wel met hem wilde praten, te zeggen dat hij dat gewoon niet deed omdat meneer daar geen zin in had.
We hebben toen vreselijk veel ruzie gehad omdat ik steeds tegen een muur aan liep bij hem. We hebben op een gegeven moment besloten samen te bidden. Gewoon simpel beginnen want we vonden het beide doodeng maar op deze manier openden we onze harten voor elkaar en werkten we ook aan onze relatie met God.
Ook hadden wij van die bijbelse dagboekjes voor stellen die verkering hadden of verloofd waren, roept ook toe tot praten!
Verder moet je het ook gewoon tijd geven, je moet nog zo vreselijk aan elkaar wennen, vooral als het de eerste keer is dat je verkering hebt, ben je gewoon gewend alleen rekening met je zelf te houden en nu vraagt een ander ineens om aandacht en aanpassingen, best lastig vonden wij!
Je moet ook niet te veel twijfelen of je wel de ware hebt, of je wel geschikt bent voor verkering etc. Probeer gewoon te genieten en te beseffen dat het voor dit moment leuk is, wat de toekomst brengt voor jullie laat God je dan weer zien.
Geen zorgen voor morgen, alleen de dingen die Hij je geeft!