Zwanger deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Zwanger deel 5

Berichtdoor Sterretje » 09 mar 2009 17:35

Ik vind niet dat je verplicht bent om te vernoemen, maar vind het zelf wel mooi om te doen.
Wij hebben er wel bewust voor gekozen maar we gingen/gaan ons niet in bochten wringen om een mooie naam
te krijgen. We gebruiken het in de doopnaam, en als het dan zoals bij Anna Sofie goed uitkomt (Anna Janna Sofie) is het mooi meegenomen. Sommigen proberen van alles en hebben dan soms een naam die ze niet eens mooi vinden.

Wat ik zelf verschrikkelijk vind is het 'uit de doopnamen vissen van letters voor een roepnaam' of de roepnaam die totaal niet in de doopnaam voorkomt. BV: Jan Hendrik, we noemen hem Mark. Doe dan als doopnaam Mark Jan Hendrik.
Time flies when you have none!

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Zwanger deel 5

Berichtdoor Haai » 09 mar 2009 20:07

Ik houd ook wel van vernoemen, ik vind het een mooie manier om onze verbondenheid uit te drukken met de mensen van wie we houden. Ik vind zelf de betekenis van de naam ook niet onbelangrijk, er zijn namen die ik mijn kind echt niet zal geven vanwege de negatieve betekenis of oorsprong.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8216
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Zwanger deel 5

Berichtdoor Lalage » 09 mar 2009 20:21

Ik vind het wel leuk dat ik vernoemd ben, dat maakt je naam of namen toch extra speciaal :) Maar dan moeten het natuurlijk wel mooie namen zijn.

Jaël
Mineur
Mineur
Berichten: 127
Lid geworden op: 15 mar 2007 11:51
Locatie: ergens

Re: Zwanger deel 5

Berichtdoor Jaël » 09 mar 2009 20:22

[quote="trijntjejohanna

Ik vind dat dus ook niet mooi.. dat je ineens een andere naam gebruikt als de doopnamen.. Milan heeft 3 namen.. de 1e is gewoon Milan.. Matteo heeft 2 namen.. (de 1e matteo) .. de volgende krijgt er dan 1 denk ik :lol:[/quote]

En de 4e krijgt helemaal geen naam? :lol:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Zwanger deel 5

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 mar 2009 20:31

haha ja precies :lol:

of gewoon niet meer als 3 kinderen krijgen

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein
Berichten: 948
Lid geworden op: 13 sep 2008 15:47
Locatie: DL

Re: Zwanger deel 5

Berichtdoor elvira (gast) » 10 mar 2009 09:03

vernoemen moet natuurlijk iedereen zelf weten... ik heb meer problemen met al die nieuwe namen, waarvan ik denk dat je daar als kind of volwassene niet gelukkig wordt.... 'Boy' als jongensnaam of 'Zilver' voor een meisje bijvoorbeeld...
Natuurlijk wil je als ouders een bijzondere naam voor je kind, maar denk toch ook eens na over de toekomst! Je kind moet er zijn hele leven mee rondlopen!

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Zwanger deel 5

Berichtdoor Saskia » 10 mar 2009 10:41

Idd Elvira, dat begrijp ik ook niet...
Ik vind vernoemen ook wel mooi, als een respect naar degene die je vernoemt. Voor mij hoeft dat niet per se een ouder te zijn trouwens.
Hier bij ons houden ze bij de naamgeving heel erg rekening met de dag waarop je geboren bent, bijna iedere dag heeft namelijk zijn eigen heilige en die wordt dan als tweede of soms zelfs eerste naam gekozen. Kinderen die op 14 februari geboren zijn hebben allemaal Valentin in hun naam, 7 januari is bijv. de heilige Johannes (Ioan) en die kinderen heten dus Ioan of Ion.

Gebruikersavatar
em_ma
Kapitein
Kapitein
Berichten: 919
Lid geworden op: 10 feb 2008 13:06
Locatie: provincie utrecht
Contacteer:

Re: Zwanger deel 5

Berichtdoor em_ma » 10 mar 2009 11:12

elvira (gast) schreef:vernoemen moet natuurlijk iedereen zelf weten... ik heb meer problemen met al die nieuwe namen, waarvan ik denk dat je daar als kind of volwassene niet gelukkig wordt.... 'Boy' als jongensnaam of 'Zilver' voor een meisje bijvoorbeeld...
Natuurlijk wil je als ouders een bijzondere naam voor je kind, maar denk toch ook eens na over de toekomst! Je kind moet er zijn hele leven mee rondlopen!


Inderdaad! Bij ons in het Zh is ooit een tweeling geboren die Splinter en Zomer heten. Dat vind ik gewoon zielig voor die kinderen. Je voor- en achternaam moeten wel beetje matchen. Net als de doopnamen en je roepnaam, ook qua stijl; dus niet Klaas Bertus, wij noemen hem Antoine.
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Zwanger deel 5

Berichtdoor MissF » 10 mar 2009 11:36

Ik was idd ook wel blij dat wij een makkelijke achternaam hebben. Daar past bijna alles bij. Ik hou ook weer niet zo van voornamen die beginnen met de eerste letter van je ahcternaam, of veel op elkaar lijken.
Sjonge, wat was ik kritisch :oops: Geen wonder dat we er niet uitkwamen, we waren allebei zo kritisch ;) Het moesten 3 namen zijn, niet met een B beginnen, niet te lang, sowieso geen twee roepnamen, een stoere naam zijn, whaaa, dat wordt wat als we ooit nog een kindje krijgen ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
marjo
Sergeant
Sergeant
Berichten: 360
Lid geworden op: 29 nov 2002 20:15

Re: Zwanger deel 5

Berichtdoor marjo » 10 mar 2009 13:35

Ik wil even iets met jullie delen: ik ben 6 weken zwanger!
En jullie zijn de eerste die het horen! Irl wacht ik er nog even mee tot na de eerste echo.
Nu maar hopen dat er dit keer niets mis gaat...

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Zwanger deel 5

Berichtdoor MissF » 10 mar 2009 13:38

Gefeliciteerd! Super zeg!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
AikonGirl
Majoor
Majoor
Berichten: 2376
Lid geworden op: 10 apr 2004 12:34

Re: Zwanger deel 5

Berichtdoor AikonGirl » 10 mar 2009 13:38

Gefeliciteerd! :D

Spannend, wachten tot de echo!

edit: had iets getypt, maar is niet echt opbeurend, na zo'n mooi berichtje van Marjo.
Laatst gewijzigd door AikonGirl op 10 mar 2009 13:50, 2 keer totaal gewijzigd.

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: Zwanger deel 5

Berichtdoor christien » 10 mar 2009 13:41

Gefeliciteerd Marjo.

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Zwanger deel 5

Berichtdoor Saskia » 10 mar 2009 13:59

Gefeliciteerd!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Zwanger deel 5

Berichtdoor Evelien » 10 mar 2009 14:01

marjo schreef:Ik wil even iets met jullie delen: ik ben 6 weken zwanger!
En jullie zijn de eerste die het horen! Irl wacht ik er nog even mee tot na de eerste echo.
Nu maar hopen dat er dit keer niets mis gaat...


Gefeliciteerd Marjo. Geniet er van ;-)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 161 gasten